Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Caterpillar yeni D2 serisi paletli ekskavatörlerde odak noktası yakıt verimliliği
Caterpillar yeni D2 serisi paletli ekskavatörlerde odak noktası yakıt verimliliği

Borusan Makina ve Güç Sistemleri (BMGS), orta sınıf ekskavatör grubunda Caterpillar’ın yeni D2 serisi paletli ekskavatörlerini geçtiğimiz yıldan beri Türkiye pazarına sunuyor. Yakıt giderlerine direkt etki eden motor işletim sisteminin değişmesi, ana valf grubuna eklenen ve makine iletişimini hızlandıran bir elektronik yapıya geçilmesi, Caterpillar’ın son 5 yılda yaptığı 11 milyar dolarlık Ar-Ge yatırımının yüzde 60’ını yakıt verimliliğine ayırdığını kanıtlıyor.

D2 serisi ekskavatörlerin getirdiği yenilikleri öğrenmek için BMGS Orta ve Büyük Boy İş Makinaları Ürün Yöneticisi Görkem Tokel ve 330D2 L kullanıcılarından Valioğlu Hafriyat Genel Müdürü Süleyman Elmalı ile bir araya geldik. BMGS’nin Türkiye pazarına sunduğu orta boy ekskavatörlerde 320D L’den 323D2 L’ye, 324D L’den 326D2 L’ye, 329D’den 330D2 L’ye geçiş yapıldı. Büyük sınıfta ise 336D’den 336D2 L’ye, 349D’den 349D2 L’ye bir geçiş süreci oluştu. 374D ve 390D’lerde ise tamamen F serisine geçildi.

Yeni motor kontrol sistemi: Isochronous

D2 serisinde orta boy ekskavatör grubunu incelemeye başlayacak olursak, ilk özellik olarak standart C7.1 motor kullanımına geçiş sayılabilir. Common rail motor ve yeni enjeksiyon sistemine sahip motorun eski motor enjektörüne göre 13 kat daha dayanıklı olduğu belirtiliyor. Eski D serilerinde operatör boma hareket vermek için joystickleri kullanmasıyla birlikte ana valfin hidrolik sinyallerle boma yağ gönderme komutu sonucu pompa sistemi devreye giriyordu. Pompa devreye girdiği anda motorda bir devir düşüklüğü yaşanıyordu. Devrin düşmesiyle birlikte motor ya bayılıyor ya da enjeksiyon sistemine uyarı veriliyordu. Akabinde daha fazla yakıt enjektörlere gönderiliyordu. Böylece sürekli bir dalgalanma oluşuyor, yakıt tüketimi artıyordu. Yeni D2 serisinde Isochronous (eşzamanlı çalışma) sistemi devreye alındı. Sistem kapsamında ana valf, pompayı aktif etmek için hidrolik sinyalin yanında bir elektronik sinyal gönderiyor. Böylece makine, yükün bineceğine önceden hazırlıklı olduğu için yüksek devirlerde çalışmaya ihtiyaç duymuyor ve dalgalanmalar daha minimum seviyelerde gerçekleşiyor. Daha düşük devirlerde çalışan motor, gereksiz yakıt tüketimini önlüyor. Bom ve stickteki rejenarasyon sistemi de yakıtı yüzde 2 azaltırken çevrim sürelerini kısaltıyor.

“Hafriyat segmentinde daha aktifiz”

Caterpillar ekskavatörlerinin çok yakıt tüketmesi kavramını tamamen değiştirdiklerini belirten Görkem Tokel, “Bunu hem yaptığımız testlerde hem de gerçekleştirdiğimiz Quarry Days etkinliğinde müşterilerimize gösterdik. Isochronous sistemi sayesinde daha düşük devirlerde çalışan motor, daha uzun ömürlü oluyor. Caterpillar’ın hiçbir zaman performans ve üretimden yana bir kaygısı olmadı. En önemli konu yakıttı, yapılan birçok yenilik de yakıt verimliliğine yönelik oldu. D2 serisinin yayılıyor olması bizi memnun ediyor. Özellikle hafriyat segmentinde daha aktifiz.” ifadelerini kullandı.

Valioğlu Hafriyat Genel Müdürü Süleyman Elmalı

İstanbul Avrupa yakasının önemli hafriyat firması: Valioğlu Hafriyat

Valioğlu Hafriyat, büyük projelerin hafriyat ve temel kazılarında faaliyet gösteriyor. Firmanın makine parkında 1’i Caterpillar 324D L, 1’i 330D2 L paletli ekskavatör olmak üzere 6 adet iş makinesi ve 22 adet kamyon bulunuyor. Valioğlu Hafriyat için iş makinelerinde önemli olan konular hakkında görüş belirten Genel Müdür Süleyman Elmalı, şöyle konuştu: “Bizim için öncelik makinenin sağlam olması. Şantiyelerimiz 24 saat boyunca çalışıyor. Bir iş makinesi günde 50 kamyon yükleyebiliyor. İstanbul’da çalışma saatlerinin kısıtlı olduğu düşünüldüğünde makinenin en ufak bir arızasında tüm ekip boşa çıkmış oluyor. Dayanıklılıktan sonra ise yakıt konusu geliyor. İşlerimizi belirli bir bedel karşılığında alıyoruz. Dolayısıyla makine ne kadar az yakarsa o kadar iyi. Her iki kriteri de göz önünde bulundurduğumuzda Caterpillar dünyaca kabul görmüş bir marka. 324D L ve 330D2 L’den çok memnunuz. Özellikle 330D2 L’nin yakıt değerlerine hayran kaldık.”

Röportajın devamı Forum Makina Ağustos 2016 sayısında...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina