Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2021
İş Makinası - Kayar kalıplı Wirtgen SP 1600 finişer beton seriminde dünya rekorları kırdı
Kayar kalıplı Wirtgen SP 1600 finişer beton seriminde dünya rekorları kırdı

Kayar kalıplı Wirtgen SP 1600 finişer beton seriminde dünya rekorları kırdı

Wirtgen SP 1600, Hindistan'ın büyük şehri Vadodara ile dünya metropolü Mumbai arasındaki bir otoyol yapımı sırasında tam performans göstererek dört dünya rekorunu birden imza attı.

Proje, Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi ile Mumbai’yi birbirine bağlayacak 1.350 km uzunluğundaki “Delhi-Mumbai Ekspres Yolunun” bir parçasını oluşturuyor. Ulusal otoyol geliştirme programının bir parçası olan ve altı eyalet boyunca uzanan yolun 2023 yılında tamamlanması hedefleniyor.

Yol ilk aşamada her iki sürüş yönünde dört şerit olmak üzere toplam sekiz şeritli olarak inşa ediliyor. Ancak geleceğe yönelik olarak, yolun ortasına dört şerit daha yapmaya yetecek kadar alan planlandı. Delhi-Mumbai endüstri koridorunun omurgası olarak tanımlanan otoyol, Delhi ve Mumbai arasındaki seyahat süresini 24 saatten 12 saate düşürecek. Böylece yakıt tüketiminde ve egzoz emisyonunda ciddi bir azalma olacağı belirtiliyor. NHAI (National Highways Authority of India) yolda günlük ortalama 100.000 PCE’lik (otomobile eş değer birimler) bir trafik hacmi bekliyor. Bu boyutlara sahip bir proje beton seriminde, serim performansı ve serim kalitesi bakımından yüksek performans gerektiriyor.

Kullanılan makineler:

• SP 1600 (18,75 m serme eni için modifiye edilmiş)

• TCM 180 (18,75 m serme eni için modifiye edilmiş)

• Serme eni: 18,75 m

• Serme kalınlığı: 300 mm

24 saatte 2,56 km uzunluğunda dört şeritli yol yapıldı

1 Şubat 2021’de yaklaşık 28 santigrat derece sıcaklıkta gerçekleştirilen rekor denemesi sabah saat 8’de başladı. Yüklenici firma Patel Infrastructure Pvt. Ltd., modifiye edilmiş Wirtgen SP 1600 ile 24 saat içerisinde 2,56 km uzunluğundaki bir mesafede, yan şeritler dahil olmak üzere 18,75 m çalışma enindeki dört şeritli yolu tamamlamayı başararak yeni bir dünya rekoruna imza attı. Hatta India Book of Records ve Golden Book of World Records’a inşaat projesi ile ilişkili olarak dört dünya rekoru kaydedildi:

• 24 saat içerisinde en yüksek miktarda kaliteli beton (PQC) serimi - 14.613,30 m³

• 24 saat içerisinde en yüksek miktarda kaliteli beton (PQC) üretimi - 14.370 m³

• 24 saat içerisinde 18,75 m eninde kaliteli beton (PQC) ile en uzun sürekli serim mesafesi - 1.280 m

• 24 saat içerisinde kaliteli beton (PQC) ile en geniş otoyol alanının yapımı - 48.711 m²

SP1600 projeye özel olarak 18,75 metreye genişletildi

Kayar kalıplı Wirtgen SP 1600 finişer, 16 m’lik bir çalışma enine kadar ekonomik ve yüksek hassasiyetle trafik alanları için beton kaplamalar, yollar, endüstri alanları veya havalimanlarında kalkış ve iniş pistleri veya taksi yolları gibi alanlar inşa ediyor. Böylece, örneğin otoyollar tam genişlikte tek bir işlemde üretilebiliyor. Ancak bazen bu da yetmiyor.

Wirtgen araştırma ve geliştirme bölümü, Patel Infrastructure Pvt. Ltd. ile yakın bir uzlaşma içerisinde müşteriye özgü uyarlanmış özel bir çözüm geliştirdi. Makine ve özellikle beton donanımı 18,75 m’lik bir çalışma enine genişletildi. Bu, bir yandan son derece karmaşık bağlantı demiri yerleştirici için de olmak üzere her bir bileşen için ilave genişletme parçaları anlamına geliyordu. Diğer yandan makine muazzam ilave ağırlığı dengeleyebilecek durumda olmalıydı ve tam bir seviyeleme sağlaması gerekiyordu. Taraklama ve kürleme makinesi TCM 180, kayar kalıplı finişerin arkasındaki beton alanda buharlaşmaya karşı koruyucu olarak bir dispersiyon uygulamak için 18,75 m’lik çalışma enine uyarlandı.

Dört Wirtgen teknisyeni projeyi destekledi

Müşteriye özgü modifiye edilmiş makinenin sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlamak için inşaat projesi dört Wirtgen teknisyeni tarafından desteklendi. Kayar kalıplı finişer yeterli malzeme ile beslemek için her saat 45 nakliye aracı şantiyeye beton teslim etti. Muazzam miktardaki betonu bu kadar kısa bir sürede işleyebilmek için, ortalama 1,8 m/dk’lık bir hızla serim yapılması gerekiyordu. Entegre, otomatik dübel yerleştirici (DBI) ve merkezi bağlantı demiri yerleştiricisi (CTBI) ile trafik yüküne uzun yıllar dayanabilmesi için yapıya gerekli stabiliteyi veren ve panel bağlantısını sağlayan yaklaşık 30.000 dübel ve bağlantı demiri yerleştirildi.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina