HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2020
İş Makinası - Parts.Cat.Com ile Borusan Cat’in online yedek parça satışları 4 kat arttı
Parts.Cat.Com ile Borusan Cat’in online yedek parça satışları 4 kat arttı

Parts.Cat.Com ile Borusan Cat’in online yedek parça satışları 4 kat arttı

Borusan Cat İnşaat Endüstrisinden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Fuat Murat:

“PCC ile müşterilerimize hızlı, kolay ve güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşatıyoruz”

Caterpillar’ın dünyadaki en başarılı temsilcileri arasında gösterilen Borusan Cat, dijitalleşme ve teknolojiye yaptığı yatırımlar sayesinde Covid-19 döneminde de güçlü performansını korumayı başardı. Temmuz sonu itibarıyla online yedek parça satış kanalı Parts.Cat.Com (PCC) üzerinden yapılan işlemlerin değeri 4 kat artarak 3 milyon doları aşarken, kayıtlı müşteri sayısı ise 20 kat arttı.

Şirketin dijitalleşme yönünde attığı erken adımlar, özellikle salgın nedeniyle operasyon süreçlerinin zorlaştığı pandemi günlerinde değerini artırdı. Bunun güzel bir örneğini müşterilerin ihtiyaç duydukları yedek parça temini ile ilgili hem bilgilendirilip hem de online sipariş yapabildikleri Parts.cat.com (PCC) online satış kanalı oluşturuyor. Bu kanalla Borusan Cat müşterilerine; satış noktalarına gelmelerine gerek kalmadan 7/24 yedek parça temin imkânı sağlıyor. Internet bağlantısı olan her cihazdan, her an ulaşılabilen PCC sitesinde mesai saati sınırı olmadan parçaların fotoğrafları ve teknik özellikleri de kolayca görüntüleyerek online sipariş verilebiliyor.

Borusan Cat İnşaat Endüstrisinden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Fuat Murat ile bir araya gelerek PCC hakkında bilgi aldık ve sektördeki gelişmeleri değerlendirdik.

Parts.Cat.Com (PCC) nedir? Hangi ihtiyaçlar çerçevesinde geliştirildi?

PCC, Caterpillar tarafından onaylı ve güvenceli olan tek online alışveriş platformudur. Müşterilerimize, internete bağlı olan herhangi bir cihaz üzerinden 1,4 milyon yedek parçamızın tüm stok ve fiyat bilgilerine anında ulaşım sağlayıp, 7/24 sipariş geçme imkânı sağlıyoruz.

Bu sistem, Caterpillar’ın 1999 yılında faaliyete geçirdiği, az sayıdaki kayıtlı müşterilerin kullanabildiği, yine web tabanlı olan ‘PartStore’ platformunun, daha yaygın bir müşteri portföyüne hizmet sağlayacak ve yeni çağın gereklerine ayak uyduracak şekilde geliştirilmesiyle ortaya çıktı.

Platform dünyada ve Türkiye’de ne zaman kullanıma sunuldu?

Yenilenen platform, PCC adıyla küresel olarak 14 Şubat 2019 tarihinde kullanıma sunuldu. Biz salgın dönemiyle birlikte daha çok müşterimizin ihtiyacını karşılayabilmek için hızlı bir şekilde sitenin son güncellemelerini tamamladık. Mart ayında daha yenilenmiş ve iyileştirilmiş haliyle müşterilerimize sunduk. Caterpillar’ın temsilcisi olduğumuz diğer ülkelerden Kazakistan, Uzakdoğu Rusya ve Azerbaycan’dan da sistem şu an kullanılıyor. Kırgızistan ve Gürcistan’daki hazırlıklarımız devam ediyor.

Bu platform sayesinde, tam da Covid-19 salgınının başladığı bu dönemde gerek müşterilerimizin gerekse kendi işimizin aksamadan devam etmesini sağladık. Hatta yedek parça satışlarımız azalmadı, tam tersine artış gösterdi.

“Yaptığımız yatırımların ne kadar yerinde olduğunu görüyoruz”

Online satış kanalımızda salgın öncesi kayıtlı olan müşteri sayısı, temmuz sonunda yaklaşık 20 katına yükselirken, tüm ülkelerdeki sipariş toplamı da 4 kat artarak 3 milyon doları aştı. Müşterilerimizin dijital kanallarımıza gösterdiği ilgi ve işin sürekliliğine olan katkısı düşünüldüğünde, bu alana yaptığımız yatırımların ne kadar yerinde bir karar olduğunu görüyoruz. Salgın döneminde, güçlü iletişim, hızlı reaksiyon, değişen koşullara adaptasyon, aynı hedefe odaklanma, proaktif olma, daha fazla inisiyatif alma, online müşteri teması, online fırsat yaratma gibi ciddi kazanımlarımız oldu. Bu kazanımlarımızın sürekliliği ile, Borusan Cat’in bu dönemdeki performansının sektörümüz ve iş dünyası için iyi bir örnek olmasını sağlayacağız.

Tüm Cat parçaları platformda yer alıyor mu?

PCC üzerinden, herhangi bir Borusan Cat şubesine giderek veya telefonla sipariş edebileceğiniz, Caterpillar’ın sisteminde bulunan 1,4 milyondan fazla yedek parçaya ilişkin fiyat, stok ve teknik bilgisine online olarak bulunduğunuz yerden ulaşabiliyor, 7/24 sipariş verebiliyorsunuz. Böylece hızlı, kolay ve güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşıyorsunuz. Caterpillar’ın bünyesine kattığı çeşitli markaların yedek parçalarının da eklenmesiyle bu sayı her geçen gün artıyor.

Platformu kullanabilmek için müşterilerin ne yapması gerekiyor?

Yeni veya ikinci el bir Cat iş makinesi veya ekipmanına sahip olan tüm müşterilerimiz, Parts.Cat.Com internet adresi üzerinden son derece kolay bir şekilde kullanıcı adı ve şifresi oluşturarak platformumuzu kullanabilirler. Alışveriş neticesinde fatura kesileceği için vergi bilgilerini sisteme tanımlamaları gerekiyor.

Yedek parçaları doğru ve hızlı şekilde sipariş edebilmek için 3 farklı alternatif

Parça tespit ve sipariş süreci nasıl işliyor?

Müşterilerimizin PCC üzerinden yedek parçaları doğru ve hızlı şekilde tespit ederek sipariş edilebilmeleri için 3 farklı alternatif bulunuyor. İlk olarak, ellerinde kendi hazırladıkları bir parça listesi mevcut ise, bu parçalarla birlikte makinelerinin seri numarasını da sisteme girerek, bu parçaların kendi makinelerinde bulunup bulunmadığını kontrol edebilirler. Buna ilaveten, seri numara bilgisi olmadan sepete atılan her yedek parça için uyumlu olduğu makinaların incelenebileceği bir adım da mevcut. Bu sayede müşterimiz talep ettiği yedek parçanın istediği makinede kullanılabilirliğini kontrol edebiliyor.

İkinci durumda, müşterilerimiz makineleri için ihtiyaç duydukları yedek parçaları, PCC ile entegre olarak çalışan Cat SIS (Service Information System) sistemi üzerinden makine seri numarasını girerek, teknik resimleri üzerinden bire bir tespit ederek sipariş edebilirler.

Site üzerinde var olan bu özelliklerin yanı sıra bir de Türkiye olarak müşterilerimize ek bir üçüncü hizmet daha hazırladık. İnternet sitemiz üzerinde bulunan Canlı Destek hattından uzman teknik ekibimiz ile anında iletişime geçerek ihtiyaç duydukları her türlü teknik desteği alabilecekler. Site ile ilgili sorulardan, yedek parça tespiti ile ilgili tereddütlerine kadar her türlü soruyu anında cevaplayarak müşterilerimize canlı destek veriyoruz.

Platformda parçalara ilişkin hangi verilere ulaşılabiliyor?

Yedek parça kategorilerine, fiyatlarına, yurtiçi ve yurtdışı depolardaki stok bilgilerine, yedek parça teknik çizimlerine, parçaların kullanıldığı makine bilgilerine ulaşılabiliyor. Parts.Cat.Com yalnızca bir online alışveriş platformu olmakla kalmayıp, aynı zamanda teknik bilgiler içeren bir arşiv niteliği de taşıyor.

Ücretsiz teslimat ve kredi kartına 10 taksit imkânı

Ödeme ve teslimat nasıl gerçekleşiyor?

Bu yıl pandemi süreciyle birlikte Parts.Cat.Com üzerinden ücretsiz teslimat imkanı sunmaya başladık. Anlaşmalı kargo firmamızla ve belirli ağırlığın üzerindeki malzemeler için de lojistik firmamızla teslimat sağlıyoruz.

Bunun dışında ödeme seçeneklerimizde çok çeşitli avantajlar mevcut. Kredi kartı ile alışverişlerde 10 taksite kadar ödeme kolaylığı sağlıyoruz. Belirli banka kartlarına özel ilave taksit kampanyamız da mevcut. Kredi kartı limitini kullanmak istemeyen veya limiti yeterli olmayan müşterilerimiz için alternatif ödeme araçları üzerindeki hazırlıklarımız devam ediyor.

Detaylı bilgi için müşterilerimiz satış danışmanları ile ya da 4441228 ile iletişime geçebilirler. Borusan ile açık hesap çalışan müşterilerimizin ise aynı mevcut ödeme koşulları Parts.Cat.Com üzerinde de geçerli.

İşlem güvenliği ve kişisel verilerin korunması için alınan önlemler nelerdir?

Parts.Cat.Com web sitesi Caterpillar’ın Borusan Cat müşterileri için sunduğu özel bir hizmettir. Kullanıcı kaydı yapan her müşterimizin bilgileri, hem Caterpillar tarafından Uluslararası Kişisel Veri Güvenliği hem de Borusan Cat tarafından Türkiye Kişisel Veri Güvenliği kriterlerine uygun olarak korunmaktadır. Gizlilik Politikaları ve Kişisel Verilerin Korunması ile ilgili detaylı bilgilere, Parts.Cat.Com web sayfamızın en altından veya www.borusancat.com sayfamızın en altından ulaşabilirsiniz.

“Şantiyenizde gece bozulan bir parça için sabahı beklemek zorunda değilsiniz”

Platformun müşterilerinize sağladığı avantajları nasıl özetlersiniz?

Öncelikle hızlı, kolay ve güvenilir alışveriş imkânı sağlamaktadır. Tüm yedek parçaların iade koşulları internet alışverişi sırasında da aynen geçerlidir. Müşterilerimiz diledikleri her yerden 7/24 internet üzerinden sipariş geçebilme özgürlüğüne sahiptir. Örneğin, bir yol şantiyesinde gece bozulan bir parça için sabahı beklemek zorunda değilsiniz. Siparişinizi o anda verip parçanın en kısa zamanda elinize geçmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıca müşterilerimiz makine parkındaki tüm makinelerini sisteme tanımlayarak kendilerine ait bir arşiv oluşturma şansı da yakalıyorlar. Buradan hangi makineleri için, ne zaman, hangi parçaları aldıklarını görebiliyorlar.

Borusan Cat’te kampanya döneminde olan tüm yedek parçaların kampanyaları sistem üzerinde de aynen geçerlidir. Bunların dışında şu anda ister şantiye ister ofis adresi olsun, müşterilerimizin diledikleri her adrese ücretsiz teslimat kampanyamız bulunmaktadır. Kredi kartına 10 taksit kampanyamız bulunmaktadır. Yakın zamanda Parts.Cat.Com’a özel yeni sürpriz kampanya duyurularımızı da yapacağız.

“Şu an 4 ülkede 726 müşterimiz platformu aktif olarak kullanıyor”

Müşterileriniz sistemi nasıl buldular?

Şu an Türkiye’de ne oranda kullanılıyor? Dijitalleşen dünyada günlük hayatlarında online alışverişi deneyimleyen müşterilerimiz, Borusan Cat güvencesiyle işlerinde de dijital platformumuzu deneyimlemeleri memnuniyet yarattı. Sistemi inceleyip, sunduğu imkanlarla tanıştıkça müşterilerimizden olumlu dönüşler almaya devam ettik. Yoğun satın alma iş temposunda çalıştığımız makine sektörü için hızlı ve pratik bir satış kanalı bu sistem. Özellikle müşterilerimizle de paylaştığımız bir konu var, online alışveriş deneyimi ile müşterilerimizi yalnız bırakmıyoruz. Her an satış danışmanları ile yardıma ve desteğe hazırız.

Her geçen gün sistemin kullanım oranı artıyor. Şu an 4 ülkede 726 müşterimiz platformu aktif olarak kullanıyor. Türkiye’deki oran daha yüksek olmakla birlikte toplam yedek parça satışlarımızın %2’sini platform üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bunun bazı aylarda %10’a çıktığı da oluyor. Önümüzdeki yılın ortalarına kadar bunu %20’lere taşımayı hedefliyoruz. Kullanım oranıyla eş zamanlı olarak biz de müşterilerimizle temasımızı artırarak, kullanıcı deneyimleri hakkında geri bildirimler alıyoruz. Daha iyi ve eksiksiz bir online hizmet sunabilmek için müşterilerimizin görüş ve önerilerini çok önemsiyor, onlardan aldığımız geri bildirimler doğrultusunda hızlı aksiyonlar alarak sitede güncellemeler yapmaya çalışıyoruz.

Bir gün teslimatlar için drone kullanacağınıza inanıyor musunuz?

Bizim temel prensibimiz, müşterilerimizin çözüm ortağı olmaktır. Onların ihtiyaçlarını daha makineleri arızalanmadan tespit edip, tüm hizmetlerimizi entegre ederek oluşturduğumuz tek bir platform üzerinden bütün çözümleri hazır olarak sağlayabilecekleri bir yapıyı hedefliyoruz. Bu amaçla teknolojinin ve dijitalleşmenin tüm olanaklarını kullanarak sektörümüze liderlik ediyoruz.

Bu alandaki yatırımlarımızın, değişen müşteri ihtiyaçlarına ve önceliklerine uyum sağlamak adına ne kadar isabetli olduğunu salgın döneminde yaşayarak gördük.

Dolayısıyla, müşterilerimize daha hızlı çözüm sağlamak adına, drone ile yedek parça sevkiyatına izin veren düzenlemelerin çıktığı gün, bunu ilk uygulayan firmalardan biri olacağımızı rahatlıkla söyleyebilirim.

“Sektör kendini toplamaya başladı”

Zorlu geçen son 2 yıldan sonra sektörde bir canlanma yaşanıyor mu?

Türkiye’de çalışan Cat iş makinelerinden aldığımız verilere göre, sektörün son derece canlı olduğu 2017 yılının ilk 6 ayı ile 2020’yi karşılaştırdığımız zaman, makinelerin çalışma saatlerinde %40’a varan oranda bir azalma olduğunu görüyoruz. Bunun en önemli sebebi, mega projelerin büyük ölçüde tamamlanmış olmasıdır.

Genel olarak aynı segmentte çalışan makinelerde de 2018 yılının ikinci yarısıyla 2019’un sonu arasında bir duraksama oldu. Bu yılın salgının ortaya çıkışına kadar geçen ilk 3 ayında bir artış trendi vardı. Şu an makine çalışma sürelerinin iyileştiğini gözlemliyoruz.

Bununla birlikte, salgına rağmen bu yılın makine çalışma ortalamaları, geçen yıldan daha iyi. Bu, henüz 2017 yılındaki yüksek değerlerden uzak olsak da sektörün kendini toplamaya başladığını gösteriyor.

Dünyadaki en başarılı Caterpillar temsilcileri arasında

Caterpillar’ın, Türkiye başta olmak üzere Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Uzak Doğu Rusya’da temsilciliğini yürüten Borusan Cat, 1994 yılından bugüne, geniş ürün yelpazesi ile inşaat, alt yapı, madencilik, enerji, denizcilik gibi çok farklı sektörlere hizmet veriyor. 25 yıl önce 37 kişilik bir ekip ve 9,5 milyon dolar ciro ile yola çıkan şirket, bugün 6 ülkedeki 2.500’den fazla çalışanı ve 1 milyar dolar seviyesindeki cirosuyla yoluna devam ediyor.

Forum Makina
Forum Makina