Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2023
İş Makinası - KALKAN’IN SERT KAYALARINI HİDROMEK KIRIYOR
KALKAN’IN SERT KAYALARINI HİDROMEK KIRIYOR

Maki Hafriyat İnşaat Firma Sahibi Süleyman Yılmaz:

“HİDROMEK’in gelişimini hep gözlemledik ve bu sebeple tercih ettik”

Türkiye’nin tatil turizmindeki önemli noktalarından olup sert kayalık zeminiyle ünlü Kaş ilçesinin Kalkan beldesinde faaliyet gösteren Maki Hafriyat İnşaat, 2021 ve 2022 yıllarında HİDROMEK’ten kazıcı yükleyici ve ekskavatör alımları gerçekleştirdi. Şirket, aldığı ekskavatörleri ağırlıklı olarak Kalkan’ın zorlu kayalarını kırma işinde ustalıkla kullanıyor.

Antalya’nın en batısında, Fethiye ile komşu topraklarda yer alan Kalkan, Kaş ilçesine bağlı turistik bir belde. Sayısız uygarlığın yaşadığı ve doğal güzellikleriyle bilinen Kalkan, dünyanın dört bir yanından gelen turistlerin de uğrak alanı. Böylesi çekici bir bölgede tatil merkezleri ve villa gibi inşaatların yapımı, aynı zamanda eskimiş binaların yenilenme çalışmaları gibi faaliyetler ise kaçınılmaz. Dolayısıyla burada faaliyet gösteren hafriyat şirketlerinin de zamanı çok iyi değerlendirmeleri ve bölgenin tatil dinamiklerini etkilemeyecek şekilde hassas çalışmaları gerekiyor.

Bölgenin aranan hafriyatçılarından olan Maki Hafriyat İnşaat Limited Şirketi hem çalışma disiplini hem de maharetli çalışmalarıyla bölgede ön plana çıkıyor. Şirket çalışmalarındaki bu özeni makine parkına yaptığı yatırımlarla da ortaya koyuyor. Son iki yılda HİDROMEK’ten iş makineleri alımı gerçekleştiren Maki Hafriyat İnşaat firma sahibi Süleyman Yılmaz ile Kalkan’da buluştuk.

Öncelikle şirketinizden ve faaliyet alanlarınızdan bahseder misiniz?

Maki Hafriyat olarak Antalya’daki Kaş-Kalkan bölgesinin en büyük makine parkuruna sahip köklü bir hafriyat firmasıyız. Ticari faaliyetlerimize ise inşaat malzemeleri ve akaryakıt bayiliği ile yine bu bölgede başladık. 1999 yılının ardından hafriyat sektörüne adım attık. Ayrıca hazırlıklarını sürdürdüğümüz ve devreye alacağımız turistik otel işletmeciliği, tarım sektöründe ise zeytin ve ceviz yetiştiriciliği faaliyetlerini sürdürmekteyiz.

Günümüze kadar hangi bölgelerde ne tür çalışmalar gerçekleştirdiniz?

Ağırlıklı olarak Kaş, Kalkan ve Fethiye dolaylarında çalışmalarımız oldu. Özellikle yaz aylarında taahhüt işleri kapsamında alt yüklenici olarak çalıştık. Kaş kasaba otoyolu, Söğüt Tefenli yolu, Gölhisar’da yol çalışması, Köprü Kanyon gibi işler gerçekleştirdik. Yine bölgemizde apart ve villa tarzında müteahhitlik işleri yaptık.

“Kaş-Kalkan, her yıl ekonomiye yaklaşık 1 milyar dolar katkı sağlamasıyla oldukça önemli bir coğrafya”

Faaliyet gösterdiğiniz Kalkan-Kaş bölgesinin ekonomisinden bahsedersek neler söylersiniz?

Kalkan-Kaş bölgesi Türkiye’de GSMH kapsamında kişi başına en yüksek pay düşen yerlerden birisi konumunda. Her yıl ekonomiye yaklaşık 1 milyar dolar katkı sağlamasıyla oldukça önemli bir coğrafya. İlk villa kiralamaları bu bölgede İngilizlerle başladı ve günümüzde 15 bine yakın villa yer alıyor.

Turizmdeki gelişmişliği, denizinin güzelliği ve uzun kumsallarının ardında ise binlerce dönümlük seralara sahip. Bu yönüyle tarımsal açıdan da bölgenin zenginliğini ortaya koyuyor. Pek çok sebze meyvenin yetiştiği bölgemiz, ihracat odaklı faaliyetleriyle, bu konuda da ekonomiye katkı sunuyor.

Aynı zamanda Türkiye’nin en büyük halinin burada kurulması ve yine büyük bir organize sanayi gıda projesinin gündemde olmasıyla da önemini ortaya koyuyor.

Bölgeniz ciddi göç alıyor ve bu da ekonomiye ekstra bir katkı sağlıyor diyebilir miyiz?

İngiltere'de oldukça popüler bir belde Kalkan, dolayısıyla İngiliz misafirlerin yoğun ilgisi var. Ayrıca Datça ile birlikte denize sıfır olup rutubetinin olmamasıyla, sağlık açısından da çokça tercih ediliyor. İlaveten Likya, Santos, Patara gibi uygarlıkların beşiği olması, Saklıkent kanyonu gibi doğal güzellikler, yüksek kesimlerde göçebe kültürünün olması gibi doğal ve tarihi zenginlikleri de bölgemizi pek çok konuda cazibeli hale getiriyor.

“Bulunduğumuz bölgede yenilik yapmayı ve ihtiyaçları fark ederek çözüm üretmeyi seviyoruz”

Makine parkınızdan ve makinelerle hangi çalışmalarda yer aldığınızdan bahseder misiniz?

Kamyonlarımız hariç olmak üzere irili ufaklı toplam 12 makineye sahibiz. 1,7 tonluk minilerden 40 tonluk paletli ekskavatörlere kadar farklı makinelerimiz mevcut. Bulunduğumuz bölgede yenilik yapmayı ve ihtiyaçları fark ederek çözüm üretmeyi seviyoruz. Örneğin yaşlanan binaların sayısı artınca tadilatlar da aynı oranda arttı.

Biz de bu alanlarda mini yükleyici ve ekskavatörlerimizle çalışıyoruz. Aynı şekilde bölgemizde palet kullanımına da öncülük ettik ve forkliftlerle hızlı bir şekilde, yükleme boşaltma çalışmaları yaptık. Bu da tasarruf sağlamaya yönelik çalışmalar olarak dikkat çekti. Ayrıca ana işimiz olan hafriyat sahalarında kullandığımız ekskavatörlerimiz bulunuyor.

İş makinesi alırken hangi kriterleri göz önüne alıyorsunuz?

Öncelikle makine alımı yaparken tüm markaların ürünlerini internet sitelerinde yer alan doğru bilgilerle inceliyoruz. Bunun yanında ilgili markaların ürünlerini satın alanlarla bire bir görüşüyor ve yorumlarını dinliyoruz. Bölgemiz turizm bölgesi olduğu için inşaat sezonu kasım ayından mayıs ayına kadar olmak üzere 6 ayı kapsar.

Dolayısıyla tüm faaliyetlerimizi bu zaman diliminde gerçekleştirdiğimiz için makine arızalarında bekleme lüksümüz yok. Zaten müşterilerimiz de hafriyat işlerinin hızlı bir şekilde tamamlanmasını isterler. Bu kapsamda iş makinesinin iyi bir servis hizmetiyle desteklenmesi bizim için çok önemli. Aynı şekilde servis ve parça maliyetlerinin uygun olması da diğer önem taşıyan konular arasında.

“Adeta kayalara fısıldıyoruz ve operatörlerimiz de kayaların dilinden anlıyor”

Çalıştığınız zeminleri de göz önüne alırsak sizin iş makinelerinizde olması gereken özellikler neler?

Bölgemiz tamamen kayalık zeminden oluşuyor. Turistik bölge olması sebebiyle de patlatma yapamıyor ve kırıcıda çalışıyoruz. Dolayısıyla biz adeta kayalara fısıldıyoruz ve operatörlerimiz de kayaların dilinden anlıyor. Hangi kayada nasıl hareket edeceğimizi artık refleks olarak biliyoruz.

Bu kapsamda makinelerimizin de ona göre güçlü ve yüksek dayanımlı olması gerekiyor. Kayanın sertliğine, çalışılan alanın darlığına veya genişliğine göre makine seçimi yapabiliyoruz. Makinelerimiz sürekli kayalık olmak üzere; dik rampa ve eğimli kayalarda çalışıyor. Dolayısıyla alt takımları sağlam olan ağır hizmet tipi makineleri tercih ediyoruz.

“2021 yılında çevremizden ve hafriyatçı meslektaşlarımızdan aldığımız bilgiler doğrultusunda HİDROMEK alımına karar verdik”

Makine parkınızda HİDROMEK sayısının arttığını görüyoruz. Bu tercihinizin sebepleri neler oldu?

Geçtiğimiz yıla kadar yerli olmayan ve global arenada çokça tercih edilen iş makinelerinden kullandık. Ancak bu esnada HİDROMEK markasının gelişimini gözlemliyorduk. 2021 yılında ise çevremizden ve hafriyatçı meslektaşlarımızdan aldığımız bilgiler doğrultusunda HİDROMEK alımına karar verdik. Bu alımda, elbette yerli markamızı kullanma isteğimiz de etken oldu.

HİDROMEK’ten hangi makineleri aldınız?

2021 yılı Kasım ayında HMK 102 S Supra kazıcı-yükleyici alımı yaptık. 2022’de ise HMK 140 LC ve HMK 230 LC paletli ekskavatörleri parkımıza dahil ettik. Öncelikle HİDROMEK’lerin yabancı markalardan eksiği yok fazlası var diyebilirim.

Operatörleriniz HİDROMEK’ten memnun kaldı mı?

Bir operatör için kabin konforu, makine teknik verilerinden daha fazla ön planda olabiliyor. Özellikle kırıcıda çalışan bizler için sarsıntının olmaması rahat çalışma açısından önemli bir faktör. Daha önce filomuzda olan yabancı markaların ürünleriyle çalışırken, operatörlerimiz sarsıntıdan şikâyet edebiliyorlardı. Biz, bu şikayetleri göz önüne alıp marka değişimine gideriz. Çünkü personelimizin konfor ve istekleri bizim için önemli. HİDROMEK de bu konforun karşılığını veriyor.

Makinelerin performansları ve yakıt sarfiyatları için neler söylersiniz?

Makinelerin hem gücü hem de çalışma performansı açısından operatörlerin memnun olduklarını söyleyebilirim. Örneğin parkımıza yeni dahil ettiğimiz HMK 230 LC, muadili olan makinelere kıyasla yüksek olan koparma gücüyle bizi memnun ediyor. Yakıt konusu da bizim için çok önemli. HİDROMEK’lerimiz yakıt açısından eşdeğer tonajdaki diğer marka makinelerimize kıyasla tatmin edici bir seviyede.

Satış sonrası hizmetler kapsamında nasıl bir destek alıyorsunuz?

Servis hizmetini Antalya’daki HİDROMEK yetkili servisinden alıyoruz. Sorunlarımız hızlı bir biçimde çözülüyor. En küçük bir konuda bile büyük ilgiyle yaklaşıyorlar. Zaten parkımıza baktığımızda 1 yıllık olan kazıcı yükleyicimiz HMK 102S Supra 1.900 saatte, HMK 140 LC ekskavatörümüz 1.010 saatte ve HMK 230 LC ekskavatörümüz ise henüz 410 saate ulaşmış durumda. Dolayısıyla HİDROMEK parkımız genç ve dinamik bir durumda.

OPERATÖR GÖZÜYLE:

Operatör Ömer Gözel:

“HMK 140 LC hem seri hem konforlu!”

28 yaşındayım ve 15 yıldır bu meslekle iç içeyim. HMK 140 LC ekskavatörü 3 aydır kullanıyorum. Daha önce de HMK 220 LC ve HMK 370 modellerini kullandım. HMK 140 LC yeni nesil bir makine. Hem daha seri hem de çok konforlu. Özellikle havalı koltukları, dokunmatik ekranı, yeni eklenen kırıcı için ayak pedalı gibi özellikleri kullanım rahatlığını artırıyor. Levyeleri ise kullanım kolaylığıyla beni yormuyor. Biz kırıcıda çalışırız ve titreşim konforumuzu düşürür ve yorar. Ancak HMK 140 LC, kırıcıda çalışırken asla sarsmıyor. Beğenmediğim yönü yok diyebilirim.

Operatör Ramazan Öncü:

“HMK 230 LC tuttuğunu koparıyor!”

3 yıllık operatörüm ve yağcılıktan yetiştim. Şirketimizde HİDROMEK HMK 230 LC modelini kullanıyorum. Henüz 410 saat oldu. Daha önce hiç HİDROMEK kullanmamıştım. Oldukça sportif görünüme sahip ve çok şık bir tasarımı var. Hem kabin konforlu hem de levye kullanımları yormuyor. Makineyle ekonomi modunda temel açıyorum ve dolgu yapıyorum. Güç anlamında tuttuğunu koparıyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina