Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Volvo Trucks ağır hizmet segmentinde de elektrifikasyonu araştırıyor
Volvo Trucks ağır hizmet segmentinde de elektrifikasyonu araştırıyor

Kentsel taşımacılık için geliştirdiği elektrikli kamyonları pazara sunan Volvo Trucks, şimdi de ağır hizmet segmentinde elektrifikasyonun uygulanabilirliğini araştırıyor

Taşımacılığa yönelik talep artmaya devam ederken ağır yük trafiğinin çevresel ve iklim üzerindeki etkisi nasıl azaltılabilir?

İnovatif çözümleriyle bu sorulara yanıt arayan Volvo Trucks, yakın zamanda kentsel taşımacılık için geliştirdiği elektrikli kamyonların satışlarına başlamıştı. Bu alanda çalışmalarına vites yükselterek devam eden Volvo Trucks, elektrifikasyonun daha ağır kamyonlar için de rekabetçi bir alternatif olabileceğini ortaya koymaya hazırlanıyor. İnşaat işleri ve bölgesel dağıtım için Avrupa’da iki elektrikli konsept kamyon geliştiren Volvo Trucks, ağır kamyon segmentinde elektrifikasyonun uygulanabilirliğini araştırmaya başladı.

Temsa İş Makinaları’nın Türkiye distribütörü olduğu Volvo Trucks’ın Genel Müdürü Roger Alm, ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlar için bölgesel taşımacılık ve inşaat açısından uzun vadede büyük potansiyel gördüklerini vurgulayarak, “Konsept kamyonlarımızla, pazardaki ve toplumdaki ilgi düzeyini değerlendirirken geleceğe yönelik farklı çözümler aramayı ve ortaya koymayı hedefliyoruz. Elektrikli kamyonlara olan talebi artırmak için şarj altyapısının hızla genişletilmesi gerekirken, daha küçük çevresel ve iklim ayak izine sahip yeni araçlar seçilerek, öncü işlevi gören nakliyeciler için daha güçlü finansal teşviklerin yaratılması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Ağır hizmet tipi elektrikli kamyonların, çalışma sırasındaki düşük gürültü seviyesi ve sıfır egzoz emisyonları sayesinde sürücüler ve inşaat işçileri için çalışma ortamının iyileştirilmesine yardımcı olacağı belirtiliyor. Bunun yanı sıra sıfır emisyon düzeyinin, pek çok inşaat projesinin devam etmekte olduğu şehirlerde hava kalitesi üzerinde de önemli ve olumlu bir etki yaratacağı aşikâr. Ayrıca bu kamyonların gürültü kirliliğine yol açmaması da taşımacılık operasyonlarının gün içinde daha uzun süre gerçekleştirilmesini mümkün kılacak. Böylece büyük inşaat projelerinin yanı sıra şehir içinde ve çevresinde yapılan taşımacılıkta işlerindeki operasyon süreçlerinin optimize edilmesi için yeni olanaklar sağlanacak.

Elektrikli araçlar taşımacılık sektörünün iklim üzerine etkisini azaltabilir

AB içerisinde kamyonla yapılan mal dağıtımının çoğunluğu bölgesel düzeyde gerçekleşiyor. Volvo Trucks Çevre ve İnovasyon Direktörü Lars Mårtensson, "Avrupa'da bölgesel ürün taşımacılığı için yıllık ortalama 80.000 kilometre performansı gösteren çok sayıda kamyon var. Bu, elektrikli araçların bölgesel dağıtım alanında daha fazla kullanılması, fosilsiz elektrik enerjisi olması koşuluyla, önemli iklim kazanımları elde edileceği anlamına geliyor" diyor.

Volvo Trucks, geliştirdiği elektrikli kamyonların pilot çalışmalarına Avrupa’da seçili müşterileriyle birlikte başlamayı planlıyor. İnşaat ve bölgesel dağıtım için geliştirilen elektrikli ağır hizmet tipi kamyonlara yönelik olarak başlanılacak pilot çalışmaların ilerleyen zamanda daha kapsamlı hale gelerek ticarileştirilmesi hedefleniyor.

Mårtensson, elektrifikasyonun hızının bir dizi faktöre bağlı olacağını belirterek, “Bir yandan şarj altyapısının kapsamlı bir şekilde genişletilmesi gerekirken, diğer yandan bölgesel güç şebekelerinin uzun vadede yeterli transfer kapasitesi sunabilmesini sağlamak gerekiyor. Daha fazla nakliyeciyi elektrikli araçlara yatırım yapmaya ikna etmek için finansal teşvikler yapılmalı. Bunun yanı sıra taşıma hizmetlerinde müşterilere daha uzun süreli sözleşmeler sunulabilir ve sürdürülebilir taşımacılık için ödeme yapmaya daha çok istekli davranarak katkıda bulunulabilir. Birçok nakliye operatörü çok küçük marjlara sahip, dolayısıyla her yeni yatırımın kârlı olması gerekiyor" dedi.

“Türkiye’den talep olursa değerlendiririz”

Volvo Trucks Elektromobilite Ürün Serisi Başkan Yardımcısı Jonas Odermalm, FE ve FL elektrikli kamyonet modellerinin seri üretimine Mart 2020'de başlayacaklarını ve bu modeller için aldıkları talebin olumlu görüldüğünü söyledi. FE ve FL modelleri ile ilgili pazar değerlendirmelerinin devam ettiğini ve sıfır emisyon konusunda kararlı şehirlerden iyi bir talep gördüklerini dile getiren Odermalm, "Bu işi talep bazlı yapmak daha mantıklı geliyor. Türkiye'den de teklif geldiği halde tabii ki değerlendiririz." ifadelerini kullandı.

Alternatif yakıtlı/yürüyen aksamlı Volvo kamyonlar

Volvo FL Electric ve Volvo FE Electric: Her ikisi de tamamen elektrikli olan bu modeller şehir ortamlarında yerel dağıtım ve çöp taşıma gibi operasyonlar için tasarlandı.

Volvo FH LNG ve Volvo FM LNG: Ağır hizmet tipi uzun yol operasyonlarına yönelik geliştirilen Volvo FH ve ağır hizmet tipi bölgesel taşımacılığa yönelik geliştirilen Volvo FM, sıvılaştırılmış doğal gaz veya biyogazla çalışıyor.

Volvo FE CNG: Sıkıştırılmış doğal gaz veya biyogazla çalışan Volvo FE, yerel dağıtım ve çöp toplama gibi işlerde kullanılıyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina