Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Volvo Penta’dan Stage V uyumlu yeni off road ve jenaratör motorları
Volvo Penta’dan Stage V uyumlu yeni off road ve jenaratör motorları

Volvo Penta’dan Stage V uyumlu yeni off road ve jenaratör motorları

Dünyanın önde gelen motor ve güç sistemleri üreticilerinden Volvo Penta, 2019 yılının mart ayında pazara sunduğu ilk Stage V uyumlu D16 motor serisini D8 ve D13 model yeni motorlarıyla genişletti.

Yeni Stage V uyumlu jenaratör serisine dair değerlendirmede bulunan Volvo Penta Endüstri Müdürü Giorgio Paris, “Bu geliştirme Volvo Penta için önemli bir dönüm noktası çünkü hem off road hem de jeneratör pazarları için kapsamlı bir Stage V uyumlu motor yelpazesi sunuyoruz. Yeni ürünlerimiz müşterilerimize sağladığımız faydanın yanı sıra daha iyi ve çevreci bir toplum inşa etmemize da yardımcı oluyor.” dedi.

Daha fazla seçenek ve düşük yakıt tüketimi

Diğer Stage V sınıfı motorlarda olduğu gibi D8 ve D13 modellerinin de kurulum, kullanım ve bakım kolaylığı göz önünde bulundurularak geliştirildiği belirtiliyor. Stage IIIA sınıfına oranla daha düşük yakıt tüketimi sağlayan D8 ve D13 motorları, azalan bakım gereksinimleriyle toplam sahip olma maliyetini de düşürüyor.

Çift hızlı yeni D8 jenaratör motoru, 1.500 rpm (50 Hz) ile 1.800 rpm (60 Hz) arasında geçiş ve prime güçte 218 kWm sağlıyor. Yeni D8 motor prime güçte 150, 200 ve 250 kVA’lık üç alternatifte sunuluyor.

D8’e benzer şekilde çift hızlı olan yeni D13’te de 1.500 rpm (50 Hz) ve 1.800 rpm (60 Hz) arasında değişebiliyor. Prime güçte 345 kWm'ye kadar ulaşıyor. 1,500 rpm (50 Hz) hızda 300, 350 ve 400 kVA olmak üzere üç güç alternatifiyle kullanılabiliyor.

Sade tasarımla kurulum ve bakım kolaylığı

Volvo Penta, sağlamlığı ve güvenilirliği en üst düzeye çıkarmak üzere yeni motorlarında da sade bir tasarım geliştirdi. Bu tasarımın, yüksek verimli Egzoz Arıtma Sistemi (EATS) sayesinde mümkün olduğu ve motor ve bakım sisteminin tam bir uyum içerisinde çalıştığı belirtiliyor.

Volvo Penta Jenaratör Ürün Müdürü Kristian Vekas, müşterilerinin yeni D8 ve D13 ile birlikte ilk kez egzoz arıtma sistemi kullanacaklarını ve dizel partikül filtresiyle ilgilenmeleri gerekeceğini, bu yüzden Stage V serisini kurulumu ve bakımı son derece kolay olacak bir yapıda tasarladıklarını kaydetti.

D8, kurulum esnekliği amacıyla çift kutu, D13 ise kompakt kurulum amacıyla tek kutu yapısında bir tasarıma sahip. Her iki motor da aktif rejenerasyonun en alt seviyede gerçekleştiği, optimize edilmiş bir pasif rejenerasyon stratejisi sunuyor.

Gürültü seviyesinin azaltıldığını ve değişen bakım aralıklarıyla bakım maliyetlerini düşürdüklerini ifade eden Vekas, yeni motorların yağ değişim aralıklarının uzun olmasının bakım maliyetlerini düşürdüğünü ve dizel partikül filtresi gibi birçok komponentin kolayca değiştirilebildiği ifade etti.

Öncelik müşteri memnuniyeti

Bağımsız bir tedarikçi olarak her yeni ürünü müşterilerine daha iyi hizmet sağlamak üzere geliştirdiklerini belirten Giorgio Paris, “Volvo Penta’da jeneratör üretmiyoruz. Bizim işimiz OEM müşterilerimiz için bir ortak olmaktır. Onlarla rekabet etmek yerine, dünyanın neresinde olursa olsun müşterilerimize gerekli tasarım, kurulum, işletme ve bakım desteğini sağlamaya kendimizi adıyoruz.” dedi.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina