Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Maats İnşaat Makinaları, Doosan markasının satış sonrasındaki güvenilirliğini koruyor
Maats İnşaat Makinaları, Doosan markasının satış sonrasındaki güvenilirliğini koruyor

Maats İnşaat Makinaları, 2016 yılının Ocak ayından itibaren Güney Kore markası Doosan iş makinelerinin Türkiye distribütörlüğünü üstlendi.

Maats İnşaat Makinaları’nın Doosan ile ilgili genel müdürlüğü İstanbul Orhanlı’da bulunuyor. 1.500 metrekarelik bir alan içerisinde yerleşik yedek parça merkez deposu ve aynı zamanda bakım onarım hizmetleri verebilen bir atölye de bulunuyor. Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Bursa şubeleri dışında Türkiye’nin büyük şehirlerine yayılmış 12 yetkili servisle hizmet veren Maats İnşaat Makinaları, bu servisleri yılsonuna kadar 20’ye çıkarmayı hedefliyor.

Maats İnşaat Makinaları Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Uğur Güllü

Maats yetkili servislerinin araç ve personel konusunda yeterli donanıma sahip olduklarını belirten Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Uğur Güllü, müşterilerinin yıllardır ifade ettiği “Doosan orijinal yedek parçası hesaplı ve bulunabilir” düşüncesinin devamını sağlamak için Orhanlı’daki yedek parça merkez deposunun orijinal parçalarla donatıldığını ifade etti. Güllü, “Maats ve Doosan’ın bu konuda yüzde 90 yedek parça talep karşılama hedefi var. Bu nedenle Doosan müşterileri, orijinal parça temini konusunda sıkıntı çekmeyecekler. Ayrıca Doosan’ın Dubai’de parça dağıtım merkezi olduğu için parça temininde süre olarak bir problem olmuyor.” diye konuştu.

Maats İnşaat Makinaları’nın, yetkili servislerini sıkı bir şekilde denetleyip değerlendirdiği bir performans değerlendirme programı bulunuyor. Bu kapsamda her 6 aylık dönemde yetkili servislerden arızaya müdahale zamanları, sorun çözme yetkinlikleri, eğitimlere katılım performansları, atölye temizlik ve düzenleri gibi konularda belirlenmiş kriterleri yerine getirmeleri bekleniyor. Başarılı olan servisler ise ödüllendiriliyor. Çeşitli bakım programlarıyla giderler kontrol altına alınıyor Günümüzde bakım anlaşmalarının hayli popüler olduğuna değinen Uğur Güllü, anlaşma yapılarak makinenin işte kalma süresi artırılırken bakım giderlerinin de disiplin altına alındığını söyledi. Uğur Güllü, “Maats, Doosan iş makineleri için 2.000 saat ve katları süresince teklif edilebilen bakım programları mevcut. Uydu takip sistemli makineler de 2016 yılı ikinci yarısından itibaren Türkiye pazarında olacak.” dedi.

Doosan iş makineleri için geliştirilmiş teknolojik arıza tespit araçları, (DMS, E-Doctor vb.) arızanın kısa zamanda tespit edilmesini sağladığı gibi, geçmiş dönemlerde karşılaşılan arızaları da kronolojik bir formatta görmek ve çeşitli analizler yapabilmek için kolaylık sağlıyor. Sektörde yetkili servislerle bayi kavramının karıştırıldığını vurgulayan Uğur Güllü, yetkili servis ifadesini servis hizmeti veren ve yedek parça satışının yapıldığı yerlerde kullanılmasını gerektiğini kaydetti. Güllü, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bayilik durumunda ise o firmanın makine satış işini de üstlenmiş olması gerekir. Yetkili servislerin alacağı eğitimler için hazırlanan yıllık eğitim programlarıyla ürünü ve müşteri ilişkilerini iyi bilen kadrolar yetiştiriliyor. Talep ve ihtiyaç halinde müşterilerin kendi kadrolarına da teknik eğitimlerin verilebileceği bir sistem bulunuyor.”

Haber, Türkiye'nin İş Makinesi Servisleri dosyası içinde yayımlanmıştır...                                                                         Forum Makina - Nisan 2016

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina