Forum Makina
Forum Makina
BİZE ULAŞIN

FORUM MAKİNA İŞ VE İNŞAAT MAKİNALARI

Adres: İçerenköy Mah. Çetinkaya Sk. Prestij Plaza No:28 D:4 Ataşehir - İstanbul / Türkiye

Telefon: +90 216 3888013

Faks:

Cep Telefonu: +90 532 6951544

E-posta: gkuyumcu@forummakina.com.tr

MAKALELER
TÜRKİYE ALTYAPISININ MİMARLARI BEKO LODERLER HAKKINDA HERŞEY


Kompakt tasarım, yüksek manevra kabiliyeti, uygun satın alma maliyeti, karayolunda kullanım özgürlüğü ve çok amaçlı kullanım imkânı gibi özellikleriyle hemen her iş alanında kullanılan kazıcı yükleyiciler (diğer adıyla beko loderler), kuşkusuz günümüzün en yaygın iş makineleri arasında yer alıyor.

Bir ekskavatör gibi kanal kazabilen, bir yükleyici gibi kamyon yükleyebilen, bir dozer gibi tesviye yapabilen, bir forklift gibi palet taşıyabilen ve bir greyder gibi kar küreyebilen bu makinelerin hikâyesi 1900’lü yılların başına kadar uzanıyor.

Traktörden kazıcı yükleyiciye

Yirminci yüzyılın başlarında geliştirilen ve tarımda devrim yaratan traktörler, kazıcı yükleyicilerin atası olarak sayılabilir. Mucitler önce 1920’li yıllarda traktörlerin ön tarafı için bir yükleyici mekanizması, 1940’ların sonlarında ise arka tarafına bir kazıcı mekanizması geliştirdiler. Bu ikisinin aynı araç üzerinde bir araya gelişi 1950’lerin başında gerçekleşti.

Kazıcı yükleyicilerin gelişim süreci, ABD ve İngiltere’de birbirine paralel şekilde gelişti. ABD merkezli Wain-Roy Corporation firması, 1947’de kazıcı dönüş şase yapısını geliştirerek patentini aldı. Bu devrim yaratan özellik sayesinde hidrolik kazı kolu yana doğru dönerek doğrudan kamyona yükleme yapabiliyordu. Wain-Roy, Ford Model 8N traktör üzerine monteli tamamen hidrolik ilk kazıcısını 1948 yılında üretti.

Aynı yıl içerisinde İngiltere’de Joe C. Bamford (JCB’nin kurucusu), Avrupa’nın ilk hidrolik yükleyicisi olan “Major” modelini üretti. De monte olarak satılan bu yükleyiciler dönemin tüm popüler traktörlerine takılabiliyor ve çiftçilere yükleyicinin yanında gübre çatalı, torba kaldırıcı ve vinç kolu da veriliyordu.

İngiliz Whitlock Brothers firmasının, 1951’de Fordson Major traktör üzerine uyguladığı kazıcı mekanizmasına bir yıl sonra bir de yükleyici ekleyerek dünyanın ilk kazıcı yükleyicisini ürettiğini iddia ediliyor.

Joe C. Bamford, 1953’te yaptığı Norveç seyahatinde, Eik Hauskins tarafından üretilen hafif hidrolik kazıcıdan bir tane satın alarak İngiltere’ye getirdi. Hafif yapısı sebebiyle kazı işlerinde zayıf kaldığını gördüğü bu modeli daha güçlü ve dayanıklı olacak şekilde geliştirerek 1954’te Mk.1 model kazıcı mekanizmasını geliştirdi. Major yükleyici ve Mk.1 kazıcı mekanizmalarının aynı traktör üzerine uygulanması ile de aynı yıl içinde ilk JCB kazıcı yükleyici doğmuş oldu. Her ne kadar Joe C. Bamford bir arada satın alınmasını tavsiye etse de, iki mekanizma hala ayrı olarak satılıyordu. 

1957 yılında Case, tüm komponentleri aynı firma tarafından üretilerek garanti edilen dünyanın ilk bütünleşik kazıcı yükleyicisini ABD’de üretirken; JCB, “Yeryüzünü oynatan makine” sloganı ile duyurduğu, daha geniş bir boma ve kepçeye sahip olan ve belki daha önemlisi artık araç üzerine sabitlenmiş yeni Hydra-Digga modelini geliştirdi. 1958’de yeni hidrolik kepçeli Loadall versiyonu pazara sunuldu. Günümüzün bilinen kazıcı yükleyici görüntüsüne kavuşan bu güçlü makinede artık operatöre ısıtıcılı ve rahat bir kabin de sunuluyordu. 


 

CASE

1872’den bu yana iş makineleri üreten Case’in kazıcı yükleyici pazarına girişi ise 1957’de American Tractor Corporation (ATC) firmasını almasıyla başlıyor. Geniş bir paletli traktör ürün hattına sahip olan ATC, bir hidrolik kazıcı ve bunun üzerine uygulanabileceği özel bir traktör de geliştirmişti. Aynı yıl içerisinde hidrolik kazıcı ve yükleyicinin standart bir traktör yerine buna özel bir şase yapısına sabitlendiği dünyanın ilk fabrikasyon kazıcı yükleyicisi Case 320 modeli üretildi. 

Case, takip eden yıllar içerisinde kazıcı yükleyicilerin gelişimindeki birçok teknolojik yeniliğe de imza attı. Daha uzun erişim imkânı sağlayan uzatmalı bom özelliği 1964’te ilk kez geliştiren firma oldu. Daha sarsıntısız bir yürüyüş sağlayan ilk yükleyici kolu süspansiyon sistemini (Ride Control) ve daha konforlu bir sürüş için powershift şanzımanların kazıcı yükleyicilere uygulanması da ilk kez Case tarafından gerçekleştirildi.

Case T Serisi’nde kullanıcılara dört farklı seçenek sunuluyor. Ön tekerleri küçük 580T, 580ST, 590ST modelleri ve dört büyük eşit tekerli 695ST modeli şantiyelerdeki farklı ihtiyaçlara cevap veren çeşitli özelliklere sahip bulunuyor.

Ekonomik motor, güçlü şanzıman ve akıllı hidrolik sistem

Dört modelde de 4 silindirli, 4,5 litre silindir hacminde, turbo şarjlı ve Stage IIIA egzoz emisyon standartlarını karşılayan CNH 445TA motor kullanılıyor. Ancak diğer modellere göre daha mekanik bir yapıda olan 580T’deki motorda mekanik yakıt püskürtme sistemi bulunurken; diğer modellerde ise yüksek basınçlı common rail sistemi kullanılıyor.

İşi hızlandıran ve operatör konforunu artıran powershift şanzıman, tek düğmeyle otomatik vites küçültme özelliği sayesinde yüke girişte hem daha yüksek çekiş gücü hem de daha yüksek kova doldurma oranları sağlıyor.

ST modellerinde bulunan değişken debili pistonlu tip hidrolik pompa ve yüke duyarlı hidrolik sistem, sadece o anda yapılan iş için ihtiyaç duyulan debi ve basınçta yağ üretilmesini sağlıyor. Böylece yakıt tüketimi ile birlikte gürültü seviyesi azaltılıyor ve daha uzun parça ömürleri elde ediliyor. Akış dengelemeli sistem sayesinde eş zamanlı hareketlerde herhangi bir performans kaybı olmuyor.

Özel tasarım ile bütünleşen gelişmiş kontrol özellikleri

Eğimli arka bom yapısı, daha iyi kazı ve yükleme performansı sunuyor. Özel bom tasarımı nakliye yüksekliğini 3,5 metreye kadar azalttığı gibi operatöre daha iyi görüş açısı sağlayan ince bir yapıya sahip bulunuyor. Bom ve arm silindirlerindeki yastıklama sistemi daha yumuşak ve hassas kullanım sağladığı gibi parça ömrün uzatıyor. Tüm hidrolik hatlar darbelere karşı koruma altına alınmış.

Eğimli ön yükleyici kolları her türlü yüklemeyi kolaylaştırırken; otomatik seviyeleme ve otomatik kazıya dönüş özellikleri operasyonu kolaylaştırıyor ve hızlandırıyor. Güçlendirilmiş yükleyici kolu 4,6 tona varan kaldırma kapasitesi sağlıyor.

Ön kova süspansiyon sistemi (ride control), engebeli arazi koşullarında ve 40 km/saate varan sürüş hızlarında dahi kovanın tepkimesini azaltarak iş çevirim sürelerini kısaltıyor; kova içindeki malzemenin dökülmesini önlüyor ve operatör konforunu arttırıyor.

Dört tekerden çekiş özelliği ve arka aks üzerindeki %100 diferansiyel sistemi (limited-slip diferansiyelli 695ST modeli hariç) zorlu zemin koşullarındaki çekişi arttırıyor. 11 derece salınım yapabilen ön aks zemine daha iyi tutunuyor. Dört tekerden dönüşlü 695ST, büyük lastiklerinin de etkisiyle operatöre daha fazla güç, çekiş ve manevra kabiliyeti sunuyor.

Kullanım ve bakım kolaylığı

Bom indirme/kaldırma, kova boşaltma/toplama, açılır-kapanır kovanın oransan kontrolü, diferansiyel kilidi, şanzıman ayırma, kazı pozisyonuna otomatik dönüş gibi hemen tüm yükleyici işlevleri tek bir joystick kumanda üzerinden kontrol edilebiliyor.

Operatör koltuğunun yüksekliği, salınım sertliği, kontrol levyeleri ve kolluklar operatörün ihtiyaçlarına göre kolayca ayarlanabiliyor. Kabindeki titreşim ve gürültü seviyeleri yeterli yalıtım ve süspansiyon özellikleri ile oldukça azaltılmış.

Günlük bakım ve doldurma noktalarının yer seviyesinde olması, zaman ve güç kazancı sağlıyor. Yüksek kapasiteli yakıt deposu ile şantiyelerdeki vardiya süreleri arttırıyor. Yekpare olarak açılan motor kaputu, bakım için yandan ve yukarıdan kolay şekilde erişim sağlıyor.

Daha detaylı bilgi için www.caseismakineleri.com adresini ziyaret edebilirsiniz.


 

CATERPILLAR

100 yılı aşkın bir süredir iş makinesi üreten Caterpillar, ilk kazıcı yükleyicisini  62 hp gücündeki 416 modelinin azami kazma derinliği 4,3 metre idi. Yılların tecrübe ve teknoloji birikimi ile kısa zamanda bu alandaki etkinliğini arttıran Caterpillar, 1989’e gelindiğinde artık müşterilerine 6 farklı model sunuyordu.

Caterpillar’ın Türkiye distribütörü Borusan Makina ve Güç Sistemleri (BMGS), Türkiye pazarına 428F, 432F,434F ve 444F model CAT kazıcı yükleyicileri sunuyor. 4 büyük eşit tekere sahip 434F ve 444F modelleri,  manevra kabiliyeti ve ekstra çekiş gücüne ihtiyaç duyan kullanıcılara avantaj sağlıyor. CAT kazıcı yükleyicileri, konforlu ve rahat kullanımları, ekonomik işletme maliyetleri ve yüksek performansları ile müşterilerinin tüm beklentilerini karşılamayı hedefliyor.

Yüksek üretkenlik ve düşük işletme maliyetleri bir arada

CAT kazıcı yükleyiciler; gelişmiş teknolojileri, özel olarak tasarlanan komponentleri ve çalışma esnasında operatörün işini kolaylaştıran sistemleri sayesinde yüksek performans ve düşük işletme maliyetlerini bir arada vaat ediyor. Birim saatte yapılan işin daha fazla, üretilen ton başına yakıt tüketiminin ise daha az olması hedefleniyor.

Caterpillar motor, pistonlu tip hidrolik pompa ve yüke duyarlı kapalı merkezli hidrolik sistemin ideal uyumu ile güç ve debi, yapılan işin ihtiyaçlarına göre hassasiyetle ayarlanıyor. Böylece ister kanal açarken isterse dikkatli bir şekilde hassas kazı yaparken olsun operatör tam kontrole sahip olabiliyor. Hızın ön plana çıktığı yükleme ve taşıma gibi uygulamalarda da daha yüksek verim için gerekli debi sistem tarafından otomatik olarak ayarlanıyor.

Daha iyi kazma ve yükleme kapasitesi

Performans odaklı olarak tasarlanan CAT kazıcı yükleyiciler, kamyon yüklerken veya boşaltırken kolaylık sağlayan daha yüksek koparma kuvvetine, yüksek mesafelerden yükleme ve erişime sahip bulunuyor. F Serisi ile birlikte yeniden tasarlanan ve güçlendirilen ön bom, daha fazla yük taşıma kapasitesi ve kaldırma yüksekliği sağlıyor.

Ön yükleyici bomdaki Paralel Kaldırma Sistemi, paletli yüklerin güvenli ve kolay şekilde kaldırılmasını sağlıyor. Ayrıca ön kaputun özel tasarımı sayesinde kovanın en üst çizgisine kadar mükemmel bir görüş açısı sunuluyor. Genel amaçlı veya çok amaçlı kurtağzı kova seçenekleri ile makine farklı işlerde çok amaçlı olarak kullanılabiliyor.

CAT kazıcı yükleyiciler, standart olarak Kazıya Geri Dönüş sistemi ile donatılıyor. Bu sistem, kollar indirildiğinde yükleyici kepçesini otomatik olarak kazma pozisyonuna getirerek yükleme ve çevrim sürelerini kısaltıyor. Beko kolları zemin seviyesine indirildiğinde, kova sonraki yükleme için doğru pozisyonda hazır şekilde bekliyor.

CAT ekskavatör tipi beko, güzel görünümden çok daha fazlasını sağlıyor. Çok yönlülüğü güçlü koparma kuvvetleri, yük algılama kontrolü ve akış paylaşımlı hidrolik sistem ile birleştiren CAT kazıcı yükleyiciler, operatörü yormadan yüksek verimlilik düzeylerine rahatça ulaşabiliyor. Özel tasarımlı bom, ataşman kullanımı için çok iyi bir görüş alanı sağlıyor. Standart olarak sunulan uzatılabilir stik özelliği, kazı derinliğini ve yer seviyesinden uzanma mesafesini arttırıyor. Kızaklı iç bölüm tasarımı aşınma yastıklarını dış etkenlerden koruyarak ayarlama ve yenileme sürelerini uzatıyor. Aşınma yastığı, kolayca erişilebilen ayarlama cıvatalarıyla uzatılabilir stik’i sökmeye gerek kalmadan dakikalar içinde ayarlanabiliyor. Ataşmanların çalıştırılmasında kullanılan hidrolik hatlar, en dar alanlarda çalışırken dahi zarar görmeyecek şekilde konumlandırılmış.

Kullanım kolaylığı ve güvenlik

CAT Ride Kontrol Sistemi, operatörlere yükleme ve taşıma, yol veya sadece iş sahasında seyahat gibi her türlü uygulamada daha hassas bir sürüş sağlıyor ve makinenin ani hareketlerini azaltıyor. Sistem ön konsoldaki bir anahtarla çalıştırılıyor.

Dört tekerle frenleme, tüm CAT kazıcı yükleyicilerde standart olarak sunuluyor. Bu özellik tehlikeli, kaygan ve eğimli zemin koşullarında büyük avantaj sağlıyor. Fren modları, fren etkililiğini geliştirip lastik aşınmasını azaltan, erişimi kolay bir dört tekerden çekiş anahtarı ile kontrol ediliyor. CAT kazıcı yükleyicilerdeki tork konvertör kilidi, yakıt tüketimini geliştirmesinin yanı sıra seyahat süresini de azaltıyor.

Arka kazıcı için levyeli ve joystick kontrollü olarak iki farklı kumanda kolu seçeneği sunuluyor. Özel joystick teknolojisi ile sektörün en rahat ve en uzun süreli olarak arıza yapmadan sorunsuz kullanılabilen kumanda kolları olduğu belirtiliyor. Kumanda kolları kabin içerisinde, iki konum pozisyonlu bölmelere monte edilmiş. Bu sayede operatör, koltuğunda çok geniş ve konforlu bir alan içerisinde rahat hareket ederken, hendekleri daha iyi görebilmek için kabinin içinden makinanın arkasına doğru hareket edebiliyor.

Kabin konforu ve ergonomisi

Modern tasarımlı ve ferah kabin, konfor ve kullanım kolaylığı sağlayarak en zor beğenen operatörleri dahi memnun ediyor. Kabinin geniş iç hacmi sayesinde operatör, hiçbir engelle karşılaşmadan ön yükleyiciye bakan oturur konumdan, arka bekoya bakan oturur konuma rahatlıkla geçebiliyor.

CAT havalı süspansiyonlu koltuk, uzun çalışma saatleri sonrasında bile operatörün vücut yorgunluğunu ve eklem ağrılarını azaltıyor. Kolayca açılabilen yekpare arka pencere operatöre daha geniş görüş açısı ve sıcak havalarda daha iyi havalandırma imkânı sağlıyor. Arka silecek camın geniş bir alanına ulaşabiliyor. Ekskavatör tarzı kumanda kolları operatör konforunu en üst düzeye çıkaracak şekilde ergonomik olarak tasarlanmış. Uzaktan stabilizör kontrolleri, kabindeki geniş ayarlanabilir havalandırma kanalları, net göstergeler ve standart renkli cam gibi daha pek çok özellik, operatör verimi artırıyor. Joystick kolların isteğe göre çapraz veya artı kullanımı için ise sadece tek bir tuşla yapılabilen derecesinde bir kolaylık olarak sunuluyor.

F Serisi CAT kazıcı yükleyiciler, her bir metal parçayı tamamen özel yöntemlerle kaplayarak hasara veya korozyona karşı üstün koruma sağlayan elektroliz astarlı bir taban boyası ile korunuyor. Yüksek sertlikteki poliüretan üst kaplamaya da sahip olan bu makineler, uzun yıllar boyunca iyi durumda kalabiliyor.

CAT kazıcı yükleyicilerdeki hidrolik olarak kolayca açılan motor kaputu sayesinde tüm gündelik bakım ve kontrol noktalarına (doldurma noktaları, hava filtresi, cam suyu haznesi, göstergeler, vb.) kolayca erişilebiliyor. Düzenli bakımı operatör için daha da kolay hale getiren, çok özel bir menteşeli soğutma paketi içeriyor.

Daha detaylı bilgi için www.bmgs.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. 


 

ÇUKUROVA

1968 yılından günümüze Türkiye’de traktörden biçerdövere kadar çok çeşitli araçlar üreten Çukurova Grubu, günümüzde iş makinaları sektörüne yönelik olarak çeşitli kapasitelerde kazıcı yükleyici, ekskavatör ve lastikli yükleyici modelleri üretiyor.

Firmanın Mersin tesislerindeki üretim hattında dört farklı kazıcı yükleyici modeli üretiliyor. 880, 883 ve 885 modellerinin ön tekerlekleri küçük, 888 modeli ise dört eşit ebatta büyük tekere sahip bulunuyor.

Türk mühendisleri tarafından geliştirilen Çukurova kazıcı yükleyicilerinde her biri kendi alanında kalitesi dünyaca kabul gören ana komponentler kullanılıyor.

Çukurova kazıcı yükleyici modellerinde makinaların kapasite ve özelliklerine uygun güç ve tork sağlayan Perkins motorları tercih edilmiş. 880 modelinde yarı otomatik “Carraro”, 883 ve 885 modellerinde tam otomatik “ZF”, 888 modelinde ise yine “Carraro” marka tam otomatik şanzıman sunuluyor. Arka diferansiyel üzerinde bulunan ve ihtiyaç anında devreye alınabilen %100 diferansiyel kilidi, yüksek çekiş gerektiren zorlu arazi koşullarında operatörlere avantaj sağlıyor. 

Açık merkezli hidrolik sistemde dişli tip pompalar kullanılıyor. Pim ve burçlar keçelerle korunarak hidrolik sisteme yabancı maddelerin girişi engelleniyor ve böylece hidrolik yağ ve sistem parçalarının ömrü uzatılıyor. Yastıklamalı döndürme ve bom silindirleri sarsıntısız ve hızlı çalışma imkânı ile maksimum operatör konforu sağlıyor.

1,1 metreküp kova hacmine sahip ön yükleyici tarafının kontrolleri mekanik levyeler aracılığıyla sağlanıyor. Buradaki otomatik kazıya dönüş ve seviyeleme sistemleri operatörün işini kolaylaştırıyor ve serilik kazandırıyor.

Arka kazıcı bölümünün kontrolleri 880 ve 883 modellerinde mekanik levyeler, 885 ve 888 modellerinde ise hidrolik joystick’ler aracılığıyla yapılıyor. Azami kazma derinliği standart kol ile 4,6 metre iken uzatmalı kol özelliğiyle 5,8 metreyi buluyor.

Özel olarak tasarlanan ROPS/FOPS güvenlik standartlarına sahip kabin, operatöre konfor, güvenlik ve geniş bir görüş alanı sağlıyor. Kullanıcıların takdirini kazandığı belirtilen kabin içerisindeki tüm kumandalar ergonomik olarak yerleştirilmiş. Direksiyon kolonu ihtiyaca göre ayarlanabiliyor.

Çukurova kazıcı yükleyicilerin satış ve satış sonrası hizmetlerini sağlayan Çukurova Ziraat A.Ş. tarafından kayıt altına alınan nihai kullanıcı bilgilerine göre (yapılan işe göre değişkenlik gösteriyor) makinelerin yakıt tüketimi 6,4 ila 7,8 litre/saat aralığında gerçekleşiyor.

Firma, kullanıcılara ihtiyaçlarına bağlı olarak klima, uzatmalı bom, kırıcı hattı, forklift çatalı, hidrolik kırıcı, kar küreme ataşmanı, vb. birçok isteğe bağlı özellik sağlıyor.

Daha detaylı bilgi için www.cukurovaziraat.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.


 

HİDROMEK

Karayolları’nda çalışan genç bir mühendisin, ülkenin kalkınması için ihtiyaç duyulan ağır iş makinelerini Türkiye’de üretmek hayaliyle 1 Mayıs 1978’de Ankara’da küçük bir atölyede kurulan Hidromek, 1979’da traktörlere kazıcı yükleyici ataşmanları üretmeye başladı. İlk seri üretim tesisi yine Ankara’da 1986 yılında kuruldu.

1989’da Türkiye’de tasarlanan ve üretilen ilk iş makinesi olma özelliğini taşıyan HMK 80 Serisi piyasaya sunuldu. Bunu 1990’da HMK 100 Serisi takip etti. 1991’de üretilen HMK 100S modeli, dünyanın ilk dört eşit tekerli ve dört tekerden direksiyon hakimiyeti sunan kazıcı yükleyicisi olma özelliği taşıyordu.

Takip eden yıllar içerisinde ürün hattına paletli ve lastikli ekskavatörleri de ekleyen Hidromek, 2008 yılında Maestro Serisi kazıcı yükleyicilerini ve son olarak 2014 içerisinde Alpha ve Supra Serisi kazıcı yükleyicilerini pazara sundu.

Dünyanın en donanımlı ve en gelişmiş kazıcı yükleyicisi olarak tanıtılan Supra Serisi, dört eşit tekere ve dört tekerden dönüş özelliğine sahip HMK 102S ile küçük ön tekerli HMK 102B modellerinden oluşuyor.

 “Farklı ihtiyaçların ortak çözümü” sloganı ile pazara sunulan yeni Alpha Serisi’nde de kullanıcılara, yapılan işin önceliklerine göre hazırlanmış özel paket seçenekleri (A1, A5 ve A8) sunuyor. 

Perkins motor ve 6 vitesli tam otomatik şanzıman

Alpha ve Supra Serisi Hidromek kazıcı yükleyicilerde kullanılan turbo şarjlı ve intercoolerlı, 1104D-44TA model Perkins dizel motor, düşük devirlerde dahi yüksek tork ve dolayısıyla yakıt ekonomisi sağlıyor.

6 ileri 3 geri vitesli tam otomatik şanzıman, vites geçişlerini otomatik ve hassas şekilde gerçekleştirerek operatör konforunu ve iş hızını arttırıyor. İsteğe bağlı olarak sunulan tork konvertör kilidi, beşinci ve altıncı viteslerde otomatik olarak devreye girerek yakıt tasarrufu sağlıyor. Firma tarafından yapılan testlerde yakıt tasarrufunun yüzde 30’lara kadar ulaşğı belirtiliyor.

Tüm modellerde ağır hizmet tipi dayanıklı akslar bulunuyor. Ön akstaki Sınırlı Kaydırmalı Diferansiyel (LSD) ve arka akstaki diferansiyel kilidi, mıcır veya çamur gibi zorlu zemin koşullarında yüksek çekiş gücü sağlıyor. Böylece iş verimi arttığı gibi patinaj olmamasından dolayı lastik ömrü uzuyor.

Alpha Serisi A8 paketi ve Supra modellerinde standart olarak bulunan pistonlu tip hidrolik pompa, operatöre ihtiyaç duyduğu kadar hidrolik güç sağlayarak tüm motor devirlerinde yüke bağlı olmadan hassas kontrol imkânı sağlıyor ve yakıt verimliliğini arttırıyor.

5 yıl / 7.500 saat çelik konstrüksiyon garantisi

Makinelerini ileri teknoloji, kaliteli malzeme ve uzman işgücü kullanarak üreten Hidromek, kazıcı yükleyicilerindeki çelik konstrüksiyona (yükleyici kolu, kazıcı bom, arm, şasi, dönüş kutusu ve tablası) 5 yıl / 7.500 saat kırılma ve çatlama garantisi veriyor.

Her iki yönde yüksek güç ve seri çalışma

Hidromek kazıcı yükleyicilerinin ağır şartlara göre tasarlanan güçlü ön bom yapısı, uzun ömürlü olacak şekilde tasarlanmış. 1,1 m³ kapasiteye sahip 6 işlevli yükleme kovası (Supra Serisi HMK 102S’te 1,2 m³) ile üst düzeyde yükleme verimliliği elde ediliyor. Titizlikle tasarlanan kova geometrisi sayesinde kova kapasitesinin verimli şekilde kullanılması sağlanıyor. Operatöre kullanım kolaylığı sağlayan on levye üzerinde bulunan oransal kontrol düğmesi sayesinde çene hızı ve açısı kolay şekilde ayarlanabiliyor.

Ağır çalışma şartlarına göre tasarlanan arka kazıcı grubu, sağlam konstrüksiyonu ve yüksek verimli hidrolik sistemi ile üretkenliği arttırıyor. İyi bir ağırlık dağılımına ve geniş denge ayaklarına sahip HMK kazıcı yükleyiciler, engebeli arazilerde dahi dengeli kazı imkânı sunuyor. Kanal kazıcı silindirlerindeki yastıklama sistemi, strok sonlarındaki hareketleri yumuşatarak darbeleri sönümlüyor. Böylece hem titreşim azalıyor hem de makine ömrü uzamış oluyor.

Verim ve konfor arttıran ekstra özellikler

Ön yükleyici levyesi üzerindeki ileri/geri yön kontrolü (Tip Shift), operatörün daha seri manevra yapabilmesini sağlıyor. Operatör direksiyon hâkimiyetini kaybetmeden hem yükleyici hareketlerini hem de yön kontrollerini tek noktadan kumanda edebiliyor. Operatörün işine odaklanarak daha verimli çalışmasını sağlayan bu özellik, iş güvenliğini ve konforu da arttırıyor.

Arka joystickler (levyeli Alpha A1 paketi hariç), operatörlere hassasiyet gerektiren kazı, kaldırma, indirme gibi işlerde kolay kontrol imkânı sağlıyor. Ayrıca birbirinden bağımsız olarak ayarlanabilen joystick konsolları, daha ergonomik çalışma imkanı veriyor.

Sarsıntısız Yürüyüş Sistemi - MSS (Alpha A1 paketi hariç), yükleyici silindirlerine amortisör görevi görüyor. Yükleyici kovası dolu iken engebeli arazilerde oluşabilecek şok darbeleri sönümleyerek operatöre daha sarsıntısız ve hızlı seyahat etme rahatlığı sağlıyor.

Güvenli ve konforlu çalışma ortamı

FOPS ve ROPS güvenlik sertifikalarına sahip operatör kabinindeki geniş camlar ve önde 4 arkada 4 çalışma lambası operatörün çevresine hâkim olabilmesini sağlıyor.

Ön LCD dijital bilgi ekranı, yükleme ve sürüş pozisyonundayken operatörün tüm gösterge ve uyarıları rahatça görebilmesi için asimetrik olarak yerleştirilmiş. Kazıcı pozisyonundayken de tüm bilgi ve uyarılar, sağ konsolun arka tarafına yerleştirilmiş ikinci bir LCD dijital bilgi ekranı ile takip edilebiliyor. Bu donanım sınıfında ilk olarak HMK kazıcı yükleyicilerinde bulunduğu belirtiliyor.

HMK kazıcı yükleyicilerde kullanılan geliştirilmiş iklimlendirme ve klima sistemi sayesinde sıcak ve soğuk havanın kabin içerisindeki her menfezden (15 adet) verilebilmesi sağlanmış. Böylece hem operatör konforu arttırılmış hem de camlardaki buğulanmanın önüne geçilmiş.

Arka denge ayaklarında bulunan emniyet valfleri, makine sabit çalışma halindeyken iş güvenliği arttırıyor. Fren sisteminde kullanılan akümülatör; hidrolik desteğin olmadığı (motorun durması gibi) olağan dışı durumlarda, az bir pedal kuvvetiyle makinenin güvenli bir şekilde durdurulabilmesini sağlıyor.

Uzatmalı bom ve kırıcı hattı özellikleri Hidromek kazıcı yükleyicilerde standart olarak sunuluyor.

Daha detaylı bilgi için www.hidromek.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.



JCB

1945 yılında sadece 1 poundluk bir kaynak makinesi ile iş hayatına başlayan Joseph Cyrill Bamford tarafından kurulan JCB, bugün dünya çapında dört kıtaya yayılmış organizasyonu ve 22 fabrikası ile 12,000 kişiye istihdam yaratıyor. Ürünleri, 150’yi aşkın ülkedeki 750’den fazla distribütörü aracılığı ile kullanıcılara ulaştırılıyor.

Günümüzde 300’ün üzerinde farklı model makina üreten JCB, mucidi olduğu kazıcı-yükleyici ürün grubunda yüzde 50’nin üzerindeki pazar payı ile açık ara dünya liderliğini sürdürüyor. JCB’nin ana vatanı olan İngiltere’de, Oxford Sözlüğü’nde ‘JCB’ kelimesi kazıcı-yükleyici olarak tanımlanıyor. Hatta öyle ki, Türkiye de dahil olmak üzere dünya genelindeki birçok bölgede kazıcı-yükleyici yerine jenerik isim olarak ‘JCB’ kelimesi kullanılıyor.

İnovasyon ve tasarım konularında çok sayıda ödülü bulunan JCB’nin özellikle 1953 yılından beri ürettiği kazıcı-yükleyici grubuna ait birçok patenti bulunuyor. 1993 yılında mini ekskavatör ve mini yükleyiciyi bir araya getiren ilk makina olan 1CX kazıcı-yükleyici modelini de yine JCB pazara sunarak bir kez daha ‘ilk’lerin firması olmayı başardı. Yine 1977 yılında üretilen teleskobik yükleyici, 1993 yılında üretimine başlanan mini yükleyici ve 1997 yılında piyasaya sürülen Teletruk modelleri kendi kategorilerinde ilklere imza attı. 2006 yılında üretilen ve iki JCB motoru ile çalışan JCB Dieselmax, karadaki en hızlı dizel araç olarak dünya rekorunu (563,4 km/saat) hala elinde bulunduruyor.

Kazıcı-yükleyicilerde motor, şanzıman, aks ve kabinini tamamen kendisi üreten JCB, yüksek operatör konforu, düşük yakıt tüketimi, uygun işletme maliyeti ve yüksek ikinci el değeri gibi birçok avantajı da beraberinde sunuyor.

JCB üretimi komponentler

JCB kazıcı yükleyicilerin verimliliğinin ve tercih edilmesinin temelinde, şirket bünyesinde üretilen ana komponentlerin kalitesi ve birbiriyle uyumunu bulunuyor.

-       JCB motor: Uzun ömürlü, arıza oranı düşük ve yedek parçasının uygun olduğu belirtilen JCB motorlar, düşük devir ve yüksek tork ile çalışma imkânı sağlıyor.

-       Şanzıman: 20,000 saati aşan sürelerde testlerden geçerek geliştirilen dayanıklı JCB şanzımanlar, sağladıkları yüksek performans ve uzun ömürle dikkat çekiyor. Autoshift / otomatik vites küçültme özelliği ile elle vites değiştirmeye gerek kalmıyor; kol yerine ayak ile kolay müdahale imkânı sağlıyor.

-       Akslar: Kolayca ısınmadığı için çok uzun süre yol yapılabiliyor ve ayrıca servis ve bakım kolaylığı sağlıyor.

-       Yükleyici kolu: Görüş açısını engellemeyen güçlü bir tasarıma sahip bulunuyor.

-       Kazıcı kol: Yüksek kova koparma gücü ve görüş açısını engellemeyen üstün tasarımı ile makinanın en dibini kazabiliyor. Link kolunda bulunan iki ayrı pim yuvası, koparma kuvvetini veya toplama açısını en üst düzeye çıkarıyor.

-       Şasi: Lazerle kesilmiş saclardan imal edilmiş olması bir standart sağlıyor. Dinamik ve statik analizleri yapılarak kırılma ihtimali en aza indirgenmiş. Daha hafif malzeme kullanılarak üretilen mukavemetli yapı, yakıt tasarrufuna da katkı sağlıyor.

Üretkenlik ve yakıt tasarrufu bir arada

JCB’nin kendine has 3 pompalı hidrolik sistemi, yakıt etkin JCB motor ile bir araya getirildiğinde yüksek verimlilik sağlıyor. Tüm modellerde, EcoDIG konseptinin sağladığı avantajlar sayesinde düşük motor devrinde yüksek kazı performansı sunuluyor.

şük devirde çalışma imkanı, tork kilidi ve optimum çalışma ağırlığı yakıt tasarrufu sağlıyor.

Operatör konforu ve güvenlik

Operatör görüş ve ihtiyaçları esas alınarak tasarlanan JCB kabinleri, yorulmadan daha uzun sürelerde çalışma imkânı sunuyor.

Geniş iç hacme sahip olan kabine her iki kapıdan rahatlıkla girilebiliyor. Kolayca temizlenebilen kabin zemini ağır şartlara dayanıklı şekilde geliştirilmiş. Kavisli camları ve alçaltılmış kaput seviyesi ile oldukça iyi bir çepeçevre görüş açısı sunuyor.

Etkili yalıtım ve vibrasyon takozları ile azaltılan gürültü ve titreşim seviyesi, çevredekileri ve operatörü rahatsız etmiyor. Operatöre göre konumlandırılan 14 havalandırma kanalı, açılabilen arka camlar, uzun ömürlü hava filtresi, üç hızlı-havayı hem içeriden hem de dışarıdan alabilen ısıtıcı ve 4CX modelinde standart olan yüksek performanslı klima operatöre temiz ve ferah bir ortam yaratıyor.

Kolayca erişilebilen kumanda ve göstergeler, bel destekli-mekanik süspansiyonlu koltuk, otomobillerdeki kadar rahat fren pedalı, mükemmel yol tutuşu ve sarsıntısız yürüyüş sistemi (SRS) ile operatör konforu ve verimliliği en üst düzeye taşınıyor.

JCB kazıcı-yükleyicilerde kazıcı kolu için fabrika montajı olarak ‘easy control’ veya ‘advanced easy control’ opsiyon seçenekleri sunuluyor. Elektronik olmayan ve arıza riski düşük olan bu kontroller üretkenliği arttırıyor.

ROPS ve FOPS güvenlik standartlarına sahip olan JCB kabin, kademeli fren sistemi ile birlikte operatörün güvenliğini arttırıyor. Stabilizör sistemi, makine hareket halindeyken dengeleme ayakları tamamen toplandığında uyarı veriyor.

Gelişmiş JCB LiveLink Uydu Takip Sistemi

JCB LiveLink, makinadan bilgisayara oldukça kapsamlı bilgileri anlık olarak aktararak makinanın her an takip edilmesini ve yönetilmesini sağlıyor. Bu sistem ile makinenin konumu, kullanımı, servis bakım kayıtları ve acil müdahale uyarıları gibi birçok bilgiye ulaşılabiliyor. Kiralama parkına sahip firmalara gelişmiş filo yönetimi imkânı sağlayan sistem sayesinde çalınma riski ile birlikte kasko maliyeti azalıyor, ikinci el değeri artıyor. 

Kolay ve uzun aralıklı bakım

JCB kazıcı yükleyicilerin 250 yerine 500 saat olan periyodik bakım aralığı, yarı yarıya maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor. Böylece çevreye verilen zarar da azaldığı gibi orijinal parça kullanımı sebebiyle ikinci el değeri artıyor.

Gelişmiş kaput tasarımı sayesinde filtrelere kolayca erişilebiliyor ve bakımlar yer seviyesinde yapılabiliyor. Yüksek kaliteli malzemeden üretilen hava filtreleri daha uzun aralıklarla temizlenebiliyor ve uzun ömürlü hidrolik yağ 2 bin saatte bir değiştiriliyor.

Kopma ve yanak yırtılma dayanımı yüksek olan Michelin marka lastikler, JCB kazıcı-yükleyicilerde standart olarak sunuluyor. Shell tarafından JCB üretimi komponentler için özel üretilen motor ve şanzıman yağları, komponentlerin ömrünü uzatıyor. 167 çeşit orijinal JCB ataşmanına ek olarak SİF İş Makinaları tarafından Türkiye’de tedarik edilen yüzü aşkın yerli ataşman modeli ile işlevsellik en üst seviyeye taşınıyor.

Daha detaylı bilgi için www.sif.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. 



KOMATSU

Kuruluşu 1917’ye kadar uzanan Japonya merkezli iş makineleri üreticisi Komatsu, kazıcı yükleyici pazarına 1999 yılında geliştirdiği WB140 ve WB150 modelleriyle girdi. 86 ve 98 hp motor gücündeki bu modellerde operatör tek tuşla manuel ve otomatik vites geçişleri arasında seçim yapabiliyordu. İlk dört tekerden dönüşlü model olan WB150 AWS ise 2001’de şantiyelerle tanıştı.

Temsa İş Makinaları, Türkiye’deki farklı müşteri ihtiyaçlarına cevap vermek üzere dört Komatsu kazıcı yükleyici modeli sunuyor. WB93R-5 ve WB97R-5 ön tekerlekleri küçük, arka tekerlekleri büyük olan modellerdir. Dört büyük eşit tekere sahip modeller ise WB93S-5 ve WB97S-5’tir. Dört modelde de Komatsu’nun 4 silindirli, 4.5 litre hacminde, turbo şarjlı ve Avrupa Stage III-A egzoz emisyon standartlarını karşılayan dizel motorlar kullanılıyor.

Gelişmiş hidrolik sistem ile saatte 2 litre yakıt tasarrufu

Kapalı merkezli ve yüke duyarlı tip hidrolik sistemde pistonlu tip ana hidrolik pompalar kullanılıyor. Komatsu ekskavatör teknolojisi ile üretilen bu sistem sayesinde, ihtiyaç duyulduğu anda ihtiyaç duyulan miktarda hidrolik güç ve dolayısıyla rakiplerine oranla saatte 2 litreyi bulan miktarda yakıt tasarrufu sağlandığı belirtiliyor. Ayrıca, eşzamanlı hareketlerde bile üstün hassasiyet sağlanıyor. Operatör yapacağı işin ihtiyaçlarına bağlı olarak ‘ekonomi’ ve ‘güç’ modları arasında seçim yapabiliyor.

WB93R-5 ve WB93S-5 modellerinde yarı otomatik şanzıman bulunuyor. WB97R-5 ve WB97S-5 modellerinde kullanılan tam otomatik şanzımanlarda, sadece tek bir düğmeye dokunarak makinanın ikinci vitesten birinci vitese geçmesini sağlayan ‘kick down’ fonksiyonu standart olarak sunuluyor. Bu özellik iş verimini önemli ölçüde katkı sağlıyor.

Elektro-hidrolik diferansiyel kilidi ağır hizmet tipi akslarla bir araya gelince, her türlü olumsuz zemin koşullarında dahi ekstra çekiş sağlayarak operatöre güven veriyor ve verimliliğini arttırıyor.

Gelişmiş kabin ve kullanım özellikleri

ROPS ve FOPS güvenlik standartlarını karşılayan Komatsu kabinleri geniş bir iç hacme, hava süspansiyonlu koltuk, bombeli cam yapısı ile iyi bir görüş açısına ve etkili havalandırma sistemine sahip bulunuyor. Ön kova kontrolleri tüm Komatsu kazıcı yükleyicilerde standart olarak bulunan tek bir joystick ile sağlanıyor. WB97R-5 ve WB97S-5 modellerinde arka kazıcı kontrolü de joystick’ler ile yapılıyor. Operatörün işine hâkimiyetini arttıran bu joystickler aynı zamanda geniş bir ayak hareket alanı sağlıyor. Egzoz borusu görüş açısını kısıtlamayacak şekilde konumlandırılmış.

Kendine özgü ön yükleyici tasarımı ideal paralel kaldırma imkânı sağlıyor. S şeklinde yuvarlatılmış arka bom dizaynı yüksek koparma gücü ile birlikte makinanın yükleme kabiliyetini arttırıyor ve engeller arkasından çalışma imkânı sağlıyor. Hidrolik boru ve hortumlar zarar görmeyecek şekilde gizlenmiş. 

Komtrax ile etkili filo yönetimi

Komatsu tarafından kazıcı yükleyicilerde standart olarak sunulan “Komtrax Uydu Takip Sistemi” sayesinde, herhangi bir bilgisayar veya sisteme uyumlu bir cep telefonu üzerinden makinanın ne zaman ve nerede çalışğı takip edilebiliyor. Hatta geçmişe yönelik bilgilere dahi ulaşılabiliyor. Eğer ileri güvenlik istenirse, ‘motor kilitleme’ özelliği ile motorun hangi saatler arasında çalıştırılabileceği programlanabiliyor. ‘coğrafi sınır belirleme’ özelliği kullanılarak makinanın istenilen alan dışına çıkması halinde makina sahibi otomatik olarak sistem tarafından gönderilen mesaj ile bilgilendiriliyor.

Makine üzerinde 1,03 ila 1,1 metreküp hacminde 4 fonksiyonlu açılır kapanır ön kova, uzar bom ve kırıcı tesisatı standart olarak; klima, forklift çatalı ve kar bıçağı isteğe bağlı olarak ek bedel karşılığında sunuluyor.

Daha detaylı bilgi için www.temsaismakinalari.com adresini ziyaret edebilirsiniz.



MST

2003 yılında, o tarihte sektörde 30 yıllık teknoloji ve tecrübe birikimine sahip Mastaş Ticaret A.Ş.’yi satın alarak kazıcı yükleyici üretimine başlayan Sanko İş ve Tarım Makinaları A.Ş., bugün Gaziantep’te kurulu 42 bin metrekare kapalı alana sahip üretim tesisinde MST markasıyla 4 farklı kazıcı yükleyici modeli üreterek Türkiye ve dünya pazarına sunuyor. Firma, bünyesindeki iki ayrı endüstriyel tasarım şirketinde piyasanın ihtiyaçlarını karşılayan yeni teknolojik modeller üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Son teknoloji makinaların kullanıldığı modern tesiste büyük bir alanı kapsayan kazıcı yükleyici bandında, 6 Serisi ve 5 Plus Serisi olarak iki ayrı seride kazıcı yükleyici üretimi yapılıyor.

Her türlü zorlu çalışma koşulları dikkate alınarak tasarlanan ve üretilen yeni MST 6 Serisi kazıcı yükleyiciler, 2013 yılı Kasım ayında başlayan MST Roadshow kapsamında Türkiye’nin 81 il ve ilçelerini gezerek kullanıcıların beğenisine sunuldu. Gücü ve seriliği ile operatörlerden tam puan aldığı belirtilen 6 Serisinin, yapılan iş göre harcanan yakıt miktarı anlamında da oldukça tatmin edici olduğu ifade edildi.

şük devirlerde yüksek verim

MST kazıcı yükleyiciler, bu işe uygun olarak geliştirildiği belirtilen 4,4 litre silindir hacmine sahip, turbo şarjlı, aftercooler’lı ve Stage IIIA egzoz emisyon standartlarındaki çevreci Perkins dizel motor ile güçlendiriliyor. Bu motor, 400 Nm’lik yüksek tork değerine 1.400 devir/dakika gibi düşük bir devirde ulaşarak önemli oranda yakıt tasarrufu sağlıyor.

MST 6 Serisi’nde sunulan 4 ileri / 4 geri vitesli “Auto powershift” şanzıman, motorla uyum içerisinde çalışarak daha iyi yakıt verimliliği ve yüksek çekiş gücü avantajı sağlıyor. Operatörün konforunu arttıran modülasyonlu vites değişimi sayesinde vites değişimleri son derece hassas şekilde gerçekleşiyor. Ağır şartlarda çekişi arttıran dört tekerden çekiş özelliği, 3 üncü ve 4 üncü viteslerde otomatik olarak devreden çıkarak yakıt ekonomisini arttırıyor.

Ağır hizmet tipi aksların kullanıldığı 6 Serisi’nin arka tekerleklerinde sınırlı kaydırmalı (limited slip) diferansiyel özelliği bulunuyor. Böylece zorlu arazi koşullarında sağ ve sol tekerlere farklı tahrik dağılımı sağlanarak makinenin patinaj yapması engelleniyor. 16 derece salınım yapabilen ön aks, yer ile teması arttırarak operatöre daha dengeli çalışma imkânı sağlıyor.

Ön ve arka kova performansı

Sektörde ilk defa kullanıldığı ifade edilen MST kazıcı yükleyicilerin ön yükleyici bom silindiri ve omuz pistonundaki “dana gözleri” olarak tabir edilen özellik sayesinde, çalışma esnasında ve yüke girerken silindir üzerindeki stresin minimize edildiği ve bu sayede kovayla yüke giriş performansının arttırıldığı belirtiliyor. 1,2 metreküp hacmindeki ön kova, azami kaldırma yüksekliği olan 2,76 metrede 3.100 kilogram kaldırma kapasitesi sağlıyor.

Arka kova silindir çapının büyütülmesi, mukavemeti ile birlikte sağlanan koparma gücü de arttırılmıştır.

Operatör konforu ve güvenlik

Operatör konforu ve verimliliği düşünülerek tasarlanan MST kazıcı yükleyiciler kullanıcısına; geniş iç hacimli ROPS ve FOPS güvenlik özelliği, operatörün ağırlığına göre ayarlanabilen ve terlemeyi önleyen operatör koltuğu, derinlik ve yükseklik ayarlı soft-touch direksiyon sistemi ile rahat kullanım sağlayan joystick kumanda kolları ile birlikte sunuluyor. Gelişmiş iklimlendirme/havalandırma sistemi, sol konsola yerleştirilen saklama ve soğutma dolabı, geliştirilmiş ses ve ısı izolasyonu ile operatör konforu en yüksek seviyeye çekilmiştir.

MST kazıcı yükleyici modellerinde kullanılan Power Brake tipi fren sistemi sayesinde yağ banyolu disk fren tertibatı makinanın daha emniyetli şekilde durdurulmasını sağlıyor. Fren sistemindeki akümülatör desteği, motorun durması gibi olağanüstü durumlarda dahi fren yapıldığında makinanın anında durmasını sağlıyor. Oldukça dar olan dönüş yarıçapı ve kaygan zeminlerde dönüş kontrolü için ergonomik çift pedal sistemi operatöre kullanım kolaylığı ve ekstra güvenlik sağlıyor.

Kırıcı tesisatı başta olmak üzere klima ve joystick gibi önemli özellikler MST modellerinde standart olarak; uzar bom, Sarsıntısız Yürüyüş Sistemi (SRS), forklift çatalı, hidrolik kırıcı, yedek kova ve kompresör tesisatı özellikleri isteğe bağlı olarak müşterilere sunuluyor.

Daha detaylı bilgi için www.mst-tr.com adresini ziyaret edebilirsiniz.


 

NEW HOLLAND

Kuruluşu 1895’e kadar uzanan ve özellikle tarım ekipmanları alanında günümüzde dünyanın önde gelen markaları arasında yer alan New Holland’ın iş makineleri sektörü ile buluşması bundan yaklaşık 30 yıl önce gerçekleşti. Öyle ki, 1967’de ilk kazıcı yükleyicisini (5500) üreten Ford, 1986’da New Holland’ı satın alarak Ford New Holland şirketini kurdu. Bu tarihten sonra Ford modelleri B,C,D ve E Serileri ile gelişerek devam etti. 1991’de bu şirketi Fiat Group’un satın almasıyla New Holland’ın tarihinde önemli bir dönüm noktası daha aşıldı. New Holland kazıcı yükleyiciler 2001’den sonra Ford kökenli modellerden sonra yeni LB Serisi ile pazarda yerini almaya devam etti.

Bir ekskavatörle bir lastikli yükleyicinin yüksek performansını bir arada sunmayı vaat eden New Holland kazıcı yükleyicilerin B90B, B100B TC, B110B TC ve B115B olmak üzere 4 farklı modeli bulunuyor. Her model farklı öncelikleri olan müşterilere hitap ediyor. Motor, şanzıman ve hidrolik sistem de dâhil olmak üzere birçok özellik birbirinden farklılık gösteriyor.

Dört büyük eşit tekeri ile daha yüksek çekiş gücüne ve dört tekerden dönüş özelliğine (AWS) sahip olan B115B modeli, standart olarak sunulan sınırlı kaydırmalı (limited slip) diferansiyelleri ile de diğer modellerden farklılık gösteriyor. Diğer üç modelde de zorlu zemin koşullarında hayat kurtaran %100 arka diferansiyel kilidi bulunuyor.

Dört modelde de 4,5 litrelik, turbo şarjlı FPT dizel motorlar kullanılıyor. New Holland gibi bir Fiat Group şirketi olan FPT (Fiat Power Train), endüstriyel uygulamalara yönelik motor tasarımı, üretimi ve satışı alanında lider üreticiler arasında yer alıyor ve yılda yaklaşık 3 milyon motor üretiyor.

B100B ve üzeri modellerde bulunan yüke duyarlı pistonlu tip hidrolik pompa, motor ile uyum içerisinde çalışarak yüzde 10’a varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. B90B modelinde ise dişli tip hidrolik pompa ile mekanik yakıt püskürtmeli motorun sadeliği bir arada sunuluyor.

B110B ve B115B modellerinde standart olarak sunulan powershift şanzıman, operatör konforunu arttırıyor. Tam otomatik mod ile kullanımda halinde şanzıman, hıza ve yüke bağlı olarak vitesi otomatik şekilde yükseltip düşürerek iş çevirimini hızlandırıyor ve yolda sürüşü kolaylaştırıyor.

Tüm yükleyici ve kova hareketleri tek bir joystick üzerinden kontrol edilebiliyor. Ön kovadaki kazı pozisyonuna otomatik dönüş özelliği operatöre büyük ölçüde kolaylık ve seri çalışma imkânı sağlıyor.

Geniş iç hacme sahip kabin içerisindeki tüm kumanda ve göstergelere kolayca erişilebiliyor. Süspansiyonlu operatör koltuğu operatörün konforuna ve ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde pnömatik olarak ayarlanabiliyor. Ön ve arka camlar ihtiyaca bağlı olarak kısmen veya tamamen açılabiliyor. Standart havalandırma sistemine ek olarak klima isteğe bağlı olarak sunuluyor. Kabin içi gürültü seviyesi 77dB gibi düşük bir seviyeye indirgenmiş.

Tek parça olarak tamamen kalkan motor kaputu, bakımları ve periyodik kontrolleri kolaylaştırıyor. Sistemdeki hidrolik yağ aynı zamanda fren sistemi için de kullanıldığından dolayı ayrıca bir yağ tankı bulunmuyor.

Daha detaylı bilgi için www.newhollandismakineleri.com adresini ziyaret edebilirsiniz.


 

TEREX

Her ne kadar teknolojik birikimi daha eskiye dayanıyor olsa da, Terex1970’te General Motors (GM) tarafından kuruldu. Adı, Latince “terra” (dünya) ve “rex” (kral) kelimelerinden türetilmişti. Terex’in kazıcı yükleyici pazarına girişi 2001’de Fermec’i satın almasıyla başlıyor. Fermec’in geçmişi ise 1957’de bu adı alan MasseyFerguson (MF) markasına dayanıyor.

Terex iş makinelerinin Türkiye distribütörü olan Hasel İstif Makinaları A.Ş., müşterilerine TLB840 ve TLB890 PS kazıcı yükleyici modellerini sunuyor. Bu 9 uncu nesil Terex kazıcı yükleyicilerde yüksek güç ve dayanıklılık ile birlikte yakıt ekonomisi ve kullanım kolaylığı ön plana taşınıyor.

Her iki modelde de4 silindirli, aftercooler ve turbo şarjlı, 4,4 litre hacminde, Stage IIIA egzoz emisyon standartlarını karşılayan1104D-44TA model yüksek performanslı Perkinsdizel motor kullanılıyor. Azami motor tork değerine 1,400 gibi düşük devirlerde ulaşılıyor olmasının yakıt verimliliği ve motor ömrü üzerinde olumlu etkileri olduğu belirtiliyor.

Kapalı merkezli ve akış paylaşımlı hidrolik sistem sayesinde düşük devirlerde dahi yüksek koparma gücü ve çalışma hızı sağlanıyor. TLB890 PS modelinde isteğe bağlı olarak sunulan pistonlu tip hidrolik pompa sadece ihtiyaç duyulan zaman ve miktarda debi üretilmesini sağlayarak yakıt verimliliğini arttırıyor. Firmadan verilen ortalama saha rakamlarına göre TLB840 saatte 5,5 – 6 litre, TLB890 PS ise 6,5 – 7 litre mazot tüketiyor.

Her iki modelde standart olarak sunulan otomatik “PowerSynchro” şanzıman, yumuşak vites geçişleriyle operatöre kullanım kolaylığı ve sürüş konforu sunuyor. Yeni arka dingil ile geliştirilen fren sistemi yumuşak ve emniyetli duruş imkânı sağlıyor. Ön dingildeki büyük dönüş silindirleri operatörün direksiyon hâkimiyetini arttırıyor.

Ön kova silindirleri üzerinde etkili olan yastıklama sistemi (RCS), engebeli arazi koşullarında hareket ederken kova içerisindeki malzemenin dökülmesini engellediği gibi çalışma hızını arttırarak iş çevirim sürelerini kısalttığı gibi operatöre de konfor sağlıyor.

Ekskavatör tipi kazıcı bom tasarımı, engeller üzerinden çalışmayı ve yüklemeyi kolaylaştırıyor. Daha derin kazma özelliğine sahip içten kaymalı kazıcı kolu, malzemeyi kova ile kol arasına sıkıştırarak tutabilmeyi sağlıyor. Güçlü kazıcı dönüş sistemi, yerdeki malzemeyi ötelemeyi ve eğimli alanlarda kazı yapmayı kolaylaştırıyor. Alçak bom yüksekliği nakliyede ve alçak geçitlerden geçerken avantaj sağlıyor.

Dıştan ayarlanabilen denge ayak aşınma plakaları bakım ve değişimleri kolaylaştırıyor.

ROPS ve FOPS güvenlik standartlarına sahip olan kabin konfordan taviz vermeden, geniş görüş açısı sağlayacak şekilde tasarlanmış. Her iki modelde de operatörün ağırlığına göre ayarlanabilen havalı koltuk bulunuyor. Kapı camları ideal havalandırma ve gerektiğinde ekstra görüş için tam olarak veya kısmen açılabiliyor.Arka kazıcı joystick’in çalışma şekli tek bir düğme ile değiştirilebiliyor.

Tam olarak açılabilen ön motor kaputu bakım ve onarımları kolaylaştırıyor. Döküm olarak üretilen ön burun makinenin ağırlık dağılımını iyileştirdiği gibi darbelere karşı koruma sağlıyor.

Klima, orijinal kırıcı hattı, kazıcı joystick, forklift çatalı ve 60 santimetre ağız genişliğindeki arka kova makinelerde standart olarak sunuluyor. TLB840 modelinde 1 metreküp, TLB890 PS modelinde ise 1,2 metreküp hacminde açılır kapanır tip ön kova bulunuyor.

Daha detaylı bilgi için www.hasel-terex.com adresini ziyaret edebilirsiniz.



VOLVO

Volvo’nun 1832’de başlayan köklü tarihine kazıcı yükleyicilerin eklenmesi, üç yıllık bir Ar-Ge süreci sonrasında, 2002 yılında gerçekleşti. Tamamen firmanın kendi ekibi tarafından geliştirilerek Polonya’daki tesislerinde üretilen ve Avrupa’da BL71, ABD’de ise BL70 model ismi ile pazara sunulan ilk Volvo kazıcı yükleyiciler 94 hp motor gücüne sahipti.

Volvo iş makinelerinin satış ve satış sonrası hizmetlerini sağlayan Ascendum Makina, Türkiye’deki müşterilerine BL61, BL71 ve BL71 Premium kazıcı yükleyici modellerini sunuyor. Bu modeller; dinamik görünümü, konforu, gelişmiş teknolojisi ve kaliteli malzeme kullanımıyla elde edilen sağlamlığı ile bir yükleyici ve bir ekskavatörü aynı makinede birleştiriyor.

Her 3 modelde de Volvo’nun dört silindirli, doğrudan yakıt püskürtmeli, turbo şarjlı, 4,8 litre silindir hacminde ve Stage IIIA egzoz emisyon standartlarındaki D5D dizel motoru kullanılıyor. Düşük devirlerde yüksek tork sağlayabilen bu motor sayesinde düşük gazla çalışmak mümkün oluyor ve böylece yakıt tasarrufu sağlanıyor.

Makinalar standart olarak 4 ileri / 4 geri vitesli powershift şanzımanla sunuluyor. Operatör konfor ve verimini en üst düzeye taşıyan bu şanzıman sayesinde vites geçişleri tam yerinde ve hassas şekilde otomatik olarak gerçekleşiyor. Arka aks üzerindeki %100 etkili diferansiyel kilidi, fren pedalının yanındaki bir ayak anahtarı ile devreye alınabiliyor ve böylece çekişin zor olduğu zemin koşullarında bile azami yer tutuşu sağlanıyor. 20 inch jant çapına sahip geniş tabanlı ön lastik kullanımı çekiş gücü kadar manevra kabiliyetini de arttırıyor.

Volvo kazıcı yükleyicilerde akış paylaşımlı hidrolik sistem bulunuyor. BL61B’de dişli tip, BL71B ve BL71B Premium’da ise pistonlu tip ana hidrolik pompa kullanıyor. BL71B modellerinde yapılan işin ihtiyaçlarına adapte olan yüke duyarlı hidrolik sistem, sadece gerektiği anda ve miktarda yağ sağlıyor. Böylece makine aksamları ve yağ gereksiz yere çalışmadığı için daha uzun ömürlü oluyor ve yakıt tasarrufu sağlanıyor. Hızın önemli olduğu yükleme ve taşıma gibi uygulamalarda sistem gerekli akışı verimli bir şekilde sağlıyor.

Tek parçalı şasi, ön yükleyici kolu ve ekskavatör bomu yüksek kaliteli çelikten ve kusursuz robot kaynak teknolojisi kullanılarak üretilmiş. BL71B ve BL71B Premium modellerinde, tüm ön kova kontrol hareketleri ile birlikte; ileri- geri yön değişimi, yüke girişte otomatik vites düşürme (kick-down), şanzımanı boşa alma, vb. özellikler için operatörün sağ yan tarafında çok fonksiyonlu bir joystick bulunuyor.

Arka kazıcı tarafın kontrolleri BL61B’de mekanik; BL71B modellerinde ise joystick kollar ile sağlanıyor. BL71B Premium modelindeki ISO/SAE tuşu sayesinde kazıcı tarafı joystickleri farklı modlarda (klasik ekskavatör veya JCB tipi kumanda) çalıştırılabiliyor. Bu şekilde farklı makineleri kullanmaya alışmış olan operatörler makineye kolayca adapte olabiliyor. Geniş arka dengeleme ayakları daha dengeli çalışma olanağı sağlıyor.

Önceki modellere göre yüzde 15 daha fazla iç hacme sahip olan ROPS ve FOPS güvenlik sertifikalı kabindeki koltuk, kontroller ve cihazlar yorgunluğu azaltacak ve operatörlerin dikkat ve kontrol kabiliyetini artıracak şekilde tasarlanmış. Tamamen açılabilen ve yüzde 30 artırılmış cam yüzeyle birlikte inceltilmiş sütunlar ve eğimli kaput tasarımı, çalışma esnasında her yönden mükemmel görüş açısı sağlıyor. Kabin dışındaki ayarlanabilir standart montajlı lambalar gece çalışmalarında verimi arttırıyor. Kabinde operatör için çok sayıda depolama alanı bulunuyor.

Tek parçalı motor kaputu ve yer seviyesinde bir araya toplanmış filtre ve servis noktalarıyla, B Serisi kazıcı yükleyiciler servis ve günlük bakımları kolaylaştırıyor. Daha az yağlama noktası ve uzun yağlama aralıkları da çalışma süresini artırmaya yardımcı oluyor. Öne doğru açılabilen Radyatörün öne doğru açılabilmesi temizliği kolaylaştırıyor.

Tüm modellerde kırıcı hattı, klima ve CD-radyo çalar standart olarak sunuluyor. En donanımlı model olan BL71B Premium’da ön bom süspansiyon sistemi, ısıtmalı koltuk, radyal lastik ve forklift çatalı da standart olarak sağlanıyor.

Daha detaylı bilgi için www.ascendum.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. 

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina