Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2015
İş Makinası - Hafriyatçıların son gözdesi Volvo EC350DL paletli ekskavatör
Hafriyatçıların son gözdesi Volvo EC350DL paletli ekskavatör

Ascendum Makina tarafından yaklaşık 2 yıl önce Türkiye pazarına sunulan Volvo EC350DL paletli ekskavatör, güçlendirilmiş hafriyat tipi uzun bom ve arm konfigürasyonu ve yenilenen çalışma modlarıyla hafriyat sektöründe faaliyet gösteren firmalardan tam not alıyor.

Günümüzde hafriyat sektörünün kamyonlu taşımacılıktan tır taşımacılığına döndüğü göz önüne alındığında, EC350DL’nin 6,45 metre bom, 3,2 metre arm yapısıyla büyük avantaj sağladığı ifade ediliyor. Makine, uzun bom ve arm yapısı sayesinde tıra istenilen yerden rahatlıkla malzeme yükleyebiliyor.

Ascendum Makina Satış Destek Mühendisi Murat Görsen Üste

G4 modunu da içeren yeni 5 farklı çalışma modu

EC350DL’de I, F, G, H ve P modu adı altında 5 adet çalışma modu bulunuyor. G modu ise ideal yakıt verimliliği ve yüksek performans sağlaması açısından 4 kademeden oluşuyor. Örneğin H modunda motor devri 1.815 RPM olurken G4’e çekildiğinde 1.715 RPM’e düşüyor. Eski modellerde G modunun 3 kademeden oluştuğunu hatırlatan Ascendum Makina Satış Destek Mühendisi Murat Görsen Üste, 4 kademeye çıkarılmasının amacını, “Buradaki amaç, G modundaki devir aralığını daha fazla yakalayabilmek ve net düşüşler olmadan daha ara devirlerde çalışmayı sağlamak. Eğer G3, G2, G1 olarak devam edilseydi bu düşüşler biraz daha sert yaşanacaktı.” diyerek özetledi.

En yüksek çalışma modu olan P modu, power tuşuyla aktif ediliyor. Standart devir seçici tuşu H moduna kadar ayar sağlayabiliyor. Volvo, bu modun sadece ihtiyaç anında kullanılması için power tuşunu ayrı bir yerde konumlandırmış. P modunun avantajları hakkında açıklamalar yapan Murat Görsen Üste, “Hidroliklerin daha seri çalışması istendiğinde makineyi P moduna alıp 1.915 devre çıkarabiliyorsunuz. Fakat bu yüksek sökü gücü anlamına gelmiyor, sadece makinenin seriliğini artırıyorsunuz. Normal şartlarda makinenin hidrolik gücü sabittir, yalnızca F modu ve joystick üzerindeki power boost tuşuna bastığınızda artar.” ifadelerini kullandı.

Makinede otomatik rölanti süresi 3 saniyeyle 20 saniye aralığında ayarlanabiliyor. ECO tuşu ise herhangi bir devir düşüşü veya iş kaybı olmadan makinenin hidrolik olarak ekonomik modda çalışmasını sağlıyor. Bu modun, yüzde 10’u aşan bir yakıt tasarrufu sağladığı ifade ediliyor.

Yağ banyolu hava filtresi, daha düşük bakım masrafları için kirin motora zarar vermesini engelliyor. Bu özellik, tozlu ortamlarda çalışan makineler için öneriliyor. Yine bakım masraflarını minimuma indirmek ve uzun kullanım ömrü için tasarlanan motor altı, ana kontrol valfi altı ve kule altı ağır hizmet tipi zırhlar da standart olarak sunuluyor.

Kolaylıkla kullanılabilen yeni LCD ekran

Kabin içi yeniliklere bakıldığında en önemli özelliklerden bir tanesinin yeni LCD ekran olduğu vurgulanıyor. Yakıt tüketimi, motor harareti ve çalışma modlarını ekstra alt menülere girmeden ana ekrandaki gösterge panelinden görebilmek mümkün. Araç bilgilerine girildiğinde aracın modeli, seri numarası, çalışma saati, ortam sıcaklığı, dış sıcaklık gibi bilgiler incelenebiliyor. Yansıma engelleyici ve eğilebilir ekran 30 farklı dilde kullanılabiliyor.

Joystick üzerinde bulunan power boost tuşu, makine kırıcıda çalışacağı zaman kırıcı tuşu görevini üstleniyor. Kırıcı, aynı zamanda ayak pedalıyla da çalıştırabiliyor. Bu da operatöre ekstra bir avantaj sağlıyor.

Ağırlık ve kol yüksekliği ayarı bulunan operatör koltuğu, minimum yorgunluk için tasarlanmış. İnce kabin direkleri, standart sunulan güneşlikler, klima, geniş camlar, radyo, geri görüş kamerası ve ergonomik levyeler operatörün daha az yorularak daha fazla üretim yapabilmesine olanak sağlıyor.

Devrilme anında koruyucu yapı (ROPS) onaylı kabin, makinenin devrilmesine karşı ekstra güvenlik sağlıyor. FOPS özelliği ise opsiyonel olarak sunuluyor. Ayrıca standart olarak sunulan 6 adet çalışma lambası, gece rahatlıkla çalışabilmeyi sağlıyor.

Tiryaki Hafriyat Firma Sahibi Sezgin Tiryaki

“Muadillerine kıyasla yüzde 2-3 daha az yakıt tüketiyor”

EC350DL’yi yakından incelemek için Kocaeli bölgesinde ziyaret etme imkânı bulduğumuz firmalardan Tiryaki Hafriyat; Kandıra, İzmit ve Adapazarı bölgelerinde hafriyat sektöründe faaliyet gösteriyor. Ayrıca Kandıra’da taş ocağı bulunan firma; tarihi binalarda, camilerde kullanılan ve Kandıra taşı olarak bilinen taş üretimi yapıyor.

Tiryaki Hafriyat’ın makine parkında 3’ü Volvo 2013 model BL71 olmak üzere 4 adet kazıcı yükleyici ve 1’i Volvo EC350DL olmak üzere 4 adet paletli ekskavatör bulunuyor. Makineyi almadan önce farklı markaları da denediklerini söyleyen Tiryaki Hafriyat Firma Sahibi Sezgin Tiryaki, “Makinenin iş verimi ve yakıt ekonomisi bizim için çok önemlidir. Zaman zaman aynı tonajdaki farklı marka makinelerle bir arada çalışıyoruz. Onların saatlik yakıt sarfiyatı 24 ila 27 litre arasında değişirken, bizim makinemiz en az yüzde 2-3 daha az yakıyor. Performans açısından da çok memnunuz. 5 kovada tırı dolduruyor.” diye konuştu.

“Yeni bir makine alacağım zaman yine Volvo’yu tercih edeceğim”

Makine şu ana kadar 3.000 saate ulaşmış. Makinede herhangi bir problem yaşamadıklarını dile getiren Sezgin Tiryaki, bakım konusunda ise Volvo İleri Servis Anlaşmaları’ndan (V.I.S.A) yararlandıklarını söyledi. Tiryaki, “Volvo’nun daha önce de kazıcı yükleyicilerini kullandığımız için en ufak bir arızada hiçbir sorun yaşamadık. Diğer markalarla da çalıştık, 10 günde ulaşamadıkları zamanlar oldu. O yüzden yeni bir makine alacağımız zaman yine Volvo’yu tercih edeceğiz. Operatörler de konforlu olduğu için Volvo’dan başka makine kullanmayız diyorlar. Bana göre Türkiye’de Volvo’nun üzerine makine yok.” dedi.

D serisinde bom ve arm grubunun güçlendirildiğini vurgulayan Sezgin Tiryaki, kısa bomların tırlara erişemediğini hatırlatarak sözlerine şöyle devam etti: “EC350DL’de böyle sorun yok. D serisindeki bom ve arm yapısından memnunuz. 24 tonluk bir makine tırı yüklerken zorlanıyor. EC350DL, yere de sağlam basıyor.”

Altınkaya Hafriyat Firma Sahibi İlker Altınkaya

“EC350DL, şehir içi hafriyat için tasarlanmış bir makine”

Ziyaret ettiğimiz bir diğer firma olan Kocaeli Gebze merkezli Altınkaya Hafriyat, 70’e yakın çalışanıyla Kocaeli bölgesinde belediye ve inşaat firmalarına alt yüklenici hizmeti veriyor. Uzmanlık alanları bina ve fabrika temel kazıları ve dolguları, yol yapımı, bina yıkımı olan Altınkaya Hafriyat’ın makine parkında kamyonlar ve tırlar da dâhil olmak üzere toplam 50’ye yakın makine ekipman bulunuyor. Firma, parkına son olarak Volvo EC350DL’yi eklemiş.

Volvo’yu tercih sebepleri hakkında konuşan Altınkaya Hafriyat Firma Sahibi İlker Altınkaya ise konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Her şeyden önce satış temsilcisi Tolga Bey ile abi-kardeş gibiyiz. Makineyi alım sürecinde önce İstanbul’da bir hafriyatçıyı ziyaret ettik, makineyi takip ettik. O sıralarda Fatih Devlet Hastanesi’nin hafriyat işini almıştık. Bize de böyle bir makine gerekiyordu ve almaya karar verdik. Aradan 1,5 yıl geçti, operatör de gayet memnun. Hoşumuza giden yönü bomu uzun olduğu için yükleme işlemlerinde ideal bir makine olması. Yakıt konusunda da avantajlı konumda bulunuyor. Volvo kendisini kanıtlamış bir marka, EC350DL ise şehir içi için tasarlanmış bir makine. Biz de şehir içi hafriyata dayalı iş yaptığımız için bu makineyle işimizi çok rahat görebiliyoruz.”

Volvo EC350DL Teknik Özellikler

Çalışma ağırlığı

34,8 – 37 ton

Motor

Volvo D8K / 286 HP

Hidrolik debi

2 x 288 litre

Bom / arm

6,45 metre / 3,2 metre

Kova kapasitesi

2,1 metreküp

Röportajın tamamını Forum Makina Temmuz 2015 sayısında okuyabilirsiniz...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina