Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Ayke Hafriyat, uzun erişimli ekskavatörleriyle sektörde farklılaşıyor
Ayke Hafriyat, uzun erişimli ekskavatörleriyle sektörde farklılaşıyor

İstanbul merkezli Ayke Hafriyat, 40 adedi bulan makine parkıyla büyük çaplı projelerde kiralama ve altyapı işlerinde faaliyet gösteriyor. Özellikle ekskavatör grubunda tamamen Hyundai’yi tercih eden firma, Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlantı yollarının peyzaj işini 3 adet Hyundai uzun erişimli ekskavatörle yapıyor.

Ayke Hafriyat, birçok alanda kullanılabilen bu makinelerle birlikte daha farklı projelerde de çalışmayı hedefliyor. Baba mesleğini 2004 yılında devralan Ferdi Aslan, Hyundai’nin Yavuz Sultan Selim Köprüsü yol çalışmalarında sağladığı avantajlar hakkında görüş bildirdi.

Ayke Hafriyat'ın Sahibi Ferdi Aslan

Hâlihazırda faaliyet gösterdiğiniz ve bundan öncesinde imza attığınız projelerden bahseder misiniz?

Tamamen kurumsal firmalarla çalışıyoruz. Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veriyoruz. Şu anda TESKİ’nin (Tekirdağ Su ve Kanalizasyon İdaresi) altyapı işinde bir firmanın alt taşeronu olarak faaliyet gösteriyoruz. Malkara bölgesinde kömür üstü açıyoruz. 2014 yılında DSİ 14. Bölge’de dere ıslahı işini yaptık. Onun dışındaki makinelerimizin hepsi kiralama projelerinde çalışıyor. 3. Havaalanı’nda, İzmir otobanında çalışan makinelerimiz var. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yol çalışmalarında İCA’ya alt taşeron olarak 3 adet uzun erişimli ekskavatör, 4 adet lastikli ekskavatör, 1 adet 30 tonluk paletli ekskavatör, 1 adet silindir olmak üzere toplam 9 adet makineyle hizmet veriyoruz.

Kaç kişilik bir ekiple çalışıyorsunuz?

Yaz mevsiminde 45 kişiye kadar çıkıyor. Firmamız bünyesinde mühendis ve tekniker olarak istihdam ettiğimiz arkadaşlarımız da mevcut. Ayke Hafriyat olarak kendimiz de artık bir proje üstlenmek istiyoruz. Mevcut makinelerimizi kiralamaktansa müteahhitlik yapmak daha mantıklı. Fiyatlara baktığımızda özellikle İstanbul’da hafriyatçılık yapmayı pek tercih etmiyoruz. Trafiği, dökümü hepsi ayrı bir sorun.

Makine parkınızı detaylandırır mısınız?

Parkımızda 3 adet Hyundai R170W-9 ve 2 adet R210W-9 lastikli ekskavatör; 3 adet R160LC-9, R210LC-9 paletli ekskavatör; R210LC-9 ve R290LC-9 olmak üzere 3 adet uzun erişimli ekskavatör var. Makinelerin bomunun uzun olmasının yanı sıra paletleri 800 milimetre genişliğinde. Bunun dışında 5 adet kazıcı yükleyici, biri yine Hyundai olmak üzere yaklaşık 12 adet toprak ve yama silindiri, çift çeker kamyonlarımız da parkımızda olan diğer makineler.

Uzun erişimli makinelerle çalışmanız nasıl başladı?

DSİ 14. Bölge’de dereler biraz geniş, standart makineler aşağı inemiyor ve bom yetişmiyor. Dolayısıyla HMF Makina’dan ikinci el 2013 model 18 metre uzun erişimli ekskavatör almaya karar verdik. Oradaki işimizi bitirdikten sonra Yavuz Sultan Selim Köprüsü yolu için makineye talep geldi. Makineler projenin başından beri orada faaliyet gösteriyor. Piyasada standart makineler çoğaldı. Biz de artık nadir bulunan makinelere yönelmeye başladık. Özellikli olduğunuz zaman fark yaratıyorsunuz. Liman, dolgu işi gibi çok çeşitli alanlarda, bataklık gibi zemin şartlarının uygun olmadığı yerlerde kullanılabilen bu tür makinelerin parkımızda yer alması, bize birçok yeni iş kapısı açacak. Öte yandan 20-30 tonluk makinelerde neredeyse hala 5 yıl önceki kiralama fiyatları geçerli fakat maliyetler sürekli artıyor. Makas gittikçe daralıyor, kâr oranları düşüyor. Küçük ölçekli firmaların iş yapması zor, büyük balık küçük balığı yiyor artık… Ya büyüyeceksiniz ya da yok olacaksınız. O yüzden piyasada az olan makinelere odaklandık. Bunları önceden öngörerek nokta atışı yapmak gerekiyor. Türkiye’de 3 adet uzun erişimli ekskavatörü olan firma sayısı çok azdır. Bu anlamda sektörde aranılır bir firma olmanız gerek. 

Makineler köprü yolunda hangi işte çalışıyor?

Projenin makyaj diye tabir ettiğimiz en son işi olan yolun kenarlarındaki şevlerde çalışıyor. Yukarıdan ya da aşağıdan rahatlıkla bahçe toprağının serimini yapabiliyor. Diğer türlü bir makine alta, bir makine üste koymak gerekiyordu. 2 makineyle yapılan işi biz tek bir makineyle yapabiliyoruz. İşi hem hızlandırıyor hem de maliyet açısından avantaj sağlıyor. Makineler projenin sonuna kadar çalışmaya devam edecek. Lastikli ekskavatörler ise asfalt kenarlarındaki son rötuşları yapıyor.

Neden Hyundai’yi tercih ettiniz?

Hyundai, piyasada çok tercih edilen bir makine, beklentilerimizi karşılıyor ve yedek parçası kolay bir şekilde bulunabiliyor. Yaklaşık 20 yıldır bu sektörün içindeyim, ekskavatörlerimizin hepsi Hyundai oldu. Özellikle 20-30 ton sınıfındaki makinelerin ikinci el değeri çok yüksek. Biz en fazla 5 yıl sonra makinelerimizi yeniliyoruz. Ayrıca özellikle İkinci El Makina Müdürü Tevfik Yılmaz ve İstanbul Bölge İş Makinası Satış Yönetmeni Emrah Kalaç ile olan ikili ilişkilerimiz ticari boyutu aştı, dostluğa geçti. Teknik personelimizin çözemediği sorunlarda da HMF Merkez Servis’ten hizmet alıyoruz. Onlar da ihtiyacımız olan teknik desteği hemen sağlıyorlar. Operatörler de makinelerden gayet memnun. Bazen benim kullandığım da oluyor, oldukça rahat. Konfora yönelik her şey düşünülmüş.

Makinelerinizi neden 5 yılda bir yeniliyorsunuz?

Makineler, 5 yıldan sonra belirli bir saate gelmiş oluyor ve ister istemez sorunlar çıkabiliyor. Ayrıca kurumsal firmalar yeni makineler talep ediyor. Çünkü ortada taahhütlü bir iş var, işin zamanında yetişmesi gerekiyor. Bir makinenin arıza yapması veya yatması ciddi bir iş kaybı olarak geri dönüyor.

Röportaj, Forum Makina dergisi Mayıs 2016 sayısında yayımlanmıştır...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina