
Hızlı Tren Projesi, SITECH sistemleriyle hızlanıyor |
|
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı koridorunda Gebze-Köseköy arası yaklaşık 54 kilometrelik çift hatlı demiryolun sökülerek yeniden yapımında görev alan Kolin İnşaat, SITECH Eurasia Teknoloji tarafından sunulan Trimble makina kontrol sistemleriyle zamandan ve maliyetten tasarruf sağlıyor.
Türkiye’nin önde gelen Karayolları müteahhit firmalarından Kolin İnşaat da bu ürünleri tercih edenler arasında. Salini ve GCF ortaklığıyla; Gebze-Köseköy Kesiminin Rehabilitasyonu ve Yeniden Yapımı Projesi’nin traverse kadar olan tüm altyapı çalışmalarını üstlenen Kolin İnşaat, SITECH Eurasia Teknoloji tarafından satışa sunulan Trimble ürünleri ile yol çalışmalarındaki kalite ve verimliliğini artırıyor. Yolun proje tasarımından asfalt silindirinin son pasına kadar yol inşaatında çözümler sunan bu sistemler; doğru eğimlerle tesviye edilmiş, muntazam olarak sıkışmış, kusursuz ve ondülasyonsuz bir nihai yüzeye ulaşılmasına imkân sağlıyor.
.JPG)
Makinalarda çağ atlatacak Trimble yol çözümlerinin kullanıldığı Gebze Şantiyesi’ni ziyaret ederek, bu sistemlerin nasıl çalıştığını yakından gözlemledik. Görüşlerini aldığımız Kolin İnşaat Proje Müdürü Ersan Sevim, SITECH Eurasia Teknoloji Satış Temsilcisi Özkan Uluşar ve Kolin İnşaat Üstyapı Formeni Çetin Süt, Forum Makina’ya tüm yol müteahhitlerini ilgilendirecek önemli açıklamalarda bulundu.
Haziran ayı sonunda altyapı çalışmalarının bitmesi planlanıyor
2012 yılının Mart ayında çalışmalarına başlanan projenin 29 Eylül 2013 tarihinde tamamlanması hedefleniyor. Sözleşmeye göre 30 ayda bitirilmesi gereken projenin yaklaşık 1 yıl öne çekildiğini ve bu sebeple çalışmalara hız verdiklerini ifade eden Kolin İnşaat Proje Müdürü Ersan Sevim; “Demiryolunun çalışır hale gelmesi için sinyalizasyon çok önemli. Sinyalizasyonun da denemelerinin yapılması, hatlarının ve kablolarının döşenmesi için belli bir süre lazım. Bu amaçla bizim de altyapı çalışmalarını Haziran sonunda bitirmiş olmamız gerekiyor. Ondan sonra üstyapı, sinyalizasyon ve diğer işler yapılacak. İşi zamanında yetiştirebilmek için daha fazla ekiple çalışıyoruz. Şu an tabloda yetişecek gibi duruyor. Programda çok aksamış durumda değiliz” dedi.
Trimble sistemleri sayesinde asfalttaki pürüzler gideriliyor
Proje Müdürü Ersan Sevim, bu ürünü ilk olarak Manisa- Menemen Yol Projesi’nde denediklerini ve memnun kalarak son 1,5 yıldır diğer projelerine de yaygınlaştırdıklarını belirterek, Trimble makina kontrol sistemlerini tercih etme sebeplerini ise; “Karayollarının son yıllarda özellikle sözleşmelerde uyguladığı üstyapılarda yüzey düzgünlüğü testi meselesi var. Karayollarından ödemeleri bu testin sonuçlarına göre alıyorsunuz. Yüzey düzgün değilse asfaltın bir kısmını kaldırıp yeniden yapmak zorunda kalıyorsunuz. Binder ve aşınma tabakalarının düzgün olması için de özellikle alt temel ve plent miks temel seviyelerinde imalatı pürüzsüz, kot seviyelerini de şartname kurallarına uygun yapmanız lazım. Durum böyle olunca, biz de ilk olarak finişerde bu sistemleri uygulamaya karar verdik ve oldukça başarılı olduk. İzmir Bölgesi’nde yapmış olduğumuz üstyapılarda ve diğer çalışmalarda mükemmele yakın sonuçlar çıktı. Bundan dolayı bu projede de Trimble makina kontrol sistemlerini kullanıyoruz” şeklinde anlattı.
“Bu sistemler, insan kaynaklı hataları ortadan kaldırıyor”
Kolin İnşaat’ta Üstyapı Formeni olarak görev yapan Çetin Süt ise, Trimble makina kontrol sistemlerini bu projede Cat marka 140M model greyderde, D8T model dozerde ve Vögele 1900 model finişerde kullandıklarını söyledi. Bu sistemlerin insan kaynaklı hataları ortadan kaldırdığına vurgu yapan Çetin Süt, bunun yanı sıra zamandan ve maliyetten de tasarruf sağladıklarını dile getirdi.
Haberin tamamını Forum Makina'nın Mayıs Sayısı'nda okuyabilirsiniz...