HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Kamyon pazarı daraldı, Scania payını artırdı
Kamyon pazarı daraldı, Scania payını artırdı

Kamyon pazarı daraldı, Scania payını artırdı 

2018 yılını 6.145 çekici, 5.609 adet kamyon olmak üzere toplam 11.754 adetlik satışla tamamlayan ağır vasıta sektörü son 10 yılı en düşük seviyede kapattı. 2017 yılına göre yüzde 36.5 daralarn bu pazarda Scania, ithal çekici pazarının en çok tercih edilen markası oldu. Daralmanın yaşandığı inşaat sektöründe ise marka, off-road kamyon segmentinde TAİD verilerine göre yılı 112 adetlik satışla kapattı.

Doğuş Otomotiv’in 2018 yılı ağır ticari araç sektörü değerlendirmesi ve 2019 yılı beklentileri ve marka iletişim stratejilerinin açıklandığı basın toplantısı; İstanbul’da gerçekleşti. Şirketin pazara sunduğu Scania’nın geçtiğimiz yıl elde ettiği pazar payları ve gelecek hedefleri katılımcılara aktarıldı.



İnşaat kamyon pazarı daraldı 

Toplantıda konuşan Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, 2018 yılında mega inşaat projelerindeki hafriyat işlerinin büyük ölçüde tamamlanmasıyla kamyon pazarının yaklaşık yüzde 51 daraldığını belirterek şu açıklamalarda bulundu:

“Ağır ticari araç çekici pazarında daralma yüzde 11 ile daha hafif hissedildi. Markamız 2018 yılını toplamda 1.177 adetlik satış ve yüzde 10 pazar payı ile tamamladı. Çekici pazarında 1.031 adet ile yüzde 16 pazar payı elde etti. İthal çekici pazarında ise yüzde 23 pazar payı ile en çok tercih edilen marka oldu.” şeklinde konuştu. 



“Gelecekten umutluyuz”

2019 ağır ticari araç pazarının, 10 bin adet seviyelerinde kapanacağını öngörüyoruz. Ağır ticari araç pazarının son 20 yılına baktığınızda, ortalamanın yaklaşık 25 bin adet olduğunu görebilirsiniz. Bahsettiğimiz bu yıllar içerisinde, pazar sadece üç yıl 10 bin adedin altında kalmış. 2011 yılında ise 37.276 adet ile en yüksek seviyeye ulaşmış. Analizlerde görüyoruz ki toplam ağır ticari araç pazarı dönemsel olarak daralmalar yaşayabiliyor. Bizi geleceğe yönelik umutlu kılan nokta ise; daralmanın sona ermesi ile toplam pazarın, önceki senelerde 25 binin altında kaldığı her sene için tekrar yükselişe geçiyor ve pazarı 30 binlerin üzerine çıkarıyor olması. Dolayısıyla 2020 yılından itibaren toplam pazar, daha önce de olduğu gibi dipten en tepeye çıkabilir ve 30 bin seviyelerinde tamamlanabilir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de LNG yakıtla çalışan araçlar öne çıkmaya başlayacak ve pazarın büyüme noktası burası olacak.”

Hedef: Pazar payını korumak 

Scania Satış Müdürü Gökhan Altun da Scania olarak son 5 yılda pazar payını 2 katına çıkarttıklarını belirterek “Çekici pazarında en çok tercih edilen markalar arasında yer alıyoruz, ithal çekici pazarında liderliğimiz 2018 yılında da devam etti. 2019 yılı için hedefimiz öncelikle satış adetlerimizi ve pazar payımızı korumak olacak. Bununla beraber 2019 yılında yapılanma çalışmalarımız da hız kesmeden devam edecek. Scania ailesine 2 yeni yetkili satıcı katılacak. Bu değerli yatırımlar iş ortaklarımızın da bizler gibi düşünüp hem ülke ekonomisine hem de Scania’ya olan güvenini gösteriyor” dedi.
Satış sonrası hizmetler yatırım maliyetlerini düşürüyor 



Scania Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bayazıt Canbulat ise “Satış sonrası hizmetlerde anlayışımız Scania sahiplerinin araçlarını sürekli operasyonda tutarak, hem yatırımlarını korumak hem de maliyetlerini düşürmektir. ‘Türk yatırımcısı araçlarına uzun vadeli yatırımlar yapmayı tercih etmez’ algısını değiştirdik. Bu sayede müşterilerimizi değişken fiyat riskinden korurken rekor sayıda servis anlaşması yaptık. Şu anda yaptığımız kampanyalar ile piyasada kabul edilebilir fiyatlar sunuyoruz. Servise giren araç sayısı da bize doğru yolda olduğumuz gösteriyor. Geçtiğimiz ocak ayında bile 300 adet servis bakım anlaşması imzaladık.” şeklinde değerlendirdi.

Alternatif yakıtlı araçlar hamlesi
 

Scania Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel ise yaptığı konuşmada ağır ticari araç sektöründe, alternatif yakıtlı, elektrikli veya otonom sürüş imkânı sunan araçların ön plana çıktığını belirterek “Bu konularda da öncülüğü Scania yapmaktadır. Öyle ki bazı ülkelerde binek araç trafiğine kapalı alanlarda, madenlerde, şantiyelerde otonom sürüş ile kullanılan veya elektrik ile çalışan Scania araçlar bulunmaktadır ve bunların sayıları orta vadede daha da artacaktır. Bununla birlikte bu geçiş sürecinde CNG, LNG ile çalışan araçların da önemli bir rolü olacaktır. Gazlı araçların maliyet avantajlarını yaptığımız testlerimizde net bir şekilde gördük. Taşımacılık maliyetlerini düşürürken, karbon ayak izimizi de azaltmak, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak adına bizleri gururlandırıyor” dedi.






Forum Makina
Forum Makina