Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Amiral Oğulları, Case ile yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu sağladı
Amiral Oğulları, Case ile yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu sağladı

Amiral Oğulları, Case ile yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu sağladı

İskenderun’un önde gelen iki limanında gerek hurda ve demir gerek dökme yüklerin tahmil ve tahliyesini yapan Amiral Oğulları firmasının zorlu operasyonlardaki yeni yardımcıları Case CX130C ekskavatör ve Case 721F lastikli yükleyici oldu.



Akdeniz, tarih boyunca gemi lojistiğinin yoğun olduğu coğrafyaların başında gelen bir bölge ve bu önemini günümüzün gelişmiş kara ve deniz ulaşımına sahip Türkiye’sinde de sürdürüyor. Ülkemiz demir ihracatının yüzde 40’ını gerçekleştiren İskenderun Körfezi de Akdeniz sınırlarındaki önemli bir liman bölgesi. Yüksek oranlı demir çelikle birlikte birbirinden farklı sektördeki tarım ve sanayi mamullerinin ithalat ve ihracatı, bölgedeki özel limanlardan gemilerle gerçekleşiyor. Ayrıca çevre bölgelerden limana ulaşımda kolaylık sağlayacak olan Hassa Tüneli ve Hatay’ın Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne ulaşımına katkı sağlayacak olan Amanos Tüneli gibi projelerin gündemde olması, bölgenin önemini daha da artırıyor.



Demir çelikle başlayan iş hayatı

“Geçim tamamen sanayiye bağlı ve bölgedeki 32 adet haddehanenin ürettiği malzemeleri satan çok sayıda tüccar var.” diyen Şerif Topuz da genç yaşta bölgenin demir çelik sektöründe çalışmaya başlayan bir iş insanı. Gümüşhaneli olan ve 1972 yılında bu dalda çalışmak üzere İskenderun’a gelen bir ailenin mensubu olan Topuz, 1993 yılında limanlarda işçi olarak çalışmaya başlıyor ve ardından ve genel formenlik yaparak gemi tahmil-tahliye işlerinde yer alıyor. 2014 yılında ise önceki tecrübelere dayanarak Amiral Oğulları Limited Şirketi kurulunca Genel Müdür unvanıyla bu aile şirketinin başına geçiyor.

Ailecek bilinirlik ve güvenilirlikleri sayesinde kısa zamanda ihalelerde tercih edilen bir firma olduklarını belirten Şerif Topuz ile İskenderun’da bir araya gelerek liman faaliyetlerini konuştuk. Firma operasyonlarında önemli bir yer tutan iş makineleri alanındaki yeni yatırımları olan Case’in performansları hakkında da kendisinden bilgi aldık: 



Nasıl bir çalışma sisteminiz var? 


General kargo olarak adlandırılan ve İskenderun’da çalıştığımız limanlara gelip giden tüm gemi yüklemelerini yapıyoruz. Bunlar arasında tahıl, çimento, hurda, demir, sac, gübre, kömür gibi her biri ayrı bir sektör ve uzmanlık alanı olan malların tahmil ve tahliye operasyonları geliyor. Kimi firma sadece dökme yüklerde çalışırken kimisi ise sadece sac plaka operasyonlarını yönetir. Bizi vazgeçilmez kılan ise çekirdekten geliyor oluşumuz ve tüm bu farklı malların yükleme-boşaltmalarındaki zor süreçlere hâkim oluşumuzdur.


“Geçtiğimiz yıl yaklaşık 2,5 milyon ton malzeme elleçledik”

Yer aldığınız operasyonlar nelerdir?

İlk işimiz Yumurtalık ilçesinde bulunan bir limanda oldu ve halen tesiste 50 kişilik bir ekiple faaliyetimizi sürdürmekteyiz. Geçtiğimiz yıl bu limanda yaklaşık 2,5 milyon ton malzeme elleçledik. Yeni işini aldığımız Tosyalı Demir Çelik İskenderun Liman Tesisleri ise yine binlerce kişinin çalıştığı Tosyalı Holding’in bir kuruluşu. 160 kişilik personel kadromuzla da burada hizmet vermekteyiz. Her iki limanda da kendi işleri dışında üçüncü şahıs müşterilerin tahmil ve tahliyeleri gerçekleşiyor. Dolayısıyla bizim de iş hacmimiz giderek yükseliyor.



Faaliyetlerinizde iş makinelerinin nasıl bir yeri var?


Yaptığımız iş beden gücüne değil makinelere dayanıyor. Dolayısıyla donanımlı bir makine parkına sahip olmak durumundayız. Ayrıca liman işletmecileri bünyemizde çalışacak makineler için en fazla 7 yaşında olması ve tonaj, ağırlık, kabin özellikleri gibi konularda çeşitli kriterler belirler. Biz de parkımızı işe göre güncelleriz. Bünyemize makine alımında operatör tercihi de önemli etkenler arasında ve mutlaka onların görüşlerine başvururuz. Bir işletmeci olarak ben makinenin fiyatını ve yakıt oranlarını dikkate alırım. Makine performansı, kıvraklığı, konforu gibi özellikler hakkında ise onların yönlendirmeleri olur.   
Ayrıca çalıştığımız limanlara gelen gemilerin üzerindeki firmaya ait vinçleri de biz kullanıyoruz. O vinçlerin tamiratına karışmamakla birlikte bizden kaynaklı bir hasar meydana geldiğinde masrafı üstlenmek durumunda kalıyoruz. Aynı şekilde gemi ambarında veya güvertede çalışırken bir hasar verirsek yine tamiratı biz yaptırıyoruz. Kısacası işimizin meşakkatli süreci, makine ekipman kullanımında da bizimle beraber…



Mevcut makine parkınızın özelliklerinden bahseder misiniz?


Hali hazırda 9 adet dizel forklift, ikisi lastikli olmak üzere 8 ekskavatör, 2 adet yükleyici ve 2 adet teleskobik yükleyicimizle çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Paletli ekskavatörler genellikle hurda içerisinde zor ve sert bir alanda çalışır. Dolayısıyla bizim için mukavemet çok önemli. Ayrıca ekskavatörler vinç vasıtasıyla gemi içine taşınır ve orada gerek dökme yüklerin kepçeyle ambara aktarılması gerekse de paketli ağır malzemenin istiflenmesinde çalışır. Lastikli ekskavatörler ise araçların girip çıktığı yerlerde temizlik yaparlar. Forkliftler ihraç ettiğimiz malzemeleri gemilerde ambar altlarına istiflemede kullanılıyor. Teleskobik yükleyicilerden ise yükseklerde hasar oluştuğunda personelin ulaşması için faydalanıyoruz. Makinelerimizle 3 vardiya çalışır, limana gemi geldiği zaman ise aralıksız devam ederiz. Bir ekskavatörümüz yılda en az 3 bin saate ulaşıyor. Bununla birlikte hurdada çalışan makinelerin ömrü kısa olmakta. Tabiri caizse üç yılın ardından makine yemeye başlar ve beşinci yılda bittim der. Dolayısıyla bitirmeyle yeme arasındaki o sürede makineyi değiştirmek gerekiyor.



TürkTraktör şirketi ve Case iş makineleri ile nasıl tanıştınız?

Elbette çevremizde Case kullanan meslektaşlarımız vardı. Fakat bizim için referansla birlikte satış ve satış sonrası ekibinin katkısı bu tercihte çok belirleyicidir. Güven bizim için en önemli konulardan birisi. TürkTraktör yetkilileri bu süreçte bizlere çok destek oldular. Firmaya ve satış sonrası hizmetine de güvenerek Case alımı yaptık. Bu doğrultuda makine parkımızda Case CX130C ekskavatör ve Case 721F lastikli yükleyiciyi de katmış olduk.

“Case’in mazot deposunu 24 saatte, diğerini ise 16 saatte bir dolduruyoruz”



Geçen sürede Case’in ne gibi avantajlarını gördünüz?

Yeni Case ekskavatörümüz, operatörü gerek dönüşlerde gerek çekme-yüklemede zorlamıyor. Daha önce kullandığımız 20 tonluk ekskavatörleri bazı gemilerde kullanamazdık. Büyük gemilerin sac kalınlığı 3 cm’dir ve üzerinde 20 tondan 40 tona kadar makineler çalışabilir. Fakat sac kalınlığı 1 cm olan daha küçük gemilerde sadece 14 tonluk ekskavatörlerle çalışabiliriz. Aksi halde risk almış oluruz. Yeni makinemiz olan 14 tonluk Case CX130C, bizim için daha küçük gemilerde de çalışabilme avantajı sağladı.
Bununla birlikte hurdada çalışacak bir makinede mukavemet çok mühimdir. Dolayısıyla cam korumaları ile ağır hizmeti destekleyici yan şasi güçlendirmeleri gibi uygulamalarla motor kaputundan yakıt deposuna kadar makinemizde ekstra koruma sağladık. Kendi bünyemizde gerçekleştirdiğimiz bu koruma takviyeleri neticesinde makinemiz ağırlığı 15,5 tona yükseldi.

Case 721F lastikli yükleyicimizi önceki kullandığımız makinelerle kıyasladığımızda yakıt olarak yüzde 30’a varan oranda daha az yaktığını görüyoruz. Aynı kapasitede olan başka marka bir makinemiz ile birlikte çalıştırdığımızda Case’in mazot deposunu 24 saatte, diğerini ise 16 saatte bir dolduruyoruz. Yine FOPS yapılı kabini operatöre güvenlik sağlıyor. Kabin konforu, makine seriliği ve performansı ise operatörlerimizin memnun kaldığı diğer özellikler arasında.



“Gece yarısı limana bir gemi yanaştığında eğer makinemiz arıza vermişse bizim için sorun büyük demektir”

Servis desteği sizin için en kadar önemli?

Makinenin bakımları konusunda ağırlıklı olarak Adana yetkili servisle çalışıyoruz. Gece yarısı limana bir gemi yanaştığında eğer makinemiz arıza vermişse bizim için sorun büyük demektir. Çünkü gelen gemiyi bekletme lüksümüz yok. Eğer gemi 7 günlüğüne gelmiş ve makine arızasından dolayı biz işi 9 günde bitirmişsek, fazladan kalınan 2 günün maliyeti bize fatura edilir.

Yine hurdanın içinde çalıştığımız için makinenin nerede nasıl bir arıza vereceğini de bilemezsiniz. En çok hortum aksamı ve hidrolik aksam zarar görüyor. Bünyemizde oluşturduğumuz bakım ekipleri ile anlık müdahaleler gerçekleştirebilsek de firmanın satış sonrası desteği, yedek parçaya hızlı ulaşabilmek ve herhangi bir arıza durumunda servisin hızlı müdahalesi bizim için gerçekten çok önemli.

"Case, konforu ve çevikliği ile kullanıcısını, yakıt ekonomisi ile de alıcısını mutlu ediyor"



İş Makineleri Formeni Yusuf Sönmez

Tüm makinelerden sorumlu olan ve aynı zamanda ekskavatör operatörlüğü de yapan Yusuf Sönmez, henüz bir buçuk aydır makine parkında yer alan Case iş makineleri için yaptığı değerlendirmelerde: “Makinelerimiz 150 saate yaklaştı. Oldukça seri olan ekskavatör ve yükleyicimiz hurdada çalışıyor. Case CX130C makinemize yaptığımız bir buçuk tonluk korkuluk ve ekstra saclardan oluşan koruma bariyerleri, onun performansını düşürmedi.” dedi.



Case 721-F Yükleyici Operatörü Mustafa Selçuk

“4 yıllık yükleyici operatörüyüm ve farklı yerlerde çalıştım. Yeni yükleyicimiz oldukça konforlu bir makine. Kendini dünya markası olarak tanıtan makinelerde bile bu rahatlık yok. Isıtma-soğutma gibi fonksiyonları da memnun edici. Ayrıca gücü oldukça yerinde bir yükleyici. Buna rağmen günde çeyrek depo kadar yakıt sarfiyatı yapıyor. Çalıştığım kovasının kapasitesi ise 2,8 metreküp.”

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina