Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Yeni Ford Trucks serisi, artan gücüyle inşaat segmentinde de iddialı
Yeni Ford Trucks serisi, artan gücüyle inşaat segmentinde de iddialı

Ford Trucks, geçtiğimiz günlerde sunduğu Türkiye’de sıfırdan geliştirilen ilk ve tek kamyon motoru yeni nesil Ecotorq’un ardından 2016 model kamyon ve çekicilerini Antalya’da düzenlediği organizasyonla tanıttı. Güç, verimlilik ve teknolojik özellikleriyle öne çıkan ve E3, E5, E6 emisyon sınıfındaki Ecotorq motor seçenekleriyle donatılan Ford Trucks serisi, yeni marka sloganı “Her Yükte Birlikte” ile Türkiye ve uluslararası pazarlarda yollara çıkacak.

Organizasyonun ilk günü, basın toplantısıyla devam ederken ikinci günde özellikle inşaat serisi için özel olarak düzenlenen parkurda test sürüşü gerçekleştirildi. Düzenlenen toplantıda Ford Otosan’ın iş ortakları, müşteriler ve basın mensuplarıyla birlikte Ford Trucks İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay, Ford Trucks Türkiye Direktörü Serhan Turfan, Uluslararası Pazarlar Direktörü Emrah Duman ve Pazarlama Müdürü Armağan Hazar da katıldı.

“Global oyuncu olma yolunda hızla ilerliyoruz”

Toplantıda bir konuşma yapan Ahmet Kınay, Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirilen kamyon ve çekicilerin, şirketin gurur kaynağı olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı: “Bu ürünlerimiz, aynı zamanda önümüzdeki yıllarda Ford Otosan’ın büyüme stratejisinin de önemli bir parçası. Ford Trucks olarak ağır ticari araç pazarında sürdürülebilir bir bakış açısıyla global oyuncu olma yolunda hızla ilerliyoruz. En üst seviyede, rekabetçi ürün ve hizmetler sunmanın yanı sıra satış ve servis ağına yönelik altyapı çalışmalarımızla çok yönlü ve zorlu bir çalışma içerisindeyiz. Ford Trucks marka değerinin güçlenmesi, Türkiye’de ve dünyada arzu ettiğimiz seviyelere ulaşmamızda önemli bir kriter. Bu sebeple marka vaadimizi mercek altına aldık ve global Ford marka değerine, Ford Otosan’ın mükemmel seviyeye ulaşmış yerli üretim ve Ar-Ge kabiliyetlerini de önemli bir değer olarak ekledik. Türkiye’nin öncü sanayi ve Ar-Ge şirketi olarak tüm pazarlarda müşterilerimizin bizden beklediği sorumluluğu üstlendiğimizi anlatabileceğimiz yeni marka vaadimizi oluşturduk. Ford Trucks olarak artık 'Her Yükte Birlikte' diyoruz."

“Her 3 inşaat aracından biri Ford Trucks”

Ağır ticari araç pazarını çekici, inşaat ve yol olmak üzere 3 segmentte incelediklerine değinen Ford Trucks Türkiye Direktörü Serhan Turfan, toplantıda pazar paylarına ilişkin bilgiler verdi. Turfan, “Çekici segmentinde pazar payımız, 2013 yılında sunduğumuz 1846 aracımızla birlikte 2 katına çıktı. 2015 yılı itibariyle de Orkun Grup, Medlog, Netlog, Mars gibi birçok büyük firmada yer almaya başladık. İnşaat segmentinde yüzde 30’luk pazar payı elde ettik. Her 3 inşaat aracından bir tanesi artık Ford Trucks oldu. Yol segmentine baktığımızda ise yüzde 55’lik bir payımız var. Özellikle geçen sene kamu kuruluşlarına yapmış olduğumuz satışlarla bu segmentteki üstünlüğümüzü devam ettirdik.” diye konuştu.

Uzun yol sürücülerinin konforlarını artırmak adına sektörde ilk olan bir projeyi hayata geçireceklerini kaydeden Turfan, bunu şöyle açıkladı: “Yeni çekici serimizi mayıs ayı itibariyle Ford Trucks Net adını verdiğimiz sistemlerle donatıyoruz. Bu sistem kapsamında kabin içinde bir internet paketi yer alacak. Tüm şoförlerimiz 1 sene boyunca bu hizmetten ücretsiz olarak faydalanacak.”

Orta ve Doğu Avrupa hedefleri

Uluslararası Pazarlar Direktörü Emrah Duman, Ford Trucks’ın uluslararası pazarlar stratejisinden bahsetti. Son 3-4 yılda Türkiye’deki bayi yapılanmasını çok ciddi noktalara getirdiklerini ve Türkiye’nin en modern tesislerine sahip olduklarını belirten Duman, aynı vizyonu uluslararası pazarlara da taşımayı hedeflediklerini söyledi. Kendileri için 2 yeni bölge olan Orta Avrupa ve Doğu Avrupa ile ilgili projelerini de anlatan Duman, şöyle devam etti: “Orta Avrupa’nın en büyük 2 pazarı olan Polonya ve Macaristan’da bayi adaylarımıza karar verdik. 2016 yılının üçüncü çeyreğinde Varşova ve yılsonunda Poznan tesisimizi açacağız. Budapeşte tesisimiz de yine üçüncü çeyrekte devreye girmiş olacak. Bölgenin diğer önemli pazarı olan Çek Cumhuriyeti için çalışmalarımız son aşamasına geldi. Doğu Avrupa’da ise hedefimiz, hâlihazırda aktif olan Ukrayna, Bulgaristan ve Yunanistan bayilerimizi revize etmek. Mevcut standartlara göre tesis projelerimiz üzerinde çalışıyoruz. Bunları da yıl içerisinde mevcut kurumsal kimliğimize göre yenileyeceğiz. Ayrıca nakliye rotası açısından önem arz eden Sırbistan ve Hırvatistan pazarlarıyla ilgili stratejilerimizi öne çekerek müşterilerimize kesintisiz hizmet vermek istiyoruz. Bölgenin diğer önemli pazarı olan Romanya için ise distribütör arayışlarımız devam ediyor.”

“Dekapaj segmenti ve maden ocaklarında iddialıyız”

Pazarlama Müdürü Armağan Hazar, toplantıda yeni Ford Trucks serisinin öne çıkan yönlerini ve yapılan iyileştirmeleri paylaştı. Her segmentte yaşanan değişimleri anlatan Hazar, konuyla ilgili şunları söyledi: “Çekici segmentinde yüzde 8,5 daha düşük yakıt tüketimi, yüzde 20 güç artışı, 120 bin kilometreye çıkan bakım aralığı ve yüzde 25 iyileştirilmiş bakım maliyetleri bulunuyor. Nakliye segmentinde kinetik iç ve dış tasarım, ekonomi, performans ve beşik modlarına sahip otomatik vites opsiyonları, arka havalı süspansiyonla 1 ton daha fazla yük taşıma kapasitesi, yüksek güvenlikli sürüş getiren aktif fren sistemi, şerit takip sistemi, disk fren, motor freni ve intarder özellikleri bulunuyor. İnşaat segmentindeki yenilikleri ise yüzde 55 tork artışı, 1.000 kW’a çıkan frenleme sistemi, yüzde 22 dönüş açısı iyileştirmeleri, damper ve mikser uygulamalarından sonra pompa ve vinç segmentini denemeye almamız, 10 mm kalınlığı ve 500 MPa dayanımında inşaat segmentinin en güçlü şasisi olarak sayabiliriz. Özellikle yeni inşaat serimizle dekapaj segmenti ve zorlu maden ocaklarında çok iddialı olacağız ve önemli bir pay alacağız.”

Yeni inşaat serisinde yüzde 55’lik tork artışı

Ford Trucks inşaat serisinin, kalbinde yer alan yeni Ecotorq motor sayesinde rampada ve zorlu yollardaki çekiş gücüyle sürücülere konfor getirdiği belirtiliyor. Önceki nesilde sunulan 360 PS güç, 420 PS’ye kadar yükseliyor. Yüzde 55’lik tork artışı ve 2150 Nm seviyesindeki tork değeriyle ise en zor inşaat koşullarında yüksek performans sunuluyor. Özellikle dekapaj kullanımında karşılaşılan şantiyelerin dik yokuşlu çalışma şartlarında yüksek torkla yokuşlar tırmanılırken yeni 400 KW gücündeki motor freniyle güç, sürekli kontrol altında tutuluyor. Daha zorlu şartlar için opsiyonel olarak sunulan 600 KW gücündeki Intarder seçeneğiyle toplam 1000 KW’lık frenleme kabiliyeti sayesinde en dik rampa ve yokuşlarda güvenli bir şekilde yol alınabiliyor.

Yeni Ford Trucks inşaat serisindeki bir diğer yeniliğin ise otomatik şanzıman opsiyonunun olduğu bildiriliyor. Ayrıca Off-Road, Rocking (Beşik Hareketi) ve Ekonomi modlarıyla da her türlü kullanım şartında sürücülerin sorunsuz ilerlemesi sağlanıyor. Yüzde 22’lik dönüş açısı iyileştirmesiyle ise dar şantiye şartlarında yapılacak manevra sayısı önemli oranda azaltılıyor.

Yeni çekici modellerinde yüzde 8,5’e varan yakıt tasarrufu

Yeni Ford Trucks çekici modellerinde 480 PS'lik motorun verimliliğinin yüzde 8,5’e varan yakıt tasarrufuyla artırıldığı, bağımsız kuruluşlar tarafından yapılan yol testleriyle kanıtlandığı vurgulanıyor. 2016 model çekici serisi, yüzde 20 daha yüksek torkun yanı sıra iki katına çıkartılan bakım aralığı sayesinde yüzde 25 daha düşük işletme maliyetleri sunuyor.

Yol kamyonlarının yeni serisinde, arka dingilde mekanik süspansiyon yerine havalı körük sisteminin ve kampana fren sistemi yerine disk fren sisteminin kullanımı, sürücünün konforunu artırıyor. Arka tarafta kullanılan havalı süspansiyon sayesinde hem bir ton fazladan yük taşınabiliyor hem de sürücünün konforu en üst seviyeye çıkarılıyor. Şerit takip, Aktif Acil Durum Frenleme, Geliştirilmiş Ek Fren Sistemleri gibi yeni teknolojilerin, herhangi bir dalgınlık anında sürücünün dikkatini toplamasına yardımcı olurken sürüş güvenliğini maksimum seviyede sunduğu vurgulanıyor.

Yeni Ford Trucks Serisi için tavsiye edilen onaylı orijinal FMY motor yağı Opet Fuchs ve Ford Otosan iş birliğinde geliştirilerek pazara sunulan FMY Formula XLD 5W-30 motor yağı, kullanıcının yağ değişim maliyetlerini yüzde 50’ye varan oranda azaltıyor. Opet Fuchs tarafından geliştirilmiş olan tam sentetik formülü sayesinde yağ değişim periyodunun uzaması ve motorun daha iyi korunması sağlanıyor. Ayrıca Opet ve Ford Trucks iş birliği çerçevesinde araçlarda sunulan Yakıt Güvence Sistemi ile Opet istasyonlarından yakıt alınması durumunda yakıt kaynaklı olası motor arızaları da güvence altına alınıyor.

Haber, Forum Makina dergisi Nisan sayısında yayımlanmıştır...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina