Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2021
İş Makinası - Daimler Truck’ın hidrojen yakıtlı kamyonu yollara çıkıyor
Daimler Truck’ın hidrojen yakıtlı kamyonu yollara çıkıyor

Daimler Truck’ın hidrojen yakıtlı kamyonu yollara çıkıyor

Ürettiği araçlarının elektrifikasyonu için sürekli olarak teknoloji stratejisini takip eden Daimler Truck, önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Alman makamları, hidrojen bazlı yakıt hücreli Mercedes-Benz GenH2 kamyonun geliştirilmiş olan prototipinin ekim ayı itibarıyla kamuya açık yollarda kullanımına izin verdi.

Daimler Truck, 2020 yılında tanıtılan Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un testlerine Nisan ayında şirketin test pistlerinde başlamıştı. Seri üretim versiyonunda yakıt ikmali yapmadan 1.000 kilometre ve üzerinde bir menzile ulaşması hedeflenen kamyon, bu testlerde şimdiye kadar binlerce kilometreyi başarıyla kat etti. Şimdi ise testler, Rastatt yakınlarındaki B462 yoluna, yani kamuya açık yollara taşınıyor. Burada, eWayBW projesi kapsamında yük kamyonlarına elektrik verilerek havai hat kamyonlar çalışma sırasında test edilecek.

İlk seri üretim GenH2 kamyonun 2027 yılından itibaren müşterilere teslim edilmesi bekleniyor. Daimler Truck ayrıca Avrupa’da, Japonya’da ve Kuzey Amerika’da, en geç 2039 yılından itibaren sunacağı tüm yeni araçların sürüş sırasında (“Depodan tekerleğe”) karbon nötr olan araçlardan oluşmasını hedefliyor. Daimler Truck, bu hedefe ulaşmak için elektrikli araç teknolojileri olan enerjisini batarya veya hidrojen bazlı yakıt hücresinden alan tahrik sistemlerini kullanarak çift kollu bir strateji izliyor. Daimler Truck, teknolojileri bu şekilde birlikte kullanarak müşterilerine özel kullanım senaryoları için en iyi araç seçeneklerini sunuyor. Yük hafifledikçe ve mesafe kısaldıkça batarya elektrikli kamyonların kullanılma olasılığı artarken, yük ağırlaştığında ve mesafe uzadığında hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonların daha fazla tercih edileceği belirtiliyor.

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina