Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2020
İş Makinası - Temsa İş Makinaları müşterilerine sosyal mesafe kadar yakın
Temsa İş Makinaları müşterilerine sosyal mesafe kadar yakın

Temsa İş Makinaları müşterilerine sosyal mesafe kadar yakın

Yaşamakta olduğumuz küresel salgın, insan sağlığıyla birlikte ticari faaliyetleri de tehdit ediyor. Temsa İş Makinaları, bu zorlu süreçten hem çalışanlarının hem de müşterilerinin zarar görmeden çıkabilmeleri adına yaptığı çalışmalarla çözümün bir parçası olmaya odaklanıyor.

Firmanın İş Makinası Satış ve Satış Sonrası Grup Müdürü Burçak Birand gündemle ilgili sorularımızı yanıtladı.

Koronavirüs salgınına karşı firmanızda aldığınız önlemler nelerdir?

Temsa İş Makinaları ve Komatsu olarak çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlığı bizim birincil önceliğimizdir. T.C. Sağlık Bakanlığımızın, Dünya Sağlık Örgütünün (WHO) ve Koronavirüs Bilim Kurulu'muzun iş ve toplum sağlığına yönelik açıkladığı tedbirler doğrultusunda, COVID-19’un ülkemizde görüldüğü ilk günden itibaren ofislerimiz ve tüm yetkili servislerimizde çeşitli idari ve operasyonel kararlar alarak hayata geçirdik.

Merkez ofisimizde uzaktan çalışma yöntemine geçerken, sahada çalışması gereken çalışma arkadaşlarımız için sosyal temas etkilerini minimize etmek adına tüm yetkili servislerimizde nöbetli çalışma düzenine geçtik. Birden fazla kişinin bir araya geldiği durumlarda ise sosyal mesafe kuralına azami dikkat ediyoruz. Ofislerimiz, ortak alanlar, atölyelerimiz ve servis araçlarımız düzenli olarak dezenfekte ediliyor. Sahada görevinin başında olan tüm operatör ve teknisyenlerimize virüsten korunmaya yönelik eğitimlerin yanı sıra kişisel hijyen ve iş makinalarının hijyeni konusunda da eğitimler verildi.

Ayrıca tüm yetkili servislerimizde, servis için gelen iş makinaları dezenfekte edilerek kabul ediliyor. Bakım ve onarımı işlemleri biten iş makinaları yine dezenfekte edildikten sonra sosyal mesafe korunarak müşterilerimize teslim ediliyor.

Müşterilerinize sunmak üzere yeni makine ve yedek parça tedarikinde zorluk yaşıyor musunuz?

Çözüm odaklı bakış açımızla ve hizmet firması anlayışıyla faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Bu, daima bir adım önde olmayı gerektiren bir yaklaşım çünkü müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörmemiz ve onlara en iyi hizmeti sunabilecek şekilde hareket etmemiz gerekiyor. Biz de bu yaklaşım ve anlayışla, sürecin başından bu yana Komatsu Global tedarik zinciri ile koordineli çalışarak, korona virüs salgınının dünyada duyulduğu ilk günden itibaren tüm tedbirlerimizi aldık ve bir aksama yaşanmamasını sağladık. Bu nedenle makine ve yedek parça tedarik sürecimizde herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz.

Satış ekiplerinizin müşterilerinizle olan iletişimi bu süreçten nasıl etkilendi?

Çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği bizim için ne kadar önemliyse, müşterilerimizin sağlık ve güvenliğini de o derece önemsiyoruz. Bu çerçevede gerekli tüm hijyen önlem ve tedbirlerini alıyoruz. Müşterilerimizin çalışanlarımız ile birebir temasta oldukları, hizmet vermeye devam eden tüm yetkili servislerimizde düzenli olarak dezenfeksiyon yapılıyor. Tüm servis ekibimize, virüsten korunmaya yönelik, kişisel hijyen ve iş makinalarının hijyeni konusunda eğitimler verildi. Bakımı ve onarımı tamamlanan iş makinaları mutlaka dezenfekte edilerek, maske ve eldiven takmış, sosyal mesafe kurallarına dikkat eden teknisyenlerimiz tarafından teslim ediliyor.

Sosyal mesafe kuralı gereğince birebir teması mümkün olduğunca azalttık. Ancak müşterilerimizin ihtiyaçlarına kulak vererek hizmetlerimizi bir adım öteye taşımak ve müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunabilmek adına tüm ekiplerimizle çalışıyoruz. Bu anlamda dijital teknolojilerimizi geliştirmeye yönelik çalışmalarımız bulunuyor. Ayrıca telefon ya da e-posta yolu ile de düzenli bilgilendirme yaparak her durumda yanlarında olduğumuzu belirtiyoruz.

Dış servis ekipleriniz sahada hizmet verirken sosyal izolasyonu nasıl sağlıyorlar?

Hastalık konusunda gerekli hijyen ve korunma eğitimini almış olan Komatsu servis ekiplerimiz, sahada hizmet verirken maske, eldiven kullanımı ve sosyal mesafe gibi konulara azami dikkat ediyorlar.

Sizce bu kriz sektörün geleceğini nasıl etkileyecek?

İçinde bulunduğumuz süreçten her sektör gibi iş makinası sektörü de etkilendi. Bu, tüm dünya olarak ilk defa yaşadığımız eşi benzeri görülmemiş bir dönem. Kimse nasıl sonuçlar doğuracağını öngöremiyor, herkes sadece tahminlerde bulunabiliyor. Bu nedenle tüm dünya gibi biz de etkilerini yaşayarak öğreneceğiz.

Ancak Komatsu olarak sorunun değil çözümün bir parçası olma anlayışıyla çalışıyoruz. Hem kendi sağlığımızı hem toplum sağlığını korumak ve diğer taraftan işimizin sürekliliğini sağlamak için üzerimize düşen sorumluluğun farkındayız. Bu süreci en az zararla atlatmak için birlik olmamız, çözüm odaklı çalışmamız çok önemli. Biz, güçlü, köklü ve global bir marka olarak hizmet odaklı bakış açımızla, müşterilerimize kesintisiz hizmet vermeye, tüm ihtiyaçlarında yanlarında olmaya, birliktelik bilinciyle hareket etmeye devam edeceğiz.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina