Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2016
İş Makinası - İstanbul Yeni Havalimanı inşaatında, İGA bünyesindeki tüm makine ve araçların lastikleri Kolpaş’a emanet
İstanbul Yeni Havalimanı inşaatında, İGA bünyesindeki tüm makine ve araçların lastikleri Kolpaş’a emanet

İlk pistin 2018’de açılacağı belirtilen İstanbul Yeni Havalimanı’nda, İGA’nın bünyesinde bulunan tüm makine ve araçların lastik operasyonlarını Michelin İç Anadolu Bölgesi yetkili bayisi Kolpaş yürütüyor. Kolpaş, projenin taahhüt edilen sürede bitmesi ve lastiklerden maksimum verim alınması için hem atölye hem de sahada son teknoloji ekipmanlar kullanarak çözüm odaklı çalışmalar gerçekleştiriyor.

Lastik Atölyesi Müdürü Enis Kaplan ile zamana karşı yarışılan İstanbul Yeni Havalimanı şantiyesinde bir araya gelerek projeye sundukları hizmetler hakkında konuştuk.

İGA’nın lastik operasyonlarının Kolpaş bünyesine geçiş süreci nasıl gerçekleşti?

Burada hizmet veren tüm firmalar projeyi zamanında bitirmeyi hedefliyor. Bunun için de makine ve araçların sürekli aktif olması gerekiyor. Dolayısıyla kâr gözetmeksizin işi hızlandırmaya çalışıyoruz. Daha önce İGA bünyesinde bu konuda usta bulmak ve makine ekipman tanıma anlamında çeşitli sorunlar yaşanıyordu. Bunları aşmak için daha profesyonel bir ekip gerekiyordu. Ayrı bir uzmanlık işi olduğuna karar verilmesi sonucu konu hakkında ihaleye çıkıldı ve İGA bünyesindeki tüm makine ve araçların lastik operasyonları Kolpaş’a devredildi. Bir projenin lastik işlerinin dışarıdan bir firmaya taşere edilmesi Türkiye’de bir ilktir.

Türkiye’nin en büyük lastik atölyelerinden biri

Projeye nasıl bir ekiple hizmet veriyorsunuz?

Yardımcım, İSG uzmanı, ustalar ve mobil araçları kullanan şoförler dâhil olmak üzere 22 kişilik bir ekibimiz var. Bunun dışında kamyonlara hizmet veren 5 adet kamyonet, 2 adet araç üstü vinç aparatlı servis aracımız bulunuyor. Araçları mümkün olduğunca sahadan atölyeye getirmemeye çalışıyoruz. Bunun için mobil araçlarımızı sahadaki bölgelere yerleştiriyoruz. Lastiklerde herhangi bir sorun olduğunda oradaki araçlarımız devreye giriyor. Çünkü şantiyenin en büyük zorluğu her yere uzak olması. Saha çok büyük, en yakın bölge 1,5 kilometre. 5 kilometre uzaklıkta olan bölgeler de var. Dolayısıyla yakıt ve zaman açısından kayıp yaşamamak adına tüm ekipmanlar eksiksiz olmalı. İGA’nın sadece lastik bakımı ve atölyesine 1 milyon TL, Kolpaş’ın da 700 bin TL’ye yakın bir yatırımı var. Depoyla birlikte 1.200 metrekare alana sahip atölye için Türkiye’nin en büyük lastik atölyelerinden biri diyebiliriz.

İGA bünyesinde 10 binin üzerinde lastik çalışıyor

Sorumlu olduğunuz makine ve araçları düşünürsek, nasıl bir filodan bahsedebilirsiniz? Yaklaşık 600’ü geçen kamyon, 350 lastikli iş makinesi ve 300’ü geçen binek araç olmak üzere İGA bünyesinde toplam 1.000’in üzerinde lastikli araca destek veriyoruz. İş makinelerin içinde 50 greyder, 73 lastikli yükleyici, 148 silindir; kamyonların içinde Volvo FMX 500, FMX 450, FMX 420 olmak üzere 500 kamyon, 20 Caterpillar 740B, 15 Volvo A40G olmak üzere 35 kaya kamyonu, 200’e yakın araç üstü vinç, beton pompası, beton mikseri, su tankeri, akaryakıt tankeri bulunuyor. Projede sadece İGA’nın 10 binin üzerinde lastiği dönüyor.

Makine ve araçlarda hangi lastikler kullanılıyor?

Volvo FMX’lerde 325/95 R24 kullanılıyor. Türkiye’de ilk defa kullanılan bir lastik ölçüsüdür. Belden kırma kamyonlarda Michelin 29.5 R 25 X Super Terrain+, geri kalan kamyonlarda ise 315/80 R22.5 kullanılıyor. Greyderlerin 42’sinde L3 Michelin XHA 20.5 R25, 8’inde L3 Michelin XHA 17.5R 25 kullanılıyor. Onlar biraz daha erken aşındıkları için adet anlamında sirkülasyonları daha fazla. Yükleyicilerde ise malzeme aşındırıcı olduğu için L5 Michelin XLD D2A kullanılıyor. Bir de makineleri sahaya transfer eden lowbedlerimiz var. Onlarda da 315/60 R 22.5 tercih ediliyor.

Röportajın devamı Forum Makina Ağustos 2016 sayısında...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina