
Michelin Türkiye Satış Direktörü Sertan Açıkgöz Lastik yakıttan sonra en büyük maliyet |
|
Michelin Türkiye Satış Direktörü Sertan Açıkgöz: Lastik yakıttan sonra en büyük maliyet
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, ağır vasıta segmentinde yeni serileri X Coach Z, XD ve X Multi HD D serilerinin ağır vasıta segmentindeki yeni ürünlerini; Michelin Ağır Vasıta Lastikleri Ticari Direktörü Sertan Akçagöz, Pazarlama Direktörü Ayşem Suner ve Ağır Vasıta Lastikleri Ürün Teknik Müdürü Recep Uçan’ın katılımlarıyla tanıttı. Etkinlikte bir araya geldiğimiz Sertan Akçagöz, Michelin Solutions hizmetlerinden lastik kiralama modelini, Türkiye’deki lastik pazarını, sektör değerlendirmesini ve gelecek beklentilerini anlattı.
"İnşaat grubunda yüzde 30’luk düşüş yaşandı"
İnşaat sektöründe yaşanan daralmanın lastik satışları üzerindeki etkisini değerlendiren Akçagöz: “Satışlarımızın yüzde 25’ini gerçekleştirdiğimiz inşaat grubundaki düşüş yüzde 30’a ulaştı. Geçtiğimiz yıl 1,8 milyon adet ile ağır vasıtada birçok Avrupa ülkesinin önüne geçen Türkiye pazarının bu yıl 1,5 milyon mertebesinde olması bekleniyor. Türkiye’de madenciliğin her geçen gün güçlenmesi ve buradaki talebin devam etmesi bize yeni fırsatlar yarattı. İş makineleri daralmadan en az etkilenen ürün grubumuz oldu. Hatta bazı segmentlerdeki satışlarımız arttı.”
"Biz sadece lastik satmıyoruz"
Michelin’in bir inovasyon firması olduğunu belirten Açıkgöz, sadece lastik satmadıklarını, Michelin Solution ile müşterilerine farklı hizmetler de sunduklarını söyledi. Lastik kiralama modelleri hakkında bilgi veren Açıkgöz: “Lastiğin en iyisini üretiyoruz ama bununla birlikte müşterilerimize etkin bir servis hizmeti de sunuyoruz. Müşterilerimize araçlarının hiç durmamasına yönelik farklı iş modelleri geliştiriyoruz. Michelin Solution hizmetleri içinde yer alan lastik kiralama, ağır vasıtada en çok büyüyen grup. Bu modelde firmanın bütün lastik işini Michelin olarak üstleniyor, firmaya araçların hareketlilik taahhüdünü veriyoruz. Bütün lastikler Michelen’in mal varlığında oluyor. Ekiplerimiz, doğru lastiği doğru zamanda gerekirse doğru yenileme ve kaplamayla araçların hareketliliğini sağlıyor.”
.jpg)
“Şu anda Türkiye’de arasında İstanbul’daki metrobüslerin de dahil olduğu yaklaşık 10.000 aracı yıllardır Michelin yönetiyor. Avrupa’da bu rakam 400.000’in üzerinde. Lastik, bir filo için yakıttan sonra en büyük tüketim ve oldukça maliyetli bir ürün. Firmalar bu hizmet ile yapacakları toplam km için baştan miktarı belirli olan bir ödeme yaptıkları için ilgilerini çekiyor. Aslında bu modelin ilk doğuş şekli uluslararası nakliyeydi. 7 – 8 yıl önce pilot olarak yapmaya başladık ama geçen sene itibariyle otobüs firmalarıyla ve farklı segmentlerde de bu iş modellerini kurmaya başladık.” “Kiralama modelinin de bir kırılma noktası var. 100 aracın altındaki firmalarda bu iş çok verimli olmuyor. İlk başta 4.000 araçlık parklarla başladık ve sonrasında 200 araca kadar indik. Türkiye’de kontratları genellikle 3 yıllık yapıyoruz. 3. kontratını yenileyen müşterilerimiz var. Örneğin Mars Logistics ile çalışıyoruz ve uluslararası anlamda hizmet veriyoruz. Araç Almanya’da da Lyon’da da arıza yapsa sorumluluğu üstlenerek 2 saat içinde arabayı yürütme garantisi veriyoruz. Firma, kafasından lastik işini tamamen atıyor ve araçlarının yaptığı toplam km bedelini de ay sonunda tek bir faturada ödüyor.”
"Kaplamanın kötü olduğuna dair yanlış bir bilgi var"
Türkiye’de ağır vasıtalar için 1,8 milyonluk yeni lastik, yarım milyonluk kaplama pazarı var. Batı Avrupa’dan ayrıştığımız nokta kaplama oranının düşük olması. Birçok Avrupa ülkesinde bu oran birebirdir. Türkiye’de ise 4 yeni lastiğe bir kaplama gibi bir oran var. Ekonomiye önem veren bir milletiz, firmalarımız da öyle ancak kaplamanın kötü olduğuna dair yanlış bir bilgi var. Kalitesiz merdiven altı uygulamalar ihtiyaç sahiplerini kaplamadan uzaklaştırıyor.
"Recamic kaplama ile garanti veriyoruz"
Akçagöz, lastikte kaplamanın doğru yapılmasının gerçek tasarrufu ortaya çıkardığını belirtti. “Türkiye’de 11 atölyede hizmet verdiğimiz Recamic markasıyla tamamen Michelin sırt kauçuğu kullanıyoruz. İyi yapılan kaplamada yuvarlanma direncinden de feragat etmiyorsunuz. Örneğin 511 bin km’de olan bir lastiğe kaplama yaptığımızda bir o kadar daha garanti veriyoruz ve bu inanılmaz bir tasarruf sağlıyor.”
"Müşteri parasını ödediği lastiği tam performans kullanmıyor"
“Biz, lastiğin içine 400 bin metre ilave çelik koyuyoruz. Lastiğin altında diş açma paylarımız da var yani yüzde 25 gizli km var. Ancak bunun kullanımı sadece Türkiye’de yüzde 1. Müşteri lastiği bir kez kullandıktan sonra satıyor. Biz lastiğin performansını sonuna kadar kullanıyoruz.” açıklamalarında bulundu.
.jpg)
"X COACH otobüs taşımacılığının lokomotifi olacak"
2019’un ilk çeyreğini değerlendiren Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner, bağımsız kuruluşlar tarafından yılın lastik üreticisi dahil birçok alanda ödüle layık görülmekten duydukları memnuniyeti belirterek: “Michelin’in liderlik pozisyonu bizim üzerimize büyük bir sorumluluk yüklüyor. 2019’da hem binek hem de kamyon tarafında Türkiye’de de iyi bir başlangıç yaptık. Michelin, ürünleri müşterilere sunmadan önce gerçek Türkiye koşullarında lastiklerini test ediyor. Test sonuçlarında bizi memnun eden X Coach otobüs taşımacılığının lokomotifi olacak.” dedi.
Michelin Türkiye Ağır Vasıta Ürün Teknik Müdürü Recep Uçan yeni lastikleri hakkında bilgiler verdi:
.jpg)
X Coach D ve Z ile daha uzun mesafe daha az maliyet
X Coach Z ve XD ile otobüs yolculuklarında güven ve konforu en üst düzeye taşıyoruz. Geliştirdiğimiz Infinicoil teknolojisi ile daha yüksek stabilite sağlamak amacıyla lastiği bir omzundan diğer omuza, 400 metre uzunluğundaki tek parça ekstra çelik tel ile sarıyoruz. Bu teknoloji ile tasarlanan lastikler dayanıklılık değerlerinin de ötesinde, sürücülerin daha uzun mesafeleri kat etmesini ve yakıttan tasarruf etmesini sağlıyor. Türkiye’nin her bölgesinde 9 farklı müşteride, farklı yol koşulu ve iklim koşullarında test edilen bu lastikler, 500 bin km’nin üzerinde bir performans göstererek göz doldurdu. Yüksek çekiş gücü ve düzgün aşınma bir arada Yüksek çekiş gücü ve düzgün aşınma sunan Michelin X Multi HD D hem asfalt hem de toprak yolda ağır vasıta araçları yarı yolda bırakmıyor. Optimize edilmiş sağlam sırt blokları, yarı derin kanallar ve taş iticilere sahip yeni kompakt sırt tasarımı ile X Multi HD D, yüksek kilometre performansı, yol tutuş direnci, gövde koruması ve çekiş gücü sağlıyor.
.jpg)
BFGoodrich pazarın neredeyse yüzde 90’nını karşılıyor
Michelin markası güvencesi ile üretilen BFGoodrich kamyon lastikleri, pazarın % 90'nına yakın bir kısmını karşılayacak durumda. BFGoodrich lastikleri şehir içi sevkiyatlarda daha az gürültü, güvenlik ve dayanıklılık sağlıyor. 3PMSF işaretiyle hem kuru hem de ıslak zeminde konforlu sürüş imkânı sunuyor. BFGoodrich, sert ve zorlu koşullarda gerçekleşen ‘eğitim yuvası’ olarak adlandırılan Baja, Dakar gibi kamyon yarışlarında ipi göğüsleyen öncü bir marka.