Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2025
İş Makinası - MERCEDES-BENZ TÜRK’TEN KAMYON VE OTOBÜS MÜŞTERİLERİNE ÖZEL YAPILANMA
MERCEDES-BENZ TÜRK’TEN KAMYON VE OTOBÜS MÜŞTERİLERİNE ÖZEL YAPILANMA

MERCEDES-BENZ TÜRK’TEN KAMYON VE OTOBÜS MÜŞTERİLERİNE ÖZEL YAPILANMA

Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araç segmentindeki müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkarmak amacıyla Türkiye genelinde bayi ve yetkili servis ağında kapsamlı bir dönüşüm başlattı.

Daimler Truck AG’nin küresel stratejisi doğrultusunda hayata geçirilen bu yeni yapılanma, sadece kamyon ve otobüs ürün gruplarına odaklanan özel hizmet yapısıyla dikkat çekiyor.

Şirketin İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, bu dönüşüm kapsamında 3,5 milyar Türk Lirası’nı aşan bir yatırım yapılacağını ve bu sürecin sadece fiziki tesislerle sınırlı kalmayıp insan kaynağına da önemli yatırımlar içerdiğini vurguladı.

Sülün, “Kuruluşumuzdan bu yana gerçekleştirdiğimiz 1,5 milyar Avro’luk yatırım ile Türkiye’nin en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biriyiz. Yeni yapılanma ile hizmet kalitemizi daha da yukarılara taşıyacağız” dedi.

Türkiye Genelinde Yeni Tesisler, Artan İstihdam ve Dijital Atılım

Mercedes-Benz Türk’ün başlattığı dönüşümde Şanlıurfa, Dilovası ve Çatalca’da yeni servis yatırımları öne çıkarken; Düzce, İzmir ve Adana’daki yeni tesislerin devreye alınmasıyla birlikte hizmet kapasitesinde ciddi artış sağlandı. Süreç tamamlandığında, Türkiye’nin yedi bölgesinde hizmet veren bayi ve servis ağının tamamı yalnızca kamyon ve otobüs müşterilerine özel olarak yapılandırılmış olacak.

Mercedes-Benz Türk Bayi Ağı ve İş Geliştirme Direktörü Can Balaban, dönüşümün yalnızca altyapı ile sınırlı olmadığını belirterek, insan kaynağına yapılan yatırımlara da dikkat çekti. Balaban, “Bu dönüşüm sayesinde 100 kişilik ek istihdam sağladık. Aynı zamanda ‘EML’miz Geleceğin Yıldızı’ gibi projelerle sektöre kalifiye iş gücü kazandırıyoruz” dedi. Ayrıca, dijitalleşme sürecinin önemli bir ayağı olan “Servis Takip Sistemi” ile araçların servis süreçleri artık anlık olarak izlenebiliyor, böylece müşteri memnuniyeti daha da artırılıyor.

Mercedes-Benz Türk, bu dönüşümle yalnızca Türkiye’de değil, global ölçekte de örnek bir yapılanmaya imza atmayı hedefliyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina