Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2018
İş Makinası - Şantiyelerin ve sahaların kamyon üstyapıları
Şantiyelerin ve sahaların kamyon üstyapıları

İnşaatta kullanılan kamyonlar kuşkusuz üzerindeki üstyapı ile birlikte anlam kazanıyor. Son 10 yılda giderek büyüyen inşaat sektörü, inşaat segmentindeki kamyon satışlarını da artırırken bu alanda ürün ortaya koyan üstyapı firmalarının da gelişmesini beraberinde getirdi. Bu üreticiler gerek kamyon üstyapısı gerek de treyler olarak pazarın ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Damper, transmikser ve beton pompası alanındaki küresel oyuncular ise iç pazardaki rekabetin gelişmesini sağlayan diğer faktörler arasında geliyor.

20 yıl öncesine kadar birbirine yakın özelliklerdeki kamyonlar, pek çok taşıma türünü gerçekleştiriyordu. Değişen dünya ve artan rekabet ile araç çeşitliliği arttı, taşıma çözümleri çoğaldı. Doğru işe doğru kamyon ve üstyapı kullanımı ön plana çıktı. Bu kavramların önemini iyi değerlendiren inşaat ve müteahhitlik firmaları filolarına kaliteli ekipmanları alarak verimlilik sağladılar. Aynı şekilde çeşitliliği ve kaliteli üretimi ürün yelpazesine yansıtan kamyon ve üstyapı üreticileri de pazarın kalitesini yükselttiler.

Küreselleşmeyle birlikte ulaşım olanaklarının artması, dünyaya açılma ve daha iyisini yapma duygusu ile Türk üreticiler Avrupa’ya giderek gelişmiş ürün örneklerini gördüler. Kimileri ise uluslararası üreticilerle işbirliğine giderek kaliteli ürünleri Türkiye’ye taşıdı ve örnek teşkil etti. Bunun yanında dünya çapındaki mikser, pompa ve damper üreticileri de zaman zaman kendileri gelip üretim yaparak  gelişime yardımcı oldular. Özellikle damper üretimi konusunda ise uluslararası kalite standartlarında üretim yapar hale gelen Türk üstyapı üreticileri, gerek ihracatlarıyla gerekse de dünya çapındaki kamyon üreticilerinin onaylı ve sertifikalı üstyapı üreticisi haline gelmeleriyle pazarda söz sahibiler.



Geçmişten günümüze damper

Endüstri, şehirleşme ve hızlanan yaşam ile birlikte yüklerde de daha hızlı ve kolay yükleme-boşaltma ihtiyacı ortaya çıktı. Taş, toprak, hurda, tarım ürünleri ve maden cevheri gibi yüklerin hızlı bir şekilde boşaltılması için yükün kendi ağırlığının kullanılması düşüncesi, damperlerin gelişmesine yol açtı. 1920’lerde patenti alınarak geliştirilen hidrolik sistemlerin ardından zaman içerisinde arkaya ve her iki yana döküm yapabilen damperler ortaya çıktı. Arkaya yapılan dökümler zamanla her iki yana da yapılmaya başlandı ve damperler kaya damperi, hurda damperi, kapaklı damperler gibi isimler almaya başladılar. Hidrolik damperler Türkiye’de ilk kez 1950’li yıllarda görüldü. Yük ağırlığını damper şasisine değil de damperin kendisine aktaran yarım boru (küvet, havuz) tipi damperlerin yaygınlığı ise 1998li yıllardan sonra arttı. Türk üreticileri yarım boru ile birlikte daha hafif, daha güvenli, bakımı kolay ve yükün iyi akmasını sağlayan damper çözümleri geliştirdiler. Ulusal ve uluslararası arenada kendini ispatlamış pek çok damper üreticisi ortaya çıktı.

İyi damper nasıl olmalı? 

Damper gövdelerine kaynaklama ve az büküm yapılırsa verimli oluyor. Kaynaklamada kullanılan çeliğin niteliği ise öne çıkan diğer bir unsur. Çelik, haddeleme yapılmadan önce çelik üreticisi tarafından difüzyon depolarında tutulduğu takdirde yeterli hidrojen açığa çıkıyor. Bu da çeliğin daha rahat bükülmesini beraberinde getiriyor. Kaynağın şiddeti ise kaliteyi belirlemede yardımcı oluyor. Yüksek amperde yapılan kaynaklamalar yırtılmaya sebep olabilirken düşük amperler ise yeterli mukavemeti veremeyebiliyor. Bu sebeplerden ötürü nitelikli çelik üreticileri, damper üreticilerine kullanılan çeliğe göre ideal oranı hesaplayan programlar sunarak teknik destek sağlıyorlar.



Kalınlık

Damperde kullanılan çelik cinsi ve kalınlığı ömrünü belirliyor. Yüksek dayanımlı çelikler hafifliği ve sağlamlıklarıyla kullanıcıya uzun ömür ve daha fazla yük taşıma sunuyorlar. Alüminyum malzemeden üretilenler ise daha fazla hafiflik isteyen ve aşındırma özelliği az olan maddeleri taşıyan kullanıcılara sunuluyor.

Damper ve döküm tipi

En çok rastlanılan damper tipi olan arkadan dökülenler yarım boru veya köşeli tip imal ediliyor. İri kayaların taşındığı ve kalın saclardan üretilen büyük hacimli damperler de arkadan dökme sınıfına giriyorlar.

Yuvarlak bir gövdeden oluşan yarım boru damperler, yükün eşit dağılıp dengeli bir boşaltım sağlanmasına olanak veriyor. Köşeli damperlerin boşaltma performansı ise yarım borulara kıyasla  zayıf kalırken, imalatında daha kalın sac malzemeye ihtiyaç duyuluyor. Üç yana döküm yapanlar da ağırlıklı olarak uzun mesafe taşımayıp kent merkezlerinde çalışan kamyonlarda görülüyor. Üç yana dökümlülerin yan kapakları, demir boru ve kereste gibi uzun malzeme taşınmasını da sağlıyor.

Kapak ve kilit

Arkasında yük dökme kapağı olan damperlerin mekanik veya otomatik kilit mekanizmaları oluyor. Hidrolik veya pnömatik olan bu mekanizma güvenliği arttırıyor. Bu sayede damper kapağı damper yükseldikçe açılıyor ve dökülen yük aracın altında kalmıyor.



Türkiye’de durum

Kamyon üstü damperler pazardaki ağırlıklarını kentsel geri dönüşümlerin artması, tek seferde daha fazla hafriyat taşınması ve maliyet avantajları gibi sebeplerden dolayı giderek üç akslı damper treylerlere bırakmış durumdalar. 1990’lı yılların ikinci yarısından sonra kendilerini daha da geliştiren Türk damper üreticileri, gerek yurtiçinde lokal gerekse de ihracat alanıdaki satış başarılarıyla adlarından söz ettiriyorlar. Bu üretcilerden İstanbul ve Adapazarı’nda fabrikası bulunan Öztreyler ile İstanbul firması Özünlü, üretim hacim ve kaliteleri ile yüksek pazar paylarına sahipler. Ayrıca sektörün en eski firmalarından olan Tırsan da uzun yol nakliyecilerine yönelik çözümleri yanında damper alanındaki hafifletme çalışmalarıyla da sektöre yön vermeye devam ediyor. Güneyde Koluman, Ceytreyler ve Güven Makina, İç Anadolu’da Özgül Treyler, Serin Treyler, Cömertler Damper, Kartallar Dorse Damper, Doğu Anadolu’da Özdoğu Damper, Ege Bölgesi’nde Arslan Damper, Çinler Dorse ve Efe Endüstri gibi üreticiler sektörün önemli oyuncuları arasında yer alıyor.



Transmikser taşımacılığı hassas iş!

Taze betonun, özelliklerini kaybetmeden, şantiyedeki döküm noktasına zamanında ulaştırılabilmesi de "transmikser" adı verilen ve bu amaçla özel olarak tasarlanan kamyon benzeri araçlarla mümkün olabiliyor. Transmikser, yüzyılın başlarında, hazır betonun inşaatlarda kullanılmaya başlanmasından kısa bir süre sonra, Amerika’da tasarlanıp çeşitli özellikler eklenerek, bugünkü şeklini almış bir iş makinesi.

Beton mikseri haznesinde bulunan beton, taşıma esnasında sıvı halde bulunuyor.  Mikser kazanı, betonun katılaşmasını önlemek için kendi ekseni etrafında döner. Bu dönüş, sürüş ile birlikte mikseri ve aracın yol tutuşunu doğrudan etkileyen bir faktör. Seyir sırasındaki hız değişiklikleri ve durmalar sırasında da beton ileri geri doğru hareket eder. Tüm bunlar da beton mikserinde özel bi dikkat göesterilmesini ve günlük kontrollerin mutlaka yapılmasını gerektiriyor. 

Nelere dikkat edilmeli?

Transmikserler aşırı yüklenmemeli yani kazan kapasitesi aşılmamalı, yapım amacına uygun kullanılmalı. Ekipman çalışırken ya da manevra kaparken uzakta durulmalı. Özellikle boşaltma oluğunun altında kimse olmadığından emin olunmalı. Üstyapı üzerinde yeer alan ve bilgi içeren tüm plakalar okunaklı şekilde tutulmalı.  Çalışma  kamuya  açık  yollara  yakın  yerlerde  gerçekleştirilecekse,      bölgeyi  gerektiği  şekilde  uygun işaretlerle, işaretlenmeli ve trafik ile yayaların güvenliği sağlanmalı. Tamir ve bakım çalışmalası esnasında da araç durdurulmuş olmalı.

Hem mikser hem pompa 

Mikser kazanı ile beton pompası bomlarının birlikte yer aldığı,; pompa, mikser ve dökme bomunu tek makinede birleştiren sistemler olarak kullanılıyor. Sistem, kamyon üstü beton pompalarının olmadığı ortamlarca 20 metreküp hacme kadar olan mikser kazanlarına monte edilerek uygulanabiliyor. Bu ekipman ile tek bir kamyonla çalışma sahasında daha az organizasyon, tek bir operatör ve hem zaman hem de maliyetten tasarruf gibi avantajlar sağlamak da mümkün.



Yeni teknolojiler 

Dünyaca ünlü mikser üreticileri, daha az tüketim, daha az gürültü, daha az kirlilik, daha fazla hareket özgürlüğü gibi avantajlar için hibrit mikserler de geliştirerek teknolojiyi beton taşıma sektörüne de taşıdılar. Hibrit sistemlerde geleneksel mikser hareketi bir hidrolik sistem tarafından sağlanırken hibrit mikserlerde lityum bataryalar aracılığıyla elektrik enerjisi ile sağlanıyor. Dizel motor tarafından çalıştırılan bir jeneratör sayesinde lityum aküler tam deşarj olsa bile, mikser çalışmasına ara vermiyor. Kinetik enerji sayesinde de araç ivme kazandığında aküye enerji istiflenmiş oluyor. İtalyan Cifa ve Çinli Zoomlion gibi firmalar bu alanda öncülük ederek 2010’lu yıllardan sonra hibrit teknolojilerini geliştirerek dünyaya yaydılar.

Türkiye mikser pazarı

Türkiye’de geçmişten günümüze üretim gerçekleştiren IMER LT başta olmak üzere Beta İş Makinaları, Güven, NT Grup, Göker gibi şirketler pazarda etkin olarak yer alıyorlar. Mikserler Türkiye’de ağırlıklı olarak off-road segmentte 8x4 ve 6x4 kamyon konfigürasyonlarında tercih ediliyor. İnşaat segmenti ağır vasıtaların  üstünlüğüyle kapanan 2017 yılında, satılan kamyonların aks oranlarına bakıldığında 8183 adetle ezici üstünlük 8x4 ve 6x4 kamyonlardan oluştuğu görülüyor. Bu kamyonların 1/6 kadarını ise transmikser ve beton pompaları oluşturuyor.  2018 yılı ilk 5 ayında ise off-road segmentindeki 8x4 ve 6x4 kamyonları satışı toplamda 2432 olarak gerçekleşti. 




Beton pompasında kaliteli rekabet 


Türk inşaat sektöründe özellikle son 25 yılda kullanım yaygınlığını gün geçtikçe artıran bir üstyapı çeşidi olan beton pompaları, beton üretim tesislerinde üretilen hazır betonun transmikser ile döküm sahasına ulaştıktan sonra istenilen yüksekliğe, istenilen uzaklığa, istenilen miktarda dökülmesini sağlıyor. Kent içindeki küçük şantiyeler için saatte 80 ila 90 metreküp pompalayacak bir makine (m3 / h) yeterli oluyor. Ancak, daha yüksek hacimli beton döküntüleri işlemek için, 120+ m3 / saat pompalayabilen bir makine gerekiyor.

Pompaların çalışma prensibinde temel bazı bileşkenler olduğu için beton pompası üreticileri birbirlerine yakın bir teknolojiyi kullanıyorlar. Farklılık ise üretim sahaları, bom için kullanılan çelik, boru ve aktarma parçaları ile tüm komponentlerin kalitesinde ortaya çıkıyor. Bom uzadıkça dengenin kurulup sağlıklı üretim yapılması da bir o kadar hassasiyet ve iyi hesaplama gerektiriyor. Müşteriler beton pompasından iyi verim alabilmek ve paralarının karşılığını görebilmek için kalite, fiyat, satış sonrası servis ve yedek parça temini gibi kriterlere dikkat ediyorlar.

Ne önemli?

Beton pompalarının uzun ömürlü ve verimli olabilmeleri için betonun tane büyüklüğüne dikkat edilmeli. Çünkü tane büyüklüğü 32 mm’den fazla olan betonlar, pompaj hattında zorlanmalara sebep olarak sistemin aşınmasına ve arızalanmasına sebep olabiliyorlar. Beton pompalama işleminden sonra mutlaka pompaj hattı, temizleme topu kullanarak basınçlı su ile temizlenmeli. Pompalama işlemi uygun basınçta yapılmalı ve makinenin periyodik bakımları da gecikmemeli.

Türkiye’deki güçlü oyuncular

Pazarda az sayıda yerli üretici ile çok sayıda uluslararası alanda başarısı kanıtlanmış firmaların temsilcilikleri yer alıyor. Türk makine üretim gücünü beton pompası alanında göstererek iyi ürünler ortaya koyan Betonstar, İzmir ve Ankara’daki tesislerinde üretim gerçekleştiriyor. Çerkezköy’de tesisi bulunan Putzmeister, Karyer Tatmak’ın pazara sunduğu İtalyan Cifa, Koluman’ın Korelisi Junjin, Alfatek’in sunduğu Alman Schwing Stetter, Çinli Sany, Göker’in distribütörlüğünü üstlendiği Alman Liebherr ve Gama’nın getirdiği Zoomlion  gibi yabancı şirketler Türkiye pazarında etkinlik gösteriyorlar.

Sektöre yön veren üstyapıcılar



Tırsan Ar-Ge çalışmalarını damperde de sürdürüyor

Kurduğu ar-ge merkezi ile hafif şasi teknolojileri konusunda çalışmalar yapan Tırsan’ın, 5.900 kg ağırlıkla geliştirdiği Tırsan Damper’in patentli kasa tasarımı sayesinde mevcut ürünlere göre mukavemeti %25 artırdığı belirtiliyor.
Tırsan Damper, 11 ton king pin yük değeriyle yol tutuş, kalkış ve rampalarda sürüş kolaylığı sağlar. Mukavemeti yüksek malzemeler kullanılarak tasarlanan yeni düz ön duvar, önden arkaya asimetrik üst kemer, V form yapısında tasarlanan taban, müşterinin taşıdığı her çeşit yükün daha kolay ve hızlı akmasını sağlamak için geliştirildi. Özel olarak geliştirilmiş yüksek kaldırma kapasiteli hidrolik silindir sistemi ile hızlı yük boşaltma imkanı sunan Tırsan Damper, yeni tek tuş finisher fren sistemiyle de hafriyat alanlarında, inşaat şantiyelerinde ve asfalt döküm işlerinde kullanıcısına avantaj sağlıyor.
Tırsan, Ford CARGO 4136 D modeli ile body fix ve patentli muavin şasi yapısı ile birleşen T.KAU S / 24  ve Mercedes 4140  modeli ve patentli muavin şasi yapısı ile birleşen T.KAU S / 24 modelini kamon üstyapısı olarak sunarken, 20, 24 ve 26 m3 seçenekli olabilen damper treylerleri pazara sunuyor. Firma ayrıca damper üreticilere montaj kolaylığı sağlayan damper şasileri de üretiyor.



Öztreyler büyümeye devam ediyor

1983 yılında kamyon kasası üretimi ile faaliyete başlayan Öztreyler, kamyonlara ilave edilen üçüncü dingil üretim ve montajından başlayarak son sistem damper yarı römorklara kadar Türkiye damper pazarının gelişimine öncülük etmiş firmalardan.  Firma halihazırda Öztreyler damper, yarı römork, tenteli yarı römork, kamyon kasa – römork, hidrolik damper, tanker, silobas ve müşteri taleplerine bağlı olarak özel imalat gerektiren projeler gerçekleştiriyor. Firma Gebze’deki üretim tesisinden sonra  Adapazarı Ferizli Organize Sanayi Bölgesinde kurduğu ikinci fabrikasında silobas-tanker üretimi gerçekleştiriyor. Firmanın damper treyler ürünleri arasında 18-24 metreküp arası HDR serisi küvet damper treyler, 32 metreküpe kadar kapaklı damper treyler, 65 metreküpe kadar hurda taşıyıcı damper treyler yer alıyor. Küvet ve klasik tip damper kamyon üstyapılarında ise 2 dingilli araçlarda 8 – 16, 3 dingilli araçlarda 13 - 21 m ve  4 dingilli araçlarda 18 - 28 metreküplük damperler bulunuyor. Öztreyler ayrıca konteyner taşıyıcı, alümünyum tanker ve alüminyum silobas treylerlerinin üretimini de gerçekleştiriyor.



Özgül Treyler damperde yüksek adetlerini sürdürüyor

2003 yılından beri Konya’da faaliyet gösteren Özgül Treyler, damper yarı römork olmak üzere silobas, lowbed, römork, tanker ve özel amaçlı taşıyıcı imalatları gerçekleştiriyor. Firma aylük üretim kapasitesi ile iç pazara ürünler sunarken farklı bölgerelere ihracatlar da gerçekleştiriyor. Özgül Treyler’in treyler grubunda küvet, alüminyum, kapaklı klasik ve kaya tipi damper treyler ile küvet tip kamyon üstü damper bulunuyor.  Firma ürünlerinde Avrupa dingil grubu ve her türlü ekipman ile  ithal ve yerli sac (Domex-St 37.2) malzeme kullanıyor.



ALM Damper’in ihracatı artıyor

Treyler ihtiyacı olan müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek üretim kapasitesi ve ürün çeşitliliğine erişen ALM Damper, Konya 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerine devam ediyor. Başta havuz tipi damper olmak üzere low-bed, kapaklı ve araç üstü damper imalatı yapan firma, Avrupa ile birlikte Kuzey Afrika ülkelerine Scorpion markasıyla ihracatlar gerçekleştiriyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan ALM Damper Genel Müdürü Harun Alim, “Scorpion olarak Avrupa ülkelerinde tercih edilen bir marka olmayı başardık. Yurt içi pazarda ise teslimatlarımız artarak devam ediyor. Firmamızın sürdürülebilir gelişimi açısından, müşteri istek ve ihtiyaçlarını AR-GE çalışmalarımızda dikkate alarak üretimlerimize yön vermekteyiz. Bu doğrultuda hep daha kaliteliyi amaçlamaktayız.” dedi.



Yerli Betonstar dünya pazarlarındaki payını artırıyor

Başta kamyona monte beton pompaları olmak üzere yerli üretim gerçekleştirerek ürünler sunan Betonstar, 24 metreden 58 metre boma kadar beton pompaları imal ediyor. İzmir Torbalı’da fabrikası bulunan firma, üretiminin yüzde 35’ini ihraç ediyor ve günümüzde dünyanın 25 ülkesinde Betonstar ürünleri yer alıyor. Firmanın Türkiye’de 12 ilde ve yurtdışında ise 5 ülkede yetkili servisi bulunuyor. Betonstar’ın kamyona monte beton pompalarıyla birlikte sabit beton pompaları, kamyon üzeri sabit beton pompaları ve hidrolik sabit beton dağıtıcıları bulunuyor.



Koluman’dan geniş ürün yelpazesi

Koluman, Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye ana bayilerinden biri olup, Mercedes marka araçların satış ve satış sonrası servis hizmetlerini vermesinin yanı sıra, araç üst yapısı ve montaj işlerinde de bulunuyor. Lojistik sektöründe onaylı Daimler üst yapıcı olarak Mersin’in Tarsus ilçesindeki 80.000m2’lik kapalı alanda faaliyet gösteren Koluman’ın inşaat üstyapıları arasında 14 metreküplük kamyon üstü damperi, 6, 8, 12, 14, 16, 22 ,24, 30 metreküplük damper treylerleri ve 20 ile 24 metreküplük araç üstü küvet damperi bulunuyor.

Firmanın 25m’den 57 mt’ye kadar uzunluklardaki Güney Kore Menşeili Junjin beton pompalarında kaliteli ve ünlü markaların bileşenleri kullanılıyor ve iyi bir montaj aşamasıyla sıkı kalite kontrolünden sonra müşterilerine servis ediliyor. Ayrıca, Koluman‘ın son imalatlarından olan 12 metreküplük beton mikseri, yenilikçi tasarımı ve hafiflik sağlıyor. 

Önce damper, sonra mikser: Güven Makina

İskenderun’da fabrikası bulunan Güven Makine, uzun yıllardır damper, mikser ve silobas üretimi gerçekleştiriyor. Sektörün önde gelen inşaat ve tarım firmalarının filolarında ürünleri yer alan Güven Makina, özellikle 2013 yılında pazara sunduğu Güvenmix adındaki mikser treylerindeki 7250 kg boş ağırlığı ve diğer  kullanım avantajları ile ses getirmişti. Güven’in treyler mikser’i 12 m³  – 16 m³ hacimlerinde üretiliyor. Firmanın damper grubunda ise küvet, kaya ve kamyon üstü damperleri yer alıyor. 



 İmer LT 

Aksaray’da üretim gerçekleştiren Imer LT sektöründe Avrupa’nın önde gelen firmalarından biri olan IMER Group ile Yüksek Makina Mühendisi Metin Uygur ortaklığında transmikser imalatı amacıyla 2006 Nisan ayında Aksaray’da kuruldu. En son teknoloji ile yıllık 2000 adet transmikser üretim kapasitesine sahip olan fabrika; çok kısa sürede Avrupa’nın önde gelen transmikser üretim tesislerinden birisi haline gelmişti. Mercedes-Benz Türk A.Ş, Ford Otomotiv San. A.Ş., MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. ve Renault Trucks firmaları tarafından onaylanmış üst yapı üretici firması olan IMER, üretim kapasitesini 2019 yılında 3000’e çıkarmayı hedefliyor ve ürün geliştirme çalışmalarına da devam ediyor. 

IMER’in yaş sistem transmikserleri 4m3’ten 14m3’e kadar uzanan geniş kapsamlı beton taşıma kapasitesine sahip. HES projeleri ve düşük yükseklik olan alanlarda kullanılmak üzere tasarlanmış tünel mikserler, hazır beton bileşenlerinin, çok kısa sürede karıştırılıp kullanılmasına olanak tanıyan kuru sistem mikserler, 12m3, genişletilmiş 12 m3 ve 14m3 kapasitelerine sahip olan treyler mikserler ve aşınma direnci sac kalınlığının 3 mm’ye düşürülmesine olanak tanıyan hafifletilmiş mikseri bulunuyor. 



Beta Transmikser

Beta’nın 8,9,10 ve 12 meteküplük transmikserleri ile 12,14 ve 16 metreküplük treyler mikserleri bulunuyor.  2016 yılından beri alman Stetter ile ortak üretim gerçekleştiren Beta Transmikser, yurtiçi ile birlikte çok sayıa ihracata imza atıyor. Firmanın ayrıca 11 ve 16 metre bantlı mikseri bulunuyor.



Iveco Pazarlama ve Ürün Genel Müdür Yardımcısı Tansu Giz: 
“IVECO’nun üstyapıcılara kapısı açık!”

“IVECO olarak her sene güncellenen üst yapıcı klavuzumuz var. Üst yapıcılar IVECO Üst Yapıcı portalına şifre alarak üye olabiliyor ve burdan tüm bilgilere ulaşabiliyorlar. Filo satışlarında eğitim faaliyetlerimiz oluyor ancak damper, transmikser ve beton pompası üst yapısı yapanlar için rutin bir üst yapı eğitim faaliyetimiz yok. Üst yapı klavuzuna göre araç üst yapısı yapan tüm firmalara kapımız açık, zaten üst yapı kurallarına uyulmadan yapılan üst yapılarda araç garanti dışı kalabiliyor. Üst yapıcılar ile her iki senede bir genel bir toplantı yaparak toplanıyor ve yeni ürünlerimiz hakkındaki bilgileri ve beklentilerimizi paylaşıyor ayrıca onların görüşlerini alıyoruz.”



Ford Trucks Pazarlama ve Stratejik Planlama Müdürü Bahattin Topçu: 
“Üreticilere “Tavsiyeli” statüsünü kazandırıyoruz”

“Ford Otosan ‘da kamyon üstyapı firmalarını değerlendiren ayrı bir bölüm var. QVM (Qualified Vehicle Modifier) adını verdiğimiz bu bölümde yılda bir defa olacak şekilde Ford Trucks  araçlarımızı  tanıtma amaçlı PDI (Pre Delivery Inspection) eğitimleri vermekteyiz. Bu eğitim sonrasında katılımcılarımıza sertifika sunuluyor.  Buna ilave olarak, “Tavsiyeli” statüsü kazanan  firmalara da sertifika ve plaket veriliyor.

Mühendislik kabiliyetleri ve uygulamaları, imalat proseslerindeki yetenekleri, standartlaşma ve uygulamalar, kalite proseslerindeki yeterlilik ve uygulamalar, araç teslim süreçleri, satış sonrası faaliyetlerinin etkinliği, işçi sağlığı ve iş güvenliği konuları, personel eğitim ve gelişimi, üretim planlama ile malzeme hareketlerindeki verimliliği içeren 9 ana konu başlığı altında toplam 67 sorudan oluşan soru listesi ile değerlendirilmekte. Bunun neticesinde 100’de 80 başarı gösteren firmalar “Tavsiyeli Üstyapıcı” Statüsü’nü kazanmış oluyorlar.”



Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Direktörü Bahadır Özbayır:

“Üstyapıcı portalı müşteri memnuniyetini artırıyor”

“Mercedes-Benz Türk olarak 2005 yılından bu yana her yıl tüm sektörlerde faaliyet gösteren üstyapıcı firmalara, üstyapı talimatlarına uygun ekipman montajı, üstyapı boya ve kaynak teknikleri, Üstyapıcılar Portalı kullanımı ve Mercedes-Benz Türk olarak üstyapıcıların kullanımına sunmuş olduğumuz diğer web tabanlı uygulamaların kullanımı hakkında çeşitli eğitimler gerçekleştiriyoruz. 2005 yılından bugüne 597 firmadan toplam 786 katılımcıya eğitim hizmeti verdik. Uzman kadromuz ile verdiğimiz bu eğitimlerle bir yandan hatalı üstyapı montajından kaynaklanan ürün arızalarının önüne geçip müşteri memnuniyetini arttırıyoruz. Diğer yandan sektörümüzün tamamlayıcı unsuru olan üstyapıcılarımızın şasi kamyonlarımızla ilgili ihtiyaç duydukları tüm bilgilere güvenilir ve seri bir şekilde ulaşabilmelerini sağlıyor ve firmaların üstyapı tasarım, imalat ve montaj süreçlerine destek oluyoruz. Eğitimin sonunda ise her katılımcıya bir “Eğitim Katılım Sertifikası” veriyoruz.

Üstyapıcı firmalara sunduğumuz bu eğitimlerin yanı sıra Türkiye Hazır Beton Birliği ile uzun yıllara dayanan bir işbirliğimiz mevcut. Bu birlik mesleki bir kuruluş olarak hazır beton sektörünü her yönden geliştirerek; uluslararası standartlara uygun, kalite bilinci yüksek bir sektör haline getirmek amacıyla, eğitim faaliyetleri için özel ve kamu kuruluşlarının desteğini alıyor.”

Üstyapıcılar nasıl değerlendiriliyor? 

“Tedarik yönetimi sistemimiz doğrultusunda, şirketimizin kamu kurumlarına satışını gerçekleştirdiği üstyapılı kamyonların üstyapıcı tedarikçilerine denetimler yapıyoruz. Bu denetimlerde firmaların tasarım, satın alma, üretim, kalite, satış ve satış sonrası hizmetleri süreçleriyle ilgili gelişime açık alanları tespit ediyor; gelişim süreçlerinde destek oluyoruz. Tüm bu aşamalar sonucunda tedarikçilerimizin faaliyetlerini kişilerden bağımsız, kurumsal bir yapıyla yürütmelerini sağlamış oluyoruz. Bu süreçlerin tamamında tüm dünyada Mercedes-Benz tarafından belirlenmiş ortak kalifikasyon standartlarını göz önünde bulunduruyoruz. Süreci tamamlayan üstyapıcılar, uluslararası geçerliliği olan “Mercedes-Benz Kamyonları Onaylı Üstyapıcı” ünvanına sahip oluyor. Bu sayede hem müşteri memnuniyetini arttırıyor, hem de çoğunlukla orta ölçekli firmalardan oluşan üstyapıcıların dolaylı olarak hem ulusal, hem de uluslararası pazarlarda rekabet güçlerini arttırıyoruz. Bugün kurumsal yönetim konusuna yatırım yapmış onaylı üstyapıcılarımızın Avrupa Birliği pazarlarına açılarak ülkemize döviz kazandırdığını görmek Mercedes-Benz Türk ailesi için ayrı bir gurur kaynağı.”


Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina