Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Mermerin Turquality’si Silkar Madencilik, ağır blokları Volvolarla kucaklıyor
Mermerin Turquality’si Silkar Madencilik, ağır blokları Volvolarla kucaklıyor

Doğal taş sektöründe mermer, granit ve mozaik taşlarını kapsayan bir ürün yelpazesiyle üretim yapan Silkar Madencilik, uluslararası pazarlardaki güçlü hizmet ağı ve Türkiye’den dünyaya açılan markası AKDO ile öncü firmalar arasında gösteriliyor. Zorlu Center, Çağlayan Adliyesi gibi önemli yapılarda imzası bulunan firma, son dönemde yakıt avantajından dolayı Volvo ekskavatör ve lastikli yükleyicilerini tercih ediyor.

Üretim ve makinelerden sorumlu Ocaklar Direktörü Ferhat Gülcemal, Silkar Madencilik’in küresel faaliyetleri ve Volvo memnuniyeti hakkındaki görüşlerini paylaştı.

Silkar Madencilik bünyesinde kaç ocak bulunuyor?

Aktif çalışan 5 ocağımız var, bunların 3’ü Bursa’da, 2’si Sivas’ta bulunuyor. Bursa’da Cafe Latte koyu bej, Emperador açık bej ve Tavni bej; Sivas’ta ise Dark Olive ve Nebula Grey bejlerinin üretimini yapıyoruz. Bu sene yaklaşık 100 bin tona yakın üretim planlıyoruz.

Ürettiğiniz malzemeleri blok olarak mı, işlenmiş olarak mı değerlendiriyorsunuz?

Yaklaşık yüzde 40’ını blok olarak satıyoruz, geri kalanını Bilecik’teki fabrikamızda işliyoruz. Dünyadaki örnek olabilecek tüm projeleri takip edip Rusya, Libya, ABD gibi birçok ülkeye satış yapıyoruz. Çin’de de bir mozaik fabrikamız bulunuyor.

“5 yılı aşkın süredir Turquality’ye dahiliz”

Projeler neden Silkar Madencilik’i tercih ediyor?

Blok, plaka, fayans, mozaik olmak üzere tüm mermer ürünlerini baştan sona kadar değerlendirip taşlarımıza katma değer sağlıyoruz. AKDO markasıyla bu konuda dünyadaki en iyi markalardan biriyiz. Aynı zamanda 5 yılı aşkın süredir Turquality’ye dâhiliz. Devletin marka olma yönünde bir teşviki bulunuyor. Program kapsamında işçi eğitimlerinden muhasebe programlarına kadar uzanan belli zorlu standartların olması gerekiyor. Biz de tüm bu standartlara sahip ilk mermer firmalarından biriyiz.

Ocaklarda en önemli maliyet kalemlerini neler oluşturuyor?

Akaryakıt, işçilik ve makinelerin bakım giderleri en önemli maliyet kalemleridir.

5 mermer ocağında 22 iş makinesi Nasıl bir makine araç parkından bahsedebiliriz?

3 adet belden kırma kamyon, 8 adet paletli ekskavatör, 11 adet lastikli yükleyiciyle birlikte 22 adet iş makinesi bulunuyor. Bunların içinde ocaklarımızda 2 adet Volvo L220 H lastikli yükleyici ve 1 adet ED380 D paletli ekskavatör çalışıyor.

Bir lastikli yükleyiciden neler bekliyorsunuz?

Yükleyici, bir mermer şantiyesinin iskeletini oluşturan en önemli makinelerden biridir. Çünkü ocakta tezgahından kamyon yüklemesine kadar kullanılıyor. Ekskavatöre göre daha fazla çalışma saati yapıyor. Buradaki ocağımız Sivas’takine göre daha alçak seviyelerde olduğu için, rampa olduğunu da göz önünde bulundurursak makinelerin ekonomik ve optimum seviyede çalışması gerekiyor.

Ekskavatörler hangi işte çalışıyor?

Kesilen malzemelerin alınmasını, yıkımları, hafriyatı, hafriyatın belden kırma kamyonlara yüklenmesini ekskavatörler yapıyor.

“Ascendum Makina ve Volvo, taahhüt ettiği tüm hususları yerine getiriyor"

Son alımlarınızda neden Volvo’yu tercih ettiniz?

Volvo, mermer sektörünün en önde gelen markalarından biridir. Özellikle sektörde duyduğumuz yakıt verimliliğinden sonra deneme kararı aldık ve Volvo’da karar kıldık. Makineler sahaya ineli 6 ayı geçti. Ascendum Makina ve Volvo, taahhüt ettiği tüm hususları yerine getiriyor. Yakıt tüketimi anlamında anlatılan tüm değerler birbiriyle örtüşüyor. Yakıt giderleri sistemimizde kayıt altına alınıyor. Volvo uydu takip sistemi Caretrack ile karşılaştırdığımızda da birebir tuttuğunu görüyoruz. L220 H, aynadan aldığı taşı 700 metre taşımasına ve şantiyedeki 15-20 derecelik eğime rağmen saatte 20-21 litre civarında bir yakıt tüketimi var. Bu rakam bizi tatmin ediyor. ED380 D de yakıt-performans dengesi anlamında memnun edici seviyelerde bulunuyor. Sonraki alımlarımızda bu kriterleri göz önünde bulunduracağız.

Operatörler Volvoları nasıl bulunuyor?

Hepsi memnun, konfor anlamında rahat olduğunu söylüyorlar. Eskiden Volvo ile çalışan operatörler olduğu için markaya yabancı değiller. Ayrıca Ascendum Makina yetkilileri, teslimat sırasında tüm operatörlerimize eğitimler verdi. Yeni operatörler katıldıkça bu eğitimler de devam edecek. “İyi makineyi iyi operatörle buluşturmak gerekiyor”

Makineleri ne kadar sürede yeniliyorsunuz?

Sektördeki geçmişimiz eski de olsa son 6 yılda kayda değer bir gelişme gösterdik. Makinelerin çoğu da 5-6 yıl içinde aldığımız makineler. Tüm ocaklarda maksimum verimlilikte çalıştığımız için makinelerin revizyon maliyeti yüksekse daha çok yenileme yoluna gidiyoruz.

Güvenlik anlamında ne tür tedbirler alıyorsunuz?

Bütün şantiyelerimizde maden mühendisleri ve iş güvenliği uzmanlarımız bulunuyor. Sürekli eğitimler yapılıyor. Sonuçta hepimiz mühendis olduğumuz için bu konulara önem veriyoruz. İtalya’daki ocakları gidip gördüğümüzde bizim aldığımız iş güvenliği önemleri daha üst seviyelerde diyebiliriz.

20 yıldır sektörün içinde olduğunuzu söylüyorsunuz. Sektörde maksimum verim alabilmek için tavsiyeleriniz neler olur?

Operatörlerin kalitesi ve eğitimi çok önemli. En iyi makineyi getirseniz de verimsiz usta ya da operatörün elinde uygun çalışmayacaktır. Bir ekskavatörün durması, bütün ocağın yatması demektir. İşlerin 1 gün aksaması bile bütün zinciri bozuyor. Makine sektörü Türkiye’de son yıllarda hızlı ilerlediği için kalifiye eleman bulmak oldukça zor. İyi makineyi iyi operatörle buluşturmak gerekiyor. “Sonu olmayan bir rezervde çalışmıyoruz” Ayrıca hammaddemizi iyi kullanarak madenin fiyatını düşürmeden satıp daha uzun vadeli düşünülmeli. Çünkü sonu olmayan bir rezervde çalışmıyoruz. Yatırımların da buna göre yapılması gerekiyor. Diğer ülkelere göre özellikle blok anlamında kaliteli malzemeye sahip olmamıza rağmen satışlar, ucuz fiyatlarla yapılıyor.

Türkiye, mermer üretiminde gelişmiş ülkelere kıyasla hangi seviyede?

Türkiye mermer sektörü, son 15 yıldaki gelişimiyle ilk sıralardadır. Özellikle makine parkı, bakımı ve makinelerin yenilenmesine özen gösteriliyor. Zaten dünyada önemli bir rezerve sahibiz.

Silkar Madencilik L220 H Operatörü Hayri Şahin:

3 yıldır Silkar Madencilik bünyesinde çalışıyorum. Bu zamana kadar hep ocakta lastikli yükleyici kullandım. L220 H, kullanımı kolay, seri ve güçlü bir makine. Kabini gayet rahat, konforlu bir kullanım sunuyor. Yakıt tüketiminin diğer markalara göre düşük olduğunu duyuyorum. Bloku yüklendikten sonra rampayı çıkışı, çekiş gücü tatmin ediyor. Sarsıntı yaşanmadığı için daha güvenli çalışabiliyorum. Ayrıca malzemeyi kaldırırken görüş açısı geniş olduğu için iş sağlığı açısından avantaj sağlıyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina