Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Scorpion Trailer, lowbed römork’un geleceğine yön veriyor
Scorpion Trailer, lowbed römork’un geleceğine yön veriyor

Scorpion Trailer, lowbed römork’un geleceğine yön veriyor

Scorpion Trailer markasıyla yurt dışı pazarlardaki etkinliğini arttıran ALM Damper, Almanya’dan 250 adetlik önemli bir sipariş aldı. Kullanıcılara büyük avantajlar sağlayan yeni ürünleri lowbed römork ile AR-GE çalışmalarına hız veren firma, hem Avrupa ve Kuzey Afrika ülkelerine yaptığı ihracatı dünya çapında yaymak hem de ürünlerinin Türkiye’de kullanımını yaygınlaştırarak bu alandaki boşluğu doldurmayı hedefliyor.

ALM Damper, kurulduğu 2008 yılından bu yana yurt içi piyasaya, havuz tipi damper, low-bed, kapaklı damper üretiyor. 2017 yılı itibariyle yurt dışı odaklı bir strateji belirleyerek faaliyetlerini Scorpion markası ile sürdürmeye başlayan firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Harun Alım ile bir araya gelerek gelişim stratejileri, yakında piyasaya çıkacak yeni ürünleri, AR-GE çalışmaları ve geleceğe dair planları üzerine konuştuk.

Firmanızdan bahseder misiniz?

Firmamız 2008 yılında kuruldu. Başlangıçta havuz damper ile sadece Türkiye’ye yönelik ürünler öncelikteydi. 2017 yılında kurduğumuz Scorpion markasıyla ürün portföyümüzü değiştirerek hem Türkiye’deki faaliyetlerimizi arttırdık hem de yurt dışından gelen taleplere göre yeni bir strateji planladık.


Günümüzde ürün hattınızda hangi ürünler ön plana çıkıyor?

6 ay öncesine kadar en fazla ürettiğimiz ürün lowbed ve bir miktar da havuz damperdi. Ancak firmamızın amiral gemisi diyebileceğimiz yeni ürünümüz lowbed römork ile AR-GE çalışmalarımızı tamamen bu ürüne yoğunlaştırdık.

“Lowbed römork Türkiye’de yaygınlaşmalı”

Bu ürünün kullanım alanı nedir?

Türkiye’de çok kullanılan bir ürün değil ancak kesinlikle yaygınlaşmalı biz de buna öncü olmak isteyen bir firmayız. Bu ürünü bazı belediyeler ve firmalar damperli kamyon arkasında takıp kullanmaya başladı. Ancak yurt dışında çok daha yaygın. Genelde kamyon arkasında kullanılıyor. Lowbed römork çok kullanışlı bir ürün, örneğin normalde lowbed’i damperli bir kamyonun arkasına takamazsınız. Ancak Lowbed römork’a iş makinesini koyarak istediğiniz yere götürebilirsiniz. Bu anlamda aynı lowbed görevi görüyor. Lowbed taşımacılığı hem maliyetli hem de lowbed’i bir yerden bir yere götürebilmek için çekici de gerekiyor. Klasik lowbedlerden farklı olarak bu ürünümüzü bir çekici gerekmeksizin bir kamyonun arkasına takıp istediğiniz yere götürebilirsiniz, bu konuda büyük oranda tasarruf sağlıyor.

 AR-GE süreci hakkında bilgi verir misiniz?

Lowbed römork, AR-GE yatırımlarını yoğunlaştırarak üzerinde birkaç yıldır çalıştığımız bir üründü. Aldığımız siparişle kalitemizin Avrupa’da da onaylanması bizim ürünü daha da geliştirmemizi sağladı.

İmalathanemizde mühendislerimizle birlikte 30’u aşkın personelimiz bulunuyor. Ben de sürekli ekiple birlikte olarak gelişmeleri takip ediyorum.

Almanya ile yaptığınız anlaşmadan bahseder misiniz?

5 yıllık sözleşme yaparak Almanya’dan bir firmaya bayilik verdik. İlk etapta bir sene içinde yani 2019’un sonu ve 2020’nin ilk 5 ayına kadar 250 adet ürün teslim edeceğiz. İlk teslimatı 7 Mayıs’ta yaptık sonra teknik ekibimizle birlikte Almanya’ya giderek ürün değerlendirmesi yaptık, karşılıklı olarak nasıl daha kullanışlı hale getirebileceğimizi konuşarak ürünü şuan ki son haline getirdik, müşterimizde üründen memnun kaldı.

“Avrupa’da malzemenin görüşünü değil kalitesi önemli”

Sizin bu üründe yarattığınız farklar nelerdir? Ürününüzün diğer özellikleri nelerdir?

Ürünümüzün en önemli özelliklerinin başında galvaniz kaplama olması geliyor. Galvaniz kaplama boyaya göre çok daha dayanıklı. Boyayı ne kadar kaliteli yaparsanız yapın kısa süreli bir ömrü vardır. Ancak galvaniz yöntemiyle kaplamanın 30-40 yıl arasında bir kullanım ömrü var. Biz, Konya’da bulunan alanında uzman bir firma ile çalışıyoruz. Gönderdiğimiz araçlar, 450 santigrat derecede sıvı halde bulunan çinko havuzuna daldırılıyor ve yüzeyi çinko ile kaplanıyor. Galvaniz kaplamada dış görünüşten ziyade kalitesi, dayanıklılığı ve kalıcılığı önemli. Almanya ile olan sözleşmemizde belirttiğimiz üzere reflektöründen lambalarına kadar her malzemeyi kaliteli ve belgeli kullanmaya özen gösterdik.

Araçların kapasitesi ne kadar?

Biz Almanya’ya halihazırda üç çeşit ürün gönderiyoruz. Göndermiş olduğumuz Lowbed Römorklar 16 ton taşıma kapasitesinden başlayıp 34 tona kadar taşıma kapasitesine sahip. L-havuz damperlerde ise 22 metre küpten 30 metreküpe kadar üretim yapabiliyoruz. Üç dingilli lowbedlerde 42 ton, dört dingillilerde 52 ton, beş dingillilerde ise 62 tona kadar yükleme kapasitesi var. Altı dingilden sonrası genelde müşterisi az olduğu için özel proje oluyor. Örneğin, müşteri sekiz dingilli bir ürün istediğini ve taşıyacağı makineleri söyleyerek beklentilerini anlatıyor. Biz de özel proje oluşturarak teklif sunuyoruz. 

Firma olarak hedefiniz tamamen yurt dışı mı?

Kullanım ömrü ve çalışma alanlarının genişliği sayesinde lowbed römork’un Türkiye’de de yaygınlaşacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla ALM Damper olarak biz, hem yurt içinde bu işin lideri hem de kaliteli ürünlerimizi tüm dünyaya ihraç ederek alanında sayılı firmalardan biri olmak istiyoruz.


 

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina