Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2024
İş Makinası - ZOOMLION TÜRKİYE’Yİ BÖLGE MERKEZİ YAPACAK
ZOOMLION TÜRKİYE’Yİ BÖLGE MERKEZİ YAPACAK

ZOOMLION TÜRKİYE’Yİ BÖLGE MERKEZİ YAPACAK

İş ve inşaat makinelerinin Çinli üreticisi Zoomlion, pazar payını küresel ölçekte büyütmeye devam ediyor. Şirket, ayrıca Türkiye’nin yer aldığı bölgedeki ülkelere de yatırım yapmayı ve bu oluşumda Türkiye’yi merkez olarak konumlandırmayı hedefliyor.

Çin’in dünyaya açılan en önemli pencerelerini, ülkede yer alan büyük otomotiv ve iş makinesi şirketleri oluşturuyor. Bu şirketler arasında yer alan Zoomlion ise yaptığı yatırım hamleleri, büyük satın almalar ve küresel yayılım stratejileri ile son yıllarda adından sıklıkla söz ettiriyor. Türkiye’de devreye aldığı yatırımlarla Zoomlion Türkiye olarak kendi organizasyonunu daha da büyüten dev şirketin önemli temsilcileri, İstanbul’da düzenlenen Beton Fuarı’nı ziyaret etti.

Biz de Zoomlion Uluslararası Ekipler Genel Müdürü Ms. Hunag, Ortadoğu Başkanı Mr. Flender ve Pazarlama Direktörü Ms. Shirley ile dünya ve Türkiye’ye dair olan değerlendirmelerini dinleme fırsatı bulduk:

Zoomlion’un globalleşme serüveni nasıl başladı?

Globalleşme, Zoomlion grubunun 2000 yılında adım attığı ve bugün de gelişim gösterdiği en önemli stratejilerinden birisini oluşturuyor. İlk olarak Çin’de uluslararası ticarete adım atmayla başlayan stratejimizin 2. fazı 2006 yılında devreye alındı. Bu kapsamda kilit ülkelere distribütörlük vermeye başladık ve kendi servis ekiplerimizle ilgili ülkeleri destekledik.

2011 yılında ise 3. fazı devreye alarak önemli pazarlara kendi satış ekiplerimizi de dahil etme sürecine geçtik. Distribütörümüz olmayan ülkelere de çalışanlarımızı göndererek detaylı pazar araştırmaları gerçekleştirdik. 2020 yılında ise global stratejilerimiz doğrultusunda yeni adımlarımızı atmaya başladık.

Yeni global stratejinizin temel unsurlarını oluşturan unsurlar nelerdir?

Bu stratejimizi ilgili ülkelerde yerelleşme, uçtan uca çözüm ve dijitalizasyon olarak sıralayabiliriz. Elbette bu esnada bizim için önemli sektörlerde yeni ürün ve marka satın alımları da gerçekleştirdik. 2002’de İngiltere’de bir şirketi satın almayla başlayan sürecimiz Almanya ve Hollanda gibi ülkelerle devam etti. Satın aldığımız ürün grupları arasında Cifa gibi büyük beton ekipman üreticileri olduğu kadar, tarım makineleri üreticileri de yer alıyor.

“2 yıl içerisinde servis noktası sayımızı 2.000’e çıkarmayı planlıyoruz”

Geldiğimiz süreçte dünyada kaç noktada yer alıyorsunuz? 65 ülkede kendi şirketimizle var olarak direkt satış hizmetini sunuyoruz. 2 yıl içerisinde de bu ülkelerle birlikte, servis noktası sayımızı 2.000’e çıkarmayı planlıyoruz. Ayrıca bizim için kilit olan ülkelerde de kendi tedarik sistemimizi kurmayı hedeflemekteyiz. Bulunduğumuz her ülkeye ise kendi global dijital sistemimizi entegre ettik. Bu sayede her bir lokasyona göre ürünlerin entegrasyonu, distribütörlük sistemine göre çok daha hızlı gerçekleşiyor.

Kendi operasyonunuzla ülkelerde yer almada, temel motivasyonunuz neydi?

İş ve inşaat makineleri köklü bir sektör. Bu alanda dünya çapında büyük üreticiler ve markalar kendi sistemleriyle yer alıyor. Bizim de hedefimiz müşterilerimizle direkt kontak kurmak ve arada bir aracı olmadan onların taleplerini değerlendirmek. Öte yandan distribütörler birkaç yıl arayla değişebiliyor ve bu da tekrar bir operasyonun kurulması sürecini beraberinde getiriyor. Ayrıca direkt temasta olmamız müşterilere maliyet avantajı da sağlıyor. Bu stratejimizin ne kadar doğru olduğu, son 3 yıldaki büyümemizden anlaşılabilir.

Dünyadaki pazar payı dağılımınız hakkında neler söylersiniz?

Kuruluş ülkemiz olan Çin’de büyük bir iş makinesi pazarı bulunuyor. Toplam hacmimizin yüzde 65’ini Çin ve diğer yüzde 35’ini ise yer aldığımız ülkeler oluşturuyor. Önümüzdeki yıl bu oranları yüzde 50-50 oranlarına getirmeyi hedefliyoruz.

“Türkiye’de 8 noktada kendi ağımızı kurduk. Önümüzdeki yıl bu sayıyı 15’e çıkarmayı hedefliyoruz”

Türkiye pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Büyük bir nüfusa sahip genç bir ülke olarak, Türkiye’nin geleceğini hem kısa hem de uzun dönemde olumlu görüyoruz. Ayrıca henüz yapılmamış ve ihtiyaç duyulan birçok projenin hayata geçmesi gerekiyor. Örneğin birçok hızlı tren ve otoban projesi devreye alınabilir. Türkiye, stratejik açıdan da kilit bir lokasyona sahip. Uzun dönemi düşünerek Türkiye’ye yatırımlar gerçekleştirdik. 2023 kapsamında 8 noktada kendi ağımızı kurduk. Önümüzdeki yıl bu sayıyı 15’e çıkarmayı hedefliyoruz.

“Türkiye’de mobil vinç liderliğini köklü bir Avrupalı markadan devraldık”

Zoomlion Türkiye’nin pazar payını nasıl görüyorsunuz?

Zoomlion olarak kendi operasyonumuzla 2021 yılında Türkiye’de göreve başladık. O yıl 1000’den fazla ürün teslim ettik. 2023 yılını ise 3.000’den fazla ürün teslim ederek kapatıyoruz. Üstelik pazar payımızın önemli bir bölümü Türkiye’deki büyük markalardan bize dönüyor. Örneğin mobil vinçte liderliği köklü bir Avrupalı markadan devraldık. Buradan Zoomlion Türkiye’nin kurulmasının ne kadar doğru bir karar olduğunu görebiliyoruz.

“İstanbul ve Ankara’da küçük kapasitelerde montaj biçiminde beton pompası test üretimlerimize başladık”

Stratejinizde Türkiye’nin rolü nedir?

Tecrübeli bir ekip ve oturmuş bir tedarik zinciriyle Türkiye’de varız. İstanbul ve Ankara’da küçük kapasitelerde, montaj biçiminde ve test olarak beton pompası üretimimize de başladık. Yeni üretim için fizibilite araştırmalarını yapmaya devam ediyoruz. Ayrıca 2023 yılında Türkiye’nin çevre ülkelerinde de kendi şirketlerimizle yer almaya başlayacağız. Bu ülkeler Türkiye’ye bağlı olacak ve yapacağımız yatırımlarla pazar payımızı daha da büyüteceğiz.

Ülkemize yeni ürünler sunacak mısınız?

Zoomlion olarak toplamda 13 ürün grubu, 101 kategori ve 756 ürün modeli olan bir şirketiz. Türkiye’de henüz sınırlı bir kategoriyle varız. Ancak pazarda kabul görecek ürünler üzerinde çalışmalarımız sürüyor. Satışlarımızın birkaç sene içerisinde daha da yükseleceğini ümit ediyoruz. Dünya pazarlarında genel bir daralma söz konusu.

Siz bu gelişimi nasıl yorumluyorsunuz?

Küresel ölçekteki büyük üreticilere baktığımızda satışlarını artırdıklarını görmekteyiz. Üstelik bu üreticiler bizlerden daha yüksek satışlara imza atıyor. Bu durum bizim için önümüzdeki dönem yeni fırsatların var olduğu anlamına geliyor. Öte yandan bu dev üreticilerin payları bizim güçlü olduğumuz doğu Asya pazarlarında düşüyor. Dünyanın diğer bölgelerinde de bizim satışlarımız arttıkça, onların düşüşü devam edecektir. Kaliteli ürün, etkin servis ve rekabetçi fiyatlarımız çerçevesinde dünyanın farklı bölgelerinde büyümeye devam edeceğiz.

Bulunduğunuz ülkelerde kamu yatırımlarında ürünleriniz tercih ediliyor mu?

2021 yılında yapmış olduğumus istatistiklerde yurtdışında sattığımız ürünlerin yüzde 80’i kamu yatırımlarında değerlendiriliyor. Bu da hem şirket olarak bizlerin hem de Çin hükümetinin söz konusu ülkelerle olan ilişkilerinin geliştirilmesi açısından avantaj sağlıyor. Türkiye de dahil olmak üzere, birçok ülkede devreye alınacak yeni projelerde de rol almayı istiyoruz.

“Lityum iyon bataryalı 60’tan fazla modelimiz mevcut”

Zoomlion çevreci ürünler konusunda nasıl bir yelpaze ortaya koyuyor?

Stratejimizde yeşil enerji önemli bir rol oynuyor. Merkezimiz olan Çin, zaten gerek elektrikli araçlar gerek elektrikli iş makineleri konusunda dünya liderliğini sürdürüyor. Biz de bu kapsamda yeşil enerji kullanımında önemli bir aktör olma yolunda ilerliyoruz. Mobil vinçlerimiz, forkliftlerimiz, beton ekipmanlarımız ve hafriyat makinelerimiz olmak üzere lityum iyon bataryalı 60’tan fazla modelimiz mevcut.

Küresel stratejilerinden dijitalizasyon kapsamındaki faaliyetlerden bahseder misiniz?

Dijitalizasyon, akıllı ürün ve akıllı üretim, stratejimizde önemli bir rolü kapsıyor. Akıllı makine konusunda son dönemde ciddi Ar-Ge yatırımları yaptık. Hem üretim hem de ürün tarafındaki akıllı çözümlerimiz, müşteriye büyük bir maliyet avantajı sağlıyor. İlk olarak 2014 yılında başladığımız bu faaliyetler kapsamında tüm ürünlerimiz sensörlerle birbirine bağlanıyor ve bilgisayar analizleriyle makineler arası adaptasyon sağlanıyor.

Örneğin akıllı sistemlerimiz sayesinde bir beton mikserinin, santralden ürünü alıp betonu dökmeye ne zaman geleceği bilgisi beton pompasına ulaşır. Bu sayede beton pompası bir önceki döküm hızını ayarlar ve hem zaman hem de maliyetten tasarruf edilir. Tüm ürün bileşenlerinin Zoomlion marka olduğu bir iş akışında, bu tür akıllı sistemleri uyguluyoruz.

Akıllı üretimle elde ettiğiniz avantajlar neler oldu?

Çin’deki yeni yatırımımız olan 100 bin metrekarelik yeni teknoloji fabrikamızı, bir üretim şehri olarak nitelendiriyoruz. 5 büyük ürün grubunun üretildiği bu tesiste; her 6 dakikada bir ekskavatör, her 18 dakikada bir mobil vinç ve her 30 dakikada bir beton pompası üretiliyor. 300’den fazla üretim bandına sahip olan bu tesisimiz yüzde 70 robotlaşma oranıyla çalışıyor. Kaynakların doğru yapılıp yapılmadığı gibi kritik noktalar da robotlar tarafından kontrol ediliyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina