Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2018
İş Makinası - “TürkTraktör, servis hizmetlerindeki kalitesi ile bizi etkiledi”
“TürkTraktör, servis hizmetlerindeki kalitesi ile bizi etkiledi”

Karadere Madencilik, sırt sırta vermiş iki kardeşin işbirliği ile 1990’lı yıllardan beri Ankaralılar’ın hizmetinde. Başkent’e kurdukları ilk taş yıkama tesisi ile bölgedeki hazır betonun kalitesini artıran Karadere, şehrin iki ucunda bulunan ocakları ile aynı zamanda müşterilerine ulaşım avantajı sağlıyor. “Yatırımlarımızı tamamladık, makinelerimizi yeniledik. Yeni sezon için hazırız.” diyen Yönetim Kurulu Üyesi İmdat Karamahmut, makine yatırımlarında TürkTraktör’den Case marka yükleyicileri ve ekskavatörleri tercih ettiklerini belirtiyor. Operatörlük tecrübesi de bulunan İmdat Bey’den Case’in yoğun iş yükündeki performansını öğrendik:

Faaliyetlerinize nasıl başladınız?
Abim Remzi Karadere ve ben, bir kepçe ile bu işe başladık. Taşeron olarak verdiğimiz hizmeti 2000 yılında ilk taş ocağımızı kurarak büyüttük. Mamak bölgesinde bulunan ocağımız 90’lık konkasör ile faaliyete geçti ve şu anda saatte 1.000 tonluk kapasite ile hizmet göstermeye devam ediyor. Buradaki çalışmalarımızı 2008 yılında Etimesgut’a bağlı Feyziye Köyü’nde kurduğumuz ikinci taş ocağımız ile destekledik. İlk kurulduğunda 140’lık kapasiteye sahip olan ocağımız şu anda saatte 1.000 ton kapasite ile çalışıyor. Bu rakamlar ile Ankara’nın en büyük tedarikçi firmaları arasına gösteriliyoruz.

Ürünleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Öncelikle belirtmeliyim ki tesislerimizde, normal bir taş ocağından çok daha kaliteli ürünler üretiyoruz. Geleneksel taş ocaklarında yalnızca konkasör tesisi bulunur. Ancak biz, hazır betonda kalitenin ne denli önemli olduğunun farkındayız. Bu kapsamda 2 milyon Euro’dan fazla yatırım yaptık. Bizim için önemli olan kalitedir; pazarda Karadere denilince akla bu özelliğimiz gelir.

“Yıkama tesislerimiz Ankara’da bir ilk”

Taş yıkanınca daha iyi ve temiz olur. Bu nedenle müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için Ankara’da bir ilki gerçekleştirerek iki ocağımıza da yıkama tesisi kurduk. Yıkama tesislerimiz sayesinde sıfır atık ile kaliteli ürün üretebiliyoruz. Tesisin alt kısmında kullandığımız dekantörler ise atık suyu tekrar kullanabilmemize olanak sağlıyor. Yerli ve milli firmalara yaptırdığımız tesislerimizin veriminden hem biz hem de müşterilerimiz çok memnun.

Ocaklarımızın kalitesi kendini ürünlerimizde de gösteriyor; firmaların istediği asfalt malzemeleri gibi özel ürünleri üretebiliyoruz. Hazır beton, dolgu malzemeleri, asfalt malzemeleri, kum gibi 13 çeşit ürüne sahibiz ve ihtiyaçları aynı anda karşılayabiliyoruz. Siparişe göre üretim yapıyoruz; tesisimizin büyük olması, elek değiştirme ihtiyacı duymadan istenilen ürünü sunabilmemize olanak sağlıyor. Bu da müşterimize avantaj sağlıyor.

Bir yılda ne kadar süre ile çalışıyorsunuz?
12 ay boyunca kesintisiz hizmet veriyoruz. Kısa süreli bakımlarımız oluyor ama bu süre zarfında da durmuyoruz; ekipmanlarımız çalışmaya devam ediyor.

En büyük maliyet kalemleriniz neler?
İşimizi etkileyen 5-6 unsur var ve hepsi de oldukça maliyetli. Taş ocakçılığının özü makinedir, bu nedenle en büyük giderimiz yakıt.

İki ocağınızda bulunan toplam iş makinesi sayınız nedir?
9 adet ekskavatörümüz var; 35-50 ton arası çalışma ağırlığına sahipler. 18-25 ton arasında bulunan 4 adet yükleyicimiz bulunuyor. Yükleyicilerimizi genelde hazır malzemeyi yüklemede kullanıyoruz, maliyetleri fazla olduğu için eskisi gibi aynada çalışmıyorlar. Bunun yerine aynada ekskavatörler ile çalışıyoruz.

“9 ekskavatörümüz ve 4 yükleyicimiz var”

Karadere kalite ile anılmaya önem veren bir firma. Peki, iş makinesinde önceliğiniz nedir?
İş makinesi ya da konkasör yatırımı yaparken kaliteyi önemsiyoruz. Yoğun iş yükümüz nedeniyle bu kalitenin sürekli olması önem taşıyor. Hizmet hiçbir zaman kesilmemeli, ihtiyaçlarımız hemen giderilebilmeli.

Taş ocakları makineler için zorlu alanlardan biri. Sizce en çok zorlanan parçaları nereleri?
Taş ocaklarında ekskavatörlerin ana bomu, armı ve kovası sürekli söküde çalışır. Bunların sağlam olması gerekiyor. Yükleyicide ise yüke girebilmek için güç ve kova önemli. Tabii, kovadaki sıkıntılar ufak kaynak tamirleri ile halledebilir. Ama bomun çatlaması büyük bir sorundur. Bu noktada operatörlerin kalitesi ön plana çıkıyor. Örneğin, işini bilen operatör yürüyüş yoluna küçük taş sererek makinenin yürüyüş takımlarının zarar görmesini engeller.

Son dönemlerde Case ile çalışıyorsunuz. Bu işbirliği nasıl başladı?
Firmamızın bünyesinde 5 adet New Holland marka iş makinesi bulunuyordu. TürkTraktör Ostim’de şube açtığında, distribütörlüğü onların bünyesine geçti. Biz de servis hizmetlerini TürkTraktör’den almaya başladık. Servis hizmetlerindeki kaliteyi görünce, Case ile yolumuza devam etme kararı aldık. Yani biz işin biraz tersinden gittik; normalde makine alınır, sonra servisten memnun kalınır. Biz servis hizmetlerini önceden deneyimleyerek ilişkimize başladık.

İlk Case marka iş makinemiz olan 821F model lastikli yükleyiciyi 2016 yılında makine parkımıza ekledik. Daha sonrasında 2017 yılında 921F model lastikli yükleyicilerinden satın aldık. Yine geçen senenin son ayında, ekskavatör yatırımı tercihimizi CX370 modelinden yana kullandık ve 2 adedini parkımıza ekledik.

Case yükleyicileri hakkında ne düşünüyorsunuz?
2016 yılında aldığımız 821F modeli şu anda 10.000 saat civarında. Günde iki vardiya ile 20 saat çalıştırıyoruz. Case’i daha önce kullandığımız aynı tonajdaki makineler ile kıyasladığımda veriminden çok memnun kaldığımızı söyleyebilirim. Case yükleyicileri denilince aklıma güç, serilik ve yakıt tasarrufu geliyor. Yükleyicilerimizin yakıt performansı muadillerine kıyasla yüzde 20 daha iyi. İş performansı çok yüksek. Motor yerleştirmesi diğer markalara göre farklı. Arkada olan motor ağırlık görevi görüp dengeyi sağlıyor; bu sayede eşdeğer tonajlara göre daha yüksek kaldırma kapasitesi sunuyor. Büyük bir arıza ile hiçbir zaman karşılaşmadık; işimizi aksatmayacak ufak tefek arızalarda ise servisten hemen destek aldık.

“Case yükleyicileri denilince aklıma güç, serilik ve yakıt tasarrufu geliyor”

Case ekskavatörleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Patlatma yoluyla çalıştığımız için kazıya çok fazla gereksinim duymuyoruz. Bu nedenle ekskavatörlerimizi aynada, yüklemede kullanıyoruz. Ekskavatörlerimiz daha 500 saatteler. Şu ana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadık. Yükleyiciler gibi ekskavatörlerimizin de yakıt değerlerinden, hızından ve seriliğinden çok memnunuz. Günde 11 saat H/Seri modda çalıştırıyoruz ve saatte 23-24 litre yakıyorlar. Muadillerine, seriliğine ve yüklemesine göre yakıt oranları güzel. Kovaları ise 2,2 metreküp olması ile ihtiyacımızı karşılıyor.

Eski modeller ile yeni makineleri kıyasladığınızda, gözünüze çarpan şey nedir?
Eski iş makinelerinde dışarıdaki ses, toz, rüzgâr olduğu gibi içeri girerdi; kontrolü ise akşama kadar kollarımızı yorardı. Tabii bir de mazotu resmen içerlerdi. Eski ile yeni modeller arasında çok büyük farklar var. Yenileri hem daha seri hem daha kaliteli hem de daha konforlu. Modellerdeki konfor binek arabalar ile yarışıyor. Case, bu konuda önde olan markalardan. Operatörlerimiz seriliğinden, kabininden, konforundan, klimasından oldukça memnunlar.

Ayrıca Case yükleyicilerinde operatöre ekstra arka kamera ile destek sunuyor. Avrupa’da sıkça kullanılan arka sağ kamera, görüş açısında kör nokta bulunmamasını sağlıyor. Türkiye’ye Case ile gelen bu sistem çok faydalı, ayrıca aynalardaki gibi tozlanıp bir süre sonra görüşü engellemiyor.

“1 saat içerisinde yanımızdalar”

TürkTraktör Satış Yetkilisi Muhammet Ali Sevindik, Karadere Madencilik Yönetim Kurulu Üyesi İmdat Karamahmut, TürkTraktör Bölge Satış Müdürü Emre Pala, TürkTraktör Uzman Ürün Pazarlama Ahmet Güngör

Makineleri yoğun tempoda uzun süre kullanıyorsunuz. Bakımlarını nereden sağlıyorsunuz?
Evet, 30.000 saat kullandığımız yükleyicimiz olmuştu. Makinelerden tam verim almak için günlük bakımlarına özen gösteriyoruz. Sabah, öğlen ve akşam birer saatlik bakım molaları oluyor. Saatlik ve yıllık bakımları geldiği zaman ise servislere başvuruyoruz. Ayrıca sezon başlarında makineye komple bakım yaptırıyoruz. Case’in servisinden çok memnunuz. Aradığımızda 1 saat içerisinde burada oluyorlar. Böyle hızlı müdahalede bulunmaları çok önemli.

Case ekskavatörleri hakkında

C Serisi ekskavatörlerin sunduğu birçok ekonomi fonksiyonu ile güçten feragat etmeden yüksek bir yakıt ekonomisi sağlayabildiği belirtiliyor. Günümüz ekskavatörlerinde kullanılan elektronik kontrollü common rail motorlar ve değişken debili pistonlu pompaya sahip hidrolik sistemlere karşın CASE C Serisi’nin yakıt tasarrufunu daha da fazla artıran bazı detay özellikler şöyle sıralanıyor;

3 farklı çalışma modu: Otomatik, Ağır ve Süper Güç modları ile birlikte operatör işine uygun çalışma modunu seçerek ideal üretkenlik ve yakıt tasarrufunu sağlar.

Otomatik Rölanti Sistemi: Joystik kontroller bırakıldığında, el gazı hangi konumda olursa olsun motor devri rölanti devrine otomatik olarak çekilir.

Otomatik Motor Kapatma Fonksiyonu: Makine 3 dakika süre ile kullanılmadığında motor otomatik olarak kapatılır ve daha fazla gereksiz yakıt tüketiminin önüne geçer.

• Bom Ekonomi Kontrolü: Kule dönüş ve bom indirme hareketleri esnasında motor hızı otomatik olarak 100 devir düşürülür.

• Otomatik Ekonomi Kontrolü: Joystik kontroller bırakıldığı anda motor hızı otomatik olarak 50 devir düşürülür. Bu özellik joystick her bırakıldığında devreye girer.

• Spul Strok Kontrolü: Makine üzerindeki basınç sensörleri ile hangi çalışma konumunda olduğu tahmin edebilir. Örneğin kazı veya tesviye. Ve bu çalışma konumlarına uygun olacak şekilde joystick sistem basınçları otomatik olarak ihtiyaca bağlı değiştirilebilir ve bu hem hassasiyet hem de yakıt tasarrufu sağlar.

• Kule Dönüş Tahliye Kontrolü: Operatör kule dönüş işlemini hızlı gerçekleştirmek için joystik kontrolü tam strokta kullanmak ister. Ancak kule dönüş işleminin başlaması sırasında üst şasenin ilk harekete geçirilmesi için yüksek bir yağ akışına gerek yoktur. Çünkü ilk anda üst şasenin harekete geçirecek yüksek bir yağ akışı değil düşük ama yüksek basınçlı bir yağ akışıdır. Bu sistem sayesinde kule dönüş esnasında ilk hareketten, işlem bitinceye kadar hidrolik yağ akışı kademeli olarak artırılır. Bu sistem her kule dönüş işleminde ekstra yakıt tasarrufu sağlar.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina