Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Rönesans, Avrupa’nın 100 yılı aşan hayalini gerçekleştirdi
Rönesans, Avrupa’nın 100 yılı aşan hayalini gerçekleştirdi

Rönesans İnşaat, 57 kilometre uzunluğu, 2 bin 300 metre derinliğiyle dünyanın en uzun ve en derin tüneli olarak gösterilen Gotthard Base projesini tamamlayarak, Avrupa’ya “Rönesans” damgasını vurdu.

Yapılma fikri İsviçre’de ilk olarak 1960 yılında ortaya atılan ve 17 yıl önce kazı çalışmalarına başlanan Gotthard Base Tüneli’nin inşası, AFTTG (ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard) alt ortak girişimi ile birlikte TTG Konsorsiyumu (Transtec Gotthard) ve TAT Konsorsiyumu (Tunnel Alp Transit-Ticino) tarafından gerçekleştirildi. Tünelin resmi açılışı ise 1 Haziran’da yapıldı.

Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, “Avrupa ulaşım ve taşımacılık sektöründe çok önemli bir yeri olan Gotthard Base Tüneli, Avrupa’nın 100 yıllık hayaliydi. Rönesans olarak bunu gerçekleştirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz.” diye konuştu. Gotthard Base Tüneli’nin Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artıracağının ve Zürih’i, Milano ve Lugano’ya bağlamak suretiyle yolcu ve yük trenlerinin seyahat süresini azaltacağının altını çizen Düzyol, Zürih ve Milano arasındaki mesafenin 1 saat azalarak, toplam 2 saat 40 dakikaya inmesine dikkat çekti.

Düzyol, “Hızı saatte 250 kilometreye kadar çıkabilen hızlı tren ve ağır yük trenleri için en ileri teknoloji ve standartlarla tasarladığımız Gotthard Base Tüneli’nin günlük 65 yolcu treni ve 260 yük treni kapasitesi bulunuyor. Tüm bunlara ek olarak karayolu taşımacılığından demiryolu taşımacılığına geçişi sağlayarak çevresel kirliliğin, olası kaza ve hasarların da önüne geçmiş olacak.” diyerek sözlerini sürdürdü.

Rönesans Grup şirketlerinden Heitkamp Swiss’in CEO’su Johannes Dotter, “Tünel, kuzey ve güney Avrupa’yı ulaşım bakımından daha da yakınlaştıracak. Gotthard Base ile İsviçre, Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre oluyor.” dedi. 57 kilometre uzunluğunda iki adet paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, (çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla birlikte) toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığına dikkat çeken Dotter, “Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip.” diye ekledi.

Avrupa'da İtalya, İsviçre, Avusturya ve Almanya'yı birbirine bağlayan tünelde, maksimum üvenlik için çok sık ve uzun soluklu test çalışmalarının yapıldığını vurgulayan Dotter, toplamda 5 bin test sürüşü yapılmış olacağını aktardı. Bu rakamın, dünyanın etrafını 3 kez dolaşmakla eş değer olduğu belirtiliyor. Tünel inşaatında milyonlarca metreküp kayanın, “dev köstebekler” olarak da bilinen, tünel delme makineleriyle oyulduğu ve oyulan kaya miktarının Mısır’daki Büyük Piramit'in 5 katına denk geldiği bildiriliyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina