Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - Yeni XPower serisi Liebherr yükleyiciler Türkiye’de
Yeni XPower serisi Liebherr yükleyiciler Türkiye’de

Almanya merkezli iş ve inşaat makineleri üreticisi Liebherr, uzun süren ar-ge ve saha test çalışmaları ardından ilk olarak Bauma 2016 Fuarı’nda gözler önüne serdiği yeni XPower serisi lastikli yükleyicilerini Türkiye pazarına da sundu.

12 ton çalışma ağırlığı üzerindeki yeni XPower serisi Liebherr lastikli yükleyiciler hakkında detaylı bilgi almak için Ürün Müdürü Ahmet Pak ile bir araya geldik.

Piyasadaki geleneksel lastikli yükleyicilere kıyasla yüzde 30’a varan oranda yakıt tasarrufu sağladığı belirtilen yeni yükleyicilerin aynı zamanda daha yüksek güç, daha kısa iş çevirim süreleri, daha yüksek üretim kapasitesi, daha uzun ömür, konfor, kullanım ve bakım kolaylığı avantajları da sunduğu ifade ediliyor.

Hidrostatik ve mekanik tahrikin avantajları bir arada

Neredeyse tamamen yenilenen bu yükleyicilerdeki en dikkat çekici özelliğin, mekanik ve hidrostatik tahrikin avantajlarını bir arada sağlayan yeni power split şanzıman olduğunu söylemek yanlış olmaz

Dizel motordan sağlanan güç, bir gezegen dişli mekanizması ile aynı kutu içerisindeki hidrostatik ve mekanik iki ayrı kola dağıtılıyor. Bu iki kol daha sonra tekrar birleştirildiği için toplamda herhangi bir güç kaybı oluşmuyor. Başka bir deyişle, her durumda gücün yüzde 100’ü aktarılırken sadece oranlar değişiyor.

Çalışma esnasında iki kol arasındaki oran, o anda yapılan işe bağlı şekilde değişken olarak ayarlanıyor. Harekete başlarken veya kısa mesafeli yükleme operasyonlarında daha yüksek bir hidrostatik payı varken, hız arttıkça mekanik tahrikin payı da artıyor. Hidrostatik tahrik düşük hızlarda gereken yüksek çekiş gücünü, mekanik tahrik ise çabuk hızlanma avantajını sağlıyor.

Şanzımanın iki çalışma aralığı bulunuyor. İlki azami 10 km/saat, ikincisi ise azami 40 km/saat hıza kadar çıkıyor. Her çalışma aralığının sonunda gücün ve torkun yüzde 100’ü mekanik kol üzerinden iletiliyor. Gücün hidrolik ve mekanik tahrik kolları üzerinden değişken olarak aktarılıyor olması, komponentler üzerindeki stresi azaltarak daha uzun kullanım ömrü sağlıyor.

Gelişmiş tasarım ve sistemlerin mükemmel uyumu

Yeni XPower serisinde tüm sistemler ideal şekilde birbirine adapte edilmiş. Liebherr Power Efficiency (LPE) sisteminin motor, şanzıman ve çalışma hidrolikleri arasındaki iletişimi geliştirerek her damla yakıttan daha fazla performans alınmasını sağladığı vurgulanıyor.

Komponentlerin ideal yerleşimi sebebiyle makinenin arkasına ekstra bir arka ağırlık konulmasına gerek kalmamış. Ağırlık merkezinin yere daha yakın ve geride olması sebebiyle artan kova kapasitesi, birim zamandaki üretim kapasitesinin de artmasına olanak sağlıyor.

Dizel Partikül Filtresiz (DPF) Stage 4 Final sınıfı yeni motor

Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) egzoz gazı arıtma sistemine sahip yeni nesil, daha büyük hacimli ve daha güçlü Liebherr dizel motorlarla güçlendirilen makinelerde Dizel Partikül Filtresi (DPF) bulunmuyor. Daha basit ve etkili olduğu belirtilen bu sistem ile rejenerasyona gerek kalmadığı, böylece hem maliyet hem de zaman tasarrufu sağlandığı ifade ediliyor. SCR’de kullanılan AdBlue sıvısı için makinenin sağ tarafında mavi kapalı bir tank yer alıyor. Egzoz gazı üzerine püskürtülen AdBlue sıvısı, zararlı gazların su ve nitrojen gibi zararsız maddelere dönüştürülmesini sağlıyor.

Daha büyük akslar

Yeni XPower serisinde sadece motor ve şanzıman değil, akslar da yenilenmiş. Serinin en büyüğü olan L586 dışındaki tüm modellerde, önceki seriden daha büyük akslar kullanılmış.

Daha güçlü ve dayanıklı olan XPower serisi aktarma organları, daha çabuk hızlanma ve yüksek seyahat hızları ile gerek düz zeminde gerekse rampada zaman ve üretim avantajı sağlıyor.

XPower aktarma organları otomatik şekilde frenleme yaptıkları için servis frenleri sadece destek amaçlı olarak kullanılıyor. Böylece balata aşınmaları gibi sistem üzerine gelen stresler de azaltılmış oluyor.

Sürekli çekiş kontrolünün otomatik kendinden kilitli diferansiyelle bütünleştirilmiş olmasıyla lastiklerin patinaj yapması önleniyor. Lastik aşınmalarını yüzde 25’e varan oranda geciktiren bu özellik sayesinde üretkenlik de artırılıyor.

iF Design Award 2016 ödüllü tasarım

Fonksiyonelliği ve kullanıcı dostu olması ile iF Design Award 2016 ödülünü kazanan yeni XPower serisi Liebherr lastikli yükleyiciler tamamen yeni bir görünüme sahip bulunuyor. Kullanım ve bakım kolaylığı ile birlikte maliyetlerin azaltılması hedeflenmiş.

Daha geniş bir iç hacme sahip kabinde operatöre birçok yeni avantaj sunuluyor. Genişlik ve uzunluk anlamında yaklaşık 10 santimetre daha büyük olan kabindeki soğutma kapasitesi de yüzde 10 oranında artırılmış. Köşelerde yere kadar uzanan geniş cam paneller ön tarafta ve ince arka kaput tasarımı ise arkada operatörün görüş açısını iyileştiriyor. Her yöndeki kör noktalar önemli oranda azaltılmış. Geri görüş kamerası da standart olarak sunuluyor.

Önceki modellerde sabit olan LCD ekran, yeni modellerde operatörün kendine göre ayarlayabileceği bir ray üzerinde aşağı yukarı yönde hareket edebiliyor. Yine önceki modellerde yere sabit olan levye, yeni seride koltuğa alınarak kullanım kolaylığı ve güvenlik sağlanmış. Çalışma ve seyahat fonksiyonları bu tek levye üzerinde kontrol edilebiliyor. Direksiyon kolu üç farklı açıdan operatöre en uygun şekilde ayarlanabiliyor.

Operatörün makineye çıkışı esnasında bütün günlük bakımını rahat bir şekilde yapabilmesi sağlanmış. Kabine giriş tarafından erişilen güvenli bir yürüyüş yolu üzerinden tüm günlük bakım ve kontrol noktalarına kolayca erişilebiliyor. Soğutma modeli makinenin en temiz hava alan yeri olan kabinin hemen arkasına konumlandırılmış.

Yeni kova ve bom tasarımı ile daha fazla üretim

Yeni bom yapısı üzerinde, düşen parçalarla zarar görmesi muhtemel olan otomatik kova seviyeleme çubuğu yerine bomun sağ tarafında kapalı bir sistem geliştirilmiş. Bu sistem ile iki farklı ataşman için (kova, tomruk ataşmanı, vb.) otomatik seviyeleme programı kaydedilebiliyor.

Dayanıklı yeni tasarımı, kovanın daha hızlı ve tam olarak doldurulmasına olanak sağlıyor. Kovanın malzemeye iyi ve kolayca girmesi yakıt tüketimini azaltıyor. Ayrıca yeni tasarım ile birlikte kova kapasiteleri modelden modele değişmekle birlikte 0,2 ila 0,8 metreküp arasında artırılmış.

Daha yüksek güç, daha az yakıt tüketimi

Yeni XPower serisinin 90 bin saati aşan süre boyunca farklı uygulamalarda test edildiğini belirten Ahmet Pak şunları söyledi: “XPower serisi daha fazla güç, dayanıklılık ve yakıt verimliliğinin sunulduğu yeni bir konsepttir. Sadece aktarma organlarında değil, makinenin genelinde ciddi değişiklikler var. Bu seri, Liebherr’in sadece bir hazır malzeme yükleyicisi olmadığının en büyük kanıtı olacak. Makinemizi tüm dünya ile birlikte Türkiye’de de geniş kitlelere tanıtmak için sabırsızlanıyoruz.”


Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina