HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - SSAB çelikleriyle her seferde 510 kilogram ilave yük taşıma fırsatı
SSAB çelikleriyle her seferde 510 kilogram ilave yük taşıma fırsatı

SSAB çelikleriyle her seferde 510 kilogram ilave yük taşıma fırsatı

İtalya’nın güneyinde Lamezia Terme’de faaliyet gösteren Mantella firması, yüksek dayanımlı çelik kullanımındaki önemli tasarım gelişmelerini hayata geçirerek yenilikçi Stratosphere damperli römorkunun tasarımında çığır açtı. Yeni tasarım uluslararası 2018 İsveç Çelik Ödülü'nü kazandı.

Mantella, İskandinav çelik üreticisi SSAB'nin geliştirdiği son teknoloji malzemelerden de her yönüyle yararlanarak daha fazla dayanıklılık, daha fazla yük taşıma kapasitesi, daha düşük yakıt tüketimi ve daha az CO2 emisyon salınımı sağladı. Önceki tasarıma oranla gövdede aşınma dirençli Hardox® 500 Tuf ve şaside Strenx® 960 kullanılmasının ağırlıkta sağladığı toplam tasarruf, her seferde 510 kg daha fazla yük kapasitesi anlamına geliyor.

Hardox® 500 ile gövde ağırlığında 365 kg tasarruf

Mantella'nın Stratosphere römorklarının damper gövdelerinde kullanılan Hardox® 500 Tuf aşınma plakası, önceden kullanılan Hardox® 450 kalite ile aynı düzeyde tokluk ve daha uzun bir aşınma ömrü sunuyor.

Hardox® 500 Tuf'un daha yüksek aşınma direnci sayesinde Mantella plaka kalınlığını 1 mm azaltabildi. Bu da gövde ağırlığında ortalama 365 kg tasarruf sağladı.

Hardox 500 Tuf'un sağladığı yüksek düzeyde tokluk ve çökme direncinin yanı sıra sertliğin de artması sayesinde kalınlık azaltılabiliyor. Çeliğin, yıllarca kullanıldıktan sonra bile gövde bütünlüğünü tehlikeye atmayacak bir kalınlıkta olacağı belirtiliyor.

Hardox® 500 Tuf; Hardox® 450 ve Hardox® 500 aşınma çeliği kalitelerinin en iyi özelliklerini bir arada sunuyor. Alışılmışın dışında 475-505 HBW gibi dar bir sertlik aralığı sunuyor. Hardox 500® Tuf'un görece aşınma ömrü, Hardox 450®'ye oranla %30-50 daha uzun olabiliyor. Yüksek düzeydeki tokluk, keskin ve ağır cisimlerden darbe aldığında çelikte oluşacak çökme ve çatlaklara karşı mükemmel bir direnç sağlıyor. Hardox® 500 Tuf, -20°C'de 27 J garantili darbe tokluğuna ve -40°C'de 45 J tipik değere sahip bulunuyor.

Esnemezlik için tasarlanmış gövde

Daha ince bir malzeme kullanıldığında, damperli römork gövdesinin gövdede esnemezlik ve genel bir denge sağlayacak şekilde tasarlanması gerekiyor. Tümüyle yüklenmiş haldeki, öne monteli hidrolik silindirli bir gövdeyi yükseltirken, gövde yüksek streslere maruz kalıyor ve doğru tasarlanmadığı takdirde yanlarda ani bir burkulma oluşabiliyor.

Bu etkiye karşı koymak için Mantella yan panellere yatay büküm ilaveleri gibi bir dizi tasarım değişikliği yaptı. Bu da tüm gövdeye gereken esnemezliği sağlıyor. Burulma esnemezliğini artırmak için hidrolik silindir ataşman, üst raylar, arka çerçeve ve devirme millerinin de yeniden tasarlandığı vurgulanıyor.

Verim ve performans için Strenx® 960 ile tekrar tasarlama

Mantella, şasinin boylamasına kirişlerini tek bir düz Strenx® 960 rulosuna gelişmiş büküm uygulayarak üretmeye karar vermekle oyunun kurallarını değiştirdi. Flanşları ve bağlantı levhasını birbirine kaynaklayan geleneksel bir I-kiriş yapmak yerine, Mantella presle bükme uygulayarak kaynaksız bir Z formu üretti. (Fotoğraf 2) Damperli römorklar genellikle son derece zorlayıcı ortamlarda arazi koşullarında çalıştırıldıkları için öngörülebilmesi zor olan çeşitli ağır yük durumlarına maruz kalabiliyorlar. Tasarımın sınırlarını genellikle yorulma belirliyor. Mantella, yorulma dayanımını optimize etmek için kaynaklama teknolojisi ve kaynaklama yerleşimi alanlarındaki geliştirme çalışmalarına ciddi yatırımlar yaptı. Kaynaklı I-kirişlerinin ortadan kaldırılması ve flanşlara kaynak dokundurulmaması sonucunda şasinin yorulma direnci büyük ölçüde artırıldı.

Hem alüminyumun hafifliği, hem çeliğin avantajları

Stratosphere serisinin yeni römork şasisi alüminyumla aynı ağırlıkta olmasına rağmen çeliğin tüm dayanıklılığı, yorulma direncini ve üretim avantajlarını da beraberinde sunuyor. Z-kirişlerin üretimi, kaynaklama gerektiren I-kirişlere göre yaklaşık %50 daha kısa sürüyor. Dahası, yanal esnemezlik %10 ve burulma esnemezliği %12 artıyor.

Mantella, Strenx® 960 çeliğe geçiş yapmakla müşterilerine sadece 145 kg daha hafif bir şasi sunmakla kalmıyor. Mekanik özellikler ve yol tutuşu açısından da üstün bir ürün sunuyor.

Ağırlığın azaltılması çevreye de fayda sağlıyor

Karayolu taşımacılığının Avrupa'da genel sera gazı emisyonlarının %17,5'inden sorumlu olması nedeniyle emisyonların azaltılması özellikle önem taşıyor. Avrupa Çevre Ajansı verilerine göre 2050'de bu emisyonların 1990'daki düzeyden en az %60 daha düşük olması ve sıfıra doğru ilerlemeye devam etmesi gerekecek.

Mantella S.r.l. Fabrika Müdürü Gregorio Mantella, ton kilometre başına CO2 emisyonlarını ve yakıt tüketimini azaltarak daha sürdürülebilir bir dünyaya katkıda bulunduklarını belirtti.

SAĞLANAN TASARRUFLAR

·         Bir Stratosphere römorkun gövdesinin 365 kg ve şasisinin 145 kg daha hafif olması, her seferde ilave 510 kg yük taşıma kapasitesi anlamına gelir

·         12 yıllık servis süresinde 12.000 litre yakıt ve 30 ton CO2 tasarrufu sağlanabiliyor. (120.000 km/yıl, %75 tam yük, 47 l/100 km-25 l/100 km değerleriyle)

·         Kilometre başına € 0,07 veya yılda € 8400 kazanabilen araç 4-5 yılda kendini amorti eder. (COMPETE Raporu, Avrupa Komisyonu)

Tek bir Strenx® 960 sacından bir adet boyuna bükülmüş kiriş üretmek, kaynaklanmış bir I-kirişe oranla ortamala %50 daha az vakit alıyor.

 SSAB'nin sunduğu WearCalc gibi yazılımlarla, henüz damper gövdesi üretilmeden aşınma oranını hesaplamak mümkün olabiliyor. Farklı renkler, damper boşaltıldıktan sonraki sürtünme aşınmasını gösteriyor. Hesaplamalardan elde edilen veriler üreticiye malzeme yükseltmeleri ve aşınma tasarımına ilişkin öneriler sağlıyor.

 

 

Forum Makina
Forum Makina