HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2020
İş Makinası - Renault Trucks, Türkiye’deki en yüksek pazar payına ulaştı
Renault Trucks, Türkiye’deki en yüksek pazar payına ulaştı

Renault Trucks, Türkiye’deki en yüksek pazar payına ulaştı

Renault Trucks Dünya Başkanı Bruno Blin, Türkiye’de Renault Trucks olarak pazar paylarının tüm dünya ortalamasının üzerinde arttığını belirterek, pazarda yaşanan daralmanın en kısa sürede son bulmasını ve normal hacmine dönmesini beklediklerini söyledi.

Renault Trucks Dünya Başkanı Bruno Blin’in Türkiye ziyareti sırasında Renault Trucks Türkiye Başkanı Sebastien Delepine, Satış Direktörü Ömer Bursalıoğlu, Bayi Ağı Geliştirme ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Özgür Fırat’ın katıldığı bir değerlendirme toplantısı düzenlendi.

Bruno Blin yaptığı açıklamada, 21 yıldır ürün ve hizmet sundukları Türkiye’de, ticari araçlar pazarında yaşanan daralmaya rağmen güçlü bir varlık sergilediklerini belirterek; “2019 yılı daralan pazar nedeniyle zorlu bir yıl oldu ancak tüm bu zorluklara rağmen, Renault Trucks olarak pazar payımızı arttırmayı başardık. Bu performans Renault Trucks Türkiye ekibinin, Türkiye bayi teşkilatı ile gerçekleştirmiş olduğu mükemmel iş birliğinin bir sonucu. Tüm ekonomik dalgalanmalara rağmen, Türkiye’de gücümüzü çok sağlam temellere dayandırarak pazar payımızı arttırıyoruz” dedi.

Bugüne kadar önceliklerinin her zaman müşteri olduğunu ve bundan sonra da öyle olacağını vurgulayan Blin, ihtiyaçları çerçevesinde onlara en uygun nakliye çözümlerini sunarak, kendi işlerinde başarılı olmalarına odaklandıklarını belirtti. Müşterilerin çalışma şartlarının giderek zorlaştığını ve ileride daha karmaşık hale geleceğini aktaran Blin, müşterilerin bu durumdan karlı çıkmalarını sağlamak adına yeni çözümler geliştirdiklerini dile getirdi.

Yeni Ar&Ge merkezi 2021’de açılacak

Yaklaşık 33 Milyon €’luk bir yatırım ile Fransa Lyon’da yeni bir Ar-Ge merkezinin yatırımını yaptıklarına belirten Bruno Blin; “11.500 metrekare alana sahip olacak ve bünyesinde 1,400 mühendisin çalışması planlanan bu Ar&Ge merkezi, Fransa’daki en büyük 10, Volvo Group bünyesindeki 2 merkezden birisi olacak” dedi.

Bruno Blin, ticari araç üreticileri olarak en önemli zorluklarının başında, Avrupa Birliği CO2 regülasyonunu karşılayacak yeni teknolojileri geliştirmek olduğunu belirterek, “2025 ve 2030 için AB Regülasyonları için önemli yol kat etmemiz gerekiyor. Bu yönetmelikler, araç üreticileri için kısıtlayıcı gibi gözükmelerine rağmen müşterilerimizin kârlılıklarını arttırmaları için de muazzam bir fırsat olarak da düşünülmelidir. Daha düşük CO2 emisyonu daha az yakıt tüketimi ve müşterilerimiz için de daha fazla kârlılık demek. Regülasyon, mevcut salım oranlarına göre 2025’te yüzde 15 azalmayı, 2030’da ilave yüzde 30 azalmayı daha öngörüyor” ifadelerini kullandı.

Blin; “Aynı zamanda, müşterilerimiz, şehir merkezlerinde sıfır emisyon bölgelerinin hayata geçirilmesi gibi daha zorlu yerel yönetmeliklerle de karşı karşıya. Biz Renault Trucks olarak, bu yönetmeliklere olumlu yaklaşıyoruz ve elektrikli araç ihtiyaçlarının da artacağını öngörüyoruz” dedi.

"Dizelin yerine geçebilecek yakıt tipleri üzerinde çalışıyoruz"

Avrupa'da birçok şehrin sıfır emisyon bölgeleri oluşturma konusunda karar aldığını ve bunun da elektrikli araçlar çözümünün önünü açtığını ifade eden Blin, "Renault Trucks olarak bundan 10 yıl önce elektrikli araçlarımızı sunduk. Konu enerjiye geldiği zaman burada tüm sorunlara ya da ihtiyaçlara yönelik tek bir çözüm yok. Dolayısıyla bütün farklı enerji kaynaklarını kullanacağımız bir çözüm paketi oluşturacağız. Bunun için de zaten dizelin yerine geçebilecek yakıt tipleri üzerinde çalışıyoruz ki karbondioksit hedeflerine ulaşabilelim. Burada CNG ve elektrikli motor çözümleri, çok önemli bir pay sahibi olacak. Öte yandan ekonomik ve çevresel açılardan dizel, uzun yol taşımacılığı için şu anda ve yakın gelecekte en iyi çözüm olacaktır. Bu sebeple, dizel araçlarımızda yakıt tüketimini düşürmeye devam ediyoruz” dedi.

"Elektrikli araç gamımız olan Z.E.’nin satışları artacak"

Elektrikli araçlar üzerinde yoğun çalışmalar yaptıklarına ve yakın gelecekte şehir içi dağıtımda söz sahibi olabilmek için kesinlikle elektrikli araçlara ihtiyaç duyacaklarına dikkati çeken Blin, "Elektrikli 'Z.E.' gamımızı geliştirmek için çok ciddi zaman ve kaynak yatırımına devam ediyoruz. Z.E. gamımız 3,1 tondan 26 tona kadar uzanan bir yelpazede ticarileşmiş ve satışa sunulmuş durumda. Siparişler alıyoruz ve artarak devam ediyor. İsviçre'de büyük bir grupla elektrikli araçlar üzerinden bugüne kadar yapılmış en büyük satış kontratını da yapmak üzereyiz" şeklinde konuştu.

"Pazarın gerçek hacmine geri geleceğine eminiz"

Renault Trucks Türkiye Başkanı Sebastien Delepine, bu göreve geldiği 2017’de geleceğe dair hedeflerinin yüzde 10 pazar payına sahip olmak ve ilk 3 marka arasında yer almak olduğunu hatırlatarak, “Son üç yılda pazarda en hızlı büyüyen marka Renault Trucks oldu. Bu üç sene sürecinde 16 ton pazarında, yüzde 3 pazar payından neredeyse yüzde 9’lara ulaştık. 2019 yılında geçtiğimiz yıla oranla pazar, yüzde 36 daraldı ancak Renault Trucks olarak Türkiye pazarında en iyi lojistik çözümlerini sunarak ön plana çıkmayı başardık. T serimiz, pazarda en çok satılan ithal çekici oldu. Her ne kadar pazar ciddi oranda daralmış olsa da inşaat ve madencilik firmalarına K serimizle en ideal maliyet ve üretim rakamlarını sağladık. 16 ton üzeri ticari araçlar pazarında payımız yüzde 9’a, çekici pazarında yüzde 16’ya yükseldi. 2019 senesi pazar payı anlamında Renault Trucks'ın bu bugüne kadar Türkiye’de geldiği en iyi nokta oldu" ifadelerini kullandı.

Son dönemdeki gerilemeye rağmen Türkiye pazarına güvendiklerini vurgulayan Delepine, "Pazarın gerçek potansiyeline geri döneceğine eminiz. 80 milyonun üzerinde insanın yaşadığı bir ülke. Bir dinamizm ve sürekli lojistik ihtiyacı var. 2020'de pazarda bir gelişme göreceğimizi düşünüyoruz. Dolayısıyla müşterilerimize yakın olma ve ürünü iyi anlatma odağımıza devam edeceğiz. " dedi.

"Türkiye pazarında 13 litrelik çekicilerimiz artacak "

Renault Trucks Türkiye Satış Direktörü Ömer Bursalıoğlu ise pazarın en iyi yakıt tüketimi seviyelerini yakaladıklarını ve bunun da toplam maliyete katkı yaptığını belirterek; “Pazarın küçük olmasına rağmen 13 litre segmentinde bir dinamizm yaşanıyor. Toplam sahip olma maliyeti sadece bizler tarafından değil, lojistik firmaları tarafından da hesaplanır hale geldi. 13 litre araçların yakıt tüketimi, ikinci el değeri ve daha uzun motor ömrü sunması talebi artırıyor” dedi.

İyi sürücü bulabilmenin ve memnun edebilmenin, lojistik firmaları için büyük önem taşımaya başladığını belirten Bursalığolu; “Bu alanda da 13 litrelik yüksek kabinli versiyonumuz büyük bir etki yarattı. Sürücüler, özellikle bu aracı tercih ediyorlar. Yüksek kabin araçlarda çok yüksek bir marka imajına da sahibiz” şeklinde konuştu.

Forum Makina
Forum Makina