Forum Makina
Forum Makina
HABER MERKEZİ

Seçimlerinizi yaparak tüm haberlerimize ulaşabilirsiniz.

HABER ABONELİĞİ

Sektördeki gelişmeler, yeni ürünler ve aktivitelerle ilgili olarak bizden düzenli bilgilendirme mailleri almak için
abone olunuz.

HABERLERİMİZ
2014
İş Makinası - Ordu-Giresun Havaalanı altyapı çalışmaları, Trimble sayesinde hassasiyet kazanıyor
Ordu-Giresun Havaalanı altyapı çalışmaları, Trimble sayesinde hassasiyet kazanıyor

Yaklaşık 2 milyon 250 bin metrekarelik bir alanı kapsayan, Türkiye ve Avrupa’nın deniz üzerine inşa edilen ilk havaalanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havaalanı’nda asfalt çalışmalarında sona gelindi. Asfaltın son kat yapımında ise SITECH Eurasia’nın Trimble ürünleri kullanılıyor.

Yıllık 2,5 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak Türkiye’nin 52’nci havaalanında, asfalt çalışmalarının son katı olan 4 santimetrelik stonmastik uygulaması yapımına başlandı. Bu uygulama, Türkiye’de sadece Ordu-Giresun Havaalanı’nda kullanılan bir yöntem olacak.

Proje Müdürü Ömer Işık

“Dolgu için 37-38 milyon ton taş kullanılması bekleniyor”

Projenin işleyişi hakkında bilgiler veren Cengiz-İçtaş İş Ortaklığı Ordu-Giresun Havaalanı İnşaatı Proje Müdürü Ömer Işık, “2 milyon 250 bin metrekarelik alanda dolgu için yaklaşık 37-38 milyon ton taş kullanılması bekleniyor. Yaklaşık olarak 3 milyon ton taşımız kaldı, onu da Ekim sonu gibi tamamlamayı planlıyoruz. Bunun yanında 150 bin ton asfalt kullanacağız. Şu anda bu 150 bin tonun da yaklaşık 120 bin tonu kullanıldı.” ifadelerini kullandı.

“4 santimetre stonmastik asfalt çalışması başladı”

Serim yapılan asfaltın katmanları hakkında detaylı bilgiler sunan Işık, asfaltın 4 temel öğesini büyük bir hassasiyetle kullandıklarını ifade etti. Işık, “Bizim dolgu sahamızın kotu +2 olduğu için deniz tabanını bu kota kadar doldurduk. Onun üzerine 90 santimetre kalınlığında 0,80 milimetre gradasyonuna sahip kırmataş dolgu yaptık. Kırmataş dolgu üzerine 30 santimetre kalınlığında, 0,38 milimetre çapında alt temel dediğimiz malzemeyi serdik. Alt temel üzerinde de 29 santimetre kalınlığında asfaltımız bulunuyor. Bu asfaltın 25 santimetresi geçen sene dökülmüştü. 25 santimetrenin içerisinde 15 santimetre bitümlü temel, 10 santimetre de binder tabakası bulunuyor. Geriye kalan 4 santimetre stonmastik asfalt çalışmasına da başladık. Bir de PAT sahasının sağında ve solunda yedişer buçuk metre olmak üzere banketler bulunuyor. Bu banketlerin üst kaplamasını da asfaltın bir çeşidi olan aşınmayla yapacağız. Ürettiğimiz asfalt; hammaddesiyle, bağlayıcısıyla, bitümüyle, agregasıyla standartların üzerinde bir asfalt olarak göze çarpıyor.” diye konuştu.

“Herhangi bir hataya tahammülümüz olmadığı için Trimble’ı tercih ettik”

Asfaltın 4 santimetrelik stonmastik kısmının yapımında SITECH Eurasia’nın Trimble ürünleri kullanılıyor. Trimble’ı kullanma nedenleri hakkında açıklamalar yapan Işık, “Sinop-Gerze Karayolu da Cengiz İnşaat tarafından yapılıyor. Arkadaşlarımız bu ürünü orada kullanmışlar ve çok verim almışlar. Teknik ekibim konuya sıcak bakınca biz de kullanmaya karar verdik. Bir binayı gösteren boyasıdır. Dolayısıyla bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz hassasiyeti asfaltın son katında da uygulamamız gerekiyor. Bu nedenle herhangi bir hataya, kotlardaki farklılığa, bir ondülasyona tahammülümüz olmadığı için Trimble’ı tercih ettik. İlk imalat bittikten sonra harita ekibimiz ölçüm değerlerini aldı, bu hassasiyetin sağlandığını sahada da görmüş olduk. Ekibim, birkaç gün içerisinde iş konusunda daha da hız kazanacağımızı söyledi. Artık bu cihazlar çalışmadan asfalt serimine devam etmeyeceğiz.” dedi.

Güçlü bir makine parkı

Projede yaklaşık olarak 28 tane iş makinesi ve 132 tane kamyon kullanılıyor. Sahada 3 tane Caterpillar 966H lastikli yükleyici, 3 tane Caterpillar 336D paletli ekskavatör, 3 tane Caterpillar 963D paletli yükleyicilerin yanı sıra 1 tane Vögele 2100-3 finişer, 2 tane Vögele 1900-3 finişer çalışıyor. Ayrıca 8 tane demir bandajlı silindir ve 3 tane lastikli silindir de projede yer alıyor. Deniz tabanına kaya yerleşimi için de Liebherr HS 895 HD paletli vinç kullanıldı.

 

 

Röportajın tamamını Forum Makina’nın Temmuz sayısında okuyabilirsiniz...

Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina
Forum Makina