Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2020
İş Makinası - AVRUPA’NIN KÜLLERİNDEN DOĞAN 75 YILLIK EFSANE JCB
AVRUPA’NIN KÜLLERİNDEN DOĞAN 75 YILLIK EFSANE JCB

AVRUPA’NIN KÜLLERİNDEN DOĞAN 75 YILLIK EFSANE: JCB

İş makineleri sektörünün günümüzdeki küresel aktörlerinden JCB, İkinci Dünya Savaşı’nın karanlık yıllarının geride kaldığı 1945 yılında, İngiltere’nin Staffordshire şehrindeki bir pazar kasabası olan Uttoxeter’de, Joseph Cyril Bamford tarafından kuruldu. Kuruluşu, şirketin günümüzdeki Başkanı olan oğlu Anthony Bamford’un doğum günü ile aynı tarihte, 23 Ekim’de gerçekleştirmişti. JCB’nin inovasyon ve rekorlarla dolu geçmişini sizin için derledik…

Firmanın ilk ürünleri, İkinci Dünya Savaşı’nın hurdalarından üretilen traktör römorkları oldu.

1953 yılında üretilen MK 1 modeli, JCB logosunun ilk kez kullanıldığı makineydi. Ve dünyada ilk defa bir makine üzerinde ön yükleyici ve arka kazıcı bir aradaydı. Bu sebeple JCB kazıcı yükleyicinin mucidi olarak anılıyor.

1956'da Hydra-Digger'ın ve 1960'ta daha ağır ve güçlü olan JCB 4'ün piyasaya sunulmasıyla, JCB MK1'in konsepti ilk zamanlarına göre hızla gelişti. Yeni kazıcı yükleyicilerle birlikte inşaat sektöründe devrim yaşanmış; üretkenlik önemli ölçüde artarken ve iş gücüne olan bağlılık azalmıştı.

1961 yılında, günümüz havayolu şirketlerinin birçoğundan eski olan JCB Aviation kuruldu. Böylece Avrupalı JCB müşterileri için günübirlik fabrika gezileri mümkün olabilmişti.

Günümüzde de ilgiyle izlenen “Dancing Diggers” makine gösterilerinin ilk 1962 yılında gerçekleştirildi. Aynı yıl firmanın yurt dışındaki ilk temsilciliği Hollanda’da açıldı.

1963 yılında bir JCB klasiği olan 3C modeli üretildi. 1964’te ilk ke ABD’ye makine ihracatı gerçekleştirildi. 1969’da 4.500 adet ile üretim rekoru kırıldı. Ve artık üretimin yarısından fazlası ihraç ediliyordu.

1975 yılında şirketin kurucusu Joseph Cyril Bamford emekli olarak koltuğunu oğlu Anthony Bamford’a bıraktı. İngiltere ekonomisine katkıları sebebiyle yıllar sonra Lord unvanını alan Anthony Bamford’ın görevi devralmasıyla birlikte şirketin üretim tesisi ve ürün çeşitliliğinde büyük bir sıçrama yaşandı.

1977 yılında JCB tarihinin en başarılı ürünlerinden birisi olan Loadall pazara sunuldu. Loadall gerek inşat gerekse tarım alanlarındaki yüklerin farklı bir şekilde elleçlenebilmesine olanak sağlıyordu. 1978 yılında İngiltere’deki ikinci fabrika olan JCB Transmissions kuruldu. Hindistan pazarının potansiyeline inanan Lord Bamford, 1979 yılında Hindistan’da da üretime başladı.

1985 yılında dünyanın gelmiş geçmiş en çok satan kazıcı yükleyici modeli JCB 3CX Sitemaster geliştirildi. Aynı yıl 100.000’inci makinenin üretimi kutlandı. Ve 1988’de ise JCB GT, saatte 100 mil hıza ulaşarak kalabalıkları büyüledi.

1990 yılında tarım sektöründe yeni bir rüzgâr estiren dünyanın ilk yüksek hızlı, ful süspansiyonlu traktörü JCB Fastrac tanıtıldı. Yeni ürünlere 1990’da JCB 2CX ve 3 yıl sonra en küçük kazıcı yükleyici olan JCB 1CX eklendi.

1997 yılında pazara sunulan inovatif JCB Teletruk forklift ile yükleri kaldırarak engellerin üzerinden yerleştirmek mümkün olabiliyordu. 2000 yılında JCB’nin ABD’de Savannah’taki yeni tesislerinde üretilen ilk makineler banttan indi.

1 Mart 2001’de tüm JCB tesislerinde bayraklar yarıya indirildi. Şirketin kurucusu Joseph Cyril Bamford vefat etti.

2004’te geçen 60 yıl içerisinde üretilen 500.000’inci makine kutlandı. 1 milyonuncu makine içinse sadece 9 yıl daha beklenecekti. 2004’te JCB Power Systems tarafından Dieselmax motor üretimine başlandı. 2005’te Çin’deki ilk fabrika açıldı. Aynı yıl ABD ordusundan yüksek hızlı kazıcı yükleyicilere yönelik 140 milyon dolarlık şirket tarihinin en büyük siparişi alındı.

2006 yılında şirkette üçüncü nesil görev başına geçti. Lord Anthony Bamford’un oğlu Jo Bamford JCB Direktörü oldu.

2006 yılında 2 adet dizel motorla güçlendirilen JCB Dieselmax streamliner aracı, saatte 350 millik hızı ile dünyanın en hızlı dizel aracı oldu. 2009’da 750.000’inci makine üretildi. 2012 yılında Brezilya üretim yapılan ülkeler arasına eklendi.

JCB 2015’te 70’inci yaşını yeni 3CX Compact modeli ile taçlandırdı. Standart makineden %35 daha küçük olan bu makine ile her geçen gün daralan inşaat sahaları için yeni bir çözüm sağlandı.

Günümüzde dünyanın en büyük telehandler üreticisi konumunda bulunduğu belirtilen JCB, 2016’da 200.000’inci Loadall teleskopik yükleyicisini üretti. Aynı yıl JCB Hydradig pazara sunuldu.

2 yıllık gizli yürütülen bir Ar-Ge sürecinin ardından 2017’de JCB personel yükseltme platformları tanıtıldı. Aynı yıl 500.000’inci motor üretildi.

2018’de JCB’nin egzoz emisyonsuz ve gürültüsüz çalışan ilk elektrikli mini ekskavatörü 19C-1E tanıtıldı. Tamamlanan son saha testlerin ardından 2019 yılında alınan 50 adetlik siparişle seri üretime başlandı. 2018 yılında ayrıca X Serisi paletli ekskavatörler ve küçük damperler de üretim bandından indi.

JCB dünyayı sarsan Covid-19 salgınından hemen önce 750.000’inci kazıcı yükleyicisinin üretimini kutladı. Ancak hemen sonrasında salgın sebebiyle tüm tesisler sessizliğe büründü. JCB, salgından etkilenen insanlara yönelik yardım faaliyetlerine ağırlık verdi.

Haziran ayında tesislerinde yeniden üretime başlayan JCB, hemen akabinde dünyanın yakıt olarak hidrojen kullanan ilk ekskavatörü olan 20 tonluk 220X modelinin prototipini gözler önüne serdi. Makine 12 aydan uzun süredir JCB’nin taş ocağında test ediliyor.

Günümüzde dünya genelindeki 22 tesisinde üretim yapan JCB, 75’inci yaşını özel bir sanatsal çalışmayla taçlandırdı. İngiltere Rocester’daki JCB’nin merkezine 8 mil uzaklıktaki 8 hektarlık bir tarla üzerine (yaklaşık 4 futbol sahası), JCB Twin Steer kontrol sitemine sahip bir Fastrac traktör ile son derece hassas bir uygulamayla, atmosferdeki uydulardan görülebilecek şekilde “75” ibaresi yazıldı.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina