
BSK Yol İnşaat, Caterpillar ile zorlu koşulların üstesinden geliyor |
|
Maden ocakları işletmeciliği ve taahhüt işleriyle 1981 yılında faaliyetlerine başlayan BSK Yol İnşaat, tabir-i caizse Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin yollarını yeniden inşa ediyor. Ulaşım, baraj-enerji, madencilik ve üstyapı işlerinde kurumsal yapısıyla hizmet veren firma, bölgenin sahip olduğu zorlu koşulların Caterpillar ile üstesinden geliyor.
Genel Müdür Yrd. Serhat Bahadır ile BSK Yol İnşaat’ın Diyarbakır’ın Yenişehir ilçesinde bulunan ofislerinde bir araya gelerek projelerinden piyasada tercih edilme sebeplerine, Caterpillar tercihlerinden hedeflerine kadar çeşitli konularda görüş aldık.
BSK Yol İnşaat Genel Müdür Yrd. Serhat Bahadır ile Borusan Makina Satış Temsilcisi Nevzat Kayaokay
Bu sektörde tercih edilmenizin sebepleri nelerdir?
Firma olarak işimizi seviyor ve önemsiyoruz. İdarecilerimizle, işverenlerimizle ve sosyal çevremizdeki insanlarla ilişkilerimiz çok iyi, o konuya çok dikkat ediyoruz. Vatandaşlarımızla problemler yaşamamaya gayret gösteriyoruz, onların isteklerini dinlemeye çalışıyoruz. Bunların yanı sıra işe hızlı bir şekilde başlamamız, işin tekniğine uygun çalışmamız ve geniş teknik kadromuzla isteklere cevap vermemiz bize başarıyı getiriyor. Kurumsal bir firma olmanın gerekliliklerini yerine getirmek, piyasada tercih edilmemizi sağlıyor. Tüm şantiyelerle birlikte şu an için yaklaşık olarak çalışan sayımız 250 diyebiliriz fakat bu sayı sezon içerisinde 500 kişiyi buluyor. Bu sayının 20’sini ise mühendis grubumuz oluşturuyor.
İş makinesi tercihinizde hangi hususlara dikkat ediyorsunuz?
Çalıştığımız bölgeler zorlu olduğu için makinenin dayanıklı, yeni ve ömrünün uzun olmasına dikkat ediyoruz. Bunun dışında makinelerimizin faaliyet gösterdiği alanlar şehir merkezlerinden biraz uzak olduğundan yedek parça ve servis konusuna da önem veriyoruz. Bu yüzden satış sonrası hizmetlerinin kaliteli olduğu, yedek parçasının kesintisiz bir şekilde temin edilebildiği makineleri tercih ediyoruz.

Makine ve araç parkınızdan bahseder misiniz?
Parkımızda 11 tane ekskavatör bulunuyor. Ekskavatör ürün grubunda ağırlıklı olarak Caterpillar kullanıyoruz. Bunların 4 tanesi 349D, 2 tanesi 336D, 2 tanesi 329D modelleridir. Diğer makineler olarak 2 tane 140M greyder, 1 tane D8T dozer, 3 tane CS54 silindir ve 1 tane beko loderimiz bulunuyor. Ayrıca geçen sene 15 tane kamyon alımı gerçekleştirdik. Bu sene başında da 10 tane tır alımı yaptık. Toplamda 60 civarında kamyonumuz bulunuyor.
Neden Caterpillar’ı tercih ediyorsunuz?
Borusan Makina ile tanışmamız 2 sene önce gerçekleşti. Bahsettiğimiz makineleri bundan öncesinde Borusan Makina’dan kiralayıp çalıştırıyorduk. Zorlu koşullarda verim aldığımızı ve hiçbir arızaya da tanık olmadığımızı gözlemledik. Ayrıca sahada diğer makinelerle de kıyaslayıp test ettiğimizde Caterpillar’ın sökü kuvvetinin yüksek olduğunu, rahatlıkla iş çıkarabildiğini, yaktığı yakıtın hakkını fazlasıyla verdiğini ve makinenin kırılan parçasına rastlamadığımızı görünce makineleri satın almaya karar verdik. Borusan Makina’daki arkadaşlar da gayet samimi ve dostça davrandılar. Caterpillar, çok dayanıklı bir makine ve ömrü oldukça uzun. Zor koşullarda her zaman Caterpillar markasını tercih ediyoruz. Ayrıca bu zamana kadar satış gerçekleştirmemiş olsak bile piyasadan takip ettiğimiz kadarıyla ikinci el değerinin de yüksek olduğu kulağımıza geliyor. Satış sonrası hizmetlerden bu anlamda gayet memnunuz. Bunun dışında istediğimiz an servise ulaşıp kesintisiz hizmet alabiliyoruz.

Makinelerin teknolojik sistemlerinden faydalanıyor musunuz?
Tüm makineleri uydudan VisionLink sistemi ile takip ediyoruz. Hangi makine kaç saat rölantide çalıştı, ne kadar yakıt sarfiyatı oldu bunları makine mühendisi arkadaşlarımız inceliyor. Kamyonlarımızda da araç takip sistemleri bulunuyor. Makinenin daha verimli olabilmesi açısından teknolojik sistemlerin kullanılması gerektiğini düşünüyoruz.
Makine ve araçlarınızı ne sıklıkta yeniliyorsunuz?
Bünyemizde mümkün olduğunca yeni makine ve araç bulundurmaya çalışıyoruz. Verimli olmadıklarını veya bize masraf çıkardıklarını tespit ettiğimiz an yenilemeyi tercih ediyoruz. Makine araç parkımız genelde 2012-2014 modelleri arasındadır.

Yol sektöründe en önemli makine grubu sizce hangisidir? Bunu neye göre belirliyorsunuz?
Yol sektöründe ekskavatörle dozerin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Özellikle ekskavatörler çok yönlü bir makine olarak göze çarpıyor, hem hız açısından hem de güç açısından ön plana çıkıyor. Bu anlamda biz daha çok yüksek tonajlı ekskavatörleri tercih ediyoruz. Söküm ve kazı işlerinde onlardan iyi bir verim alabiliyoruz.
Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz nelerdir?
Yol işlerinde 30-35 yıllık bir deneyimimiz olduğu için genel anlamda yol sektöründe büyümeyi hedefliyoruz. Projeler çoğaldığı takdirde gelecek sene içerisinde makine parkımız yeterli gelmiyorsa doğal olarak parkımızda değişiklikler olacaktır. Şu an kiralık olarak bizde çalışan 2014 model Caterpillar 120M greyder ve 329D ekskavatör bulunuyor. Bu makineleri de satın almayı planlıyoruz.

Röportajın tamamını Forum Makina'nın Aralık sayısında okuyabilirsiniz...