Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Acarlar Makine SSH Müdürü Emrah Güngör “En değerli varlık olan insanı taşıyoruz”
Acarlar Makine SSH Müdürü Emrah Güngör “En değerli varlık olan insanı taşıyoruz”

Acarlar Makine SSH Müdürü Emrah Güngör: “En değerli varlık olan insanı taşıyoruz”

Personel yükseltme platformları alanında Haulotte Group, Omme Lift, Teupen, Ruthmann ve Unic Cranes gibi alanında ön plana çıkan uluslararası markaların Türkiye ve Türki Cumhuriyetlerinde distribütörlüğünü yürüten Acarlar Makine’nin yılda iki kez gerçekleştirdiği teknisyenlere yönelik kurum içi eğitiminde, firmanın Satış Sonrası Hizmet Müdürü Emrah Güngör ve eğitim vermek üzere Türkiye’ye gelen Haulotte Group’un Orta Doğu ve Asya’dan sorumlu Eğitim Müdürü Dusko Ormanovic ile bir araya geldik.

Satış sonrası hizmetlerin platform sektörü için çok önemli olduğunu, dünyanın en değerli varlığı olan insanı taşıdıklarını belirten Emrah Güngör, makinede bakım vurgusu yaparak şunları söyledi: “Makinenin bakımında yapılacak en ufak hata geri dönüşü olmayan sonuçlara sebep olabilir. Bu yüzden, biz makinelerin her daim sağlıklı ve verimli çalışmasını sağlamak zorundayız.”

“Eğitim işimizin bir parçası”

Satış sonrası hizmetlerin sadece tamir süreci olarak görülmemesi gerektiğinin altını çizen Güngör: “Makinelerde orijinal parçaların kullanılması ve müşteriye teslim edilmeden önce bütün kontrollerinin sağlıklı bir şekilde yapılması bizim temel sorumluluklarımız arasında yer alıyor. Ayrıca, operatörlerin kullanım eğitimleri, sahada gördüğümüz aksaklıklarla ilgili olarak gerek firma sahiplerinin gerekse kullanıcıların ve iş güvenlik yetkililerinin uyarılması da bizim işimizin önemli birer parçasıdır.” dedi.


“Servis olarak hiçbir masraftan kısmıyoruz”

Acarlar Makine, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak amacıyla hem teknik eğitimlere önem veriyor hem de servis süreci konusunda özveriyle çalışıyor. Bu konuda hiçbir masraftan kaçınmadıklarını belirten Emrah Güngör, “Çok tecrübeli bir teknisyen kadromuz var. Teknik şeflerimiz yıllardır bu sektörün içindeler. Türkiye’nin her yerine ve Türki Cumhuriyetlerine servis hizmeti veriyoruz. İzmir, İstanbul, Ankara ve Bursa bölgelerimizde müşterilerimize aynı gün, bunun dışındaki yerlere ise servis programına göre en geç 2 – 3 gün içinde mutlaka hizmet veriyoruz. Servis olarak hiçbir masraftan kısmayarak teknisyen arkadaşımızı şehir dışı görevler için ihtiyaç halinde uçakla yönlendiriyoruz. Müşterinin sorununu çözüyor, güvenli bir şekilde makineyi çalıştırıyor ve geri dönüyorlar.” dedi.

Emrah Güngör, inşaat sektöründeki müşterileri için sezon başlamadan önce bir kampanya müjdesi de verdi: “Makinelerin düzenli ve doğru şekilde bakımı çok önemli. Biz de bu kapsamda bakım anlaşmalarına öncelik veriyoruz. Ayrıca bakım anlaşması olan müşterilerimiz belirli önceliklere sahip oluyorlar ve yedek parçada indirimlerden faydalanabiliyorlar. Bunun yanı sıra yaz aylarında başlamayı planladığımız bir kampanya çerçevesinde eski makineleri tam anlamıyla elden geçirerek uygun fiyatlarla yenileyeceğiz.”

“Şu an piyasada bulunan en iyi diagnostik ekipman bizde”

Haulotte Group’un Orta Doğu ve Asya’dan sorumlu Eğitim Müdürü Dusko Ormanovic, ileri seviye ve derinleştirilmiş teknik bir eğitim verdiklerini belirtti ve eğitim programı hakkında şu bilgileri verdi: “Öncelikli amacımız makinenin nasıl çalıştığını anlamak çünkü nasıl çalıştığını anlarsak daha kolay müdahale edebiliriz. Bu nedenle 12CC+ gibi uzun süredir sahada olan modelimiz ve geçen yıllarda pazara sunduğumuz Star 10AC ve Optimum 8AC gibi akülü makineler için sınıfta teorik olarak verdiğimiz eğitimi, makine üzerinde pratik olarak da pekiştiriyoruz.

Piyasada bulunan en iyi diagnostik ekipman bizde. Bu aşamada, arıza tespit cihazımız ile makineye bağlanma adımlarını ve sistem ayarlarını yapmayı konuşuyor ve yine uyguluyoruz. En önemli konulardan biri olan akülere ve bakımlarına da mutlaka değiniyoruz çünkü doğru bakım akünün ömrünü uzatıyor. Tecrübe çok önemli ancak teknisyen arkadaşlarımızın da bilgi birikimi olması gerekiyor. Eğitimler bu nedenle çok faydalı oluyor.”

“Yeni teknoloji bakım maliyetlerini azaltıyor”

Sahada kullanılan son teknoloji ve akülü makineleri de değerlendiren Ormanovic: “Yeni teknolojinin faydası, satış sonrası hizmet harcamalarını parça değişimi açısından azaltması, çünkü parça ömrü uzun ve eski teknolojiye kıyasla daha uygun maliyetli. Ayrıca bu teknolojiyle birlikte eskiye kıyasla daha hafif makineler üretebiliyoruz.”

Kullanımı kolay ve uzun ömürlü

Deneyimli eğitmen, yeni makinelerin bakım ve işletmesinin çok farklı olmadığını, diagnostiğinin güçlü olması ve bazı ayarların kullanıcı tarafından yapılabilmesinin avantaj olduğunu, çok daha güçlü ve daha yumuşak kontrol edilebildiğini sözlerine ekledi.

Haulotte olarak sundukları ilk yeni nesil akülü eklemli HA 20 LE PRO’dan sonra ABD’de tamamlanmak üzere olan başka bir projenin bilgisini de veren Ormanovic, dünyaca ünlü elektrikli araç ve motor üretimi yapan Tesla’nın vinçlerde ve limanlarda elektrikli modeller kullanmaya başlamasına dikkat çekerek, “Gelecekte şantiyelerde dizel motorlar yerini ağırlıklı olarak elektrikli modellere bırakacak.” dedi.

Sorumlu olduğu bölgedeki diğer ülkelere kıyasla Türkiye’deki makinelerde daha az arıza gözlemlediklerini söyleyen tecrübeli eğitmen, bunu bölgedeki teknisyenlerin başarısına ve teknik eğitimlerle donatılmasına bağlıyor. Meydana gelen arızalarda iklim ve coğrafi koşulların etkisine de değinen Ormanovic şunları söyledi: “Arabistan, Katar, Bahreyn, Umman ve Kuveyt gibi Orta Doğu ülkeleri çok sıcak. Türkiye’de soğuk, sıcak ve ılık gibi daha geniş ve değişik iklim koşulları var. Coğrafi şartlar da karşılaştığımız problemleri çeşitlendirebiliyor.”

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina