Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2018
İş Makinası - İnşaat sahalarında lastik rekabeti
İnşaat sahalarında lastik rekabeti

16 ton ve üzeri ağır vasıta kamyon ile çekicilerde lastik kullanımı dikkat ve özen gerektiriyor. Bu araçlar arasındaki inşaat serileri ise daha zorlu şartlarda yük taşıyıp km yaptıkları için daha sağlam lastiklere ihtiyaç duyuyorlar. Lastik üretiminde önde gelen markalar da inşaat serisi lastiklerini pazara sunarak bu alanlardaki yeniliklerini müşterilere sunuyorlar.

İnşaat sahaları ile taş ve maden ocaklarında çalışan kamyon ve çekicilere uygulanan bu lastiklerden beklenen temel özellikler arasında; farklı yüzeylerde iyi tutuş, iyi frenleme, kesilme ve yırtılmalara karşı yüksek direnç, yük basıncına yüksek direnç, taş, kum, çakıl vs etkenlerden çabuk kurtulma ve kendi kendini temizleyebilme kabiliyeti geliyor. Lastik üreticileri de bu doğrultuda inşaat sahalarına özel gövde yapısı, özel bileşenler, bozuk zeminlere uygun sırt desenlerine sahip ürünler geliştiriyorlar. Bazı inşaat kamyonu lastikleri ise zorlu arazi kullanımında maksimum hizmet ömrü sağlayan ve ağır iş makinelerinde kullanılan karkas tasarımlarından da imal edilebiliyor. 



Sırt deseninin önemi

Taşıma hacmi ve sefer sıklığının önem kazandığı inşaat kamyonu lastiklerinde, sırt desenleri en önemli unsurlardan. Desenler, bir lastiğin aşınmasının nasıl olacağını belirliyor. Eğer lastik eşit oranda aşınıyorsa, daha fazla km performansı göstererek arazide ve yolda tutuşu daha fazla oluyor. Taşların lastik aralarına sıkışmasını önleyecek şekilde geliştirilen desen yapıları, aynı zamanda lastik katmanlarından olan karkas yapının zedelenmesinin de önüne geçiyor.

Yüke göre lastik 

Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesinin üzerine çıkmak ise lastiğin çabuk ısınmasına, yanak, omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve daha hızlı aşınmalara neden oluyor. Dengesiz yüklemelerin de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yaptığı göz önüne alınırsa üretilen inşaat kamyonları lastiklerinin dayanıklılığının, yol kamyonu lastiklerinden biraz daha fazla olması gerektiğini görüyoruz. 

Lastikler üzerinde yazan numaralar da lastiğin kesit genişliği, karkas yapısı, jant çapı ve yük endeksi hakkında bilgiler veriyor. Lastiğin yük endeksi, kg olarak maksimum taşıma kapasitesiyle ilgili bilgiler sunuyor. Hız endeksi ise doğru şekilde şişirildiğinde ve taşınabilecek kadar yük altında kullanıldığında, lastiğin ulaşabileceği maksimum hızı açıklayan harf kodu olarak biliniyor. Eğer lastiğin hız ve yük kapasitesi aracın çalışma şartlarına uygun değilse, lastiğin olması gereken ömrünü tamamlaması mümkün olmuyor.
Tek lastik ve çift lastik kullanımına bağlı olarak lastikler üzerinde iki farklı hız seviyesi için iki çeşit yük taşıma seviyesi belirtiliyor. Örneğin 315/80 R 22.5 154/150 M ölçüsünde;

154 ; Tekli kullanımda, 3750 Kg ( 8270 LBS ) yük taşıma kapasitesini
150 ; Eşli kullanımda, 3250 Kg ( 7385 LBS) yük taşıma kapasitesini
M ; ise 130 Km/Saat sürat sınırını işaret ediyor.




İnşaatta kızışan lastik pazarı

Başta İstanbul Yeni Havalimanı ve Kuzey Marmara Otoyol Projeleri olmak üzere son yıllarda pazarı büyüyen inşaat kamyonları için lastik pazarında da bu yönde hareketlilik yaşandı. Türkiye’de üretim yapan veya pazara ürünler sunan lastik markaları kıyasıya bir rekabetle ürünlerini, inşaat kamyonu filolarına vermek için mücadele ettiler. Elbette lastik kalitesi kadar satış sonrası sunulan hizmet kalitesi de tercihlerde etkili oldu. Bu rekabetin, devam eden ve yeni projeler doğrultusunda gelecekte de aynı tempoda sürmesi kaçınılmaz olacaktır.



Michelin X® Works™ serisiyle kamyonları sahada yormuyor

Michelin, gerek şantiyeler ve taş ocakları, gerekse de yol ve şantiyelerde ortak kullanılan inşaat kamyon lastikleri için X® Works™ serisi ile müşterilerine geniş bir yelpaze sunuyor.

MICHELIN X® Works™ HD Z&D, yollar ve inşaat alanları için maksimum verimlilik vaat ediyor. Lastik ebadı, 13R 22.5 lastik için maksimum 90 km/h'da ön dingillerde 8.5 ton taşıma kapasitesi sunan lastikler, güçlendirilmiş tel ve lastik topuk yapısı sayesinde ekstra sağlamlık sunuyor ve lastik maliyetleri düşürüyor. 
MICHELIN X Works serisinin geniş ve derin kanallara sahip lastik desen tasarımı, arazide hareket kabiliyetini kolaylaştırıyor.  X® Works™ HD D desenleri, 315/80 R 22.5 ile 13 R 22.5 ebadı çeker dingilde ve X® Works™ HD Z desenleri ile 315/80 R 22.5 ile 13 R 22.5 ebadında tüm dingillerde kullanılıyor.
MICHELIN X® Works™ T, yollar, inşaat alanları ve hafif stabilize kullanım için tercih ediliyor.  385/65R22.5 taşıyıcı dingillerde kullanılan lastik, tekrarlanan darbelere dayanıklı özel lastik deseni ve karkas tasarımı powercoil teknolojisi ile mükemmel hale geliyor.

MICHELIN X® Works™ Z&D, kat ettikleri mesafenin büyük bir kısmını asfalt yollarda ve tesislerde geçiren son kullanıcılar için sunuluyor. CARBION™ teknolojisi sayesinde uzun ömür sunan lastikler, çeker aks üzerindeki yeni lastik deseni tasarımı, geniş ve derin çapraz kanallar sayesinde optimize arazi sürüşü imkânı, 3D kanallarla destekli kış koşullarında hareket kabiliyeti özellikleriyle dikkat çekiyor. Çeker dingilde 295/80 R 22.5, 315/80R22.5 ve 13R22.5 ebatları, tüm dingillerde ise 295/80R22.5, 315/80R22.5 ve 13R22.5 ebatları için satışa sunuluyor.

MICHELIN X® Works™ XZY2 XDY3 XDY+, düzenlenmemiş yollarda iyi çekiş kapasitesi ile öne çıkıyor. Tüm dingillerde 12 R 22.5 ile 12.00 R 20, çeker dingilinde ise 12.00 R 20, 11 R 22.5, 12 R 22.5 ebadında satışa sunuluyor.

MICHELIN X® Works™ XYZ 3, asfalt, şantiye ve maden ocakları yolları gibi zorlu sahalarda çalışan araçların kullanımı için üretiliyor. Yol içi ve yol dışı lastikler olarak, 445/65 R 22.5, 11 R 22.5 ve 385/65 R 22.5 ebatlarıyla tüm dingillerde kullanılıyor.

MICHELIN X® FORCE™ ZH / XZH2 R serisi ise inşaat sahaları ve maden ocaklarında ultra sağlamlık ve çekiş arayanlar için tasarlanmış. Seri ağır şart lastikler ile birlikte kamu ve askeri özel hizmetlerde ve off-road yarışları gibi zorlu koşullar için kullanılıyor. Tüm dingiller için 13R22.5 XZH2 R ve 315/80R22.5 ebatları bulunuyor.

MICHELIN X® FORCE™ ZH / XZH2 R serisi ise maden ocaklarında ve ekstra dayanıklılık gerektiren zorlu inşaat sahalarında çekiş arayanlar için tasarlandı. Lastikler, seri ve ağır şartlarda çalışan kamu ve askeri araçlarda, off-road yarışları gibi zorlu koşullarda kullanılıyor. Tüm dingiller için 13R22.5 XZH2 R ve 315/80R22.5 ebatları bulunuyor. Güçlü karkasları sayesinde maden ocaklarındaki kullanımlarda 3’ten fazla kaplanabiliyor.



Michelin’in pazardaki konumu nedir?

“Michelin, “Total Performance” stratejisi sayesinde ağır vasıta grubu lastikleriyle düşük maliyet, yüksek güvenlik, yüksek performans sunarak şirketlere ve sürücülere büyük avantajlar sağlıyor. 
Türkiye, özellikle yol dışı ağır vasıta lastikleri segmentinde mega projeler ve ülkemizin dinamik yapısı nedeniyle uzun süredir büyüme ivmesini sürdürüyor. 2018 yılında da Türkiye ağır vasıta lastikleri pazarı son 4 yıldır olduğu gibi büyüme grafiğini korudu ve özellikle yılın ilk yarısında gerçekleştirdiği satışlara bakıldığında, yüzde 20’nin üzerinde bir büyüme gerçekleşti. Biz de Michelin Türkiye olarak, pazarın üzerinde büyümeyi başardık ve ülkemizin bu segmentteki potansiyeli grup içerisindeki pozisyonumuzu sağlamlaştırıyoruz.


Michelin’e göre şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde kriter ne olmalı?

“Biz Michelin olarak satın alma sürecinde yalnızca fiyat odaklı olarak karar verilmemesi gerektiğini, yatırım kararı olarak düşünüp uzun vadeli olarak en avantajlı olan lastiklerin seçilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu kapsamda Total Performance stratejimizle aynı lastiğin yüksek kilometre ömrü, maksimum performans ve güvenliği bir arada sunması için çalışıyor, tüketicilerimizi bilinçlendirmeye odaklanıyoruz.


Lastik satın alırken dikkat edilmesi gereken kriterler; lastiklerin ağır yol koşullarına dayanabilmesi, yüksek kilometre performansı gösterebilmesi, sorunsuz tamir edilerek birçok kez kaplanabilmesi ve tabi ki son olarak da alınacak hizmetin kalitesi olmalıdır. Bu sayede kullanıcılar hem lastik maliyetleri düşürebilir hem de operasyonel karlılıklarını arttırmayı başarabilirler.”



Pirelli, Prometeon Türkiye ile ticari araç lastik hizmetlerine odaklandı

Pirelli’nin ticari araç lastik satış ve servis hizmetleri markası olan Prometeon Türkiye, pazarda inşaat, maden ve taş ocaklarına yönelik kamyon lastiklerini sunuyor. Firma, satışın yanında 7/24 ağır vasıta lastik yol yardım ve çekici hizmeti, filo lastik izleme hizmeti ve kaplama gibi destekler sağlıyor. Son olarak üçüncü havalimanında çalışan kamyonlar içerisinde 10 binden fazla lastiğin Pirelli’ye ait olduğu da açıklanmıştı.




Prometeon Türkiye, Orta Doğu, Afrika, Rusya, Orta Asya Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak:

“İnşaat segmenti lastiklerimizin tamamı ıslakta tutunma ve frenleme kategorisinde A (Sınıfının en iyisi) veya B etiket değerine sahiptir. Bu yaptığımız Ar-ge çalışmalarının sonucunda kullanıcılarımıza sağladığımız önemli faydalardan bir tanesi.

Yaptığımız lastik performans takibi ve saha testlerimize göre; sektörün en iyi kilometre performansına sahip ürünü olan G:01 serisi, daha zorlu çalışma şartları ve kısmen daha yüksek aşındırıcı zeminlerde kullanılan ve araç üreticilerinin orijinal ekipman olarak kullandığı G:88 serisi öne çıkıyor.

Ayrıca, tamamen yol dışı koşullarda (Maden, taş ocağı, şantiye içerisi) çalışan araçlarda kullanılan ve üstün dayanıklılığı ve performansı ile rekabette öne çıkan TQ:99 desenimiz inşaat segmenti ürün hattımızı oluşturuyor.

Yine aynı segmentte üretilen ve müşterilerimizin desen ismi ile özel olarak aradığı çoklu kullanıma sahip (Ön aks ve treyler akslarda) AP05 lastiğimiz de öne çıkıyor.”

Bu segmentteki lastiklerimizde kullanılan teknolojilere örnek vermek gerekirse;

•    Pirelli patentli omuz kuşakları arasında mukavemeti ve bütünlüğü sağlayan SATT Teknolojimiz – yine Pirelli patentli bir teknoloji olan ve lastiğin topuk bölgesinin mukavemetini artırarak en zorlu yük ve yol koşullarında bile kullanım dışı kalmamasını sağlayan HBW teknolojimizi gösterebiliriz.

•    Ayrıca, inşaat segmentindeki araçların çalıştığı şantiye koşulları ve yollar yüksek aşındırıcı özelliğe sahip. Çalışma güzergahlarında kesici ve delici yabancı maddeler olabiliyor. Buna bağlı olarak lastiklerimiz son derece yüksek kesilme ve kopma dayanıklılıklarına sahip. Bu özellik de aracın servis dışı kalma ihtimalini en aza indiriyor. Ayrıca bu sayede ani lastik patlamaları sebebiyle oluşabilecek, yüklü araçların devrilmesi gibi riskleri de bertaraf ediyoruz.

•    Bunun dışında bu araçlar çalıştığı koşullarda bulunan eğim ve çamurlu zeminler sebebiyle özellikle yüklü halde iken yüksek çekiş gücü ve tutunmaya ihtiyaç duyarlar. Bu konuda da lastiklerimizin üstün çekiş gücü ve frenleme performansı ile lastiklerimizi kullanan araçlarda hem yük hem de yolcu güvenliğini en üst seviyede sağlamış oluyoruz.



Prometeon Türkiye’nin pazardaki konumu nedir?

“Prometeon Türkiye olarak, yatırımlarımızı ve büyümemizi hız kesmeden sürdürüyoruz. 2017 yılı bu bağlamda büyük başarılarla imza attığımız bir yıl oldu. Bu başarımızda en önemli etkenlerden biri de inşaat segmentinde elde ettiğimiz pazar liderliği oldu.

Türkiye’de kurulan ilk lastik fabrikasıyız. 60 yıla yakın Pirelli mirası ile çok ciddi bir know-how’ımız var. Türkiye pazarındaki başarılı çalışmalarımızın yanı sıra Prometeon Grubu içinde de önemli bir role sahibiz. Bu kapsamda Avrupa'nın kullanılan lastiklerin önemli bir kısmını İzmit fabrikamızda geliştiriyor, üretiyor ve ihraç ediyoruz. Know-how, teknoloji, inovasyon ve deneyim olarak oldukça gelişmiş bir konumdayız. İzmit fabrikamızda yer alan, sektörümüzün ilk lisanslı ArGe Merkezi’nde Prometeon Türkiye olarak ciddi Ar-Ge projelerine imza atıyor, Prometeon Grubu içerisinde konumumuzu daha da geliştirmeyi arzu ediyoruz.”

Prometeon Türkiye’ye göre şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde kriter ne olmalı?

“İnşaat segmenti firmaları, yoğun çalışma şartlarında maliyet kalemlerini düşürmek için çeşitli yöntemlere başvuruyor. Araştırmalar; müşterilerin en çok tercih ettiği maliyet düşürme yöntemi olarak yakıt ve lastiği kullandığını gösteriyor. Burada çok önemli bir noktanın altını çizmek istiyoruz. Lastikle ilgili maliyeti düşürmenin, daha uygun fiyatlı bir lastik almak olarak algılanmaması gerekiyor. Maliyetleri düşürmek, ancak en iyi birim başı maliyete sahip lastiği satın almak ve bu lastiği maksimum verimi alabilecek şekilde kullanarak toplam sahip olma maliyetini en aza indirmekle mümkündür. Bu segmentte kullanılan lastikleri seçerken özellikle lastiğin dayanıklılığı ve uzun ömrüne dikkat edilmesi gerekiyor. Lastiğin doğru şekilde kullanılarak ilk ömrünün tamamlanması ve lastikleri gerekli sertifikalandırmaya sahip yetkilendirilmiş kaplamacılarda kaplatılması çok önemli. Böylece lastikten alınan verimi en yüksek seviyeye ulaştırabiliyoruz. Orta ve uzun vadede maliyetleri düşürebilmek, ancak bu adımlar eksiksiz yerine getirildiğinde gerçekleştirilebiliyor. “



Hankook yol ve zemin koşullarına göre seçenekler sunuyor

Binek, arazi, SUV, kamyonet, karavan, kamyon, otobüs ve otomobil sporlarında kullanılan araçlara yönelik dünya çapında radyal lastikler üreten Hankook, dünya çapında 20.000’den fazla çalışanı ile 180 ülkede ürünlerini kullanıcılarına ulaştırıyor. Avrupa merkezi Frankfurt am Main kentinin yakınındaki Neu-Isenburg’da bulunan Hankook’un ayrıca İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda, Macaristan, Rusya, Türkiye, İsveç ve Polonya’da da temsilcilikleri bulunuyor.  Firma inşaat lastiklerini tek bir segent olarak düşünmeyip kullanıcı ihtiyaçlarına göre ürünler sunuyor. Hankook bölge yöneticileri, bayi ağlarını periyodik eğitimlerle ihtiyaçları doğru anlama konusunda eğitiyorlar.

Smart Work AM09

Tüm pozisyonlarda kullanılabiliyor. Yakıt tasarrufu sağlayan dizayn, genişletilmiş sırt yapısıyla daha fazla km performansı, ağır yük ve hıza dayanıklılık, dış darbelerin etkisini azaltan kauçuk yapısı ve lastiğin yabancı maddelerden arınmasını sağlayan yeni nesil taş itici ürünün başlıca özellikeri arasında. (13R22.5 156/150K, 315/80R22.5 156/150K)

Smart Work DM09

Yol içi ve yol dışı kullanım için çeker aks lastiği Islak, kuru ve çamurlu zeminlerde etkili çekiş gücü sunuyor. Geliştirilmiş blok tasarımı, taşları etkili bir şekilde boşaltarak, lastiğin ömrünü uzatıyor. Merkezdeki bloklar, farkedilir bir sürüş performansı ortaya koyararak dayanıklılığı  artııyor. 295/80R22.5 152/148K, 13R22.5 156/150K, 315/80R22.5 156/150K



SmartWork TM15

Treyler aksı için özel diayn edilmiş model, yol içi ve dışında kullanılıyor. Geni,şletilmiş kanal genşliği sayesinde farkedilir çekiş gücü, taş iticileri sayesinde kanal merkezlerinde taş tutmayı önleme ve Doğrusal kanalları sayesinde maksimum dayanıklılık ve su tahliye performansı modelin özellikleri arasında. (385/65R22.5 160K)

DM04

Çamurda ve şantiyelerde sağlam sürüş gücü sunan çeker aks lastiğinin açık omuz tasarımı, lastik üzerinde toprak kalmasını önlüyor. Geniş sırt blokları ve özel sırt bileşeni kesik ve delinmelere karşı performans sağlıyor. Kaplanabilirlik özelliği ise işletme giderlerini düşürüyor. (11R22.5 148/145G, 1200R20154/150G, 12R22.5 152/148G, 1200R24 156/153G, 13R22.5 154/150K, 315/80R22.5 156/150K)

 



Ağır Vasıta Lastikleri Satış Müdürü Doğa Yiğit

Hankook’un pazardaki konumu nedir?

“Hankook küresel pazarlarda faaliyet gösteren bir Güney Kore firması. Biliyorsunuz pek çok zaman Türkiye için örnek teşkil edebilecek ülkeler arasında sayılan, teknoloji kullanımı ile diğer ülkelerden kendisini ayırmayı bilmiş bir kültür içerisinden geliyoruz. Teknoloji konusundaki önderliği lastik sektörüne taşıyarak, kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verebilecek ürünleri üretiyoruz. Bu da doğal olarak pazarda büyüme trendi yakalayıp, her geçen gün daha çok kişiye ulaşmamıza vesile oluyor.”

Hankook’a göre şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde kriter ne olmalı?

“Şantiye lastikleri çok zorlu alanlarda çalıştıkları için sırt bandı çabuk aşınır, normal yol kullanımına oranla çok daha hızlı biter. Bu hızlı döngü içerisinde iki kıstas öne çıkmakta:
- Sırt kauçuğunun kesilmelere karşı dayanıklılığı: bu etken direk kauçuk teknolojisinin etkisi altında geliştirilebilir.
- Karkasların (Kauçuk altındaki iskeletin) güçlü bir dayanıklılık göstermesi: Kaplanabilir karkaslara sahip lastiklerin kullanılması en ekonomik yöntem olacaktır. Yani kullan at lastik almak yerine tekrar tekrar kaplatılarak kullanılacak lastikleri seçmeniz işletmenizin giderlerini düşük seviyede tutmanızı sağlayacaktır. “



Continental her koşulda dayanıklı lastikler sunuyor

Continental, HD serisini ve ekstra hizmet anlamına gelen ED serisini inşaat sahalarında çalışan kamyonlar için sunuyor. Hem yol hem de yol dışı koşullar için yeni ve dayanıklı hamur yapısıyla kesilme, kopma ve yolunmalara karşı direnç sağlayan ED, özellikle derin kesikleri ve batmaları önleyen yapısı, oluşan kesiklerin yüzeysel kalmasını ve gövdeye işlememesini hedefliyor.

Seride ikinci ve üçüncü katları ekstra güçlendirilmiş dört katlı kuşak yapısı bulunuyor. Noktasal yüke, basınca fark yaratan yüksek dayanıklılık, gövde yorgunluğu sonucu oluşan tel kırılmalarına karşı koruma sağlıyor. ED versiyonu ile kalınlaştırılmış kuşak teli sarılımları, daha da güçlü kuşak ve sırt yapısı sayesinde darbelere direnci kuvvetlendiriyor. Lastiklerin bu sert bileşenleri, kesintisiz çekiş gücü oluşumuna da katkı veriyor. Gövde yapısı pek çok kez kaplanmaya imkân sağlıyor.





Lastiklerin sırt deseni, her türlü yol ve hava koşulunda maksimum yol tutuşun yanında, yüksek km performansı vadediyor. Lastik gövdesinde ise ağır yüklerde dahi ezilmeyi engelleyen omuz yapısı ve artırılmış karkas dayanımı bulunuyor. Lastik desenleri ise sahadaki taşların lastikte toplanmasını engelliyor.  Şantiye grubu müşterileri Continental’i ayrıca yüksek kaplama performansı sayesinde de tercih ediyorlar. 
Continental’in ön aks için olan HSC 1 ve HSC 1 ED modellerinde, 3 ve 4 oluklu yapısı sayesinde hem yola hem de yol dışı koşullara tam uyum sağlayan sırt yapısı bulunuyor. HSC 1 385/65 R 22.5, 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5, 11 R 22.5, 12 R 22.5 ve 13 R 22.5 ebatlarında bulunurken HSC 1 ED ise 315/80 R 22.5, 12 R 22.5 ve 13 R 22.5 olarak pazarda yer alıyor.

HDC 1 ED ve HDC 1 modelleri çeker akslar için sunuluyor. Yüksek yoğunlaşmış basınca karşı koyan lastikler, malzeme yorgunluğunun yol açtığı çatlakları önlüyor. HDC 1, 295/80 R 22.5 ve 12.00 R 24 için sunulurken HDC 1 ED  315/80 R 22.5, 12 R 22.5, 13 R 22.5 ebatlarında sunuluyor. 

Treyler dingillerinde kullanılan HTC 1 ve HTC 1 ED ise hasarı yüzeyde bırakarak karkası daha iyi koruyan yapısı, Yüksek yoğun basınca dayanıklı olması ve tüm hava koşullarında yolda ve arazide güvenilir yol tutuşu ve kavrama özellikleriyle ön plana çıkıyor. Her iki model de 385/65  R 22.5   ve 445/65  R 22.5 ebatlarında bulunuyor.



Continental Türkiye Kamyon Lastikleri Satış Müdürü Hartwig Kühn

Continental’in pazardaki konumu nedir?


2002 yılında distribütörlük ile başlayan, 2008 yılında ise tam anlamıyla Türkiye pazarına giren Continental, geride bıraktığı 10 yıl itibariyle bayileriyle birlikte sürekli olarak pazarda daha fazla büyüyerek, kısa sürede pazar payını artırmıştır. Türkiye’de bu yıl 10. yılımızı geride bırakıyoruz ve en büyük hedefimiz, pazar ihtiyaçlarını birebir karşılayan ürünlerimiz ile müşterilerimize en uygun şekilde hizmet etmek. Bunun yanı sıra tüm servis noktalarımız ve yaygın bayi ağımız ile filo maliyetlerini büyük oranda düşüren çözümlerimizi de (Yeni Lastik + Kaplama+ ContiPressureCheck) müşterilerimiz ile buluşturmaya devam edeceğiz.

Continental Türkiye olarak, 10 yıldır Türkiye’de, Continental AG’nin küresel stratejileri ile paralel, hızlı bir büyüme trendi içine girdik. Kendimize koyduğumuz tüm hedefleri aştık. Türkiye’de en hızlı büyüyen lastik firması olarak geldiğimiz noktada elde ettiğimiz başarıları yaygın satış temsilcilerimize ve Continental ailesinin değerli çalışanlarına borçluyuz. Continental dünyası içerisinde Türkiye, Continental Türkiye’nin de dahil olduğu EMEA bölgesinde hem binek hem de kamyon lastikleri kategorisinde en hızlı büyüyen ülke konumunda. Kamyon lastikleri segmentinde ise ülkemiz Avrupa’nın en büyük yenileme pazarı konumunda yer alıyor.

Continental’e göre şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde kriter ne olmalı?

Kullanım amacına en uygun lastiği seçmek daima ilk kriter olmalıdır. Şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde ise öncelikle yol şartları ve lastiklerin ne kadar yol dışı ve asfalt zeminde kullanılacağı tespit edilmelidir. Kullanılan asfalt dışı zeminin zorluk seviyesi incelenmeli ve bu iki kritere göre lastik seçimi yapılmalıdır.
Bunun dışında nasıl bir teknoloji ile üretildiği, kesilme direnci, kilometre performansı, dayanıklılık ve kaplanılabilirlik de göz önünde bulundurulması gereken önemli kriterler arasında yer alır.

Aşırı yük yani fazla tonaj, uygun olmayan hava basıncı ve ısı, lastiğin ömrünü doğrudan etkileyen ve birbirini tetikleyen olumsuz dış etkenler arasında sayılır. Kullanım alışkanlığı ve bakımına göre değişen performans düşüşü, lastikten beklenen tam ömrünü alamamanın yanında kaplama fırsatının da kaçırılmasına sebep olur. Continental, Türkiye’de aşırı yük faktörünün tehdidinde olan segmentlerdeki ürünlerinde Extra Duty (ED) teknolojisine sahip lastiklerini kullanıyor. Kullanıcılara tercihlerini yaparken öncelikle segmente uygun doğru lastiği seçmeleri konusunda destek olmaya önem veriyoruz. Çünkü fiyat yerine ilk tercihin daima çalışma segmentine uygun lastiğin seçiminin olması gerektiğini düşünüyor, bunu yoğun Ar-Ge çalışmalarımızla kanıtlıyor ve bu doğrultuda da kullanıcılarımıza tavsiyelerde bulunuyoruz.





Petlas’tan her aksa uyabilecek lastik çözümleri 


Abdulkadir Özcan Şirketler Grubu (AKO Grup) bünyesinde 2.000.000 m²'lik alan üzerinde yer alan 350.000 m²'lik kapalı alana sahip fabrikada her türlü kara taşıtı lastiğin yanı sıra savaş uçağı lastiği de üreten Petlas, ağır vasıta araçlarda yüke ve yola göre lastikler sunuyor. Yine AKO Grup bünyesinde, 1993 yılında hayata geçen AKO Lastik Kaplama ise, bugün Ankara, Çayırova, Mersin ve Denizli’deki tesislerde toplam 5.000 m2 üzerindeki kapalı alanda orbit ve soğuk sistem lastik kaplama teknolojileriyle üretimini sürdürüyor.

SH 100, Ön aks ve ilave aks kullanımlarına uygun. Asfalt zeminde dengeli sürüş, yük altında dengeli basınç dağılımı ve defalarca kaplamaya uygunluk lastiğin özellikleri arasında yer alıyor. (315 80 R 22.5, 295 80 R 22.5)

RM 905 model yol dışı lastiği çekiş aksı için tasarlanmış. Lastiği zorlayan her tür arazi şartlarında performans vadeden RM 905, yol dışında her aksta kullanılabiliyor. Geniş oluklar çamurun hızlı tahliyesini sağlıyor. (13 / R 22.5)

SC 700 hem yol hem de yol dışında kullanılabiliyor. Hasar direnci ve yüksek yol tutuş ise lastiğin iddialı olduğu alanlar. (315 80 R 22.5, 13 R 22.5, 12 R 22.5)


RC 700 çekiş aksı için tasarlandı ve yine yol ile yol dışında kullanılıyor. Yüksek km performansı ve hasar direnci lastiğin avantajları arasında bulunuyor. (315 / 80 R 22.5, 12 / R 22.5)



Petlas’ın pazardaki konumu nedir?


“PETLAS, Türkiye iş ve inşaat makineleri pazarındaki gücünü ve payını sürekli olarak artırmaktadır. Bu pazarda, farklı ihtiyaçlara yanıt veren ürünlerimizle yer alıyoruz. Diğer taraftan, kaplama sektörünün ülkemizde yüzde 30-35 bant aralığında seyreden pazar payı, şu an için gelişmiş ülkelerin çok gerisindedir. PETLAS ve AKO Kaplama sinerjisinin, var olan kaplama direnç eşiğinin aşılmasına ve ülkemiz ekonomisi için önem taşıyan bu pazarın büyümesine katkı sağlayacağına inanıyoruz.”

Petlas’a göre şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde kriter ne olmalı?


“Şantiye ve inşaat, taahhütlerin söz konusu olduğu alanlardır. İşin sekteye uğramaması, belirlenen, planlanan ve taahhüt edilen süreler içerisinde işlerin tamamlanması ve elbette maliyet kontrolü büyük önem taşımaktadır. Doğru lastik seçimi ve kullanımı, iş makinelerinin performansına, kullanım ömürlerine ve işletme maliyetlerine doğrudan etki yapmaktadır.

Lastiklerin, en zorlu koşullarda bile ihtiyaç duyulan performansı, yüksek kesik alma ve aşınma direnci gösterecek kalitede olması önemlidir. Diğer yandan lastikler, çalışma sırasında açığa çıkan yüksek ısı sebebiyle oluşan deformasyonlara karşı dirençli olmalıdır.

Öte yandan, kaplama hizmetleri de iş makinesi ve kamyon lastiklerinde ürün değer döngüsünde bir mihenk taşı olma özelliği taşıyor.  Ürün kalitesinin yanı sıra, satış öncesi ve sonrası hizmetler, uzun kullanım ömrü ve bu ömür boyunca yüksek performans için büyük önem taşımaktadır.

Yerli Ar-Ge ve iş gücü ile üretilen, kalitede dünya standartlarını aşan ürünlerimiz, yurt sathında yaygın hizmet yapılanmamız, PETLAS ve AKO Kaplama sinerjisiyle sunduğumuz değerler, iş ve inşaat makinesi sahip ve işletmecilerine düzenli çalışma gücü ve maliyet avantajı sağlamaktadır.”







Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina