Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2017
İş Makinası - JCB ekskavatörler İstanbul’un özel doğalgaz projesinde
JCB ekskavatörler İstanbul’un özel doğalgaz projesinde

Özellikle doğalgaz projelerinde uzmanlaşan ESC İnşaat, tamamı JCB markalı çeşitli makinelerden oluşan parkına, SİF İş Makinaları’ndan satın aldığı yine JCB marka 2 adet 20 ton sınıfı paletli ekskavatör ekledi. JS 200 model JCB ekskavatörlerin ilk üç aylık kullanımı sonrasında görüştüğümüz ESC İnşaat Genel Müdürü Sadık Çınar’dan faaliyetleri, iş makinelerindeki öncelikleri ve yeni JCB’lerin performansı ile ilgili olarak bilgi aldık.

Şirketiniz ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

Faaliyetlerimize 1984 yılında İstanbul’da başladık ve 1996 yılında ilk iş makinemizi aldık. Uzmanlığımız doğalgaz boru hatlarının döşenmesi. 2004’ten bu yana Çorum Gaz’ın bütün işleri ile beraber Kastamonu, Karabük, Çanakkale, Çankırı ve İstanbul’da varız. Toplam 13 doğalgaz altyapı hattı düzenleme işimiz mevcut. 150’yi aşkın personel sadece doğalgazda, 15 kişi de diğer bir işimiz olan çiftliğimizde çalışıyor. 21 kilometrelik İstanbul şantiyelerine 12, 16, 24 inç çaplarındaki borular döşüyoruz. Örneğin Hadımköy’deki DES Sanayi Sitesi’ne 12 inç borularla gaz getiriyoruz. Bununla birlikte, üçüncü havalimanının ana hattına 16 ve 24 inçlik borularla gaz getiriyoruz. İmrahor’dan alarak Ulubatlı Hasan Caddesi’nden ormana geçip havaalanına ulaştırıyoruz.

Bugüne kadar her yıl yaklaşık 140 kilometre doğalgaz hattı altyapısını yaptık ve 3.000 eve kutu koyduk. Her bir kutuyu beş ile çarpsak ve her binada beş daire olsa 15.000 aileye gaz gittiğini hesap edebiliriz. Bu işleri özel şirketlerden alıyoruz fakat İstanbul’daki işleri, ana yüklenici olarak, kamu ihalesi yoluyla aldık.

“Her zaman her şantiyede ESC, yaptığı işi güzel yapar”

Yaptığınız işin önemi nedir?

Doğalgaz boru hattı döşenmesi işi zordur ve su boru hattı döşemesinden farklıdır. Daha da hassasiyet gerektiren, emniyet tedbirleri alınmazsa bir araç düştüğünde sıkıntı çıkaran ve iş güvenliği alınmadığı takdirde insanlara zarar verebilecek bir saha ortamıdır. Gazlı boru, havanın sıcaklığına, soğukluğuna ve gaz akışına göre esner. Eğer 1 metre kazılacak olan kanal, 90 santimetre kazılıp topraktan 10 santimetre kâr elde ederim diye düşünülürse, bu kurallara uymamak anlamına gelir. Borunun altında 10 santimetre yataklama kumu olması çok önemlidir. Düzgün yapılmazsa bir taş bile boruya zarar verebilir. Örnek vermek gerekirse, 2004 yılında Çorum’da yer alan bir projede 5 firma vardı. Fakat sadece bizim döşediğimiz alana gaz verilebildi. Diğerlerinin yaptığı yeri toparlamak için bir yıl uğraştık. Biz işimizin kalitesinden ödün vermiyor ve yaptığımız işi her zaman, her yerde iyi yapıyoruz.

Makine parkınızdan bahseder misiniz? Kaç tane JCB bulunuyor?

Hepsi JCB 3CX model 10 adet kazıcı-yükleyicimiz, 3 adet JCB PowerBoom mini yükleyicimiz, iki adet 2017 model JCB JS 200 model paletli ekskavatörümüz, bir adet lastikli ekskavatörümüz ve yine JCB 8080 model midi ekskavatörümüz mevcut. 1997 yılından beri JCB ile çalışıyoruz. Makineyi beğenmekle birlikte ikinci elini de elimizden rahat çıkarıyoruz. Ayrıca hızlı servis olanaklarından da memnunuz.

Kazıcı-yükleyicide memnuniyetiniz var, peki ekskavatörler hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlk JCB ekskavatörümüz olan 8080 modelini 2009 yılında aldık ve memnunuz. Kazıcı-yükleyicinin 8 litre yaktığı yerde 6 litre yakıyor. Bugüne kadar 8 ve 13 ton arası makineler almıştık. Hatta 13 tonluk ekskavatörüm ile çiftlik yapmıştık. Artık hattımızın çapını büyüttük, 1,10 metre genişlik ve 2 metre derinlikte alanlar kazıyoruz. JCB’den de memnun oluşumuz neticesinde 20 tonluk iki adet JCB ekskavatör aldık. 3 aydır bu iki ürünü kullanıyoruz.

Yeni ürünlerinizin en çok hangi özellikleri dikkatinizi çekti ve memnun kaldığınız özellikleri neler oldu?

Öncelikle tasarımı çok hoşumuza gitti. Sahayı düzeltip sahibine düzgün bırakmak ve bu işlemi yaparken hoş görünen bir makine ile yapmak önemli. Makinenin tasarımı bizim iş kalitemizi de artırıyor. Bomlarının yekpare olmasının da faydası var. Önceden kaynaklarda çatlama olurdu ancak artık yekpare olması, makinenin koparma gücünü de artırıyor. Kazması ve kule dönüş seriliği başarılı. Dönüş ve çalışma anlamında JCB’den daha seri ekskavatör yok. Şehir içinde bu alanları kazabileceğimiz en ideal makine JCB’nin JS200 modelidir. Bunlarla beraber kliması, iç tasarımı, görüş açısı da bizim için artı değerlerdir.

“Dönüş ve çalışma anlamında JCB’den daha seri ekskavatör yok”

Maliyetler, yakıt ve servis için neler söyleyebilirsiniz?

Görüntüleyebildiğimiz kadarıyla 12-13 litre arası mazot yakıyor. Çalıştığımız bölge zor ve kayalık bir alan. 1,5 tonluk kırıcı kullanıyoruz. Servis konusunda sadece yetkili servislerden hizmet alıyoruz. Makinelere biz asla müdahale etmiyoruz ve makinelerimizde yan sanayi kullanmıyoruz. Bu nedenle de kaç model olursa olsunlar, makinelerimizi yeni gibi satarız. JCB’den memnuniyetimiz tavsiye etme boyutunda. JCB ekskavatörleri bizim tavsiyelerimiz sayesinde Çorum’da sayıca çoktur. Sonuçta JCB bizim iş arkadaşımız.

Hilmi Battal - SİF İş Makinaları İstanbul Anadolu Bölge Satış Müdürü

JCB ekskavatörleri güzel ve randımanlı. SİF İş Makinaları tarafından Türkiye pazarına sunulan JCB marka ekskavatörler İngiltere’de üretiliyor. Kullanılan komponentler de dünyanın en iyi komponentleri; performans ve yakıt verimliliği birbiriyle uyumlu. Uzun yıllardır beraber çalıştığımız ESC İnşaat’ı müşteriden öte iş ortağı olarak gördüğümüz için projelerinde beraber makine seçimleri yapmaya dikkat ediyoruz. Özellikle doğalgaz konusunda profesyoneller. Yeni projeleriyle üçüncü havaalanına doğalgaz akışı sağlayacak hattı döşüyorlar.

Bu projede ESC Genel Müdürü Sadık Bey ile öncelikle yer tespiti ve hangi tonajlı makine kullanılabileceği üzerine çalışma yaptık. Kanal genişliği ve derinliğinden dolayı 20 tonluk makinelerde karar kıldık ve JS 200 SC model ekskavatör teslimatımız gerçekleşti. 2 adet makine, 3 aydan uzun süredir sahalarda kullanılıyor. Biz de standart bir özellik olan JCB’nin uydu takip sistemi LiveLink üzerinden sahada çalışan her makinemizi takip edebiliyoruz. Günde kaç saat çalıştığını, günde ne kadar yol kat ettiğini, ne kadar kanal kazdığını tespit edip makinenin verimliliğini kontrol ediyoruz.

Özellikle yakıt açısından aldığımız veriler bizi çok sevindiriyor. Müşterilerimiz de kendilerine de açık olan bu verileri ölçerek de kontrol edebiliyor. “Ekskavatörde daha da agresif olacağız” Ekskavatör pazarı her geçen gün büyüyen bir pazar. Özellikle İstanbul bölgemizde durum böyle. Kazıcı-yükleyici pazarı küçülürken ekskavatör pazarı artmakta. JCB zaten 40 ton sınıfı altında güçlü bir dünya markası. 40 ton üzeri ürünlerini henüz Türkiye’ye getirmiyoruz. Ama daha fazla odaklanarak, daha agresif stratejilerle bu pazardaki payımızı arttırmak istiyoruz. Zaten bütün müşterilerimiz JCB’den memnun. Tonajındaki rakiplerle yaptığımız test ve analizler sonucunda da özellikle kova koparma gücü ve yakıt verimliliğinde makinelerimizin çok daha avantajlı olduğunu görüyoruz.

JCB ekskavatörler serilik ve düşük yakıt vadediyor

SİF İş Makinaları’nda ekskavatörlerden sorumlu Ürün Müdürü Yaşar Solmaz; SİF’in ESC İnşaat’a teslim ettiği JCB JS 200 model ekskavatörlerin teknik özelliklerine değindi ve ardından JCB bünyesindeki ekskavatörlerin genel özelliklerini aktardı:

“JCB, ekskavatör üretirken dünyanın kabul ettiği ve kalite algısı oluşturan komponentleri kullanıyor. Bu makinede de yine aynı şekilde, dünyada kabul görmüş Tier 3, 172 hp gücünde Isuzu motor kullanılıyor. Isuzu motor genel olarak tercih edilen, parça ve servisi yaygın olan bir motor. Bunun dışında Kawasaki hidrolik pompalar, Kayaba valf grupları ve 60 santimetrelik standart olan Berco paletleri var. JCB bomları tek parça sacdan bükülerek yapılıyor ve herhangi bir kaynak yok. Bu da mukavemeti artırıyor.

Yakıt tüketimi ve serilik öne çıkıyor

Makineler yüksek koparma gücü ile birlikte daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Rakiplerle karşılaştırıldığı zaman yakıt tüketiminde oldukça iyiler. Bunda düşük motor devirlerinde yüksek tork sağlanmasının etkisi var. Ayrıca, JCB’nin kendi kullandığı bir kontrol sistemi olması ve makine-motor-hidrolik üçlüsünün uyumu da yakıt tüketimini olumlu etkiliyor. Yine ekskavatörde önemli olan ve iş çevirim süresini etkileyen temel etken kule dönüş hızıdır. Bom hareketlerindeki serilik ve yüksek koparma kuvveti de çevirim süresini etkiliyor.

Yüksek koparma gücü sayesinde daha büyük kova kullanma imkânı

JCB ekskavatörlerde klima ve yakıt doldurma pompası standart olarak sunuluyor. Kırıcı tesisatı orijinal fabrika montajlı. JS 200’de 1,1 metreküp hacminde ve 1.250 milimetre bıçak genişliğinde kova sunuyoruz. Bu müşteri tercihine göre farklı olabilir. JCB’nin kova koparma gücü yüksek olduğundan her zaman rakiplerinden daha büyük kova uygulayabiliyor. Biz makinenin sağlamlığına ve gücüne güveniyoruz. Operatörün konforuna da önem veriyoruz. Kabinlerimizin görüş açısı geniş ve güvenlik standartları yüksektir.

Net performans gözlemleme

JCB LiveLink Uydu Takip Sistemi sayesinde hem müşterilerimiz hem de bizler makinenin performans bilgilerine kolayca ulaşabiliyoruz. Yakıt tüketimi, çalışma, rölanti ve yük miktarı gibi konuların cevaplarını telefondan mobil uygulama olarak görebiliyoruz. Makinenin mevcut konumunu gösterme ve önceden belirlenen sınırlar dışına çıktığında uyarı mesajı verme gibi özellikler de bu sistemin özelliklerinden. Tüm bu verileri yetkili servislerimiz de görebiliyor, bir problem olduğunda vakit kaybetmeden makineye müdahalede bulunabiliyorlar. Ayrıca sistem üzerinden bakımı yaklaşan makineleri de tespit ederek müşterilerimizi bilgilendirebiliyorlar.”

Abdülkadir Kutlu - ESC İnşaat JCB JS200 Operatörü

17 yıllık operatörüm ve çoğunlukla ekskavatör kullanırım. JCB’yi 3 aydır kullanıyorum. Gayet konforlu bir makine. Kabini, kliması ve joystickleri rahat çalışmamı sağlıyor. Ayrıca yakıtı da çok güzel. Diğer marka ekskavatörlerden %15-20 daha az yakıyor diyebilirim.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina