Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2018
İş Makinası - Kuzey Marmara Otoyolu’na SANY etkisi
Kuzey Marmara Otoyolu’na SANY etkisi

ASCENDUM Makina işbirliği ile Türkiye pazarına sunulan SANY, çalışmaları büyük bir hızla devam eden Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) projesinde fore kazık makineleri ve paletli vinçleri ile yer alıyor.

İstanbul trafiğini rahatlatması planlanan ve 452 kilometrelik bir güzergahı kapsayan KMO, Sakarya-Akyazı’dan başlayarak İstanbul-Kınalı’ya ulaşıyor. Yap-İşlet-Devret kuralları ile İdare Karayolları Genel Müdürlüğü Müşavir Yüksel Proje nezaretinde, Görevli Şirket Marmara Otoyolu İşletme A.Ş sorumluluğunda; Kalyon-KRP, Limak, Cengiz, Kolin İnşaat firmalarına ayrılan 7 ad kesimde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.

Otoyolun 1. Kesimi’nde çalışmalar; Km 0+000/39+500’deki Tayakadın’a kadar 4 kavşak, 4 viyadük, 16 köprü, 20 alt geçitli sanat yapılarının yanı sıra Çatalca ormanlarına zarar verilmemesi adına 2145 m + 593 m’lik 2 adet tünel ile Çatalca yerleşimine teğet devam ediyor. 2. Kesim güzergahında ise 5 kavşak, 4 viyadük, 20 köprü, 7 alt geçit, 20 menfezli sanat yapıları inşaatı sürüyor.

Zemin iyileştirme çalışmaları projenin temel ayaklarını oluşturuyor
Bölgedeki eski kömür çukurlarının doldurulması ve zemin iyileştirme çalışmaları, projenin temel ayaklarını oluşturuyor. Tüm bu çalışmalar, muazzam miktarda işgücü ve makine gücünü gerekli kılıyor. Projenin çeşitli kesimlerinde fore kazık makineleri ve paletli vinçleri ile yer alan SANY’den kullanıcıların birçok kalemde memnun olduğu belirtiliyor.

Eski moloz döküm alanlarına 56 m kazık yapıldı
Projenin 1. ve 2. Kesim’indeki çalışmalardan sorumlu olan Kalyon-KRP ortaklığında Kontrol Güvence Geoteknik İşler Müdürü olarak görev yapan Eftal Gökçe, projenin İstanbul için bir mihenk taşı olacağını belirterek yürütülen faaliyetler hakkında şunları söyledi:

“KMO Avrupa bölümü 1’inci, 2’nci ve 7’nci kesimler otoyol inşaatı kapsamında yaklaşık 200 bin m fore kazık imalatı yapıldı. Çoğunlukla çapları 120 cm, 165 cm ve kısmen 100 cm’lik olan fore kazıkların boyu viyadük ayaklarında 30-50 m’ye ulaşırken, İBB eski moloz döküm alanında ise 56 m kazık yapmayı gerektirdi. Böylesi büyük bir projede birçok firma görev alırken, SANY tüm bu iş alanlarında kendi farkını belli etti.”

Arkatek, fore kazıkta SR280RII ve SR365RC10 modellerini kullanıyor
2. Kesim’de çalışmaları devam eden K25 köprülerinin yaklaşık 6 bin 250 metre 120’lik fore kazıklarını imal eden Arkatek Zemin firmasında koordinatörlük görevini yürüten Suat Güner de en zorlu işlerde SANY’i tercih etmekte çekinmediklerini vurgulayarak şu açıklamalarda bulundu:

“Bugün firmamızın makina parkındaki sorunların yüzde 90’ı SANY iş makinaları ile çözüm buldu. Devam eden projemizde SANY’nin SR280RII ve SR365RC10 model fore kazık makinalarını ve SCC900E model paletli vincini kullanıyoruz. Elde ettiğimiz çok sayıda başarıda SANY’nin imzası olduğunu söyleyebilirim. 20 yıllık meslek yaşamım boyunca çok sayıda marka ile çalışsam da SANY, fiyat ve performans bakımından rakip tanımıyor.”

HNM Zemin, SCC600E modeli ile 18 ton demir indirdi
KMO’nun 2. Kesim’inde çalışmalarını yürüten HNM Zemin de çalışmalarında SANY’den destek alan firmalardan. Projede şantiye şefi olarak görev olan Ersin Erkut, 11 aydır devam eden çalışmayla 2 viyadüğün bittiğini, 3’üncüsünde ise sona yaklaşıldığını bildiriyor. Erkut, SANY tecrübelerini şu şekilde özetliyor:

“SANY ile çalışmaya karar vermemizde sektörden gelen referansların ve fiyat performans açısından da kendini kanıtlamış olmasının büyük payı oldu. Bugün KMO’da 50 metre 165’lik kazık yapıyoruz. 100 metreküp beton döküyoruz, 18 ton demir indiriyoruz. Tüm bu süreçlerde SANY’den eksiksiz destek gördük. SCC600E model paletli vinç ile tonlarca demiri sorunsuz bir şekilde indirdik. Bu tip büyük projelerde bizler için en önemli kavram hız oluyor. Bizler de ne zaman bir problemle karşılaşsak SANY’den en ufak bir gecikme olmaksızın yardım aldık.”

SANY Satış Müdürü Yardımcısı Ali Çeliker:
“Siparişler 1 yıl içerisinde 10’a katlandı”

Kuzey Marmara Otoyolu gibi Türkiye’nin önde gelen projelerinde SANY iş makinelerinin tercih edilmesinin büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirten SANY Satış Müdürü Yardımcısı Ali Çeliker, markanın Türkiye pazarındaki yolcuğunu şu şekilde aktardı: “SANY, Türkiye pazarında uzun süredir var olsa da asıl atılımı 2013’ün Aralık ayında ASCENDUM Makina farkıyla gerçekleştirdi. 4 yıl gibi kısa bir sürede paletli vinçte önde gelen bir tercih olan marka, 2016’da fore kazık makinalarının da pazara sunulmasıyla birlikte siparişlerini 1 yıl içerisinde 10’a katladı. Bugün satılan makinaların görev aldığı projelere bakıldığında da büyük projelerin yüz akı olduğu görülüyor.”

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina