Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2015
İş Makinası - JCB iş makinelerinden uzun yıllar verim almanın yolu...
JCB iş makinelerinden uzun yıllar verim almanın yolu...

Türkiye’nin dört bir yanındaki JCB marka iş makinelerinin aksaksız çalışmasını sağlamak için profesyonel bir ekiple çalışmalarını sürdüren SİF İş Makinaları, güçlü merkez yapılanması ve yedek parça stoğu ile desteklenen 35 adet yetkili servisi ile müşteri memnuniyetini sürekli yükseltmeye devam ediyor. SİF, servis ve yedek parça müşterilerine sunduğu kampanyalara 2015 yılında farklı bir boyut kazandırmayı da hedefliyor.

SİF İş Makinaları Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Cengiz Gürdal, Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut ve Servisler Müdürü Atıl Özbek ile bir araya gelerek SİF’in satış sonrası hizmetler yapılanması ve projeleri hakkında kapsamlı görüş aldık.

SİF İş Makinaları Servisler Müdürü Atıl Özbek, SİF İş Makinaları Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Cengiz Gürdal ve SİF İş Makinaları Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut (soldan sağa)

SİF İş Makinaları Satış Sonrası Hizmetler’in İstanbul Genel Müdürlük Binası’nda merkez yapılanması olarak 25 kişi, Ankara Merkez Servis Müdürlüğü’nde ise 10 kişilik bir ekibi bulunuyor. Firmanın Türkiye genelinde hizmet veren 35 adet yetkili servisinde ise yaklaşık 330 kişi çalışıyor. Bu geniş kadroya 110 adet servis aracı ve 4 adet de ‘Usta Mobil’ olarak adlandırılan mobil servis araçları destek veriyor. Usta Mobiller, özellikle servise gelemeyen makinelere sahada servis verebilmeye imkan sağlayan, her arızayı giderebilecek kapasitede ve kompresörden kaynak makinesine kadar birçok ekipmanı içinde barındıran araçlar olarak sektörde dikkat çekiyor.

SİF İş Makinaları Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Cengiz Gürdal, son dönemlerde şirketin tüm birimlerine yönelik yapılan yatırımlarını arttırdığını söyledi. İstanbul’daki genel müdürlük binasının Orhanlı’daki yeni tesisine taşınmasının lojistik hizmetlere daha hızlı erişimi sağladığını belirten Gürdal, hem Orhanlı’da hem de Bursa ve çevre illere hizmet veren Bursa Şubesi’nin yeni tesisinde servis oluşumları için çalışmaların başladığının müjdesini verdi.

Firmanın müşterilerine sorunsuz hizmet vermenin ilk aşaması olan teslimatta yaşanabilecek problemleri minimuma indirmek amaçlı İzmir ve İstanbul’daki tesislerde yapılan PDI (Pre-Delivery Inspection) süreci, makinelerin müşterilere teslim edilmeden önce neredeyse 30’u bulan detaylı ve hassasiyeti yüksek kontrol noktasından geçirilmesini sağlıyor. Müşteri İlişkileri Birimi’nin gerçekleştirdiği Müşteri Memnuniyeti Anketi’nde yer alan teslimata ilişkin sorulardan elde edilen veriler de bu sürecin iyileştirilmesi için kullanılıyor ve müşteri memnuniyetinin en üst düzeye taşınması hedefleniyor.

SİF, yetkili servislerinden kaliteli bir hizmet verebilmesi ve yeterli miktarda parça bulunabilirliği sağlayabilmesi için yatırım yapmalarını istiyor. Bu çerçevede yapılan servis değerlendirmelerinde iki önemli noktaya dikkat ediliyor; 24 saat içerisinde makineye ulaşılabilmek ve ilk müdahalede arızayı giderebilmek. Burada tespit edilen olası ihtiyaçlara yönelik eğitimler düzenleniyor. 

SİF İş Makinaları Servisler Müdürü Atıl Özbek’ten aldığımız bilgilere göre eğitim ve servis geliştirme sorumluluğu tek bir kişide bulunuyor. Yurt dışındaki eğitimlere mühendisler ve eğitim sorumlusu katılıyor. Bunlara zaman zaman yetkili serviste çalışanlar da ekleniyor. JCB’den alınan bu eğitimler yetkili servislere aktarılıyor. Geçtiğimiz yıl hem JCB’nin hem de SİF’in verdiği toplam eğitim 15 bin adam/saate ulaşmış.

Müşterilere sunulan katma değerli hizmetler

SİF’in JCB tarafından da desteklenen “PremierCover” ve “PowertrainCover” adını verdiği uzatılmış garanti paketleri bulunuyor. PremierCover uzatılmış garanti paketi, maksimum 5 yıl ve 10.000 saate kadar çıkabilen tam garanti desteği verirken, PowertrainCover garantisi yine aynı yıl ve çalışma saatleri için sadece motor, şanzıman ve diferansiyeller için benzer garanti desteği sağlıyor. Müşterilerin bu ürünlerden faydalanabilmesi için makinayı satın aldıktan sonraki ilk 6 ay içinde SİF veya yetkili servislerine başvurmaları gerekiyor.

Orijinal filtre ve yağlarla makinaların performans ve verimliliğinin en üst düzeyde tutulmasını sağlayan diğer bir ürün ise bakım paketleri. SİF, bakım paketleri için müşterilerine çok avantajlı fiyatlar sunuyor. Bakım paketi alan müşteriler, aynı zamanda olası yedek parça fiyat artışlarından da korunmuş oluyor. Bu standart ürünler dışında SİF, dönemsel kampanyalarla da yedek parça ve servis hizmetlerinde avantajlar sunarak sektörde fark yaratıyor. Firmanın geçen sene devreye aldığı ve yedek parça ile işçilikte 6 yaşındaki bir makinaya yüzde 30 indirim sağlayan “Makinanın Yaşının 5 Katı İndirim” kampanyası bu sene de devam edecek.

Türkiye’de ilk olarak SİF’in JCB marka kazıcı-yükleyiciler için sunduğu “500 Saat Bakım Aralığı” uygulamasından yararlanmak için, LiveLink Uydu Takip Sistemi bulunan makinelerde orijinal yağ, filtre ve Euro Dizel yakıt kullanmak yeterli. Konu hakkında görüş bildiren Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut, “Müşterilerimizin, bakımlarını yetkili servislerimize yaptırması ve orijinal yağ kullanması durumunda bu uygulamadan büyük kazanç sağlayacaklarını söyleyebiliriz. Ayrıca, orijinal yedek parça ve yağ kullanımı da hem makinanın ömrünü hem de 2. el değerini arttıracaktır.” diye konuştu.

2013 yılının Eylül ayından itibaren Türkiye’de satılan tüm JCB kazıcı-yükleyiciler, standart olarak LiveLink Uydu Takip Sistemi’ni barındırıyor. Bu sistemin sağladığı avantajlar hakkında bilgiler veren Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Cengiz Gürdal şunları söyledi: “Bu sistem standart araç takip sistemlerinden farklı bir özelliğe sahip. Diğer sistemler gibi sonradan takılma değil; makineyle bütünleşik bir yapıda ve elektrikle bağlantısı kesilse bile kendi bataryası olduğundan dolayı bir süre çalışmaya devam ediyor. LiveLink, bakımların takibinde de önemli rol oynuyor.”

Satış Sonrası Hizmetler olarak geleceğe yönelik hedefler hakkında görüş bildiren Cengiz Gürdal, 45 milyon TL olan yedek parça satışını 2019 yılında 100 milyon TL mertebelerine yükseltmeyi hedeflediklerini belirtti. Yedek parça konusunda görüşlerini aldığımız SİF İş Makinaları Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut ise, yıl içerisinde yaklaşık 18 bin kalem yedek parça sirkülasyonu olduğunu ve stoklarında yaklaşık 4-5 bin kalem parçanın bulunduğunu bildirdi.

Röportajın tamamını Forum Makina’nın Şubat 2015 sayısında okuyabilirsiniz...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina