Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2017
İş Makinası - İrfan Pullukçu, yükleyiciden sonra ekskavatörde de Volvo'yu tercih etti
İrfan Pullukçu, yükleyiciden sonra ekskavatörde de Volvo'yu tercih etti

İrfan Pullukçu İbrice Maden İşletmeleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hüsnü Burak Pullukçu:

“Ocak yapımıza en uygun makinelerin Volvo olduğunu gördük”

İrfan Pullukçu İbrice Maden İşletmeleri, Tekirdağ Malkara İbrice köyü yakınlarında açık işletme sahasında 1985’ten beri linyit kömür üretimi gerçekleştiriyor. Trakya’nın olumsuz hava koşullarında bile müşterilerine sorunsuz bir şekilde kömür tedarik eden firma, ocak şartlarını göz önünde bulundurarak verimlilik, maliyet gibi konuları derinlemesine analiz ediyor.

Yurt dışında profesyonel bir eğitim aldıktan sonra şirketin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığını sürdüren, aynı zamanda şirket ortaklarından olan Hüsnü Burak Pullukçu’yu İbrice mevkiindeki kömür ocağında ziyaret ettik.

Toplam kaç adet kömür ocağınız bulunuyor?

5 adet kömür ocağı ruhsatımız mevcut, hepsi aktif olarak çalışıyor. Bulunduğumuz ocak 1.600 hektarlık bir alana sahiptir. Diğer 4 ruhsatımızda da üretim ve rezerv geliştirme faaliyetlerimiz devam etmektedir. Toplamda muhtemel 450 milyon ton linyit kömürüne sahibiz. Yılda 600 bin ton tüvenan kömür üretimi

Yıllık ne kadarlık bir üretimden bahsedebiliriz?

Yıllık ortalama 600 bin ton tüvenan kömür üretimi yapıyoruz. Bunun yaklaşık 400 bin tonu nihai ürün diyebiliriz. Geri kalan kısmı taş, toprak, kil gibi kömüre karışan yan kayaçlar olarak ayrılıyor. Bu üretim değeri, bölgedeki kömürler açısından iyi bir değer olarak değerlendirilebilir. Ayrıca yıllık yaklaşık 6 milyon metreküp dekapaj operasyonumuz bulunuyor. Dekapajın yüzde 60’ını kendimiz, yüzde 40’ını ise taşeronlarımız yapıyor.

Hangi tip kömürler üretiyorsunuz?

Bölgesel olarak Trakya’da 6 adet kömür işleme damarı tespit edilmiş. Biz bölgede en net kömür damarı olarak kullanılan 6 numaralı damarda çalışıyoruz. Dolayısıyla işletme olarak verimli bir bölgedeyiz. Genç kömür diye tabir edilen linyit kömürü yaklaşık yaşı 90milyon civarındadır. Bu kömürleri ısınma amaçlı apartmanlar ve kamu kuruluşlarına ayriyeten sanayi fabrikalarına satıyoruz.

Ocak zemini nasıl bir yapıya sahip bulunuyor?

Jeolojik olarak nebati toprağın yoğun olduğu bir zeminde çalışıyoruz. Bölgeye göre değişmekle birlikte 40-200 cm derinliği bulabiliyor. Bu toprağı sonradan geri dönüşüme kazandırmak için stokluyoruz, tekrar tarlaya dönüştürüyoruz. Sonrasında ise kil geliyor. 40-50 metre derinliğindeki kili açmamız gerekiyor. Bazı bölgelerde sert, bazılarında kumlu killer bulunduğu için iş makinelerimiz zorlu şartlarda çalışıyor.

Piyasanın sizi tercih etme sebepleri neler?

Her zaman düzenli ve kaliteli ürün sunmanın arzusundayız. 8-9 yıldır çalıştığımız fabrikalar var, dolayısıyla uzun vadeli çalışmayı tercih ediyoruz. Kötü hava şartlarında belediyelerin açamadığı yolları iş makinelerimiz vasıtasıyla açıp fabrikalara kömür sevk ediyoruz. Onlar da bunun bilincinde olduğu için bizimle çalışmaya devam ediyorlar. Ayrıca geçmişten gelen tecrübemiz de tercih edilmemizi sağlıyor. Bizler ise Pullukçu ailesi olarak 4. kuşak madencilik faaliyetlerini devam ettiriyoruz.

Makine parkınızda ne tür makine ve araç bulunduruyorsunuz?

2 adet Volvo EC480D, 1 adet EC380D olmak üzere 4 adet paletli ekskavatör ve 1 adet elektrikli Komatsu PC550 ekskavatör, 2 adet L110F, 1 adet L90F olmak üzere yaklaşık 9 lastikli yükleyici ve yol düzenlemede kullandığımız 1 adet G960 greyderimiz bulunuyor. Ekskavatörler dekapajda, yükleyiciler ise hazır malzeme yükleme işleminde kullanılıyor. 4.000 saati aşan L90F ve 2.300 saati aşan EC830D, geçen 2015 Aralık ayında şantiyeye indi. Ayrıca 30 adet çift çeker kamyonla da nakliye işlemlerini gerçekleştiriyoruz.

Neden bu tonajdaki makineleri tercih ettiniz?

İşletmemizde eskiden daha büyük makineler kullanılıyordu. Kârlılık oranları da yüksek olduğu için bu konu pek irdelenmiyordu. Günlük yakıt tüketimini yıl geneline yaydığımızda ciddi farklar ortaya çıkıyor. Örneğin, daha büyük tonajlı makinelerin yaptığı işi 3,3 metreküp kovaya sahip L110F de rahatlıkla yapabiliyor. O yüzden verimlilik ve kârlılık anlamında her bir kalemi teker teker inceleyip karar veriyoruz. Hangi işte, hangi makine daha uygun olur, nokta atışı yapıyoruz. Caretack’tan faydalanarak günlük, haftalık raporları inceliyoruz. Raporlara uygun olarak çeşitli önlemler alıyoruz. Bu da elimizi güçlendiriyor.

Volvo’yu tercih etmenizin arkasında yatan sebepler neler?

Geçen sene Volvo’nun üretim tesislerini gezdik. Volvo, zorlu şartlara karşı dayanıklı makineler üretiyor. Ayrıca eğitim ve teknolojiye de önem veriyor. Biz de en zorlu şartlar diyebileceğimiz maden sektöründe faaliyet gösterdiğimiz için ocak ve zemin yapımıza en uygun makinelerin Volvo olduğunu gördük. Bundan önce Volvo yükleyici kullanıyorduk fakat ekskavatör kullanmıyorduk. Çevredeki hafriyatçılardan görüş alıp Ascendum Makina’nın yaptığı demo çalışmalarından sonra makinelerin verimli olduğunu gözlemledik. Arkamıza bakmadan ilerleyebileceğimiz servis desteğini gördükten sonra da ekskavatörlerde Volvo’ya ağırlık verdik.

Kısa arm-bom konfigürasyonuyla kova hacmini maksimumda tutup söküden yüksek verim almayı hedefledik. Ekskavatörde uzun arm-bom yapısı olduğunda kovayı büyütemiyorsunuz, dolayısıyla makine zorlanıyor. Makinelerin yakıt performansından da memnunuz. Özellikle EC480D, farklı bir markanın daha düşük tonaj sınıfındaki makinesiyle hemen hemen aynı yakıt tüketimine sahip bulunuyor. Ayrıca yükleyicilerde yağ banyolu hava filtresi olması nedeniyle motorun daha verimli çalışması da ayrı bir avantaj getiriyor. Visa bakım anlaşmaları yapılıyor

Makine bakımlarını nasıl yapıyorsunuz?

2.000 saatlik Visa (Volvo İleri Servis Anlaşmaları) anlaşmalarımız var. Makine bakımlarını Ascendum Makina’ya bırakıyoruz. Bu zamana kadar makinelerin durmasına sebep olacak herhangi bir sorunla karşılaşmadık. Ayrıca bünyemizde 20’ye yakın bakım personelimiz de bulunuyor. Gerektiğinde personelimizle makinelerin ufak tefek bakımlarını destekleyebiliyoruz.

İş güvenliği konusunda ne tür önlemler alıyorsunuz?

Ülkemizde iş güvenliği bilinci yeni yeni oturuyor. Şirket adına bütün eksiklerimizi tamamladık ve bunun takibini de yapıyoruz. Kendi bünyemizde A sınıfı iş güvenliği uzmanımız bulunuyor, kaza riskini minimumda tutmak için çalışıyoruz. Altı ayda bir tatbikatlar, eğitimler düzenliyoruz.

Yatırımlarınız önümüzdeki dönemde de sürecek mi?

Uluslararası bir firmayla iş birliğimiz kapsamında rezerv planlamalarımız sürüyor. Bu çerçevede yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ar-Ge çalışmalarımız artarak devam ediyor. Karotlu sondaj çalışmalarımız 80 metrelere ve derin kuyu 700 metrelere kadar belirlenen sondaj faaliyetleri de devam ediyor. 2 büyük ruhsatımızın rezerv raporları tamamlandı. Sadece bu iki ruhsatımızda 250 milyon ton üretilebilir kömür rezervi saptadık. Üretim olarak yüzde 10-20 oranında büyümeyi hedefliyoruz.

Ascendum Makina Satış Yöneticisi Serkan Ekinci:

"Malkara kömür ocakları, bizim için önemli bir bölge konumunda bulunuyor. Yaptığımız demo çalışmaları sonucunda 2011’den beri hemen hemen tüm ocaklarda artık Volvo ekskavatörler de çalışıyor. Demolarda üretim kapasitelerine, ton başına üretim maliyetlerine, yakıt verilerine baktık ve rakip markaların ton başına üretim maliyetlerine kıyasla yüzde 15-20 arasında farklar yakaladığımızı gördük. İrfan Pullukçu İbrice Maden İşletmeleri, bu bölgedeki en eski firmalardan biri ve maden sektöründe önemli bir yere sahip. İş birliğimiz makine satışından da öncesine dayanıyor. Firmaya sürekli ziyaretlerde bulunuyorduk. 2016 itibariyle de 6 adet Volvo alımı yaptılar. Demo sonuçları, üretim verimliliği ve çevre referanslar bizi ön plana çıkardı. Ayrıca yükleyicilerdeki yağ banyolu hava filtresinin motorun ömrünü uzatması ve tork paralel bom sisteminin maksimum kapasitede yükleme sunması da firmanın Volvo’yu tercih etmesini sağladı."

Formen Adnan Gülçiçek:

"1985’ten beri operatörlük yapıyorum. Daha çok lastikli yükleyici kullandım. Yaklaşık 1 yıldır da burada vardiya formeniyim. Bütün makinelerin nasıl konumlandırılacağından ve saha operasyonlarından sorumluyum. Volvo yükleyicileri döküm sahalarında hazır malzemede kullanıyoruz ve çok memnunuz. Yeni seri makineler daha gelişmiş seviyede. Hareket kabiliyeti yüksek ve yaptığı işe göre gücüyle tatmin ediyor. Konfor olarak yormuyor, daha estetik bir görünüme sahip bulunuyor."

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina