Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2018
İş Makinası - Yatırım Madencilik'in ocaklardaki yardımcısı HİDROMEK HMK 640 WL
Yatırım Madencilik'in ocaklardaki yardımcısı HİDROMEK HMK 640 WL

Kayseri’nin önde gelen agrega üreticilerinden Yatırım Madencilik, HİDROMEK ekskavatörlerin gösterdiği yüksek performansı deneyimleyerek tüm makine parkını HİDROMEK’e çevirme kararı aldı. Bu doğrultuda yapılan ilk yatırım ise HMK 640 WL lastikli yükleyici oldu.

Taş ocakları, sahip olduğu iş yükü ve çalışma şartları nedeniyle iş makinelerini zorlayan sahaların başında geliyor. Türkiye’nin en büyük çimento üreticileri ile işbirliğinde bulunmak ise istenilen kapasiteye ve kalite standartlarına ulaşmak için makinelerin daha uzun süreler çalışmasına ve daha fazla yıpranmasına yol açabiliyor. 2008 yılında Gebze’de temelleri atılan, 2010 yılında ise Kayseri’ye dönüş yaparak faaliyetlerini sürdüren Yatırım Madencilik Ltd. Şti., kuruluşundan bu yana Türkiye’de beton sektörünün lideri olduğu belirtilen Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşu olan Akçansa Beton ile çalışmakta. Beton sektöründe 40 yıllık birikime sahip olan Yatırım Madencilik, şu anda Çimsa’nın Kayseri’de bulunan tüm beton santrallerinin işletmeciliğini yürütüyor; aynı zamanda hammadde müteahhitliğinden ve pazarlamasından da sorumlu.


Yıllık bir milyon 500 bin ton agrera üretim kapasitesine sahip olan Yatırım Madencilik, beklenilen hızı ve kaliteyi hummalı çalışmalar sürdürerek karşılarken maliyetleri düşürme hedefiyle yatırımlarına devam ediyor. En büyük giderlerinin iş makineleri olduğunu bilen ve yakıt tasarrufu yapmak amacıyla yola çıkan Yatırım Madencilik, bu arzusuna HİDROMEK sayesinde kavuşmuş. Makine parkında halihazırda 3 adet HİDROMEK ekskavatöre sahip olan Yatırım Madencilik, yükleyicide de son tercihini HİDROMEK HMK 640 WL modelinden yana kullandı. Biz de Yatırım Madencilik Genel Müdürü Serdar Timuçin ile bir araya gelerek HİDROMEK tercihleri üzerine konuştuk.



Firmanız hakkında bilgi verebilir misiniz?

2008 yılında Gebze’de kurulduğumuzda, Akçansa Beton’un sahip olduğu taş ocağının işletmeciliğini yapıyorduk. 2010 yılında ise kendi içimizde dağılmamak adına Kayseri’ye geri dönüş yaptık ve Sabancı Grubu ile faaliyetlerimize devam ettik. Şu anda Çimsa’nın Kayseri’de bulunan tüm hazır beton santrallerinin işletmeciliğini, taşımacılığını biz yürütmekteyiz ve ayrıyeten firmanın hammadde müteahhitliğinde faaliyet gösteriyoruz. Madencilikteki geçmişimiz ise 40 yıl kadar eskiye dayanmaktadır.

Beton sektöründe oldukça güçlüyüz. Bu gücümüz ile Çimsa’nın Kayseri’de üstlendiği büyük altyapı projelerinde de yer alıyoruz. Proje bazlı işlerde Çimsa’nın tercih edilirliği çok üst seviyelerdedir; biz de onların üstlendiği büyük projelere destek veriyor, taşeronluğunu yürütüyoruz.

Taş ocağınızın kapasitesi nedir? Elde edilen ürün hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Yılda bir milyon 500 bin ton agrega üretim kapasitemiz bulunuyor. Elde ettiğimiz ürünü ağırlıklı olarak Çimsa’ya, daha sonrasında ise Kayseri’nin karayolları müteahhitlerine, belediyelerine ve beton santrallerine veriyoruz. Taşımız çok beğeniliyor ve ocaklarımız birbirine yakın bölgelerde olduğu için elde ettiğimiz ürünlerin yapısı birbirine çok benziyor. Kayseri’de toplam 6 taş ocağından üretilen agreganın senelik kapasitesi ise yaklaşık 10 milyon ton civarlarında.

Yoğun çalıştığınız dönemler hangileri oluyor? Kaç kişilik bir ekibiniz var?


Biz 365 günün 300 günü çalışıyoruz; hiç durmuyoruz diyebilirim. Bazı sezonlarda ya da hızlanmamız gerektiğinde çift vardiya yapabiliyoruz. Bu kapsamda yalnızca taş ocağımızda ortalama 50 kişi çalışmaktadır.



“HİDROMEK muadillerine göre %10’a varan yakıt tasarrufu sağlıyor”

Makine parkınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Taş ocağımızda ağırlıklı olarak HİDROMEK kullanıyoruz. Bu kapsamda sahip olduğumuz 5 ekskavatörden 3’ü HİDROMEK’E ait: Kırıcıda çalıştırdığımız 1 adet 2008 model 32 tonluk HMK 300 LC ve 2 adet 2013 model 40 tonluk HMK 370 LC. Ayrıca 10 adet lastikli yükleyicimizin biri, yaptığımız son alım sayesinde HİDROMEK oldu. HMK 640WL ile toplamda 15 adet iş makinesine ulaştık.

HİDROMEK ile nasıl tanıştınız?

Gebze’de, HMK 300 modelini alarak işe başlamıştık. Hatta kötü bir talihsizlik ile ikinci gün makinemiz devrilmiş, suyun içine düşmüştü. Ona rağmen hiçbir sorun yaşamadık ve onu da Kayseri’ye getirerek kullanmaya devam ettik. Şu anda 22 bin saatte olmasına rağmen hâlâ çalışıyor. Bunu HİDROMEK’in sağlamlığına ve yalnızca ekskavatörlerimize bakan 9 kişilik bakım ve tamirat ekibimize borçluyuz. Makinelerimize iyi bakmaya çok özen gösteriyoruz.



HİDROMEK’ten memnun musunuz?


Evet, HİDROMEK’in ürettiği ekskavatörlerden çok memnunuz ve yavaş yavaş tüm makine parkımızı HİDROMEK ile değiştiriyoruz. Yoğun bir iş yüküne sahip olduğumuzdan dolayı, bizim için en önemli şey yakıt değerleri ve makinenin aktif bir şekilde çalışabilmesi, yani çok yakmadan işin başında kalabilmesidir. HİDROMEK personelleri ile bulunduğumuz ikili ilişkilerden ve satış sonrası servisinden de çok mutluyuz, bir dediğimiz iki edilmiyor.



Ekskavatörlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Yakıtlarını günlük olarak takip ediyoruz ve çok memnunuz. HMK 370 modellerimiz aynada patlatılmış malzemeyi yüklemede çalışıyor. Muadil makinelere göre %10’a varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Performans olarak yine beklentilerimizi fazlası ile karşılıyorlar. Belki de Türkiye’de görüp görülebilecek en ağır şartlarda çalıştırdık; sevkiyatları yetiştirmek için gece gündüz motoru durdurmadan devam ettik, operatörlerin biri bindi biri indi. Bu iş temposuna ve yoğun kullanıma rağmen dayanıklılığı, seriliği ve gücü ile bizi çok tatmin etti. Çok yürütmemize rağmen paletleri hâlâ orijinaldir ve 2012 yılından bu yana çalışmalarına rağmen motor revizyonu yapma gereksinimi duymadık.

“HMK 640 WL lastikli yükleyici sayesinde 3 makinenin yapacağı işi 2 makineye yaptırabiliyoruz”

Bu sene HİDROMEK lastikli yükleyicisini makine parkınıza eklediniz. HMK 640 WL hakkında ne düşünüyorsunuz?

HMK 370 ekskavatörlerin yakıt konusundaki cimriliğini görünce, tüm parkı HİDROMEK’e çevirmeye karar verdik. Yeni aldığımız lastikli yükleyicimiz Mart ayında geldi ve şu anda 800 saatte. Yeni yükleyicimiz, ağır şartlarda çalışmasına rağmen mükemmel performans sergiliyor. Şimdiden taş ocağımızın bel kemiği haline geldi ve işini fazlası ile yerine getiriyor. Daha önce 3 makine ile yaptığımız işi artık 2 makine ile halledebiliyoruz. 10 saatlik bir çalışmada muadillerine göre günlük 70-80 litre yakıt kârımız oluyor. Bu değeri aylık ve yıllık ortalamaya vurduğumuzda, kazandırdığı avantaj çok fazla. Beklentilerimizin çok altında bir değer göstererek bizi mutlu etti.



HİDROMEK, lastikli yükleyicisini üretirken operatör konforuna çok önem vermiş. Devir çok değişti, operatörlerimiz rahatlık istiyor. Operatörün kafası rahatsa, bizim de kafamız rahat oluyor. HİDROMEK, geliştirdiği kabin ile bunu sağlamış ve bir iş makinesinde ofis konforu yaratmış. Kısacası, konforlu ve yakıt tasarruflu olması en beğendiğimiz yönü oldu. Seriliği ve gücü ise takdir ettiğimiz diğer özellikleri.

Kayseri’de şu an piyasanın durumu nedir?

Her beton tesisi ya da taş ocağı yıl sonunda kapasitesini mutlaka dolduruyor ancak Kayseri’de rekabet çok fazla. Maliyetler ise belimizi büken bir başka sorun. Motorin ve elektrik fiyatları hiçbir zaman yerinde durmuyor ancak bunu sezon esnasında fiyatlara yansıtma gibi bir olanağımız yok. Bu nedenle kârlılıkların daima eridiğini söyleyebilirim.

Kayseri’de yapımı süren büyük projeler nelerdir?

Kayseri Büyükşehir Belediyesi çalışmalarını son sürat hızlandırdı. Bu kapsamda ilimizde çok yoğun altyapı çalışmaları ve kentsel dönüşüm projeleri yürütülüyor. Örneğin, Kayseri’nin en büyük kentsel dönüşüm olan Sahabiye Projesi, ikinci ihalesine çıkmak üzere. Madencilik ise Pınarbaşı çevresinde gelişen bir diğer sektörümüz.


Şantiye Şefi İzzet Ülker
“Doğru kullanım ile birçok sorunu aşmak mümkün”


Benim branşım operatörlük; tamircilikten geldim ve çekirdekten yetiştim. Bu nedenle doğru kullanım ile makinelere minimum zarar geleceğini ve makinelerden maksimum performans alabileceğimizi biliyorum. Makinenin istenilen performansı sağlaması ve arıza yapmaması, doğru operatör kullanımı ile mümkün olmaktadır. Bu doğrultuda operatörlerimizi kendi ocağımızda yetiştirmeye ve onlara işin püf noktasını öğretmeye gayret ediyoruz. Bu çabamız, Kayseri’deki operatörlerin %70’ini yetiştirmemiz ile sonuçlandı diyebiliriz.



Makinelerde yaşanan yakıt sarfiyatını doğru kullanım ile minimuma indirmek mümkün. Örneğin, çok tecrübeli operatörlerimiz 10 saatlik bir çalışmada günlük yakıt değerlerini 20 litre düşürebiliyor. Bu noktada, manevra yapmayı bilmenin önemine dikkat çekmek istiyorum. Çeyrek, yarım ve tam manevralar yakıtı en çok etkileyen çalışma stilleridir. Eğer operatör makineyi doğru pozisyona alarak çeyrek manevralar ile yüklemeyi gerçekleştirirse, yakıttan kâr etmeniz kaçınılmaz olur.

Taş ocaklarında en çok kovalarda problem yaşanıyor. Bu sorun, operatörün söküm yaparken kovaya eğim vermesi ile halledilebiliyor. Eğim verildiği zaman yük tırnaklara binmektedir; tırnakları değiştirmek çok olay ancak arm ya da kelebekler çok maliyetli olmaktadır.


Operatör Bekir Atıcı
“15 senelik operatörüm, HİDROMEK gibisini görmedim”

15 yıl tecrübeye sahip lastikli yükleyici operatörüyüm ve 12 yıldır Yatırım Madencilik bünyesinde çalışmaktayım. Çok çeşitli markaları deneyimleme fırsatım oldu, 3 aydır ise HİDROMEK 640WL modelini kullanıyorum. Makineye ilk çıktığımda, kabin konforunun çok yüksek olduğunu fark ettim. Ofis rahatlığı sunmasının yanı sıra benim için önemli bir kriter olan titretmeyi ve sallantıyı asla yaşatmadı. Diğer markalar ile rampa aşağı yükleme yaparken tekleme yaşıyordum, kova dolu iken titremeler sarsıntılar oluyordu. HİDROMEK, sunduğu fren ve yürüyüş sistemi ile bu rahatsızlığı asla vermiyor.



Sevdiğim diğer bir yönü seriliği. Bu serilik hem makinenin kendisinden hem de kullanılan kantar sisteminden kaynaklanıyor. Kantar sistemi sayesinde kamyonu yüklerken tonajı tam ayarlayabiliyorum, eğer fazla bir yükleme yaptıysam beni öterek uyarıyor. Bu da işlere pratiklik ve serilik kazandırıyor, giden kamyon ile bir daha uğraşmıyoruz ve kafamız rahat oluyor. 15 senelik operatörüm, HİDROMEK gibisini görmedim.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina