Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Bayburt İnşaat, Case 1021F ile yol şantiyesindeki üretimini hızlandırdı
Bayburt İnşaat, Case 1021F ile yol şantiyesindeki üretimini hızlandırdı

Bayburt Grup bünyesinde bulunan Bayburt İnşaat, kurulduğu dönemden beri Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, DSİ, KGM gibi kurumların ihalesini yaptığı yol, baraj, gölet, sulama, kanalizasyon gibi işlerde faaliyet gösteriyor. Firma, Kütahya-Uşak yolu projesi için yaklaşık 3 ay önce parkına Case 1021F lastikli yükleyici ekledi. Bunker besleme işleminde kullanılan ve gün içinde yoğun bir iş temposu tutan 1021F, dört metreküp kova kapasitesiyle 2 makinenin yapacağı işi tek başına yaparken sunduğu yakıt avantajıyla da ön plana çıkıyor.

Yaklaşık 35 yıllık makine mühendisliği deneyimi bulunan ve yurt dışında da çeşitli projelerde görev alan Bayburt İnşaat Makine Şefi Engin Demirel’i Kütahya’nın Gediz bölgesindeki şantiyede ziyaret ederek 1021F hakkındaki görüşlerini aldık.

Bayburt İnşaat Makine Şefi Engin Demirel

Projede kaç kişilik bir ekip çalışıyor?

Yaklaşık 250 kişilik bir ekibe sahibiz. Bu sayı sezona bağlı olarak değişiyor. Genelde tek vardiya sistemiyle çalışıyoruz.

Asfaltta kullandığınız agregayı kendiniz mi üretiyorsunuz?

Karayollarının gösterdiği bölgedeki taş ocağında üretim yapıyoruz. Konkasörler vasıtasıyla agregayı temin edip yol şantiyesinde kullanıyoruz. Hava durumları müsaade ettiği sürece gece-gündüz çalışan ocağın üretim kapasitesi bize fazlasıyla yetiyor.

Firma bünyesinde toplam 7 adet Case iş makinesi

Projede kullanılan makine ve araçlardan bahsedebilir misiniz?

Kütahya-Uşak yolu projesi için parkımızda 2 adet asfalt finişeri, içlerinde Case 1021F olmak üzere 6 adet lastikli yükleyici, 4 adet greyder, 6 adet paletli, 6 adet lastikli ekskavatör, 2 adet dozer ve 85 adet kamyon var. Ayrıca kazıcı yükleyiciler, silindirler, rock drill de projede faaliyet gösteriyor. Bayburt İnşaat bu proje dışında da Case iş makinelerini kullanıyor. Bunlara örnek vermek gerekirse, 2 adet 921F, 3 adet 821F lastikli yükleyici ve 580ST kazıcı yükleyici bulunuyor.

İş makinesi tercihlerinizi neye göre belirliyorsunuz?

İşletmeci olarak baktığımda mümkün olduğunca tek tip marka olmasına önem veriyorum. Çok çeşitli markalar kullanmak şantiyelerde birçok soruna yol açabiliyor.

Ne gibi sorunlar yaratıyor?

Yedek parça ve sağlanan destek konusunu örnek verebiliriz. Biz tüm makinelerin aktif bir şekilde çalışmasını, verilen hizmetin kesintisiz olmasını istiyoruz. Çünkü makinenin arkasında bir üretim bulunuyor. Makineleri aktif tutabilmek için markaların arkasındaki firmaların verdiği destek çok önemli.

“1021F’nin yaptığı daha iş fazla, yakıt sarfiyatı daha az”

Case 1021F’yi neden tercih ettiniz? Bu şantiyede hangi işte çalışıyor?

TürkTraktör, Türkiye’nin en büyük firmalarından birisi, Case de dünya çapında bir marka. O bakımdan TürkTraktör’ün Case’in distribütörlüğünü alması beni memnun etti. 1021F’yi ihtiyaçlar doğrultusunda tercih ettik. Şantiyede bunker beslemesinde kullanıyoruz. Kolay bir iş fakat normal bir şantiyeye göre çok daha fazla yük karşılıyor. 4 metreküplük kova kapasitesiyle bu iş için gayet ideal. Bundan önce bunker beslemesi için farklı markada 2 adet yükleyici çalışıyordu. Şimdi sadece 1021F ile bu işi rahatlıkla yapabiliyoruz. Yaptığı iş daha fazla, yakıt sarfiyatı daha az.

Makine günde kaç saat çalışıyor?

İşin durumuna bağlı olarak minimum 10 saat çalışıyor. Gece geç saatlere kadar asfalt döktüğümüz durumlar oluyor. O zamanlarda da sürekli olarak bunkeri besliyor. Makine, şantiyeye geldikten 1,5 ay sonra 500 saate ulaştı, yılsonunda 3.000 saati geçecek durumda.

“Farklı markayla kıyaslayarak yakıtı test ettik”

1021F’nin yakıt giderlerini takip ediyor musunuz?

En büyük gider kalemlerimizin başında yakıt geliyor. 1021F’nin bu şantiye gelme sebeplerinden bir tanesi de yakıtı test etmekti. Makine çalışmaya başladıktan sonra farklı markalar ile kıyaslamalar yaparak yakıt tüketimi testlerini gerçekleştirdik. 1021F’nin 1 hafta boyunca yakıt tüketimi saatte 20 litreyi geçmedi. Testlerimize göre Case’in yeni seride Fiat Power Train son nesil verimli motor kullanmasıyla birlikte ciddi bir yakıt tasarrufu sağlanmış. Motor dört ayrı kullanım seçeneğinden birinde kullanılarak yakıt tüketimi minimuma indiriliyor. Kontrol paneli üzerinden yapılabilen bu seçimle operatör, makineyi yüksek verimlilikle kullanabiliyor. Dolayısıyla sadece yükleyicilerde değil, kazıcı yükleyicilerde de bir yakıt avantajı bulunuyor.

“1 yıl sınırsız saat sunulan garanti, Koç Grubu’nun makinesine güvendiğinin göstergesi”

TürkTraktör’ün servis hizmetini deneyimlediniz mi?

İlk 250 saatlik bakım için hızlı bir şekilde servis hizmeti sunularak makineye sahip çıkılması çok hoşumuza gitti. Bizim vereceğimiz olumlu geri dönüş bir başka müşteri veya şantiyemiz için firmaya fırsat olacaktır. Dolayısıyla bir anlamda iş ortağı oluyoruz. Bu anlamda firmanın bir telefon uzağında ve kolay ulaşılabilir olabilmesi önemli. Ayrıca makinelerdeki 1 yıl sınırsız saat garantisi de Koç Grubu’nun makinesine güvendiğini gösteriyor. Büyük şantiyelerdeki iddialı çalışmalarda bu konu ön plana çıkıyor.

Case ile sonraki projelerde de çalışmak ister misiniz?

Case’i eski çalıştığım firmalardan da tanıyorum. Gerçekleştirdiğimiz testler doğrultusunda yakıt tüketimi ve üretim verimliliğinden memnunuz. En ufak bir sorun yaşamadık, yaşayacağımızı da düşünmüyoruz. Gerçekleştirdiğimiz test sonuçlarını Ankara’daki merkezimiz ile de paylaşıyoruz. Servis hizmeti ve yedek parça tedarik süresi bizim için önemli, firmayla asıl ilişkimiz satıştan sonra başlıyor.

Röportaj, Forum Makina dergisi Haziran 2016 sayısında yayımlanmıştır...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina