
DOOSAN son teknolojiyi iş makineleri ile buluşturuyor |
|
Maats İnşaat Makinaları ve İş Makinaları Mühendisleri Birliği Derneği (İMMB) işbirliği ile düzenlenen “İş Makinalarında Yeni Teknolojiler” konulu seminer, Ankara Point Hotel’de 100’ü aşkın katılımcı ile gerçekleştirildi. Kamu ve inşaat firmaları yetkililerinin yoğun ilgi gösterdiği seminerde, DOOSAN’ın lastikli yükleyicilerinde kullandığı ve performans, verimlilik ve ekonomik avantajı bir arada sunmasıyla dikkat çeken ‘CVT-Sürekli Değişken Şanzıman’ önemli teknolojiler arasında yerini aldı.
.JPG)
Açılış konuşması İMMB Yönetim Kurulu Başkanı Duran Karaçay tarafından yapılan seminerde, Maats İş Makinaları Genel Müdür Yardımcısı Metin Nalbant katılımcıları DOOSAN, Manitou, Mustang ve MRT Makina gibi önemli markaları bünyesinde bulunduran Maats İş Makinaları hakkında bilgilendirdi. Maats İş Makinaları Pazarlama ve Ürün Müdürü Güray Sevinç ise dünyanın önde gelen motor üreticilerinden DOOSAN’ın dayanıklılık ve verimlilik için komponentlerin kalitesine ve uyumuna dikkat ederek üretim gerçekleştirdiğini belirtti. Sevinç tarafından yapılan sunumda yer alan lastikli yükleyicilere özel yeni teknolojiler şu şekilde özetleniyor:
.JPG)
• XPI Ekstra Yüksek Basınçlı Yakıt Püskürtme Sistemi’nde bulunan 2.400 bara kadar yakıt püskürtme gücü, yakıt-hava karışımı ve yanma kalitesini artırıyor. Bu sayede düşük devirlerde dahi maksimum güç üretimi, motor verimliliği ve yakıt ekonomisi sağlanıyor.
• SCR Seçici Katalitik Düşürücü ile ECU Elektronik Kontrol Ünitesi tarafından kontrol edilen egzoz gazlarının atmosfere salınmadan önce katalitik düşürücüde kimyasal olarak üre ile yakılması sağlanıyor.

• VGT Değişken Geometrili Turbo ise kullanıcılara yüzde 17 motor gücü artışı, yüzde 19 yakıt tasarrufu sağlıyor. Düşük devirlerde dahi motoru turbo için en uygun açıda tutma özelliği olan ve ECU Elektronik Kontrol Ünitesi tarafından kontrol edilen sistem, turbo kanat açısını daraltarak türbinin az miktardaki egzoz gazından maksimum yararlanmasını sağlıyor. Yüksek motor devirlerinde motorun ihtiyacı olan taze hava miktarını sağlaması ise düşük devirlerde dahi motor performansı koruyarak verim sunuyor. Motorun güce ihtiyaç duyduğu durumlarda da devreye giren sistem, ECU Elektronik Kontrol Ünitesi tarafından kontrol edilen turbo kanat açısını artırıyor ve türbinin tüm egzoz gazından tam kapasite ile yararlanmasını sağlıyor. Bu sayede motorun ihtiyacından fazla devirlere çıkmasına gerek olmaksızın daha düşük devirlerde maksimum güce erişilebiliyor.
• Aks Yağı Soğutucusu, aşırı ısınarak etkisini kaybeden aks yağları için ek soğutucudur. Ön ve arka akslardaki yağı soğutarak ağır çalışma şartlarında hararet görmesini engeller; ses seviyesini ve parça dayanıklılığını iyileştirir.
• HDL Hidrolik Diferansiyel Kilidi, kaygan veya yumuşak zeminde aktif hale gelerek çekiş gücünü yüzde 100 oranında daha sağlam zemindeki tekerleğe aktarır ve bu sayede makine seri şekilde kaygan zeminden çıkabilir.

Yüzde 25’e varan yakıt tasarrufu CVT teknolojisi ile mümkün
Maats İnşaat Makinaları ve İMDER Eğitim Komitesi Başkanı Uğur Güllü ise konuşmasında iş makinelerine ait aktarma organları teknolojilerinden daha az yakıt harcaması, daha fazla güç sunması ve konforlu olmasının beklendiğini vurgulayarak firmaların lastikli yükleyiciler için ürettiği yeni CVT Sürekli Değişken Şanzıman teknolojisini katılımcılar ile paylaştı:
.JPG)
“Otomobillerde kullanılan sürekli değişken şanzıman teknolojisi, iş makineleri için de sağlanmaya başlandı. CVT, tüm sürüş aralıklarında güç bölüşümü gerçekleştiriyor; sürüş hızından bağımsız olarak dizel motor devrini azaltarak sabit hızı mümkün kılıyor. Hidrolik güç bölüşümü sayesinde pürüzsüz hızlanma elde ediliyor. Yüzde 25’e kadar daha az yakıt tüketimi sunan CVT teknolojisi, düşük motor gücünde dahi yüksek çekiş kuvveti elde edilmesini sağlayarak yüksek verimlilik sunuyor. Azaltılmış kablo demeti, 2 adet entegre PTO, düşük hızlarda yüksek PTO performansı, çift filtreleme sistemi, güçlü ve kompakt dişli grubu ve kanıtlanmış ERGOPOWER tasarım konsepti ise CVT’nin diğer özelliklerinden.”
.jpg)
36.000 litre yakıt tasarrufu
Geleneksel teknoloji: Motor + Tork Dönüştürücü + Güneş Dişli Şanzıman (Transfer verimliliği yüzde 80)
CVT Teknolojisi: Motor + Mekanik + Hidrostatik Şanzıman (Transfer verimliliği yüzde 95)
Tahmini olarak saatte 18 litre yakan 44.000 lbs'lik bir makinanın, CVT teknolojisi ile 10.000 saat çalıştırıldığında 36.000 litre yakıt tasarrufu elde edildiği belirtiliyor. Bu değer aynı zamanda 209.000 libre CO² emisyonuna eşdeğer.