Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2015
İş Makinası - ZF, otomotiv sektöründeki etkinliğini endüstriyel uygulamalarda da gösteriyor
ZF, otomotiv sektöründeki etkinliğini endüstriyel uygulamalarda da gösteriyor

Güç aktarma organları ve şasi teknolojileri alanında faaliyet gösteren Almanya merkezli ZF Friedrichshafen AG, hâlihazırda cirosunun yüzde 12’sini oluşturan endüstriyel uygulamalara yönelik ürünlerinin payını yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyor.

Dünya otomotiv sektörünün ikinci en büyük tedarikçisi

2015’te 100 üncü yaşını kutlayan ZF, geçtiğimiz yıl içerisinde otomotiv sektöründeki önde gelen rakiplerinden ABD merkezli TRW Automotive Holdings Corp.’u 11,7 milyar dolar bedel karşılığında satın alarak Bosch’un ardından sektörde dünyanın en büyük ikinci tedarikçisi konumuna geldi.

Böylece 2014 rakamlarıyla yaklaşık 30 milyar Euro ciro hacmine ulaşan firmanın 40 ülkede 7’si Ar-Ge olmak üzere 230 tesisine ek olarak 33 servis firması ve 650’den fazla servis ortağı bulunuyor

Endüstriyel teknoloji ürünlerinin payı artacak

2014 rakamlarıyla 18,4 milyar Euro (TRW hariç) olan cironun yüzde 70’ini binek araçlar ve 6 ton altı ticari araçlar, yüzde 18’ini 6 ton üstü ticari araçlar ve kalan yüzde 12’sini ise endüstriyel teknoloji ürünleri oluşturuyor. Firma, yaptığı yeni yatırım ve satın almalarla endüstriyel ürünlerin payını yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyor.

Endüstriyel segment içerisinde iş makineleri, tarım, denizcilik, malzeme elleçleme, havacılık, rüzgâr enerji ve test sistemleri bulunuyor. Bu segment içerisinde yol dışı uygulamaların hacmi ise 1,16 milyar Euro olarak belirtiliyor. Bunun da 739,4 milyonu iş makineleri, 92 milyonu malzeme elleçleme ve 331,4 milyonu ise tarıma yönelik ürünlerden sağlanıyor.

Kalifiye işgücü ve yeni teknolojiler için büyük çaba

ZF, dünya pazarındaki konumunu güçlendirmek amacıyla cirosunun her yıl yaklaşık yüzde 7’sini Ar-Ge çalışmaları için harcıyor. Bununla birlikte en önemli kaynak olarak gördüğü kalifiye işgücü için sadece Almanya’da değil, dünya genelinde örnek çalışmalara imza atıyor.

İş makineleri şanzıman ve aks üretiminde dünya lideri

İş makineleri alanında Türkiye’de Hidromek, Sanko ve Çukurova ile yakın işbirliği içerisinde olan ZF, dünya genelinde de Caterpillar, Case, New Holland, John Deere, Doosan, Hyundai, Liebherr, Liugong, vb. firmalarla çalışıyor.

Yol dışı iş ve inşaat makineleri için hidrodinamik ve hidrostatik otomatik/powershift şanzımanlar, beton mikseri tahrik üniteleri, akslar, elektronik kontrol üniteleri ve kontrol elemanları üretiliyor. Üretim Almanya, ABD, Çin, Hindistan ve Çek Cumhuriyeti’ndeki tesislerde yapılıyor.

2014 yılında 94.000 adet iş makinesi şanzımanı, 100.000 adet iş makinesi aksı ve 2.400 adet mobil vinç şanzımanı üreten firma, bu alanlarda dünya lideri konumunda bulunuyor.

CVT şanzımanlar artık iş makinelerinde

ZF, CVT (sürekli değişken şanzıman) teknolojisini çeşitli marka traktörler için 15 yıldır üretiyor. Ancak iş makineleri sektöründeki kullanımı son dönemlerde yaygınlaşıyor. John Deere’ın ormancılıkta kullanılan iş makineler için ZF yaklaşık 1 yıldır seri üretim yapıyor. Liebherr’in ZF tarafından üretilen CVT’li lastikli yükleyicilerinin 2016’da pazara sunulacağı ifade ediliyor.

CVT şanzımanlarda, geleneksel şanzımanlar gibi sabit dişli oranları bulunmuyor ve motor hızından bağımsız olarak çalışıyor. Böylece araç hızından bağımsız olarak düşük motor devirlerinden itibaren yüksek verimlilik sağlanıyor. Yakıt ekonomisi ve verim artışı ile birlikte vites geçişleri kesintisiz olarak gerçekleştiği için sürüş konforu ve emniyeti de en üst düzeye taşınıyor. Ayrıca, motor ve aktarma organları arasında mekanik bir bağlantı olmadığı için ağır yüklerden ötürü bileşenlerde bir aşınma olmuyor.

ZF’nin CVT şanzımanlarının rakiplerine kıyasla en temel avantajının 0-10 kilometre/saat hız aralığında dahi mekanik olarak çalışabilmesi olduğu ifade ediliyor. Ayrıca sistemin oldukça kompakt bir yapıya sahip olduğu ve üzerinde dış bağlantı veya hortum gibi parçaların bulunmadığı vurgulanıyor.

Passau’da üretim ve test merkezi

24 montaj hattının bulunduğu Passau’daki tesislerde yaklaşık 1.000 kişi çalışıyor. İş makineleri, traktör ve otobüsler için şanzıman ve aks üretilen tesiste günde ortalama 4 milyon Euro değerinde üretim yapılıyor.

ZF Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Atilla Hassas, ZF İş Makineleri Sistemleri Satış Direktörü Hermann Koch, ZF Friedrichshafen AG Endüstriyel Teknolojiler Ürün İletişim Takım Müdürü Alexander Eisner, ZF Türkiye Genel Müdürü Ali Oruç (Soldan Sağa)

“Türkiye bizim için stratejik bir ülke”

ZF İş Makineleri Sistemleri Satış Direktörü Hermann Koch, Türkiye’yi sadece yerel bir pazar olarak görmediklerini belirterek, “Türkiye bizim için stratejik bir ülke. Ekonomik açıdan her yıl daha da güçleniyor ve nüfusu artıyor. Kullanıcılar yüksek teknoloji ürünü araçlara yoğun ilgi gösteriyor. Ayrıca Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve CIS ülkeleri için bizim açımızdan bir köprü konumunda bulunuyor” dedi.

“Türkiye’de ve dünya genelinde yaygın ve iyi bir servis teşkilatımız var”

1983’ten bu yana firma bünyesinde çalışan ZF Türkiye Genel Müdürü Ali Oruç, Türkiye’nin otobüs, kamyon ve inşaat makineleri alanında hem kullanıcı hem de üretici anlamında gelişen önemli bir pazar olduğunu belirterek, “ZF Türkiye’ye sadece gelişmiş teknoloji ürünlerini satmıyor. Aynı zamanda ciddi miktarda ara mamul alımı da yapıyor” dedi.

“ZF, bütçesinin yüzde 7’sini Ar-Ge çalışmalarına ayırıyor”

ZF’nin zamana ayak uydurmak için yatırımlarını hep geleceğe ve Ar-Ge’ye önem vererek sürdürdüğünü ifade eden ZF Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Atilla Hassas, “Örneğin, elektrikli sürüş ile ilgili farklı ürün gruplarında ciddi aşamalar kaydediliyor. Forkliftle ilgili zaten elektrikli araçlar uzun süredir var. Ama bunun dışında günümüzde binek araçlarda ve otobüste, belki ileride kamyonlarda da hızla yayılacak. İş makinelerinde enerjinin geri kazanımının zor olması bunu biraz zorlaştırıyor. Ama orada da farklı çözümler geliştiriliyor” dedi.

Haberin tamamını Forum Makina Ekim 2015 sayısında okuyabilirsiniz...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina