Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Şehirlerin ve madenlerin yeni ekskavatörü Komatsu PC390LC 8
Şehirlerin ve madenlerin yeni ekskavatörü Komatsu PC390LC 8

Türkiye pazarındaki yüksek üretim hacimleri değerlendirilerek geliştirilen yeni Komatsu PC390LC-8, stabiliteyi artıran geniş yürüyüş takımı ve yüksek sökü gücü gerektiren işlemlere uygun bom-arm konfigürasyonuyla taş ocaklarından yol şantiyelerine kadar geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor. Makinede kullanılan yeni seri motor ise yüksek üretim değerlerine rağmen yakıt tüketimini düşürüyor.

Temsa İş Makinaları tarafından 5 ay önce kullanıcılarla buluşturulan 39,7 ton sınıfındaki PC390LC-8 için Komatsu’nun Japonya’daki fabrikası ve genel merkezin çeşitli departmanlarından 6 kişilik bir heyet Türkiye’ye geldi. Bu ziyaret, Türkiye’nin dört bir yanında çalışan yaklaşık 20 adet PC390LC-8’in saha performansına birebir şahit olmak ve firma sahipleriyle operatörlerin görüşlerini almak adına yapıldı.

“PC390LC-8, Komatsu’nun Türkiye’ye verdiği önemin göstergesi”

Müşterilerden gelen geribildirimlerin olumlu yönde olduğuna değinen Komatsu Türkiye Servis Müdürü Egemen Sinan Doğan, PC390LC-8’in hedef kitlesini şöyle açıkladı: “PC390LC-8, Komatsu’nun Türkiye pazarına verdiği önemin bir göstergesidir. Ülkemizde üretim hedefleri ve makine kullanım süreleri oldukça iddialı, makinelerden beklentiler yüksek. Bu sebeple müşterilerimizin dayanıklılıktan ödün vermeden, daha verimli ve daha üretken bir şekilde çalışabileceği bir modeli Türkiye pazarına sunduk. Hafriyat, taş ocağı, yol gibi segmentlerde faaliyet gösteren müşterilerimizin PC390LC-8’den memnun kalacağını umut ediyoruz.

En dikkat çekici özellik geniş alt takım

PC390LC-8’in en farklı yönünün, yere daha sağlam basma kabiliyeti özelliğini sunan geniş alt takım olduğu belirtiliyor. Açık palet genişliği 3.500 mm, paletlerin uzunluğu ise 4.350 mm olan makinede pabuçların kalınlığı 13 mm’ye çıkarılmış. Aşınma ömrünün artırıldığı belirtilen alt takımda maksimum çeki kuvveti de yüzde 24 artırılarak 326 kN’ye çıkarılmış. PC390LC-8’in arka ağırlığının ise PC350LC-8’in arka ağırlığından sadece 300 kg daha fazla olduğu bildiriliyor.

Pabuçları açılabilir alt takım opsiyonu ve makine sevkiyatı avantajları hakkında konuşan Temsa İş Makinaları Ürün Müdürü Sertaç Varol, “Pabuçlar açıldığında pabuç dıştan 3,5 metre uzunluğunda oluyor. Palet makaraları ise dıştan dışa 3,1 metre oluyor. Pabuçlar kapandığında makine 0,5 metre daralıyor. Makinenin makaraları dorseye bastığından dolayı dorse genişliği 3,1 veya 3,2 metre lowbedlerle rahatlıkla sevkiyat gerçekleşiyor. Böylece sevkiyat esnasında paletlerine kapanmasına gerek kalmıyor.” diye konuştu.

Yüksek üretim için sunulan 2,5 ve 2,8 metreküplük kova seçenekleri

Maden, dekapaj gibi yoğun sökü gücü gerektiren operasyonlar için ağır hizmet tipi 6 metre bom, 2,2 metre arm uzunluğu bulunan makinede üretim kapasitesini artırmak adına 2,5 metreküplük kaya kovası ve 2,8 metreküplük standart kova seçenekleri sunuluyor. Arm ve bom konfigürasyonu üzerinde 14 adet takviye plakaları bulunuyor. Makinenin zor koşullarda çalıştığı göz önünde bulundurulduğunda bu takviyelerin avantaj sağladığı ifade ediliyor.

Komatsu PC390LC-8 Teknik Özellikleri

Çalışma ağırlığı

39,1-39,7 kg

Motor modeli-gücü

Komatsu SAA6D114E-3 260 HP

Kova kapasitesi

2,5-2,8 m3

Açık palet genişliği

3.500 mm

Bom uzunluğu

6 m

Arm uzunluğu

2,2 m

 

 

Kamyon yükleme kombinasyonu

 

 

20 ton kamyon

30 ton kamyon

 

Kova

14 m3

18 m3

PC390LC-8

2,5 m3

2,8 m3

6

5

8

7

PC350LC-8

1,9 m3

2,1 m3

2,3m3

8

7

6

10

9

8

Birim: Çevrim adedi

 

 

M0 motor teknolojisi, yüzde 7 oranında yakıt tüketimini düşürüyor

M0 motor teknolojisi sayesinde makinede kullanılan 260 beygir gücündeki Komatsu SAA6D114E-3 motoru, PC350LC-8’ten daha büyük kova bulunması ve daha fazla üretim kapasitesi olmasına rağmen yüzde 7 yakıt tasarrufu sağladığı bildiriliyor. Radyatördeki dizayn değişikliğiyle soğutma kabiliyeti arttığından dolayı fan hızı 1.000 rpm’ye indirilmiş, hidrolik kumanda valfindeki hidrolik kayıplar azaltılmış ve motor rölanti devri de düşürülmüş.

Yeni nesil Komtrax ile verimli kullanım

Yüksek çözünürlüklü yeni jenerasyon operatör monitörü, daha fazla bilgiye erişim imkânı sunuyor. ECO Rehberlik özelliği sayesinde operatörün yakıt tüketimi konusunda bilincini artırmak adına yüksek tüketim olduğunda ekranda bir uyarı çıkıyor. Makinede aynı zamanda yeni nesil Komtrax uydu takip sistemi monitörü de bulunuyor. Bu da ekrandan daha detaylı veriler alınmasını sağlıyor. Komtrax raporu, 3 ayrı hız modunda ne kadar kullanıldığını detaylı bir şekilde gösteriyor.

 

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina