Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2017
İş Makinası - Makine sektörünün de merakla beklediği Kanal İstanbul için ilk adım atıldı
Makine sektörünün de merakla beklediği Kanal İstanbul için ilk adım atıldı

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, 2011 yılından beri gündemde olan Kanal İstanbul projesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na 5 Aralık'ta ÇED başvurusu yaptı. Yıllardır gündemde olan ve güzergahı tartışmalara neden olan projenin ayrıntıları ÇED Başvuru dosyasında yer aldı.

Yaklaşık maliyeti 60 milyar Lira olarak öngörülen 45 kilometre uzunluğundaki projenin Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy’den geçeceği belirtildi. İnşaatının yaklaşık 5 yıl süreceği tahmin edilen proje için yaklaşık 1,5 milyar metreküp hafriyat yapılması ve en az 3 adet beton santrali kurulması planlanıyor.

Proje için daha önce belirlenen 5 güzergâh alternatifi arasında Küçükçekmece Sazlıdere-Durusu güzergahı seçildi. Bu güzergâha göre kanal, Marmara Denizi'ni Küçükçekmece Gölü'nden ayıran noktadan başlayarak Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam edecek. Sazlıbosna Köyü'nü geçerek Dursunköy'ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyünü geçtikten sonra Terkos Gölü'nün batısında Karadeniz'e ulaşacak. Kanal güzergâhının yaklaşık 7 bin metrelik kısmı Küçükçekmece, 3 bin 100 metrelik bölümü Avcılar, 6 bin 500 metresi Başakşehir, 28 bin 564 metresi de Arnavutköy'den geçecek.

1,5 milyar metreküp hafriyat öngörülüyor
Ekonomik ömrünün 100 yıl olacağı tahmin edilen proje için 3 adet beton santrali yapılmasının planlandığı da dosyada yer aldı. Dosyada ayrıca, kanal inşaatının çevresel açıdan en önemli kaleminin hafriyat ve bu doğrultuda oluşacak malzemenin taşınması olduğu belirtiliyor. Kanal derinliğine bağlı olarak yaklaşık 1,5 milyar metreküp hafriyat oluşması öngörülüyor. Su altından da yaklaşık olarak 115 milyon metreküp dip taraması malzemesinin çıkacağı tahmin ediliyor.

İnşa edilecek yapıların ayrıntıları
Kanal İstanbul projesi kapsamında alt ve üst yapılar, liman, yat limanı yapılması; kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda ise kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları, ada ve kıyı tesisleri inşa edilmesi planlanıyor. Karadeniz'de yapılacak dolgu alanının Çatalca ve Arnavutköy ilçelerinde, Karadeniz Limanı’nın ise Arnavutköy ve Eyüp ilçelerinin Karadeniz'e olan kıyı şeritlerinde inşa edileceği belirtiliyor. Marmara Limanı ise kanal güzergâhının başlangıç noktası olan Küçükçekmece ilçesinin girişinde yer alacak.

Proje kapsamında yapılması planlanan adaların ise Marmara Denizi tarafında olacağı ve Büyükçekmece, Beylikdüzü ve Bakırköy ilçelerinin kıyılarında yer alacağı belirtiliyor. Kanal kazısından çıkan uygun malzemeler kullanılarak, Marmara Denizi’nden Karadeniz'e doğru kanalın solunda 2 adet ve sağında 1 adet olmak üzere toplamda 3 adet ada grubunun oluşturması planlanıyor. 1. Grup Marmara Adaları’nın 186 hektarlık 3 adet adadan, 2. Grup Marmara Adaları’nın 155 hektarlık 4 adadan, 3. Grup Marmara Adaları’nın ise 104 hektarlık 3 adet adadan meydana geleceği bildirildi.

Küçükçekmece'de 1.200 teknelik, Sazlıdere'de 860 teknelik olmak üzere 2 adet yat limanının da yapılacağı belirtiliyor. Ayrıca kanalın kuzey ve güney çıkışlarında Karadeniz Konteyner ve Marmara Konteyner Limanları edilecek.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina