Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2019
İş Makinası - Allison Şanzıman, inşaat sektöründe de etkinliğini artırıyor
Allison Şanzıman, inşaat sektöründe de etkinliğini artırıyor

Allison Şanzıman, inşaat sektöründe de etkinliğini artırıyor

Orta ve ağır hizmet ticari araçlar için dünyanın önde gelen tam otomatik şanzıman üreticileri arasında yer alan Allison, ürünlerinin inşaat sektöründeki çeşitli uygulamalarda sağladığı performans, verimlilik ve güvenlik avantajlarını özel etkinliklerle tanıtmaya devam ediyor.

Firma, Macaristan’daki Müşteri Deneyim Merkezi'nde (ACE) düzenlediği İnşaat Haftası etkinliğinde, 13 ülkeden 125’ten fazla müşteriyi ağırlayarak, Allison tam otomatik şanzıman donanımlı inşaat araçlarını en zorlu koşullarda deneyimlemelerini sağladı.

“Avrupa inşaat pazarında güçlü bir stratejiyle varlığımızı arttırmayı hedefliyoruz”

Etkinlik kapsamında bir açıklamada bulunan Allison Avrupa Pazar Geliştirme Direktörü Sergio Camolese, “Avrupa inşaat pazarında güçlü bir stratejiyle varlığımızı arttırmayı hedefliyoruz. Ürünlerimizin ve toplam sahip olma maliyetinde sundukları avantajların inşaat sektörüne kattığı değeri deneyimlemeleri için Türkiye’de dahil olmak üzere Avrupa’da araç üreticileri ve filo operatörleri ile test sürüşleri gerçekleştiriyoruz." ifadelerini kullandı.

Sergio Camolese

Günümüzde otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların ön plana çıktığı Avrupa pazarında, tam otomatik şanzımanların sağlayabileceği faydalar hakkında bilgi eksikliği bulunduğu belirten Sergio Camolese, "Deneyimlerimizden biliyoruz ki, Allison tam otomatik şanzımanlar, sürüş testlerinde kullanıcı beklentilerinin üzerine çıkıyor. Bu nedenle mümkün olduğu kadar Allison’ın sunduğu farkları, kullanıcıların test ederek deneyimlemelerini hedefliyoruz.” dedi.

Pazardaki temel beklentiler

Temel olarak altyapı projelerine yapılan büyük yatırımlar sayesinde son birkaç yıldır istikrarlı bir şekilde büyüme gösteren Avrupa’daki inşaat araçları pazarını yakın vadede etkileyen temel kriterler arasında; yakıt verimliliğine olan talebin artması, emisyon düzenlemeleri, toplam sahip olma maliyeti (TCO) ve daha yüksek taşıma kapasitesine sahip araçlara olan talebe bağlı olarak artan brüt araç ağırlıkları ön plana çıkıyor.

Allison, müşterilerin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünler ve teknolojiler geliştiriyor. Bunun bir örneği, Allison’ın yakıt ekonomisi ve performansın olağanüstü dengelenmesini sağlayan FuelSense® 2.0 yazılım paketi olarak gösteriliyor.


Daha fazla brüt toplam ağırlık ve araç küçültme yönündeki eğilim, motor torkunun ve gücünün de arttığı anlamına geliyor. Performansın çok önemli olduğu madencilik sektöründe bazı inşaat araçları, Allison şanzıman donanımı sayesinde, yüksek ağırlığa sahip belden kırmalı kamyonların performansını karşılayabiliyor.

Yeni motor sürümleri hakkında önceden bilgi sahibi olan Allison, en güçlü yeni motorlarla uyum sağlayan şanzımanlar sunmak için ürün yelpazesini de sürekli olarak geliştiriyor. Allison'ın Avrupa pazarında dayanıklılık ve güvenilirliğin kilit önem taşıdığı vinçlerde ve madencilik araçlarında oldukça güçlü olduğu; 50 ton üzeri ağır iş kamyonlarında ise yalnızca Allison tam otomatik şanzımanların uygulanabilir kadar sağlam olduğu ifade ediliyor.


Avrupalı OEM'lerin araçlarında kullandığı Allison donanımlar

Allison 4000 Serisi TM tam otomatik şanzımanlar; Astra HD9 ve HHD9 modellerinde, Renault K Serisi’nde, Scania inşaat modellerinde ve TATRA Pheonix’te kullanılıyor.

Allison 6000 Serisi TM tam otomatik şanzıman, Volvo İş Makineleri (VCE) tarafından kullanılıyor.

Allison 3000 Serisi TM tam otomatik şanzıman donanımı ile sunulan hafif inşaat kamyonları arasında Scania inşaat modelleri, Renault C ve Volvo FL 4x4 yer alıyor.

Terex ve Manitowoc Grove, Allison donanımını tercih eden vinç üreticileri arasında bulunuyor.

Bell ve Terex dahil olmak üzere merkezi Avrupa dışında bulunan ve Avrupa'ya satılan OEM'lerin ürettiği inşaat kamyonlarında de Allison tam otomatik şanzıman donanımı bulunuyor.

İnşaat sektörünün öncelikleri karşılıyor

Ürünlerinin Avrupa inşaat sektörünün önceliklerini doğrudan karşıladığını belirten Allison Transmission EMEA İnşaat Segmenti İş Geliştirme Direktörü Atak Talas, şunları söyledi:

“Bugüne kadar gördüğümüz müşteri beklentileri, yüksek güvenilirlik ve performans sağlayabilecek kamyonlara olan talebi işaret ediyor. Allison tam otomatik şanzımanlar, her şeyden önce güvenilirlikle başlayarak, bu talepleri en iyi şekilde karşılıyor. Şanzımanlarımız, yük kaybını engellediği için müşterilerimizin kazancını da arttırıyor. Allison şanzımanlar, ivmelenme ve performansı artırarak verimlilik iyileştirmeleri ve daha fazla yakıt tasarrufu sunuyor. Ayrıca aracın manevra kabiliyetini ve dolayısıyla güvenliği arttırıyorlar.”

Allison, patentli Kesintisiz Güç Teknolojisi™ ve 2.0 tork konvertör oranı sayesinde verimliliği önemli ölçüde artıran şanzımanları sayesinde inşaat sektörü için güçlü bir çözüm oluyor. Ayrıca daha yüksek bir güvenilirlik sunarken kuru debriyaj yerine tork konvertörü kullanıldığı için AMT'ler veya manuel şanzımanlarla karşılaştırıldığında neredeyse hiç bakım gerektirmiyorlar.

En zorlu çalışma alanlarında hayati öneme sahip olan tork konvertörlerin sadece tam otomatik şanzımanlarla kullanılabildiği belirtiliyor. Manuel debriyaj pedalı, otomatikleştirilmiş bir manuel şanzımanda (AMT) kaldırılırken, mekanik bir debriyaj halen aracın kalkışını kolaylaştırıyor. Bu mekanik kavrama, zamanla aşındığı için bakımı ve gerekirse değişimi gerekiyor. Bu da aracın serviste daha fazla zaman harcaması gerektiği anlamına geliyor. Manuel ve otomatik manuel şanzımanlar, motor torku artırımından faydalanmıyor. Çünkü motor torkunun, araç performansını sınırlayan başlangıç kavramasının ömrünü uzatmak için kontrol edilmesi veya sınırlandırılması gerekiyor.

Allison tam otomatik şanzımanlar, patentli tork konvertörü çok az aşınmaya neden olduğu için bu anlamda avantaj sağlıyor. Böylece en yüksek performansı korumak için sadece periyodik yağ ve filtre değişiklikleri gerektiriyor. Bakımı da son derece kolay olan Allison, aracın mümkün olan en kısa sürede tekrar hizmet vermesine olanak sağlıyor.

Allison şanzımanların, inşaat filolarına otomatikleştirilmiş manuel (AMT) ve manuel şanzımanlardan farklı olarak sunduğu avantajlar şöyle özetleniyor:

Üstün kalkış yeteneği

Allison tam otomatik şanzımanlar, motora ve kullanılan tork konvertör modeline bağlı olarak manuel ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlara kıyasla kalkış sırasında %55'in üzerinde daha yüksek tork ve dolayısıyla her kalkışta daha hızlı ivmelenme sağlıyor.

Daha hızlı ivmelenme

Otomatikleştirilmiş manuel ve manuel şanzımanlar, her vites değiştirmede güç kesintisi yaşar. Kuru debriyaj, şanzımanı motordan ayırdığından bu durum güç kaybına ve daha düşük kalkış hızına neden oluyor. Allison tam otomatik şanzıman ise, Allison'ın Kesintisiz Güç Teknolojisi™ sayesinde, vites değişikliklerinde güç kaybetmiyor. Vitesler arasında daha yumuşak ve sarsıntısız geçişler sağlanıyor. Tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı için araçların daha hızlı ivmelenmesi ve daha yüksek ortalama hızlarda çalışması ile güzergahın süresini kısaltıyor. Ayrıca, özellikle sürekli dur-kalk yapılan operasyonlarda, daha kolay ve daha az stresli bir sürüş deneyimi sağlıyor.

Daha yüksek ortalama hız

Testlerde, Allison şanzıman donanımlı bir kamyonun 40 mph’ye %50 daha hızlı ulaştığı görüldü. Diğer tüm faktörler aynı olduğunda AMT veya manuel şanzımanlı araçlardan %14 daha yüksek bir ortalama hız elde etti.

 

Artan performans ve verimlilik

Üstün kalkış kabiliyeti, ivmelenme ve daha yüksek ortalama hızın net sonucu olarak daha fazla yük taşınıyor. Bir çalışma günü boyunca, bir manuel veya otomatikleştirilmiş manuel şanzıman, ortalama 1.500 kez vites değiştirebiliyor. Her vites değişikliğinde, hız düşüyor ve debriyaj aşınıyor. Gerçek çalışma testlerinde, müşteri geri bildirimlerine göre Allison'ın otomatikleştirilmiş manuel veya manuel şanzıman donanımlı bir filoya kıyasla %20'ye kadar daha fazla verimlilik sağlıyor.

Daha yüksek manevra kabiliyeti

Bir şantiyede zemin genellikle kaygan, yumuşak ve engebelidir. Allison'ın Kesintisiz Güç Teknolojisi™, genel olarak daha iyi hareket kabiliyeti için tekerleklere kesintisiz motor gücü sağlar. Ayrıca Allison donanımlı araçlar, çamurlu, çakıllı veya yağışlı zorlu arazilerde maksimum kontrol sağlıyor. Böylece güvenliği ve verimliliği arttırıyor.

Daha fazla güvenlik

Allison tam otomatik şanzımanlar, üstün araç kontrolü ve manevra kabiliyeti sunarak kazaların azaltılmasına, sürücülerin rahatlığının ve emniyetinin iyileştirilmesine yardımcı oluyor. Manuel şanzımanlarla ilgili önemli bir sorun olan araç kayması, söz konusu değildir. Sürücüler, vites değiştirme endişeleri olmadığından ellerini direksiyonda tutarak bütün dikkatlerini yola verebiliyor.

Düşük işletme maliyetleri

Debriyaj aşınması olmaması ve daha az güç aktarma organı hasarı nedeniyle Allison tam otomatik şanzımanlar, sadece rutin yağ ve filtre değişiklikleri gerektiriyor.

Gelişmiş yakıt ekonomisi

Allison tam otomatik şanzımanlar, litre yakıt başına daha fazla tonaj taşıyacak şekilde tasarlanıyor. Var olan sürüş koşullarına en iyi şekilde uyum sağlanması için çeşitli çalışma modları sunuyor.

Sürücü işe alımı ve eğitimi

Günümüzde sürücüler, manuel şanzımanlara daha az aşinadır. Bu nedenle tam otomatik şanzıman kullanmak, yeni sürücüler için potansiyel işe alım havuzunu genişletiyor ve eğitim gereksinimlerini azaltıyor. Sürüş deneyimi, daha rahat ve daha az yorucu olduğundan, iyi sürücüleri çekmek ve sürücü performansını sürdürmek de mümkün oluyor.

İnşaat Haftası etkinliği müşteri görüşleri

Hélio Pimentel, Brezilyalı bir beton tedarikçisi olan Sermix Firma Sahibi

"Çok zorlu koşullarda çalışan kamyonlarımız için Allison ile bakım-onarım tasarrufu sağladık. Manuel şanzımanlarda, sorunlu debriyaj aşınmaları meydana geliyor. Bu nedenle bakım ve onarım maliyetleri daha yüksek oluyor. Ayrıca Allison, aracın kullanılabilirliğini ve verimliliğini arttırıyor. Özellikle çok zorlu arazilerde sürücü hatalarını ortadan kaldırdığı için güvenli sürüş de artıyor. Sürücüler, vites değiştirmedikleri için yaptıkları işe daha iyi konsantre olabiliyorlar”

Marcus Eliasson, İsveçli ormancılık şirketi Österlund Schakt AB'de Sürücü

“Allison tam otomatik şanzıman hakkında en çok takdir ettiğim şey, vites değişimlerinde herhangi bir güç kaybı olmadan, tekerleklere aktardığı sarsıntısız ve kesintisiz güç. Ayrıca, gerektiğinde daha fazla performans sağlayan tork konvertörü sayesinde şanzıman, ivmelenmeye güçlü bir şekilde katkıda bulunuyor.”

Robin Björklund, İsveç'te Björklunds Åkeri inşaat firmasının ortağı

"Sürücülerimiz, Allison donanımlı beton mikser kamyonlarından çok memnunlar. İşin daha konforlu ve daha kolay hale geldiğini söylüyorlar. Allison donanımlı kamyonlar, yeni sürücü alımlarımızı da kolaylaştırıyor."

Allison hakkında: Merkezi ABD’de bulunan Allison Transmission'ın mühendislik alanında 100 yılı aşkın bir geçmişi bulunuyor. 1909 yılında James Allison tarafından kurulduğundan bu yana, 900'den fazla yenilikçi, performansa dayalı ürün ve özelliklerin patentini aldı. 60 yıldan fazla bir süre önce dünyanın ticari araçlar için ilk tam otomatik şanzımanını tanıttı. 2018’de 2,7 milyar dolar gelir elde eden firma 80’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Günümüzde dünya çapında Allison tam otomatik şanzıman kullanan yaklaşık 15.000 araçlık bir filo bulunuyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina