Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2017
İş Makinası - Taşyapı’nın yeni projelerine Komatsular hayat verecek
Taşyapı’nın yeni projelerine Komatsular hayat verecek

Türkiye’nin önde gelen inşaat şirketlerinden Taşyapı İnşaat Taahhüt San. ve Tic. A.Ş, makine parkını yakın zamanda aldığı çeşitli Komatsu iş makineleri ile güçlendirdi. Yeni Komatsular, şirketin mevcut tünel ve duble yol projelerinde 3 ayı aşkın bir süredir çalışıyor.
Firma bugüne kadar yurt içinde 9.000 lüks konut ve 1.000.000 metrekare üstyapı projesini içeren bir portföye, yurtdışında ise Kazakistan, Rusya, Türkmenistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak ve Libya’da 950 milyon dolarlık iş hacmine ulaşmış. Taşyapı, bu iş hacmine ulaşmak için geniş bir makine ve ekipman parkı kullanıyor. Belirli standartlara sahip markalara odaklanarak makine parkı yatırımlarını yapan Taşyapı’da Komatsu’nun önemli bir ağırlığı bulunuyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü ve özel sektörde geçen yıllarının ardından bilgi ve tecrübesini 2002’den bu yana Taşyapı’da değerlendiren Alpaslan Kızıloğlu, hâlihazırda firmanın yol ve altyapı projelerinden sorumlu Genel Müdür Vekili olarak görev yapıyor.

Taşyapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı’nın son derece zeki ve ufku geniş bir insan olduğunu vurgulayan Alpaslan Kızıloğlu, “Sadece inşaat değil, enerji ve eğitim alanlarında da yatırımlarımız var. Yap-işlet-devret modeli ile Kıbrıs’ta havaalanı inşaatını sürdürüyoruz. İnşaat alanında tünel yapımına da girdik. Kazakistan, Kuzey Irak, Türkmenistan ve Libya’da aktiftik. Bu bölgelerde tekrar aktif olmaya Kazakistan’da bir projeyle tekrar başlıyoruz. Ayrıca Bulgaristan ve bazı Avrupa ülkelerinde ve Afrika’da çalışmalarımız devam ediyor.” dedi.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nde çalışırken, eğitim için Japonya’da 3 ay kaldığı sırada Komatsu’nun tesislerini gezme imkânı bulduğunu belirten Kızıloğlu, “Özellikle kendi sektörümde altyapıda ve yolda vazgeçemediğimiz makinelerden, gruplardan biri ve hatta en başında gelir. Bizim eş zamanlı aldığımız makinelerden birinde sorun yaşarken, nazar değmesin Komatsu’da hiçbir sorun yaşamadık. Dolayısıyla, son derecede güvendiğim, emin ellerde olduğumu hissettiğim bir grup” ifadelerini kullandı.

Taşyapı Makine İkmal ve Satın Alma Müdürü Fırat Koyunoğlu ile yaptığımız söyleşide ise Taşyapı’nın makine parkını biraz daha irdeledik. 1978 yılından beri iş makinaları ile iç içe olan Makine Mühendisi Koyunoğlu, dergimize iyi bir iş makinesinin olması gereken özelliklerinden Komatsu’nun firma bünyesindeki performanslarına kadar pek çok detayı paylaştı.

Taşyapı’da iş makinelerinin yoğun kullanıldığı projelerden bahseder misiniz?
Öncelikle Taş Yapı’yı iki bölüm olarak düşünebiliriz. Altyapıda şantiye ve yol işleri, üstyapıda ise bina, rezidans, otel ve enerji yatırımları bulunuyor. Mevcut projelerimiz arasında Biga’da fizibilite çalışmaları ve finansman işleri devam eden kömür santrali, Lefkoşe Havaalanı projesi, Tokat Turhal’da 2 kilometrelik tünel, Okmeydanı ve Göztepe SSK hastanelerinin sıfırdan yapılması, Şişli’de Bulgar Vakfı ile ortak altı adet 50 katlık kule ve otel işlerimiz bulunuyor. İzmir’de Torbalı-Ödemiş-Kiraz, Gerede, Konya Ereğli, Sivas Kangal Turhal, Afyon ve Kıbrıs’ta toplam yaklaşık 700 kilometrelik duble yol ve asfalt işimiz bulunuyor. Kazakistan’da da yeni yol projesi aldık. Toplam yaklaşık 3.000 kişilik bir ekiple işlerimizi sürdürüyoruz.

Makine parkınızın kapsamı nedir? Sadece satın mı alıyorsunuz, kiralama yaptığınız da oluyor mu?
İş makinelerini büyük ölçüde satın alıyoruz. Makine parkı yetmediği zaman nadiren kiraladığımız da oluyor. Satıcı firmalardan değil, piyasada daha uygun şartlarda operatörle birlikte kiralıyoruz. Motorlu ekipman olarak düşünürsek toplam 200 aracımız var. Bunlardan 80 adedi iş makinesi olup kalanları kamyon ve nakliye grubu araçlardır.

İyi bir iş makinesi denildiğinde aklınıza ne geliyor? Bir makineyi iyi yapan nedir?
Önceliğimiz makinenin dayanıklı olması ve işi kesintisiz yapması. Taşeron zihniyetinde çalışan bir firma değiliz. Az yaksın, ucuz olsun demiyoruz. İyi bir markası ve kaliteli olması gerek. Satış sonrası hizmeti ve parça temini önemli. Parçanın peşinde gezmemeliyiz. İş gereği makine arıza yaptığında hemen düzeltilmesi gerek. Şantiyede bir tane greyderimiz olur ve ikincisi olmaz. Parçayı bir ay sonra getireceğim demeleri, benim bir ay makine kiralamam demektir. Servise alo dediğimiz zaman gün içinde bize dönmeliler. Makine durduğu zaman en az 15 kişi duruyor. Greyder durduğu zaman bütün iş duruyor. Her şantiyede böyledir. 8 tane greyderimiz var ama, 8 tane de şantiyemiz var. Her asfalt plentinin arkasında bir tane yükleyici var ve yükleyiciler arıza yapınca iş durur.

Makine parkınızdan bahseder misiniz?
İş makineleri içerisinde Komatsu ön plana çıkıyor. Çok marka ile çeşitlendirmeyi düşünmüyoruz. Sağlamlık ve kaliteye önem veririz. Bünyemizde pek parça tutmuyoruz ve aşınma parçaları ile yağları her yerde bulabiliyoruz. Kayıt sistemimizde her makinenin bir kartı bulunuyor, makine şeflerimiz takip ediyor. İş emrinden başlayarak kaç saat bakım yapıldığı ve lastiklerine kadar görebiliyoruz. Sene sonunda bana her makinenin bir dosyası geliyor. Ne masraf yaptığımı görebiliyorum. Her makine bize karşılaştırmamıza olanak sağlayacak şekilde geliyor.

Son olarak makine parkınızı Komatsu ile güçlendirdiğinizi biliyoruz. Temsa İş Makinaları’ndan hangi modelleri aldınız?
Tokat’taki tünel ve Kıbrıs’taki havaalanı projelerimizde kullanmak üzere Temsa’dan bu yıl içerisinde yeni iş makineleri aldık. Bunlar arasında 2 adet PC350 LC-8, 2 adet PC200 LC-8M0 ve iki parça bomlu 2 adet PC200 LC-8M0 paletli ekskavatörler, 3 adet WA470-6 lastikli yükleyici, 2 adet GD675-5 greyder ve 1 adet D155 AX-6 dozer bulunuyor.

Parkımızda yine Temsa’dan 2010’da aldığımız 2 adet Komatsu WA470 ve 4 adet D65 dozer ile daha öncesinde aldığımız WA500 gibi makinelerimiz vardı. Bunlardan duyduğumuz memnuniyet bizi yine Komatsu alımına yönlendirdi. Yeni araçlarımızı alalı 3 ay oldu ve 500 saat bakımlarındalar, şu ana kadar şantiyelerden bir şikâyet gelmedi. 2015’ten beri tüm makinelerimiz için Temsa ile 2.000 saatlik bakım anlaşmaları yapıyoruz. Böylelikle her sene rahat ediyoruz. Makineleri alırken ekskavatörlerde kırıcı hattı, dozer ve greyderlerde ise riper istedik.

Eski makineler ile yeni makineleri karşılaştırdığınızda ne gibi değişiklikler görüyorsunuz?
1978 yılından beri iş makineleri sektöründeyim ve ben de eskiden şantiyede dozer kullanırdım. Her şey değişmiş, levyeler joysticke geçmiş, klimalar standart olmuş. Haliyle operatör konforu arttığı için verim de artıyor.

Operatörlerinizin verimliliğini nasıl arttırıyorsunuz?
Öncelikle işe alırken tecrübeli operatörleri tercih ediyoruz. Beko loderde 25 yaşa izin veriyoruz ama ekskavatör için 30’u geçmeli. En az 5 yıl tecrübeli olmalı. Bununla birlikte operatör ve şoför sıkıntısı sektörün birinci problemi. Kalifiye operatör bulmakta zorlanıyoruz. Sezonda bu standartlarımızdan taviz vermek zorunda kalıyoruz. Bu açığı düzenlediğimiz iş başı eğitimlerle gidermeye çalışıyoruz. Bünyemizdeki operatörler yeni makineleri daha verimli kullanabilmek için Temsa’dan eğitim alıyor.

Genç mühendislere iyi bir makine parkı yönetimi için neler tavsiye edersiniz?
Bu iş yarı mühendislik, yarı tamirciliktir. Şantiyede kalınıp arızasından lastiğine, hortumuna ve bıçağına kadar ilgilenilmesi gerekiyor. Ayrıca bu iş iyi bir ekip işidir. Sahada iyi bir teknik destek ekibi, ustaları olmalı. Ama maalesef günümüzde mühendis bulamıyoruz. Makine mühendisleri bu işe talip değiller. Masada oturayım, bilgisayar başında yöneteyim diyorlar. Böyle olunca biz de yazı yazmayı bilmeyen, piyasada yetişmiş insanlarla çalışmak durumunda kalıyoruz.

Makinelerden azami verim sağlamak için nelerine dikkat etmeliler?
Bakımların aksatılmaması ve kayıtlarının düzgün şekilde tutulması gerekiyor. Eskiden kayıtlar yazılı olarak tutulurdu. Şimdi dijital olarak bilgisayar üzerinden her yerden takip edebiliyoruz. Bizim üç makine şefimizin ortak kullandığı bir kayıt sistemimiz var. Her biri makinesine ne yaparsa sisteme kaydediyor. Makine A şantiyesinden B şantiyesine gittiğinde diğer şefimiz makinede motor yağı ne zaman değişmiş, motoru ne zaman revize olmuş, hangi parçalar takılmış, aldığı yakıt, yaktığı yakıt, hepsi kayıtlıdır.

Temsa İş Makinaları İstanbul Anadolu Yakası Bölge Satış Müdürü Tolga Kurt ve İstanbul Anadolu Yakası Bölge Satış Yöneticisi Cem Doyuran:
Biz tüm müşterilerimize kendilerini özel hissettirmek için azami çaba sarf ediyoruz. Taşyapı İnşaat da yurtiçi ve yurtdışında aldığı prestijli projelerle yakından takip ettiğimiz, sektörün önde gelen firmaları arasında yer alıyor. Son makine alımında bizi tercih ettikleri için çok mutluyuz.

Tercihlerinde en az makinelerin teknik özellikleri kadar satış olarak Taşyapı'nın mevcut ve gelecek projelerini sıkı takip ve sık ziyaretlerimiz de etkili oldu. Komatsular gelişmiş teknoloji ürünü ve muadillerine göre daha mekanik, dolayısıyla arıza yapmadan işte kalma oranı daha yüksek makinelerdir. Taşyapı gibi taahhüt firmalarının önceliği işin zamanında bitmesidir. Bu sebeple makinelerin işte kalma süreleri onlar için çok daha önemli oluyor. Satış olarak bizi aradıklarında her zaman ulaşıp çözüm alabiliyorlar.

Müşterilerimize yedek parça ve servis desteğinin yanı sıra işlerini kolaylaştıran ve verimi artıran birçok katma değerli hizmet de sunuyoruz. Düzenli bakım sözleşmeleri, Komtrax uydu takip sistemi raporları, operatör eğitimleri ve demo çalışmaları, vb. Dönemsel ve proje bazlı makine ihtiyaçları için kiralama seçeneğimiz de var.

 

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina