Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2022
İş Makinası - Volvo CE, dünyanın ilk hidrojen yakıtlı belden kırma kamyonunun testlerine başladı
Volvo CE, dünyanın ilk hidrojen yakıtlı belden kırma kamyonunun testlerine başladı

Volvo CE, dünyanın ilk hidrojen yakıtlı belden kırma kamyonunun testlerine başladı

Volvo İş Makineleri (Volvo CE), 2040 yılına kadar ulaşmayı hedeflediği net sıfır sera gazı emisyonu taahhüdüne bağlı olarak, fosil yakıtlar haricindeki sürdürülebilir güç kaynaklarına yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Şirket, hidrojen teknolojisinde çığır açmayı amaçlayan çok paydaşlı bir araştırma projesinin tamamlanmasının ardından, dünyanın ilk yakıt hücreli belden kırma kamyon prototipi Volvo HX04'ü test etmeye başladı.

Volvo CE, halihazırda müşterilerine sunduğu akülü elektrik çözümlerinin yanı sıra, makinelerin hidrojen yakıt hücresi teknolojisiyle elektrifikasyonuna yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Volvo HX04, sürdürülebilir araçların araştırma, inovasyon ve geliştirilmesine yönelik olarak İsveç İnovasyon Ajansı VINNOVA, İsveç Enerji Ajansı ve İsveç Ulaştırma İdaresi koordinasyonunda, 2018 ve 2022 yılları arasında yürütülen bir araştırma projesinin sonucunda geliştirildi. Electric Charlie olarak da adlandırılan prototip, dünyanın ilk belden kırma kamyonu olan Gravel Charlie’nin 1966’da doğduğu, Volvo CE'nin İsveç, Braås'taki tesisinde geliştirildi. İsveç Eskilstuna'daki Teknoloji Merkezindeki mühendisler, yazılım geliştirme ve yakıt hücresi test laboratuvarı aracılığıyla topladıkları bilgilerle katkıda bulundu.

Gerekli hidrojen tedarik altyapısının geliştirilmesi, projede çözülmesi gereken önemli konuların başında geliyor. Shell, Braås'taki Volvo CE test pistinde son teknoloji bir hidrojen yakıt ikmal istasyonu kurdu. Hem Shell hem de Volvo Group, Avrupa'da hidrojen kamyonlarının kitlesel pazara sunulması için koşulları geliştirmek için çalışan şirketlerin bir iş birliği olan H2Accelerate'in kurucu üyeleri arasında yer alıyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

Volvo’nun prototip HX04 modeli, son derece hızlı bir şekilde, yaklaşık 7,5 dakikada, 12 kg hidrojenle doldurulabiliyor ve bu yakıtla yaklaşık dört saat çalışabiliyor. Yakıt hücreleri, hidrojeni oksijenle birleştirerek çalışıyor ve ortaya çıkan kimyasal reaksiyon, makineye güç sağlayan elektriği üretiyor. Bu süreçte, yakıt hücreleri ayrıca kabinin ısıtılması için kullanılabilecek ısı da üretiyor. Son derece çevre dostu olan yakıt hücreleri doğaya sadece su buharı bırakıyor.

Yakıt hücresi prensipte bir pil gibi çalışmakla birlikte, harici bir kaynaktan şarj edilmek yerine, hidrojenden kendi elektriğini üretebiliyor. Yakıt hücreli elektrikli güç aktarma organlarına sahip araçların, içten yanmalı motorla çalışan araçlara benzer çalışma süresi, menzil ve yakıt doldurma süresine sahip olduğu belirtiliyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina