Michelin, ilk çeyreği kârlı kapattı |
|
Michelin, ilk çeyreği kârlı kapattı
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, 2019 yılının ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Firma, net satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,3 oranında arttırarak ilk çeyreği 5.8 milyar euro ile kapattı.
Michelin, 2019 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını 11,3 oranında arttırdı. Yılın ilk çeyreğinde 5,8 milyar euro net satış elde eden Michelin, yeni satın alınan Fenner, Camso ve Multistrada markalarının katkılarıyla piyasalarda sabit döviz kurları üzerinden artış elde ederken tüm segmentlerde pazar payını korudu.
2019 büyüme hedefini sürdürdü
Michelin, binek araç ve hafif ticari araç lastikleri segmentinde orijinal ekipman talebinin azalması ve Avrupa’daki yedek parça pazarlarının kısmen gerilemesiyle derinden etkilenen bir ortamda hemen hemen tüm segmentlerde pazar payını korudu. Kamyon lastiklerinde yeni hizmet teklifleri ve çözümlerin geliştirilmesine bağlı olarak Michelin, iş hacmini hafif daralan pazarlardaki kapasitesini beklendiği ölçüde korudu. Özel ürün grubu lastiklerine bakıldığında ise Michelin, ilk çeyrekte karşılaşılan madencilik lastiklerinde tedarik zinciri sorunlarına ve off-road ürün grupları için orijinal ekipmanda marjlara odaklanılmasına rağmen, 2019 büyüme hedeflerini sürdürdü.
Planlar dâhilinde Michelin bünyesine katılan Fenner ve Camso markaları ile güçlü bir katkı elde edilirken, aynı zamanda yılın ilk çeyreğinde Endonezya’nın önde gelen lastik üreticilerinden Multistrada’nın satın alımı Michelin’in performansına büyük katkıda bulundu.
“Sektördeki daralmaya rağmen, pazar payımızı koruduk”
Michelin Grup Genel Müdürü Jean-Dominique Senard, ilk 3 aylık sürece ilişkin olarak, “Farklı ekonomik sektörlere açılması sayesinde Grubumuz zorlu piyasalarda hızlıca toparlanmış, 2019 hedeflerimizi onaylamamızı sağlamıştır. İlk çeyrekteki satışlar da son satın alımlarımız olan Camso ve Fenner’in ne denli önemli bir katkı sağladığını gösteriyor. Dünya genelinde faaliyet gösterdiğimiz sektördeki olumsuz performansa rağmen, Michelin olarak hemen hemen tüm segmentlerde pazar payımızı koruyarak, ileriye dönük güçlü hedeflerimize adım adım ilerliyoruz’’ şeklinde konuştu.