Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - İş makinelerinin yaşam suyu Motor yağları
İş makinelerinin yaşam suyu Motor yağları

Teknoloji geliştikçe çevresel beklentilerle birlikte motor yağlarından beklentiler de her geçen gün artıyor. Artan sıcaklık, basınç ve yoğun çalışma koşulları, yağlar üzerinde baskıyı artırırken daha güçlü bir yağ film tabakasına ihtiyaç duyuluyor. Zayıf bir film tabakası ise metal-metal temasını etkileyemiyor ve ağır yükte aşınmalara neden oluyor.

Parçalar arasında dışarıdan gelen yabancı maddelerin ve yanma sonucu oluşan artıkların temizlenmesi, motor parçalarının ömrünü uzatıyor. Gelişen üretim teknolojileri ve emisyon düzenlemeleri sonucunda düşük yakıt sarfiyatı için motor parçalarının birbirleriyle çalışma boşlukları-toleransları daraltılarak motor performansı artırıldı. Bu gelişmeler, motorlarda kullanılan yağların ömürlerini kısalttı ve özellikleri yeni nesil motorlara yeterli gelmemeye başladı. Madeni yağ üreticileri de bu yeni nesil motorlara uygun yağlar geliştirdi. Bu yeni tip madeni yağlar sayesinde çalışan parçalar arasında oluşan yağ filmiyle kısa sürede oluşabilecek aşınmaların önüne geçilerek motorların çalışma ömrü uzatıldı. Aşınmanın daha geç olması, motor performansının uzun süre ilk çalışma anındaki değerlerinde kalmasını sağlıyor. Bu durum, yakıt tüketiminin de zamanla artmasını önlüyor.

Düşük kaliteli yağların kullanıcıya olan zararları

Düşük kaliteli yağlar, kısa sürede koyulaşarak kaydırıcılık özelliğini kaybedip ziftleşiyor. Bu durumda yağ, yağlama özelliğini kaybediyor ve yağın pompalanması güç duruma geliyor. Kurum birikmesi ve kurumun temizlenememesi sonucunda ise karter ve piston kurum bağlıyor, yağlama kanalları tıkanıyor. Motorda hayati öneme sahip olan parçalardan biri olan piston, düşük kaliteli bir yağla yağlandığı zaman daha fazla sürtünmeye maruz kalıp aşınmalar artabiliyor. Pistonla gömlek arasındaki yetersiz yağlama nedeniyle silindir yüzeyinde oluşan aşınmalar, yağın silindir yüzeyinde sürekli olarak tutunmasını sağlayan honlama kanallarının yok olmasına sebep oluyor. Bu nedenlerle makinede çekiş düşmesi veya yağ yakma sorunları ortaya çıkabiliyor.

Ascendum Makina

Ascendum Makina’nın müşterilerine sunduğu Volvo Engine Oil VDS-4 10W-30 yağı, Volvo iş makinelerinde en yüksek motor temizliğini sağlaması için özel baz yağ ve katkılarla dizayn ediliyor. Pazar geneli API CI-4 15W-40 motor yağlarına göre yağlama noktalarındaki mekanik kayıpları azalttığı için yüzde 0,5 yakıt tasarrufu sağladığı saha testleriyle ispatlandığı vurgulanıyor. Yine pazar geneli API CI-4 15W-40 motor yağlarına göre yeni nesil iş makinelerinde 2 kat uzun yağ ömrü sağlıyor. Bunun da yağ maliyetlerinin azaltılmasında kilit rol oynadığı ifade ediliyor.

Bir iş makinesinin tüm işletme maliyetleri dikkate alındığında yağ giderlerinin, toplam maliyetlerin ortalama yüzde 2’sini oluşturduğu bildiriliyor. Yağ seçiminin etki ettiği yakıt, yedek parça ve onarım maliyetlerinin ise toplam maliyet pastasındaki diliminin yüzde 50’den daha büyük olduğu belirtiliyor. Bu da iş makinesi için en iyi performansı gösterecek yağın tercih edilmesinin bir lüks değil, bir ihtiyaç olduğunu gösteriyor.

Volvo makinelerinde orijinal Volvo yağı kullanımı, en yüksek performansı temin ediyor

Motorun performansına etki eden faktörlerin başında motor temizliği geliyor. İçten yanmalı motorlarda yakıtın yanmasını sonucu ortaya kurum ve karbon tanecikleri gibi kirleticiler ortaya çıkıyor. Ayrıca ortaya çıkan bir diğer kirletici olan suyun büyük bir bölümü egzoz gazlarıyla birlikte dışarı atılsa da bir miktar su kartere, dolayısıyla da yağa karışıyor. Yağ, bu kirleticileri beraberinde tüm yağlama noktalarına taşıyor. Doğru yağ seçimi yapılmadıysa ortaya çıkan bu kirleticiler piston, gömlek ve segman üzerlerinde kurum tabakalarının oluşmasına sebep olabiliyor. Bunun neticesinde ısı transferinin azalması ve sürtünmenin artması bekleniyor.

Bu durum, motor veriminin düşmesine ve ömrünün kısalmasına sebep oluyor. Volvo iş makinelerinde Orijinal Volvo Yağları kullanımı, makinenin dizayn edildiği haliyle çalışmasını ve en yüksek performansın elde edilmesini temin ediyor.

 Borusan Makina ve Güç Sistemleri

Borusan Makina ve Güç Sistemleri (BMGS), müşterilerine Cat motorlarının en zorlu şartlarda yüksek performans gösterebilmesi için tamamen Cat motorlarına özel olarak geliştirilmiş, Cat tarafından onaylı ilk ve tek motor yağı olma özelliğini taşıyan Cat® DEO veya Cat® DEO ULS serisi motor yağlarını öneriyor.

Cat® DEO ve ULS serisi yağlarda, endüstri standartlarının ötesindeki zorlayıcı testlerle düşük çalışma saatlerinde (3.058 saat) bile tortu, demir aşınma ve genel temizliğinde gözle görülür farklar tespit edildiği vurgulanıyor. Cat DEO’nun, orijinal Cat parçalarıyla aynı yüksek standartları karşılayacak şekilde test edilip onaylandığı belirtiliyor. Cat® DEO-ULS yeni teknoloji yağı sayesinde ( ≤ 500ppm sülfürlü yakıt ile) yakıt ekonomisi sağlamanmasının yanı sıra yağ değişim aralığı uzatılarak* saatlik yağ maliyeti de düşürülüyor. (*SOS Hizmetleri ile birlikte kullanıldığında, Türkiye’de 500 saat değişim aralıkları uygulanmaya başlanmıştır.)

Cat 966H lastikli yükleyicide yapılmış bir inceleme sonucunda 12.000 saatlik süre boyunca motorda kullanılan yağın maliyeti tipik bir motor maliyetinin sadece yüzde 5,5’ini oluşturduğu görülüyor. Yüzde 5,5’luk kısımdan yapılacak bir tasarrufla asıl maliyet kalemi olan motorun riske atıldığı aktarılıyor.

Hidromek

Hidromek, müşterilerine API CH-4 ve CI-4 standartlarını karşılayan Hidromek marka motor yağlarını tavsiye ediyor. Bu yağların, yüksek performanslı ve düşük egzoz emisyonlu dizel motorların ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirildiği belirtiliyor. Yüksek performanslı yağlar; piston ve silindir üzerindeki kurum birikmesi, yağ yanmasından dolayı yağ tüketimi, segman aşınmaları, supaplardaki çalışma aşınmaları ve korozyona karşı yüksek direnç gösteriyor. Değişik hava sıcaklıklarında viskozitesi stabil kalabildiği için ilk çalıştırma anında ve yüksek sıcaklıklarda oluşabilecek aşınmaları önlüyor. Bunun yanı sıra değişim periyodu boyunca Hidromek yağlarının, özelliklerini kaybetmediği için motor performansı ve yakıt tüketiminde değişim olmazken optimum seviyede kaldığı ifade ediliyor. Bu durum kullanıcıya uzun ömürlü motor ve düşük işletme maliyeti olarak avantaj sağlıyor.

Motor tipine uygun kullanılan yağlar, işletme maliyetlerini azaltıyor Hidromek tarafından yapılan açıklamada, motorlarda kullanılan madeni yağların başlıca görevleri, birbiri üzerinde hareket eden motor parçalarının üzerinde yağ filmi oluşturarak doğrudan temas etmesini önlemek, parçaların aşınmasını ve güç kaybını azaltmak ve ısınan motor parçalarının soğutulmasına yardım etmek olduğuna yer verildi. Açıklamada, “Motordaki kullanılan yakıtın yaklaşık yüzde 30’u mekanik güç olarak iş sağlayabilmektedir. Gerisi sürtünmeden dolayı ısı enerjisine dönüşerek motorun gövdesine ve çevreye dağılmaktadır. Motordaki sürtünme belirli bir optimum düzeyde tutulduğunda tüketilen yakıttan alınan verim en üst düzeyde olacaktır. Madeni yağlar işte burada devreye girmektedir. Motordaki sürtünme seviyesini optimum düzeyde tutarak yakıt tüketiminde etkin rol oynamaktadır. Motor tipine uygun olarak kullanılan madeni yağların değişim periyotları da uzun olacağı için yakıt tüketimi, filtre değişimleri gibi işletme maliyetini oluşturan kalemlerin de tüketimi azaltarak işletme maliyetlerini azaltır.” ifadeleri kullanıldı.

 HMF Makina

Motor üreticisinin motorun geliştirilmesi esnasında kullandığı ve kullanım esnasında tavsiye ettiği teknik speklere uygun yağın kullanılması, motorun servis ömrü boyunca aşınmaya karşı korunmasını sağlıyor. Motor yağının, aşınmaya karşı korumanın yanında içerdiği katkıların da etkisiyle direkt olarak yakıt tüketimi, motor iç temizliği, yakıtın olumsuz etkilerine karşı koruma, düşük sıcaklıklarda motorun kolay çalışması, ilk çalışma anında oluşan aşınmayı minimize etme ve yeni nesil motorlara egzoz emisyon sistemlerini koruma gibi birçok farklı konuda avantaj sağlıyor. Kullanılan motor yağının sağlamış olduğu sürtünme önleme etkisi ve uygun viskozitenin, motorun normal çalışma şartlarında yüzde 5’e kadar yakıt tasarrufu sağladığı laboratuvar testlerince gözlemlendiği ifade ediliyor.

Motor yağları motorun çalışması esnasında dizel yakıtın içinde bulunan kükürt nedeniyle oluşan asidik ortamı nötralize ederek motor yağının, dolayısıyla motorun korunmasını sağlıyor. Yanma esnasında havadaki nemle yakıttaki kükürt yanmanın etkisiyle sülfürik asit oluşuyor. Bu asit direkt olarak önce yağa, daha sonra motor parçalarına zarar veriyor. Bunu önlemek için yağın içerisinde bulunan TBN katkısı, oluşan bu asidi nötralize ederek bu zararı engelliyor.

Akma noktası, soğuk havalarda motorun daha kolay çalışmasını sağlıyor

Özellikle soğuk havalarda motorun daha kolay çalışması için motor yağlarının içerisinde bulunan akma noktası, yağın düşük sıcaklıklarda pompalanabilme kabiliyetini artırarak soğuk havalarda ilk çalışma anında yağın karterden çıkarak dolaşması gereken tüm yerlere en hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlıyor. Aksi takdirde özellikle turbolu araçlarda bu süre uzadığı zaman parçalar yetersiz yağla yağlanarak aşınmalar başlıyor. Yanma esnasında oluşan kurum gibi yanma artıkları son derece sert oksitler olduğundan çalışma esnasında hassas yüzeylere zarar veriyor. Motor yağının içerisinde bulunan deterjan ve dispersan katıkları, oluşan bu oksitleri yapıştıkları yüzeyden temizleyerek ve parçalayarak kartere veya filtre tutulmasını sağlayarak motor parçalarına vereceği zararı engellenmiş oluyor.

Yeni nesil motorlarda bulunan egzoz emisyon azaltıcı sistemler (DPF, SCR, TWC gibi) yakıtın veya yağın yanması sonucu üzerlerinde tortu ve kurum oluşması sonucu tıkanma ve bozulma eğiliminde oluyor. Uygun yağların kullanımı esnasında yanma sonucu oluşan bu artık kül, kurum veya depozitler azalacağından egzoz emisyon sistemlerinin ömrü uzuyor. Egzoz emisyon sistemlerinin arızalanması, ayrıca yüksek karşı basınç yaratacağından motorun diğer aksamlarına da zarar veriyor.

Mercedes-Benz Türk

Türkiye kamyon pazarının 14 yıldır lideri olduğu belirtilen ve Euro 6 motora geçiş yaptıktan sonra inşaat araçlarını Arocs çatısı altında toplayan Mercedes-Benz Türk’te, kamyonlar için kullanım alanlarına göre hazırlanmış yağ sınıfları bulunuyor. Bu yağ sınıfları için yağ üreticileri, gerekli onayların alınması akabinde yağlarının ilgili bilgileri tüm şartları karşılamış olduğu kabul ediliyor. Bu yağ sınıflarına kamyonlar için örnek olarak 228.5 ve 228.51 motor yağı bilgileri veriliyor.

Mercedes-Benz kamyonlar için bu bilgilerin gerekliliklerini karşılamış orijinal Mercedes-Benz yağları bulunuyor. Bakım ve onarımlarda kullanılmak üzere tüm yetkili servis ağında bulunan orijinal yağlar, sürtünmeyi azaltan çok etkili katkıları ve bileşimi sayesinde araçların performansını koruyarak müşterilerin araçlardan en yüksek verimi almasını sağlıyor.

Uygun motor yağıyla yapılan bakımlar, çevre kirliliğini de önlüyor

Yeni nesil inşaat kamyonları Mercedes-Benz Arocsların, Common-Rail püskürtme sistemli Euro 6 motorlarıyla hem daha yüksek beygir gücüne sahip hem de az yakıt tükettiği aktarılıyor. Bu motorlar, yüzde 20 oranında daha uzun ömür ve yüksek motor freni performansıyla öne çıkıyor. Bakım maliyetleri de yüzde 20 oranında düşen yeni Arocs araçlar, sahibine ticari anlamda avantaj sağlıyor. Bu oranlara ise ancak doğru motor yağı kullanımıyla ulaşıldığı vurgulanıyor. Sadece motor performansı değil, uygun motor yağıyla doğru zamanda yapılan bakımların araç performansı ve düşük yakıt sarfiyatının yanı sıra çevreye salınan egzoz gazlarının düşük seviyelerde tutulmasını sağlaması ve çevre kirliliğinin önlenmesine de etkisi büyük oluyor.

 Opet Fuchs

OPET Petrolcülük A.Ş. ve Fuchs Petrolub SE şirketlerinin eşit paya sahip ortaklık yapısıyla kurulan Opet Fuchs Madeni Yağ A.Ş., otomotiv, endüstriyel yağlayıcılar ve oto bakım ürünlerinin üretimini, satışını ve satış sonrası hizmetlerini gerçekleştiriyor. 200’e yakın konusunda uzman çalışanı ve tüm Türkiye’de bulunan geniş bayi ağıyla hizmet veren Opet Fuchs, Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu’ndan biri olarak gösteriliyor.

Opet, Fuchs, Rom, Wynn's, Ford Otosan onaylı FMY, Tofaş onaylı Opar Olio ve TürkTraktör markalı ürünleri portföyünde bulunduran Opet Fuchs; Man, Volvo, VW, Mercedes Benz, Ford gibi dünyada ön plana çıkan orijinal ekipman üreticilerinin (OEM) onayına sahip ürünleriyle hem sektörde yer alan üreticiler hem de tüketicileriyle iş birliği içinde bulunuyor.

İş makinelerinde kullanılacak motor yağının spesifikasyonu (teknik özellikler, performanslar, değişim aralıkları gibi) makine üreticisi firmalar tarafından belirleniyor. Bu süreçte gerek laboratuvarda, gerekse motor üzerinde çok çeşitli testler gerçekleştiriyor ve en zorlayıcı şartlarda bile performans gösterebilecek şekilde kullanılması gereken yağın spesifikasyonu oluşturuluyor. Yağ firmaları, makine üreticilerinin belirledikleri spesifikasyona uygun yağları veriyor. Makine üreticisinin belirlediği yağ spesifikasyonuna uygun olmayan bir motor yağı kullanıldığı takdirde motor yağı, üretici firmanın belirlediği yağ değişim aralığından daha önce özelliğini kaybedebiliyor. Bu durum, piston ve gömleklerin daha hızlı aşınmasına ve yağ tüketiminin artmasına sebep olurken işletme maliyetlerini yükseltiyor.

Makine üreticisinin belirttiği spesifikasyona göre uygun yağlar belirleniyor

İş makinesi üreticileri, ekipmanlarında çok çeşitli motorlar kullandığı ve bu motorların yağdan beklediği özellikler değişkenlik gösterdiği için uygun motor yağı seçiminin, detaylı ve önemli bir konu olduğu belirtiliyor. Opet Fuchs’un teknik birimleri, müşterilerin kullandığı iş makinelerinin marka, model ve çalışma şartlarını öğrenip ekipman üreticisinin belirtmiş olduğu spesifikasyona göre uygun yağları belirliyor. Ayrıca internetten ulaşılabilen Araca Göre Yağ Tavsiye Programı da (Fullmatch) bulunuyor. API ve ACEA gibi uluslararası kuruluşların belirlediği standartlarla makine üreticilerinin belirlediği teknik spesifikasyonlar dikkate alınarak hazırlanan bu program sayesinde makinelere ait bazı bilgilerin (marka, model gibi) girilmesiyle makinede kullanılması uygun olan Opet Fuchs ürünleri kolaylıkla belirlenebiliyor.

SİF İş Makinaları

JCB iş makinelerinin satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüten SİF İş Makinaları, müşterilerine üstün performans sağlamak ve orijinali korumak için özel olarak formüle edilmiş JCB orijinal motor yağı JCB OIL’i sunuyor.

JCB OIL, yüksek hızlı turbo şarjlı dizel motorlar için geliştirilmiş yüksek performanslı ağır hizmet dizel motor yağı olarak tanımlanıyor. Geniş bir sıcaklık yelpazesinde ve zorlu koşullarda motor parçaları için koruma sağladığı belirtilen bu ürünün, özellikle ağır hizmet sınıfında çalışan tüm makinelerde yüksek performans gösterdiği bildiriliyor.

JCB OIL, orijinal JCB filtrelerle uyumlu şekilde tasarlanıyor

Makinelerde kullanılan birçok motor tipi için tavsiye edilen JCB OIL, sürtünmeyi azaltma ve soğutma görevlerinin yanında, asit ve korozyona karşı, aşınmaya karşı, tortu ve çamur oluşumuna karşı gibi önemli konularda ekstra koruma sağlıyor. Orijinal JCB filtrelerle uyumlu çalışacak şekilde tasarlanan üründe, yağ değişim aralıkları, makine tipine ve uygulamaya bağlı olarak değişmekle birlikte endüstri standardındaki yağlara kıyasla daha uzun yağ değişim aralığına çıkabiliyor. Endüstri standardındaki motor yağlarına kıyasla daha fazla motor temizliği sağladığı ve makinenin üstün performansla çalışmaya olanak sunduğu kaydediliyor.

Bazı ağır hizmet dizel motor yağları, sürtünme ve pompalama kayıplarını azaltarak yakıt tasarrufunu artırabiliyor fakat yağların motor aşınmasını önlemek için ayrıca doğru koruma seviyesi sağlaması gerekiyor. JCB OIL, yakıt tasarrufu için viskozitenin azaldığı bir aşınma koruması sunuyor. Bu da özellikle filo yöneticileri için önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlıyor.

 Temsa İş Makinaları

Komatsu iş makinelerinin Türkiye distribütörlüğünü yürüten Temsa İş Makinaları, müşterilerine Castrol ile birlikte geliştirdiği Komatsu orijinal yağlarını tavsiye ediyor. Firma, ürünlerin sağladığı avantajların yanı sıra katma değerler yaratan çalışmaları da müşterileriyle buluşturuyor. Castrol ile olan iş birliği doğrultusunda sunulan LabCheck hizmetiyle ekipmanlarda normalin dışına ulaşan kir ve metal parçalarını ortaya çıkaran ve yağın fiziksel özelliklerini belirleyerek kullanım ömrünü uzamasını sağlayan yağ analiz ve arıza teşhis çalışmaları yapılıyor. Bu hizmetle yağların performansı ölçülürken aynı zamanda yüksek maliyetli parça değişimi ve arıza masraflarının, uzun çalışma saati kaybının önüne geçiliyor.

Segman ve supapların doğru şekilde çalışmasında kaliteli yağ faktörü

Temsa İş Makinaları Yedek Parça Departmanı tarafından yapılan açıklamada, doğru kalitede kullanılan motor yağının faydalarında bahsedilerek şu ifadeler kullanıldı: “Doğru kalitede kullanılan motor yağı, motor içerisinde oluşan kurumu temizleyip dağıtarak metal yüzeylerde aşınmalara engel olmaktadır. Segman ve supapların doğru bir şekilde çalışmasında doğru kalitede yağ kullanımı çok önemlidir. Özellikle EGR sistemi, yağa daha fazla kirleticinin karışmasına neden olur, kurum ve asidik ortam yağın ömrünü ciddi şekilde azaltır. Doğru kalitede yağ kullanımı piston ve segman aşınmalarından koruyacağı ve erken yağ kalınlaşmasının önüne geçip iç sürtünmenin artmasına engel olacağından, yakıt tüketiminde ve dolayısıyla işletme maliyetlerinde meydana gelebilecek artışlara engel olmaktadır.”

 TSM Global

Sumitomo, Yanmar, Hyster, Ammann, Utilev ve Iteco markalarıyla faaliyet gösteren TSM Global, müşterilerine dünyanın önde gelen markalarından Petronas’ın üretmiş olduğu Arbor Alfatech 15W-40 CI-4 ürününü tavsiye ediyor. Dünyanın motor teknolojisi üzerine hemen hemen en üst seviye geliştirme ve testlerinin yapıldığı Formula1’in de sp onsorlarından olan Petronas, yüksek kalite motor yağlarını en zorlu şartlarda test ederek geliştirmiş bir marka olarak öne çıkıyor. Petronas’ın bu tecrübesi ve özel formülü sayesinde Alfatecg 15W40’ın, ağır hizmet dizel motorlar API CI-4 ve ACEA E7 için uluslararası teknik yeterlilikleri de aşan değerlere sahip bulunduğu belirtiliyor.

Alfatech 15W40, bu standartları düşük emisyonlu motorların özel yanma özellikleri, özellikle de kurum oluşumu kaynaklı kalınlaşmanın etkin kontrolü sayesinde karşılıyor. Ayrıca kurumun kendisinden kaynaklanan aşınmaya karşı da üstün koruma sunuluyor.

Doğrudan motoru etkileyen zararlı faktörler, Alfatech 15W40 tarafından yok ediliyor

API CI-4 ve ACEA E7 teknik değerlerine uygunluk, Alfatech 15W-40'ın değişimler arasındaki süreyi uzatmasına, bu sayede makinenin duruş sürelerinin kısalmasına katkıda bulunuyor. Alfatech 15W-40’ın, yanma asitlerinden kaynaklanan hasara ve yüksek çalışma yüklerinden kaynaklanan aşınmaya karşı motorun daha uzun süre ve sürekli korunmasını sağladığı kaydediliyor. Ayrıca zorlu iklim koşullarından kaynaklanan yüksek sıcaklıklar, çalışma ortamındaki yüksek uçucu partiküller veya asitik ortam gibi doğrudan motoru etkileyen tüm bu zararlı faktörler Alfatech 15W40 tarafından engelleniyor.

Kaliteli motor yağları, ideal yağ viskozitesini korumak üzere sürtünme aşınmasını ve oksitlenmeyi önleyerek motorda biriken tortulara (is, kül, partikül ve kir) karşı etkili koruma sağlıyor. Bu özellik, motorun ömrünü uzatmaya yardımcı olurken işletme maliyetlerini azaltıyor. Tortu birikiminde kontrol sağlayarak ideal motor performansı sunuyor. Kaliteli motor yağları, motorun yüksek performansla çalışmasını sağlayarak beygir gücü kayıplarının da önüne geçiyor. Dolayısıyla makinenin performansı artarken daha verimli çalışma neticesinde yakıt tüketiminde tasarruf sağlanıyor. Bir başka motor ömrü uzatan faktörün, yağların korozyona yol açan asit düzeylerini azaltması olarak gösteriliyor. Kaliteli motor yağları ayrıca düşük kül katkı sistemi ile DPF ve DOC gibi sistemler için üstün koruma sağlıyor. Özellikle sülfür içerikli dizel yakıtlarda dahi daha uzun yağ değişim aralıkları sunuyor.

 TSM Global’in yaptığı açıklamada bir numaralı önceliklerinin, hizmet verdikleri makinelerin her zaman çalışır durumda olmasını sağlamak olduğundan bahsedilerek şu ifadelere yer verildi: “Bu önceliğin temel sebebi iş makinelerinin, işletmelerin en önemli ekipmanı olması, tüm üretimin bu makinelerce yapılmasıdır. İş makineleri, zorlu koşullarda kesintisiz uzun saatler boyunca yüksek ısı farklarında ve en ağır şartlarda çalışmaktadır. Tüm bu zorlu koşullar makinelerin motor, hidrolik ve mekanik aksamlarında mücadele edilmesi gereken sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu sorunların en başında ise makinaların performansını önemli ölçüde etkileyen motorda biriken tortulardır. Motorda biriken tortular, motora sessiz bir şekilde zarar vererek orta düzeyde motor bloğu ve diğer parçalara bulaşarak başlar. Aşınmaları tetikleyen bu tortu düşük yağ kalitesiyle daha da hızlanarak zorlu çalışma koşullarında yoğunlaşır ve sonuçta makinede arızalara neden olur. İlerleyen durumlarda motor bloğu ve tüm diğer bağlı parçalarda geri dönülmez hasarlara kadar giden bu durum iş makineleri için ciddi bir problemdir.”

 TürkTraktör

İş makinesi motor yağları, geliştirilirken API, ACEA, ILSAC, SAE gibi uluslararası kuruluşların laboratuvar ve motor testlerinden geçiyor. Uzun süren çalışmalardan sonra testlerden geçen orijinal motor yağları, TürkTraktör tarafından satışa sunuluyor.

TürkTraktör’ün onayına sahip olan Agromega motor yağları; yağlama, koruma, temizleme, soğutma, kompresyon gibi görevleri yerine getiriyor. Motor yağlarının, motorun ömrünü uzatıp performansının ilk günkü gibi kalmasını garanti ettiği vurgulanıyor. Firmanın iş makineleri için satışa sunduğu onaylı Agromega motor yağları ise şunlardan oluşuyor:

• Agromega Ultra T4 10W-40 MAT 3521

• Agromega Ultra 10W-30 MAT 3507

• Agromega Ultra 15W-40 MAT 3507

Herhangi bir motor yağının SAE viskozite sınıfının Agromega yağıyla aynı olması, o motor yağının iş makinesi motorunda kullanılmasının uygun olduğu anlamına gelmeyebilir. Dolayısıyla TürkTraktör’ün onayladığı yağdan çok farklı teknik özelliklere sahip olabilir.

Düşük kaliteli yağların, motor parçaları ve yataklara olan etkisi

Motor soğukken ilk çalıştırma esnasında karterdeki yağın kolay şekilde pompalanabilmesi ve yağlaması gereken noktalara en hızlı şekilde ulaşabilmesi gerekiyor. Aksi takdirde motor parçalarında ve yataklarda aşınmalar meydana gelebiliyor. Düşük kaliteli yağlar, yağlama noktalarına hızlı ulaşamayabiliyor ve eksik yağlama nedeniyle motor parçalarında ve yataklarda ciddi aşınmalar oluşabiliyor.

Deterjan ve kurum dağıtıcı katıklar, yakıtın yanmasıyla ortaya çıkan kurumun, motor parçalarına yapışmasını ve kurumun topaklaşarak sıcaklık sebebiyle zaman içinde sertleşip kömürleşmesini önlüyor. Bu sayede hem motor yağının ömrü uzuyor hem de kaydırıcılık özelliğinin ömrünün sonuna kadar sürmesi sağlanıyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina