Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2015
İş Makinası - Netmer Mermer'in ocaklardaki tercihi Volvo
Netmer Mermer'in ocaklardaki tercihi Volvo

Aktif olarak Malatya’da 2, Balıkesir’de 1 adet mermer ocağı bulunan Netmer Mermer, yılda ortalama 35 bin ton üretim gerçekleştiriyor.

İş makinesi tercihlerinde her zaman makinenin birim zamanda yaptığı işe ve dayanıklı olmasına dikkat ettiklerinin altını çizen Beyazıt Özgan, Volvo’nun yükleyici, ekskavatör ve belden kırma kamyon grubunun bir mermer ocağı için bulunan tüm özelliklere sahip olduğunu söyledi.

1999 yılına kadar çeşitli firmalarda müdürlük, genel müdürlük görevlerinde bulunduktan sonra 2 arkadaşıyla birlikte 2000 yılında Netmer firmasını kuran ve aynı zamanda İMİB (İstanbul Maden İhracatçıları Birliği) Yönetim Kurulu Üyesi olan Beyazıt Özgan, mermer sektörü ve makine tercihleri hakkındaki sorularımızı yanıtladı.

Netmer Mermer Genel Müdürü Beyazıt Özgan

Mermer üretiminde en büyük maliyet kalemleriniz nelerdir?

En büyük maliyet kalemi yüzde 40 oranında yakıt. Sonrasında işçilik ve elektrik geliyor.

3 ocağınızda toplam kaç adet iş makineniz bulunuyor?

5 adet paletli ekskavatör, 3 adet belden kırma kamyon ve 6 adet lastikli yükleyici olmak üzere 14 adet iş makinemiz var. Ekskavatörlerden 2’si, lastikli yükleyicilerden 3’ü ve kamyonlardan 2’si Volvo’dur.

Volvo tercihinizde en önemli etkenler neler oldu?

Bizim makinelerde aradığımız öncelik, yaptığı iş ve dayanıklı olmasıdır. Son olarak da yakıt tasarrufu gelir. Bir makine 1 saatte 10 adet blok yüklüyorsa zayıf kalıyor demektir fakat diğer makine yarım saatte 10 adet blok yüklüyorsa az ya da çok yakmış bir şey fark etmez, her zaman birim zamanda yaptığı işe bakarız. Bu konularda operatör de büyük rol oynuyor. İyi ve kötü bir operatör, yakıt konusunda saatte en az 4 litre fark ettirir.

Volvo’dan en son A30G belden kırma kamyon, EC480D paletli ekskavatör ve L220G lastikli yükleyici aldık. Bundan önce ilk aldığımız L220G Balıkesir’de çalışıyordu. Ondan memnun kalınca ve EC480D’nin de avantajlı olduğunu piyasadan duyunca Volvo’da karar kıldık. Belden kırma kamyonlarından zaten memnunduk.

Bizim şantiyeye yeni inen yükleyicilerimiz 6 aylık süre zarfında 1.000 saatten fazla iş yapmazlar. Son aldığımız L220G, 6 ayda 2.700 saat çalıştı ve çok önemli işler yaptı, bizi çok memnun etti. Makine 23-24 tonu başarılı bir şekilde kaldırabilir, düz bir zeminde iyi bir operatör 28 tonu da kaldırabilir. Kaldırma ve dayanma gücünün yanı sıra yakıt avantajı da bulunuyor. Makinenin saatte 24 litre yakıt tüketimini geçtiğini görmedik. Yeni bir yükleyici alacak olsak yine Volvo G serisini tercih ederiz. Çünkü ocak için iyi bir makine, sıralamaya koysanız 1 numaraya girer.

Ekskavatörlerde de şu anda bir sorun yaşamıyoruz. EC480D, saatte 22-24 litre aralığında yakıyor. Bir işe dayanacaksa 24 litreyi buluyor fakat boş hafriyat yüklediğinde 20’lere kadar düşüyor. Güç açısından da çok iyi bir makine olan EC480D’de de her şeyden önce bizim için yaptığı iş daha önemli. Bu açıdan tüm ürünlerde Volvo bir adım önde.

Makinelerinizin bakımlarını nasıl yapıyorsunuz?

Kendi personelimiz var, ufak tefek sorunlarda biz kendimiz müdahale edebiliyoruz. Zaten 3 günde bir servisler kontrole ve bakımlara geliyorlar. Servis konusunda hiçbir sıkıntımız yok.

Belden kırma kamyonların eskiye nazaran daha çok tercih edilmesinin sebebi nedir?

İkinci el piyasasının canlı olması sebebiyle belden kırma kamyonlar daha çok tercih edilmeye başlandı. Sıfır araçlar biraz daha pahalı olduğu için ikinci elleri hesaplı oluyor. Bir de yurtdışından gelen ikinci eller ya kumda ya da kömürde çalıştıkları için yıpranmamış oluyor. Belden kırma kamyonlar bir ocak için çok gerekli bir araç. Düz bir zeminde çalışmadığımız için normal hafriyat kamyonlarından verim alamazsınız. Türkiye’de belden kırma kamyon grubunda Volvo’nun üstüne yoktur.

Röportajın tamamını Forum Makina'nın Şubat 2015 sayısında okuyabilirsiniz...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina