Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2017
İş Makinası - Geleceğin yükleyicisi Volvo LX1’de yüzde 50’ye varan yakıt verimliliği
Geleceğin yükleyicisi Volvo LX1’de yüzde 50’ye varan yakıt verimliliği

Yenilikçi makineler için çalışmalarını sürdüren Volvo İş Makineleri’nin prototip elektrikli hibrit lastikli yükleyicisi LX1, yüzlerce saat boyunca gerçek çalışma şartlarında test edildi. Geri dönüşüm sektöründe kullanılan makinenin, muadillerine kıyasla yüzde 50’ye varan yakıt verimliliği sağladığı açıklandı.

Volvo İş Makineleri (Volvo CE), LX1’in test sonuçları için 12 Temmuz’da California’da bir basın etkinliği düzenledi. Şirket, bu etkinliği saha testleri gerçekleştiren Atık Yönetimi, makine üzerinde emisyon testleri yürüten CALSTART ve LX1 projesine fon desteği sağlayan California Enerji Komisyonu ile birlikte organize etti. Test, yeşil atık kompostlama alanı Redwood Depolama ve Geri Dönüşüm Merkezi’nde başladı. Tesiste yakıt verimliliğinin yanı sıra sera gazı emisyon testleri de yapıldı. İkinci test bölgesi ise atık aktarma bölgesi olan Moreno Vadisi Transfer İstasyonu idi.

California Enerji Komisyonu, Alternatif ve Yenilenebilir Yakıt ve Araç Teknolojisi Programı kapsamında bu proje için 1,8 milyon doların üzerinde fon sağladı. Programın; alternatif yakıtlar, yenilenebilir yakıtlar ve California’da araçlardaki gelişmeleri desteklemek amacıyla yılda 100 milyon dolar yatırım yaptığı bildiriliyor.

Gürültü seviyesi, arka görüş açısı, kullanım kolaylığı, hidrolik sistem konularında sınıfı geçti

Kuzey Amerika’daki en büyük geri dönüşüm şirketlerinden olan Atık Yönetimi, önemli sayıda Volvo filosunu yönetiyor. Volvo mühendisleri tarafından eğitilen 3 tecrübeli operatör, makineyi kullandıktan sonra geribildirimlerini paylaştı. Volvo CE Elektromobilite Direktörü Scott Young, operatör yanıtlarının olumlu olduğunu söyleyerek “Operatörler; gürültü konusundaki azalmayı, arka görüş açısının genişliğini, kullanım kolaylığını ve güçlü hidrolik sistemi sevdi. Fakat çekiş kontrolü ve vites değişimi gibi işlevlerin de geliştirilmesini istediler. Saha testlerimizi tamamladık, son 6 ayda öğrendiklerimize dayanarak çeşitli güncellemeler için makineyi tekrar İsveç’e göndereceğiz. LX1, henüz geliştirme projesinin bir parçasıdır, şu an için ona ticari olarak bakmıyoruz.” diye konuştu.

Elektrikli hibrit teknolojisi daha da gelişecek

Testlerde elde edilen sonuçlardan memnun olduklarını belirten Scott Young, yüzde 50’ye varan yakıt verimliliğinin her uygulama ve operatör için farklı olabileceğine işaret etti. Young, “Bu nedenle bu proje için yüzde 35’lik bir iyileşme hedefliyorduk fakat bu rakamı geçtiğimizi ve İsveç’teki test alanımızdaki sonuçlara benzer sonuçlar elde ettiğimizi söylemekten mutluluk duyuyoruz.” dedi.

Young, Volvo CE’nin elektromobilite alanında uzun vadeli planlar yaptığının altını çizerken, gelecekte elektrikli hibrit teknolojisine doğru büyük bir değişim olacağına inandıklarını ve müşterilerinin de haklı olarak verimliliğin gelişmesini istediklerini söyledi.

Yakıt, emisyon ve gürültü değerlerini minimuma düşüren dizayn

LX1’de; tekerlere monte edilen elektrikli tahrik motorları, elektrikle çalışan hidrolik, pil enerji depolama sistemi, önemli derecede küçültülen dizel motor ve yeni dizayn aktarma organı bulunuyor. Yakıt verimliliğinde önemli bir avantaj sağlayan bu kombinasyon, emisyonda ve gürültü kirliliğinde de muadillerine kıyasla azalma sağlıyor. Yeni dizayn için makinede yüzde 98 oranında yeni parçalar kullanıldığı ifade ediliyor.

Volvo CE, geçtiğimiz aylarda yaklaşık 21 milyon euroluk yatırımla aktarma organları test merkezini faaliyete geçirmişti. İsveç’te bulunan yeni tesisteki çeşitli test üniteleriyle hem elektrikli hem de geleneksel aktarma organları ve komponentlerin testleri yapılabiliyor. 4.400 metrekare alan üzerine kurulu tesiste, LX1 dışındaki makinelerin de elektrikli tahrik üniteleri test edilebiliyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina